Ultralehke XC/all-rounder elektrokolo, sub 17 kg

87 nepřečtených
  • JoeSham

    Ahoj, rad bych si poridil elektrokolo, ktere bych rad pouzival jako takovy all-rounder. Tedy delsi vylety (cca 60–120 km) kde pojedu treba 40% silnice, 40% lesni/polni cesty, 20% lesni pesinky / offroad / trail + take jako dopravni prostredek po meste.

    Chci spise kolo, kde primarne slapu ja, ale ktere mne pomuze vyjet kopce ktere bych bud jinak nevyjel nebo jich vyjel mene, pripadne pomuze dojet dal, kam by se mi jinak uz nechtelo. Take chci, aby feel z jizdy byl co nejpodobnejsi normal kolu, a take aby to kolo bylo co nejlehceji manipulovatelne – napr. aby ho snest a pak vynest doma do 4 .patra byla pohoda, i treba 2× za den nekdy.

    Tedy z toho mi plyne, ze bych rad co nejlehci ekolo. Zaroven s co nejlepsi kapacitou baterky v ramci moznosti. Sila motoru neni az tak zasadni, ale nejake rozumne minimum abych s tim vyjel i trosku narocnejsi kopce (napr. Babi lom u Brna, …), bych rad.

    Nevim, zda chtit full-suss nebo hardtail, v tom si rad necham poradit. Take nevim, jak silne odpruzeni. Mozna neco jako 140/120?

    Stejne tak nevim, jake zvolit plaste. Asi nejradsi nejaky dobry XC plast, lehky, ktery na silnici rozumne jede, ale prece jen zvladne i nejaky ten trosku komplikovanejsi teren – prujezd lesem apod., asi neco typu S-Works Fast Trak T5/T7, Vittoria Mezcal, …

    Par kol, co me zatim zaujalo:

    • Orbea Rise M-Ltd
    • Rotwild R.X275 Ultra
    • Scott Lumen eRide 900 SL
    • Thomus Lightrider E Ultimate
    • Focus Jam SL 9.9
    • Orbea Urrun 10 (jediny hardtail mezi jmenovanymi, navic lehce nad mou chtenou vahou ale zase cenove nejrozumnejsi)

    Vaha techto kolo se pohybuje mezi 14.5 a cca 17.5 kg, bohuzel ale cena vetsiny je opravdu vysoka :/

    Tak budu moc rad za jakakoliv doporuceni – at uz na konkretni modely, pripadne na modifikace jak snizit vahu u nekterych modelu, pripadne na tipy kde / jak sehnat nektere z tech kol co nejvyhodneji, …

    Diky!

    1 1
    • gregorus  

      Pokud chceš jezdit 120 km, tak asi Orbea urrun a oželet fulla s ohledem na kapacitu baterky. Urrun se mi hodně líbil, když jsme vybírali ecko pro manželku, ale nakonec jsme brali kolo s vyjimatelnou baterkou.

      Akorát si teda nemyslím, že je pohoda nosit to do 4. patra.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 2
    • pumpy  

      mrkni na" E-Caliber":https://www.trekbikes.com/…iber/c/B356/ – lehke kolo

      kazdopadne jsi propasl testovacku Treku co byla tento vikend v Jedovnicich a E-kola tam take meli.

      Zkus zajit do Barnex sportu – treba ti ho pujci, a zkusis.Jinak ja od nich dostal pouzkazku na slevu 10% kdyby se ti pak hodila (ale tu davali kazdemu kdo si kolo pujcil).

      0 0
      • JoeSham  

        Diky, na ty Trek E-Caliber jsem se take dival, ale teda abych se dostal k te vaze co chci, tak uz se dostavam cenove nad 300k CZK, to je uz celkem brutal, to uz ta Orbea vychazi lepe o trosku a jeste je i lehci. Ale dobry tip, diky! A skoda no ze jsem propasl ty Jedovnice, urcite bych rad testnul, v sobotu jsem jel celkem kousek odtam zrovna na pujcenem emtb :)

        0 0
      • novas752  

        E Caliber je hrozná věc

        0 0
        • shcorepi  

          Zkus to trochu rozvést,jaké máš k takovému hodnocení důvody?

