Upgrade kola Sup. modo XC879 29"

38 nepřečtených
  • Geo07

    Dobrý den,

    prosím zkušenější o radu s technickým a ekonomickým řešením. Důvodem upgradu je špatná funkce řazení a následně rozladěná manželka :). I po seřízení občas dochází při změně převodu vepředu ke skřípnutí řetězu mezi převodníky.

    Uvažuji o upgrade převodů na kompletní deore a rád bych zachoval (do rychla případně zvýšil) rozsah převodů. Nevím, jestli uvažované komponenty půjdou pro toto kolo (případně vzájemně) použít a jestli má upgrade v tomto rozsahu vůbec smysl. Kolo je využíváno na cykloturistiku (cyklostezky, sem tam turistická).

    Mohlo by být pro někoho ze stavitelů zajímavé se tím za rabaty zabývat? Případně má někdo tip, kde nejlépe nakupovat celé sady?

    Kolo je relativně nové (stáří cca 3 měsíce) Superior modo XC879 29

    Uvažované komponenty:

    KLIKY SHIMANO DEORE FC-M590 – 44/32/22 175MM, cena cca 1400,–

    Osa středová SHIMANO Deore SM-BB52, cena cca 300,–

    Řadící páka SHIMANO SL-M590 Deore 9rychl.,2050mm, pravá, cena cca 400,–

    Řadící páčka Shimano SLM590 Deore L 3p, cena cca 400,–

    SHIMANO DEORE RD-M591 9kol, cena cca 600,–

    Přesmykač Shimano Deore FD-M590, cena cca 400,–

    Kazeta Shimano Deore CS-HG50 9kol.11–34, cena cca 500,–

    Jako další případný upgrade plánuji výměnu brzd (už se stalo, že manželka měla problém z prudšího kopce kolo ubrzdit) za nějaké lepší a výměnu vidlice za RAIDON.

    Dík za každou radu.

    0 0
    • Vilém  

      Poradne seridit a neni treba nic menit.

      0 0
    • Mart7  

      Vem silikonový olej, prostříkni řadící páčky, čepy přehazky a přesmykače. Zkus ještě vyčistit a namazat řetěz a pak to seštelovat. Upgrade nech jako poslední možnost, komponenty jsou skoro nejetý, ne? Brzdy M396 jsou dvouprstové, hodně lidem i stačí. Nejsou už tak hrozné, ale cena nových je cca litr, taky jsem řešil výměnu podobných za deore se servowave.

      0 0
    • milan.v  

      Nedá mi to, rabat je sleva, myslel jsi patrně marži…

      0 0
      • Geo07  

        No to je jen o úhlu pohledu. Já to myslel tak, že stavitelé nakupují větší objemy a dostávají zboží s rabatem. Tj, se slevou proti ceně za kterou to koupím já.

        0 0
        • Vilém  

          Stavitele komponety pohonu casto kupuji draz, nez by sis je koupil ty treba z kupkola ap.

          0 0
          • Geo07  

            Aha, no já tu v několika tématech o stavbě kol četl, že cena vychází lépe mimo jiné díky rabatům stavitelů…

            0 0
            • Vilém  

              Zalezi co kde berou. Pokud vsak berou komponenty pohonu, nebo treba brzdy, z beznych velkoobchodu, tak casto maji nakupku vyssi nez ruzne akce na netu. Zase maji lepsi cenu treba na ram, nebo vidlici, takze vy vysledku ten stavitel muze vyjit lip.

              0 0
        • milan.v  

          No, nevím… Napsal jsi „Mohlo by být pro někoho ze stavitelů zajímavé se tím za rabaty zabývat?“ to mi moc k tvému vysvětlení nepasuje, nebo jsi to měl napsat jinak…

          0 0
          • Geo07  

            Jasně, možná to píšu blbě. Nejsem bůh ví jaký češtinář. Zkusím to pro tebe ještě jednou a s příkladem :). Běžná cena komponentů celkem je např. 8k. Cena pro stavitele s rabatem třeba 5k. Za ty 3k by to třeba někdo chtěl dát dohromady. Takhle to bylo myšleno. Samozřejmě netuším jaké mají rabaty. Podle toho co psal Vilém, tak spíš žádné.

            0 0
    • Markony  

      Brzdy vyměnit třeba za Deore BR-M615, jinak promazat a podřadně seřadit pokud to půjde, pokud ne vyměnit řazení za zalepíš. Vidlice těžko říct .

      0 0
      • Vilém  

        Pokud to seridi podradne,tak na tom bude uplne stejne jako ted,jen bude mit navic prazdnejsi penezenku.

        0 0
        • gersa  

          Myslel jsi neseřídí, patrně

          0 0
        • Geo07  

          No seřizoval to servis prodejce v rámci první garančky. Můžu to zkusit vzít jinam, nebo nastudovat jak se to dělá…

          0 0
      • Geo07  

        S těma brzdama je potřeba měnit i kotouče nebo můžou zůstat stávající?

        0 0
      • Singlespeed  

        Řazení Deore M590 nijak lepší než Altus M370 není, takže výměna je zbytečná. Nová Alivio přehazka je bezproblémový komponent, takže taky neměnit. Přesmyk Acera m3000 je jen převlečené Deore, takže opět zbytečná výměna. No a měnit kazetu za de facto stejnou je už úplná krávovina ;-).

        0 0
        • Geo07  

          To jsem potřeboval slyšet :D. Dík.