          0 0
          • novas752  

            To si tak vezmeš zadní stavbu a tlumič vyvinutý speciálně pro závodní xc (ze supercalibera) a prskneš to na 17kg kolo, kde to překvapivě vůbec nedává smysl, pro jistotu tam necháš zamykání odpružení z řídítek (to přeci na elektrokole musí být) a doplníš ještě teleskopkou nacpanou na stejnou objímku. A na to 17kg kolo z výroby nazuješ ultrarychlé xc pláště s ultra-žádným vzorkem, takže to vůbec nebrzdí a nezatáčí. Přikořeníš to rachatjící motorobaterkou která navíc nikam nedojede – na střední přípomoc to pod mýma 75kg zvládlo něco přes 800m převýšení a to jsem rozhodně jen netočil nohama protože by to prudší kopec okolo 25% jelo rychlostí chůze…

            3 0
            • Kouba_2005  

              :-D

              Měls bys psát recenze třeba na Heuréku, to by hned člověk věděl, na čem je. Ale asi by ti je nezveřejnili :-)

              1 0
            • MlokCZ  

              Njn, bohužel u některých značek obvyklý postup jak z klasiky udělat ebike hrůzu. Proto mám raději značky, které se specializují na ebiky. I když to samo o sobě také nic nezaručuje.

              S těmi nastoupanými metry ale prostě musí počítat, to na tuhle kategorii lehčích ebiku s malou baterkou je to běžné. A tedy pokud chce jezdit dlouhé trasy 100km+ kde jsou i slušné kopce, tak prostě musí počítat, že pojede velkou část trasy s vypnutým motorem (což si u některých těch vybraných ebiku dokážu v pohodě představit, třeba u toho Rotwildu určije – v reálu jsem viděl a je skoro nerozeznatelný od klasiky i díky tomu jak je ten motor tichý a je to na ebike opravdu lehoučké).

              120km kopcovité trasy jsou na hraně dojezdu pro mojich 72–73kg i se 750Wh baterkou. Jakmile to má výškových 2000m+, tak i s tou velkou baterkou musím hodně šetřit. Dojezd na nezvýšené ECO (celá trasa výhradně na ECO) je cca 2600–2700m (přesný test nemám, úplně celou trasu na nesnížené ECO jsem nikdy nejel). Na lehce zvýšené ECO (mám tak akorát nastavené, co potřebuju pro moji problémovou šlachu, abych mohl jet celou trasu i jen na ECO, když je potřeba dojezd) to pak dá 2200–2300m (dle konkrétní trasy a podmínek).

              S třetinovou baterií (v lepším případě u některých výbraných ebiků s poloviční) nelze chtít zázraky.

              1 1
            • kandik psi zub  

              jen takova poznamka pod carou. Jak ctu ten tvuj odstavecek. Jakej bude rozdil, kdyz pojedu na biocaliberu s 6 kilama v batohu nebo zahodim baton a pojedu na e-caliberu? Fyzika 7.tridy mi rika, ze budu mit tak maximalne niz teziste na ecku, jinak bude rozdil krystalicka nula.....

              0 0
              • novas752  

                Ne ne, v biocaliberu jeste nebude klepat motorobaterka. :-)

                Jestli se to tyka toho odpruzeni tak v tom rozdil docela je cestou z kopce – to vo máš na těle je odpruzené ještě bohama a rukama. Byť to ma jen 17kg tak uz to je z kopce takove linejsi oproti lehkemu zavodnimu fullu a proste se mi tam ta zavodni zadni stavba nehodi, je to takové nepříjemně uskákané, buď to nejde do zdvihu vůbec nebo až skoro na doraz. Takové Levo SL (taky nic extra těžkého) má odpružení daleko lepší, a nejen odpružení.

                0 0
    • JoeSham  

      Jeste doplnujici otazka. Kdyz bych se rozhodl pro nektere z tech kol, napr. tu Orbeu Rise M Ltd (nebo Team), nema nekdo tip jak/kde to kolo pripadne sehnat co nejvyhodneji? Mate nekdo treba zkusenost, zda se da u prodejcu u tech drazsich modelu domluvit individualne nejaka lepsi cena (jako napr. je docela bezne u dealeru aut)?

      0 1
      • Kouba_2005  

        najděte mi kolo, napište kde ho koupit … a jezdit už na tom budeš sám?

        1 0
        • borda  

          No tak na Elektru snad jo. Ale třeba je to ještě verši dement, nez jsme doufali :)

          0 1
    • krabica  

      Forestal Cyon, je to tedy trailbike, ale splňuje 17kg.

      0 0
    • JoeSham  

      Dalsi kolo co me zaujalo – Willier Urta Hybrid, ma s nim nekdo pripadne zkusenost, ideal v porovnani treba Orbea Rise M nebo Pivot Shuttle SL?

      0 0
    • MlokCZ  

      Zkus začít tím, že si ujasníš, jaký chceš motor a baterku.

      Tzn.:

      • chceš opravdu ultratichý motor, který není téměř rozeznatelný od klasiky (splňuje TQ HPR 50)
      • jak moc chceš výkoný motor v maximu (některé ty jiné motory než TQ HPR 50 budou mít větší maximální výkon), tohle je o tom, jestli chceš občas zkoušet vyjíždět nějaké opravdu větší extrémy (někoho to vůbec neláká, pro někoho obrovská zábava)
      • dojezd baterie: 250Wh baterie je už opravdu málo a na dlouhých trasách typu 100km+ v kopcích pojedeš za svoje už opravdu hodně, za svoje pojedeš dost i když tam bude 375Wh baterie (viz ten můj příspěvek výše, že tyhle náročné trasy jsou na hranici dojezd pro lehčího jezdce i se 750Wh baterii pokud nechceš jet nic s vypnutým motorem), ale pořád budeš moct dát s motorem výrazně více
      0 0
      • MlokCZ  

        A pro představu nějaké orientační čísla ohledně maximálních výkonů různých motorů vs prudké výjezdy:

        • 25% stoupání v terénu pro 100kg soustavu (kolo + jezdec + výbava) potřebuje pro rychlost 10km/h zhruba 700–800W (v terénu se významně liší dle povrchu a podmínek)
        • plnotučné výkoné motory umí v maximu 550–600W, tzn těch 10km/h se v těch hodně prudkých výjezdech bez problémů dá, musíš přidat nějakých 200W svojich
        • když budeš mít slabší motor, který v maximu dá jen 300W, tak to už na těch 10km/h v dané situaci opravdu moc není (400–500W už těžko přidáš) a to třeba u Rotwildu máš pouze na 30s boost (jinak to po delší dobu nedá ani těch 300W)

        V reálu jsem ten Rotwild viděl a je hodně povedený, ale za danou hmotnost a supertichý motor potřeba počítat s tou menší baterkou a menším výkonem motoru (i některé ty lehčí z tvojeho výběru umí lehce vyšší maximální výkon).

        0 0
        • JoeSham  

          Cau, super odpovedi, diky moc!

          1. ja jsem docela lehky, cca 68–70kg, takze soustava s lehkym ekolem (a nejakym tim batohem apod.) pocitam tak 17kg kolo, 69kg jezdec, 2–3kg ostatni = cca 89kg celkem
          2. vlastni vykon ve W nemam zmereny, ale odhaduju ze kratce dokazu pridat 250–270W svych.
          3. baterii bych rad okolo tech 540 Wh co nabizi Orbea Rise. Plus s moznosti dokoupit range extender podle potreby na fakt delsi vylety. (420 Wh co ma napr. ten Wilier beru jako uplne minimum co bych uvazoval asi)
          4. vykon motoru nemam zatim vyzkouseny ani Fazua Ride 60 ani Shimano EP8 RS (teda krom pojizdky pred obchodem), ale z toho co jsem cetl oba celkem odpovidaji me predstave. Tech 60 Nm / 400 W (co ma ta Fazua) max mi prijde takovy akorat kompromis.

          V tuto chvili nejvice uvazuji o te Orbea Rise M s nejakyma upravama, abych usetril na vaze (a snad i cene):

          1. myslim, ze mi staci slabsi odpruzeni (vepredu neco jako 140mm napr. Fox 34 nebo neco podobneho, mozna i jina levnejsi znacka), vzadu klidne asi jen 120mm.
          2. Dale lehci plaste, neco ve stylu XC co jede dobre i po silnici, offroad zvladne ale neni to do extremu – napr. neco jako Vittoria Mezcla nebo S-Works Fast Trak T5/T7, oboji kolem 600g na plast
          3. Dale pak zvazuju, zda potrebuju dropper – zatim jsem ho nikdy nepouzival, tak nevim. Ale i pokud ano, tak zase spise nejaky kratsi (120mm) mi staci urcite.
          4. Dale premyslim jaka riditka – to asi neni ani tolik o cene a vaze, ale spise ze zatim jsem byl zvykly na 600mm, najednou ted kdyz jsem sedel na te Orbea Rise M s 800mm, tak to byl celkem rozdil. Asi bych chtel spise uzsi, mozna ne az tak uzke jako mam, ale treba 700mm si myslim ze by mohlo byt good
          5. Dale premyslim co kola a vyplety. Samozrejme carbon + kevlar ideal materialy, ale zas abych se doplatil :D