          0 0
        • Mart7  

          Přesmykač M3000 je převlečené deore? Dneska jsem ho oddělal ani nevím jak, bez nějaké rány, vyklonil se o cca 20° a jeden čep ohnutý. Deore má víc části z hliníku a okolo čepů je víc materiálu, taky má dva kratší čepy místo jednoho dlouhého, lepší kladku pro spodní tah atd.

          0 0
          • Vilém  

            Deore uz se dela skoro 20 roku,takze z nejakeho predesleho urcite vychazet bude.

            0 0
            • Mart7  

              Tady se řeší M590 a M3000, u nich je rozdíl značný.

              0 0
              • Vilém  

                Tyto dva nastudovane nemam.Nic to vsak nemeni na tom, co jsem psal na zacatku, verim,ze po radnem serizeni to bide chodit stejne a vymena nema smysl.

                0 0
                • Mart7  

                  To jsem mu psal taky a promazat. Ještě by to chtělo kouknout na výšku přesmykače, taky klasika.

                  0 0
                  • Geo07  

                    Všechno čtu :). Jak jsem psal výš, kolo seřizoval servis prodejce v rámci první garančky, ale přesmyk zlobil dál. Můžu to zkusit vzít jinam, nebo se to naučit :)

                    0 0
    • t29  

      Jak říkají ostatní, místo 4000 za Deore radši kup pořádné nářadí a knížku o seřizování kol. Případně místo knížky je tu bike-forum a taky třeba návody na http://www.ivelo.cz/…-servis-kol/

      Proč upgrade do rychla? Převod 40×11 s 29×1,75" pláštěm vychází na rychlost 34 km/h při 70 ot/min nebo 39 km/h při 80 ot/min. Taky jsem jezdil kadence pod 60 otáček, zlozvyk z favorita, kde lehké převody nebyly.

      A ještě jedna věc, nezasekává se řetěz mezi převodníky kvůli řazení v záběru? V autě používáš spojku, na kole stačí trochu povolit tlak do pedálů a zlehka točit, než řetěz přeskočí.

      0 0
      • Geo07  

        Proč upgrade do rychla?

        Zkoušel jsi vysvětlovat manželce že blbě šlape? :D Ze starého krosového kola je prostě zvyklá na těžší převody.

        Nezasekává se řetěz mezi převodníky kvůli řazení v záběru?

        Asi ano, ale co říct na „dřív mi to nedělalo“… Mám dojem, že vyšší řady jsou vůči řazení v záběru tolerantnější.

        0 0
        • gersa  

          Tak ji řekni, že ji z toho šlapání na těžký převod naroste zadek. A uvidíš, jak začne točit klikama :)

          Vždycky jsem dumal, jak naučit ženský, aby šlapaly frekvenčně. Nepomáhaly poučky, nepomáhalo vysvětlování, nezabral ani computer s kadencí..... Zabrala pouze informace, že jí naroste prdel

          0 0
        • Espen  

          Tohle ti nezávidím. Ale jestli neumí řadit, s vyšší řadou se to asi nezlepší. Zasekávání mezi převodníky jsem ale ještě neviděl. Seklej řetěz mezi malou plackou a zadní stavbou jo. Takže tam založí 40–11 a jede jak mašina?

          0 0
          • Geo07  

            Tak nějak. Ona i těch 30+ jede, ale nechce tak rychle šlapat.

            0 0
            • t29  

              Aby to nedopadlo tak, že pořídíš Deore kliky s převodníky 44–32–22 a furt to nebude ono :)

              Dělá se i verze s převodníky 48–36–26

              https://www.koloshop.cz/…-175-mm.html

              0 0
              • Geo07  

                Ty 44 už sou ok, po přepočtu na 29" to vyjde lépe než na starém 26" krosovém kole 48/11. Navíc bych jí tam rád zachoval tu 22 :).

                0 0
                • t29  

                  Potřebu 22z vepředu chápu, ale zas pokud většinu času brousí 11z pastorek, tak si bude brzo stěžovat že jí přeskakuje řetěz na lehčích převodech a „dřív jí to nedělalo“. 48z převodník by ji donutil častěj použít 13z nebo 15z vzadu, tak by opotřebení pohonu bylo pomalejší a rovnoměrnější.

                  Každopádně pokud najezdí míň než 100 km za měsíc, tak tenhle příspěvek ignoruj.

                  0 0
    • palo7  

      když ráda šlape silově a navíc neumí řadit, tak ji nech jen jeden převodník a máš vyřešeno a zadarmo :-)

      0 0
      • atty  

        Přesně na tohle je jednopřevodník ideální – mačkat jednu páčku nahoru/dolu se ženská naučí, vysvětlovat jí, jak řadit na převodnícíh (zvlášť, pokud jsou tři) a k tomu vzadu, je pro některé ženy nadlidský výkon (pro ty s nájezdem 50 km ročně teda… :) )

        0 0
    • Namtos  

      Co jsem se dočetl já, tak Deore umí pobrat odřazení na přesmykači i odřazení na kazetě zároveň. Tak to tak dělám, protože i na 3×9 je převod o tác dolů lehký, tak rovnou cvakám o jeden převod dolů na kazetě, aby to nebyl takový skok – samozřejmě lehce protočím nohy a to hlavně při přehazování z 32z na 22z (tam bez kazety) – bo mě pak nebaví nandavat řetěz :) Ikdyž letošní testovací sezónu na dvě pily jsem dal 22z snad jen 3×..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.