          Budu rad kdyztak za tipy i na konkretni vybaveni, co treba vymenit pro usetreni bud vahy nebo ceny, nebo obojiho pokud neco takoveho vzacneho je :) Mysleno napr. vuci standard vybave Orbea Rise M10 nebo neco takoveho podobneho.

          Diky!

          0 0
          • MlokCZ  

            60Nm/400W už je poměrně dost, to už není zase o tolik slabší než ty plnotučné motory. S tím už to bude celkem slušné i do těch extrémnějších výjezdů. Akorát se už zase poměrně rychle blížíš hmotností lehčím plnotučním ebikům.

            Pro srovnání Rotiwld R.X735 ULTRA má 20kg.

            EP8 RS na tom bude s výkonem nejlépe z těch o něco slabších motorů, ale je to takové zvláštní řešení. Tím myslím to, že za motor neušetříš na hmotnosti vůbec nic (EP8 RS je totožný motor jako EP8, jen má upravený SW). Ty nejlehčí motory typu TQ HPR 50 ušetří proti EP8 RS celý 1kg) a šetří se jen na menší baterii a laděním SW, aby na menší baterie neměla o tolik menší dojezd.

            Takže pak rozdíl právě třeba oproti zmíněnému plnotučnému Rotiwld R.X735 ULTRA je v hmotnosti už velmi malý. Rotwild navíc umí udělat dobře baterie. Ty jejich 720–750Wh baterie mají reálných 3,5–3,6kg (mám převáženo).

            Já tedy moc nerozumím filozofii motoru EP8 RS. Upraveným SW nelze nijak znatelněji zvýšit efektivitu motoru, tzn. vlastně jsou prostě jen zakázané ty nejvyšší režimy. K čemu je to ale dobré, tomu moc nerozumím. Když budu chtít na standardní variantě EP8 dojet co nejdále, tak můžu jet na nízkou přípomoc dobrovolně taky. Ale pořád se neokradu o možnost využít maximální výkon motoru.

            Jinak nová varianta EP8 (EP801), kterou už začíná osazovat více výrobců, tak se povedla. Ty neduhy původního EP8 všechny vyřešili (chrastění ve sjezdech, nižší výkon při vyšších kadencích, zlepšené zatěsnění). V případě Shimano motoru tedy určitě pohlídat, aby tam nebyla stará verze EP8.

            Ty slabší motory (neplatí pro EP8 RS, když je to totožný motor jako EP8) ale mají ještě i jednu další výhodu. Jak jsou menší, tak není problém s 29" zadním kolem. U plnotučných motorů to je už problematické. Bosch a Brose už nevyjde dobře s 29" zadním, to už se zadní stavba prodlužuje opravdu moc. Shimano EP8 vyjde o chlup lépe, ale pořád se dostává na 450mm zadní stavbu, což je takové limitní maximum co se jakž takž dá, ale aspoň o chlup kratší je lepší.

            S pláštěma bych to nepřeháněl (s příliš malou hmotností). O něco rychlejší určitě dát můžeš, ale držel bych se nějaké slušné odolnosti. 600g pláště bych si tam určitě nedal.

            Teleskop je návykový. Pokud si ho nejezdil, tak bude chybět méně. Pokud už dlouhodobě ano, tak se těžko vrací k pevné sedlovce.

            Je potřeba ještě připočítat, že na ebikách jsou kratší kliky → sedlo oproti středu musí o to výše → ve stoje ve sjezdech vadí sedlo o to víc → teleskop chybí ještě víc.

            1 0
    • JoeSham  

      Tak me napada, neni tady nahodou nekdo, kdo by dokazal a mel chut nejake takove kolo, co si predstavuji, postavit? Vzit treba jako zaklad nejakou tu Orbea Rise M20 nebo Pivo Shuttle nebo neco, a poladit komponenty tak, aby se to veslo do toho vahoveho limitu, a zaroven cena byla nejaka aspon trosku prijatelna (rekneme cca pod 200k)?

      0 0
    • Matys99  

      Nedávno jsem koupil Orbea Rise H30 2022 na www.orbea-versand.de. Mají slevy na neprodané loňské modely. Motor samozřejmě ve verzi EP800. Kolo šlo ze Španělska týden do Německa a pak další týden do Česka. Doprava mě stála 69E, jen nevím, jak by to bylo s reklamací. Pokud chceš Orbea Rise v M verzi, tak je tam asi jen 360Wh baterie. Přímo na Babí lom jsem nikdy nejel, jen z Lelekovic na Lelkovadlo. Při mé o 20 kg větší váze na střední stupeň podpory v pohodě. .

      1 0
      • MlokCZ  

        U Shimana je škoda teď kupovat loňský model a nemít tak EP801.

        0 0
        • Matys99  

          Myslíš kvůli klepání ve sjezdech, množství profilů nebo jiný důvod?

          0 0
          • MlokCZ  

            Oboje, u těch profilů nejde ani tak o množství, ale o širší možnosti nastavení pro každý profil. Rachtání ve sjezdu někomu vadí, někomu ne a i záleží na konkrétním rámu, jak moc je výrazné. U 801 ale v podstatě téměř eliminované.

            Ono to ale není vše. Pak byl poladěn výkon motoru pro vyšší kadence. Pro nižší kadence (tím je myšleno konkrétně 60ot./min) motor nic neztrácel na Bosch, ani na Brose ani u 800 verze, ve vyšších ale už ano a to poladili. A ještě byly upraveny nějaká těsnění.

            V součtu všech změn bych určitě bral 801.

            0 0
            • Matys99  

              Já myslel, že poladění na vyšší kadence provedla už Orbea ve své verzi RS. To těsnění bych uvítal. Rachtání zatím nevnímám, prý byly v současné době upraveny i verze 800. Spíše mně vadí, že stejně jako Bosch změnily s novou verzí i baterky. Měl jsem ale psychologický limit 100000Kč., takže zbývalo jen koupit loňský model.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jaké má přesné úpravy RS verze, k tomu informace nemám. Tam bych očekával snahu to ladit pro cílení na nižší spotřebu.

                Pořešení výkonu 801 pro vyšší kadence je ze zdroje, který předtím právě dělal rozsáhlé testy měření srovnání výkonu pro různé kadence pro verzi 800 (dělali to schválně, aby potvrdili/vyvrátili ty jiné testy srovnání motorů z výjezdů, kde nebyli řešeny různé kadence a jezdilo se tedy na vyšších typu 80–100ot./min. Ten cílený test byl srovnáván na 60, 80 a 100ot./min. a ukázal, že 800 verze ztrácela jen při 80 a 100).

                Já rachtanání nemám rád a u 800 mi to při testování vadilo. Ale také je to ovlivněno srovnáním s Brose, kde díky řemeno to bez šlapání z principu nerachtá vůbec.

                0 0
      • shcorepi  

        Kolik ti to cca váží ta H30?

        0 0
        • pocestny  

          ty jo, nevypadá to vůbec špatně, co…

          0 0
        • T7  

          Nevážil jsem. Když jsem vybíral, viděl jsem v testech váhu 20,9 kg. U H10 snad 19,9 kg. Daň za hliník, větší baterku a levnější komponenty. Vždy je to kompromis. Já hledal hlavně nízkou cenu baterku nad 500Wh.

          0 0
          • shcorepi  

            A jak ta baterka, dostačuje na tvé výlety? A že se nedá vyndat, tě neomezuje? Např. na dovolené atp.

            0 0
            • T7  

              Ani se mi nechce odpovídat, když podle mladíka níže nemám na kole co dělat. Já těch 100km a 2000 výškových metrů už dávám jen s podporou. Ale snad se díky nové radosti z jízdy na kole vymakám. Kolo mám krátce, zatím jen nejdelší cesta 50km a 900 výškových metrů, spotřeba méně než polovina baterky. Strašně záleží, kolik chce člověk šlapat sám. Míra podpory se dá přizpůsobit na mobilu. Tam, kde jsem zatím byl, se dalo nabíjet v místě nočního umístění kola.

              1 0
      • jirka222  

        Ahoj, z těch německých stránek si chci koupit kolo taky, ale chtěl bych se zeptat, jestli jsi riskl zaplatit to rovnou nebo jsi to měl nějak ošetřené jinak – moc se mi nechce posílat tam tolik peněz a vyzvednout to někde taky nelze…

        Dík.

        0 0
    • HadVoe  

      ahoj.

      zkus zařadit do hledáčku i toto: https://mtbs.cz/…esty-recenze

      0 0
      • JoeSham  

        To vypada zajmave! Skoda jen ze to bude dostupne az pristi rok

        0 0
    • Trance  

      Ja teda nevim, ale jestli nekdo neujede 100km s nastoupanyma 2000m,tak radsi at snad sedi doma a necpe se nikam do lesu a hor. Uz takhle je tam motorek zbytecne moc

      1 17
      • tsunami  

        Sám si seď doma (tento “elitářský” přístup je hnus).

        8 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 3
    • novas752  

      Tady máš sub17kg elektrokolo. :-) Druhé v článku.

      https://www.pinkbike.com/…ke-2023.html

      1 0
    • tatakona  

      Přidám dotaz sem, třeba někdo nasbíral nějaké zkušenosti s podobným typem kol.

      Hledám pro otce (74, aktivní sportovec) pěkné, lehké elektrokolo. Ideálně do 200k. Všichni jeho spoluvýletníci přesedlali na e-biky. Požadavky:

      • ideálně 17 – 18kg
      • full (stačí XC zdvihy)
      • dojezd cca 80km/1000m na nižší/střední přípomoc (klidně včetně expanderu)

      Nebude jezdit žádné technické sjezdy ani výjezdy, většinou cyklotrasy ale i turistické značky.

      Zatím mám v hledáčku tyhle, v podstatě oboje overkill, ale klasické lehké XC nebo i DC e-kolo se snad nedělá…

      Orbea RISE M10 2023

      Scott Lumen Eride 910

      Budu rád za tipy a zkušenosti, díky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Kolik váží? Tedy pokud těch 74 není už hmotnost (já to bral jako věk).

        0 0
        • tatakona  

          Váží cca 76, 176cm

          0 0
          • MlokCZ  

            To už bych s požadavkem na 80km/1000m výškových do baterky menší než 500Wh nešel. Orbea ve variantě s 540Wh už půjde i s tím Shimano motorem. Ani s TQ motorem bych jen do 360Wh baterky nešel (to už pak vyžaduje na trochu delší trasy, že prostě jezdíš část zcela bez podpory motoru a to asi není dobrá plánovaná varianta, když ostatní mají také éčka).

            1 0
      • jeffi  

        Pro příští modelový rok má Bosch nové motory řady SX, kde baterka (400WH) a nový motor mají komplet do 4Kg. Superior již chystá na tuto řadu bike v karbonu, nějaké články jsou na MTBS a jinde. Mají k tomu dodávat i přídavnou baterku. Doufám, že to výrobci začlení do portfolií jako lehká XC elektrokola a že to i zlevní. Sám na to čekám.

        1 0
      • Monix  

        Orbea má aktuálně akci na RISE M10 model 2022 – mělo by být včetně expanderu https://www.albie.cz/…e-m10-2022-7

        1 0
      • Duke650  

        Sice je to už dlouho, ale dělá se BH iLynx Race, ten můj má 17 kilo

        https://www.bhbikes.com/…y/ilynx-race

        0 0
    • scoty  

      Jaký je prosím rozdíl u modelů RISe mezi roky 22 a 23? Děkuji

      1 0
    • Jarda636  

      Trošku to oživíme, co Haibike Lyke, s motorem Fazua 60 a baterkou 430Wh, má tady někdo zkušenosti?

      Udavaji 18 kg

      0 0
    • K2  

      Taky zajímavý bike Cube ams hybrid one44:

      https://ebike-mtb.com/…2024-review/

      0 0
    • jeffi  

      Nyní i Superior s motorem Bosch SX iXF

      0 0
      • K2  

        Kolo hezké, cena na českou značku sebevědomá. U německých a světových značek se dají očekávat na konci sezóny výprodejové slevy – u českých značek moc ne…

        0 0
        • jeffi  

          O dosti levnější než SUP je nový Canyon Neuron:ONfly CF 7 .

          Z toho soudím, že to u SUPů mají se sebevědomím trochu nahnuté.

          No uvudíme.

          0 0
          • K2  

            Taky hezký bike. Akorát bych čekal u Bosh SX motoru nižší váhu. Uvádějí 20 Kg,

            https://www.canyon.com/…-7/3541.html?…

            0 0
            • jeffi  

              No u Supa jsem váhu nenašel, víte více?

              Mám nyní SUP EXP909 2016, má to cca stejnou baterku jako nový iXF (400W), motor stejně výkonný 55NM) a váží mi to se šlapkami 20,5 kg. A to je už stářím pomalu veterán. Chtěl bych upgradovat na nějaké celopéro, pokud ale potřebuji váhu pod 20kg, brutálně roste cena.

              0 0
            • Charles2k  

              vlákno je na kola pod 17kg, tak co sem cpete 20 kilové obludy

              0 2
              • jeffi  

                Omlouvám se zakladateli vlákna, jsem mimo asi o 3 kg a o 100 000 Kč z jeho výběru

                0 0
              • shcorepi  

                Protože sub 17kg je spíše fikce, nebo kola za 300 kKč. To snad ani nikdo v Česku mudrující na b-f nekupuje. Základní modely této kategorie lehkých elektrobiků váží ke 20 kg. Standardní ebiky dneska váží kolem 25kg a to se teprve dá považovat za pravou obludu.

                2 1
                • Charles2k  

                  17kilo není žádná fikce. 11kg fulla člověk sežene bez problémů a nestojí 300k. Baterie+motor+o­vladač se dá dnes bezproblémů do 6kg komplet.

                  Tudíž doporučuji si na 20kilová kola založit vlastní vlákno, váhově nejsou nijak zajímavá.

                  0 4
                  • Kouba_2005  

                    Žádným tipem na model pod 17kg jsi zatím nepřispěl, podělíš se tedy s ostatními?

                    4 0
                  • K2  

                    11 kg to je už hodně chrtí full osazený top komponenty.

                    Jakmile do těch trubek začneš řezat otvory pro motor a baterky, tak budeš muset přidat výztuhy a 11 kg to asi nebude.

                    Zakladatel vlákna si zatím nestěžoval a nevím, jestli je nutné mít samostatná vlákna pro každou váhovou kategorii. Rozjela se tady diskuze o lehkých ebikách pod 20 kg a je tady pouze jeden uživatel, kterému to vadí a ničím zatím nepřispěl…

                    0 0
                  • Jason Voorhees  

                    To si koupíš fulla pod 11kg a pak ho necháš předělat na e-bike pod 17kg? Nebo jak se to teda dělá? Jsem silnička, ale jestli to takhle funguje, tak bych popřemýšlel na cesty do práce, děkuji.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Baterka místo košíku a motor do zadní náby. Pak by to, možná, vyšlo.

                      Ženě jsem koupil FS éčko z Dekáče. 26 kilo. Když jsem zvážil baterku cca 3,5 kg, motor by měl mít, podle netu, taky kolem 3 kilo, tak to kolo samotný váží ± 20 kilo. To je o pět kilo víc, než moje FS ve srovnatelné výbavě i na srovnatelných gumách. Integrovaná baterka prostě potřebuje víc materiálu na rámu.

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Ono to bude jedno s druhým. Dostat do rámu středovej motor chce taky pořádně bytelnou konstrukci. U baterky toho moc nepotřebuješ, stačí zámek a konektor, ale otevřená roura je jako kabriolet – taky to musí mít nějakou pevnost a když jedna strana chybí, tak to logicky musí podržet ta druhá strana a to asi nejde jinak, než přidáním materiálu.

                        1 0
                        • Lišák  

                          Jasně. Střed pro motor je taky pořádný kus hliníku. A baterka v rámu = kabriolet je dobrý přirovnání.

                          0 0
                    • Charles2k  

                      Silnička? Tak si kup tohle od BH 11,8kg

                      https://www.notebookcheck.net/…58783.0.html

                      0 0
                    • Charles2k  

                      Jasně, rám samozřejmě bude třeba masivnější. Ale motor Bosch SX má třeba jen 2kg a baterie s kapacitou kolem 250Wh jen kolem 2–2,3kg. 400Wh Bosch PowerTube má 2,9kg. Plus nějaká kabeláž a ovladač.

                      0 0
    • shcorepi  

      .

      0 0
    • Charles2k  

      Whyte Elyte 140 Works 16,4kg

      https://whytebikes.com/…0-works-my24?…

      1 0
      • vaclaw  

        A nestojí to ani 350k ;) nicméně nevím, jestli s tou základní baterkou dáš přes 100 km a s tou přídavnou to, předpokládám, neuvádějí ;)

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.