Ultegra 10s nevrací se mi ramínko přehazovačky

22 nepřečtených
  • upman

    Ahoj,

    na Ultegre 10sp, rok 2014, mi z niceho nic zacala zlobit prehazka – resp. vyrachl jsem Revnicak a cestou dolu cumim jak puk, prehazka se nevratila na male kolecko. To pokracuje, hlavne po krpalech, kdyz lehnu do hrazdy a frcim, tak se mi proste raminko nevraci. Namazal sem, nic. Stalo se neco s pruzinou v raminku? Jinak dualy fachaji v poho, prehazuji krasne, novy retez, atd.

    Dik moc za radu

    Petr

    0 0
    • Singlespeed  

      Ramínko se po letech někdy přestane vracet (stalo se mi to taky na Ultegře 6700). Chce to rozebrat, vyčistit a namazat a pak je zase pár let klid, pokud tedy není vadná pružina namotaná kolem osy ramínka. Pokud se ovšem nevrací pantograf, tak je buď vydřený bovden (vyměnit) nebo taky vadná pružinka, tentokrát v těle pantografu.

      0 0
      • upman  

        Dik moc, safra rozebrat – no uz se tesim :) pac sem doslova „sikulka“. Hodim to teda do servisu na generalku, je to muj zavodni IM stroj tak at se o nej dobre postaraji.

        0 0
        • Espen  

          V servisu ti vymění hazku. Ty se s nějakým rozebráním matlat nebudou :-D

          0 0
          • Singlespeed  

            Nestraš. Zadřené ramínko u silniční přehazky je běžná závada, oprava trvá pár minut.

            0 0
            • madik  

              Jestli jim oprava trvá pár minut tak to bych fakt nechtěl.. A ještě za to zaplatit. Já jsem si to servisoval asi hodinu, včetně teda vyčistění a namazání kladek.

              0 0
              • Singlespeed  

                I kdyby to nějaký levoruký servisák opravoval hodinu a vzal za to třeba 650 Kč jako u Štěrby, je to pořád mnohem levnější než koupit novou Ultegru 6700 a nechat si ji tam namontovat a seřídit řazení. To by stálo u stejného levorukého borce minimálně dva litry ne-li více :-).

                0 0
    • madik  

      Rozebrat, vycistit, namazat, slozit zpet.

      Ted jsem taky mel problem se zatuhlym raminkem na rd-9000. Kuzne lozisko raminka bylo zadrene a spatne to radilo a na nerovnostech delal retez bordel. Po servisnim zakroku vse slape jako nove.

      0 0
    • tromboonen  

      Taky zkus, jestli se to hejbe v pohodě s odpojeným lankem, může to bejt i zasraným nebo zvohlým bowdenem, prostě to brání pružině aby to utáhla.

      0 0
      • Rowdy  

        Taky se mi tohle stalo, lanko se v bowdenu roztřepilo a přestalo to řadit na menší kolečka, či to chtělo dvojklik a pak zas nahoru. No a za dalších 20km se přetrhlo a domu jsem jel provizorně na posunutým spodním dorazu a přehazování velká/malá placka.

        0 0
        • upman  

          Jj presne takhle sem jel kdyz se to stalo poprve :) Akorat doma jsem poradne vycistil, namazal, prohybal bez tahu, nasteloval, lanko predepnul a vypadlo to, ze je vse OK. Na stojanu to slape jak jak hodinky. Ale tak po 40km kdy zaberu vic na mensi tac a pastorky nahore najednou prd a je to tam zase. Pomaha trik vytahat to nahoru a pak rychle shodit dolu. Ale je to vazne divny. Zkusim rozebrat a to lanko – hmmm, tam by mohl byt zakopany pes, je tam porad to z vyroby :) nojo ale kdo to ma protahovat ramen…

          0 0
          • tromboonen  

            Možná by se hodilo vyměnit lanka a bowdeny, stojí to pár kaček a kolo ožije k nepoznání :)

            0 0
            • Rowdy  

              Stará dobrá pravda říká, že cizí zkušenosti jsou ti na nic. Jeden si ten svůj čumák musí rozbít sám, aby pochopil, že do zdi se nebourá.

              Mimochodem, stalo se mi to na první silničce, co jsem si pořídil. Nějaký Sup na Tiagře. To jsem ještě nevěděl, že se na levných kolech šetří i na bowdenech a lankách. To lanko se přetrhlo půl roku od koupě a cca 6000km. Co jsem dal kvalitní bowdeny, nic takového se mi už nestalo. A ano, kolo úžasně ožilo a brzdy začaly brzdit.

              0 0
              • tromboonen  

                Kvalitní bowdeny, lanka a špalky do brzd, to bych po zkušenostech měnil automaticky na každý bazarovce nebo i sériovce, třeba Shimano špalky i na poměrně drahejch sadách za moc nestojí a Coolstopy udělaj i z noname čelistí slušný zastavovadlo…

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Kdy jsi měl naposledy na kole nové špalky Shimano? Minimálně ty, které jsou v brzdách ze sady 5800(105) brzdí na řádcích Campagnolo Scirocco naprosto skvěle a na Ksyrium SL dobře. Přestaň šířit lety omílané informace, na to jsou tady jiní recyklátoři.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    OK, sorry, 5800 jsem neměl, ještě na Ultegře 6700 byly ty nic moc… ale tříbarevný Coolstopy jsou tříbarevný Coolstopy.

                    0 0
                    • plzakj  

                      A co teprv swiss stopy ^^

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Ano, tříbarevné KoolStopy jsou barevnější, v tom nemám problém. Obecně jsem tříbarevné špalky (Author) měl rád na trekovém kole a na MTB, dokud tam ještě byly V-brzdy. Na silničním jsem se ke třem barvám nikdy nedopracoval, ustrnul jsem u dvou barev (losos+černá) a mám i jedny jen losos. Aktuální špalky SH 5800 – a teď pozor: ve spojení se dříve jmenovanými ráfky – mi brzdí lépe, než obojí KoolStopy na čelistech Sram Apex. To jen pro přesnost.

                      Je možné, že na jiných kolech, jiných čelistech a v rukách zkušenějšího jezdce se budou chovat úplně jinak a potvrdí, že špalky Shimano jsou i nadále na houby. Já si to nemyslím.

                      0 0
                      • novas752  

                        Protoze Apexy brzdi uplne nahovno. Taky mam tu cest. I s originalnima sram spalikama od SwissStopu to skoro nebrzdi.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Jenže já jsem to zkusil a dal do Apexů ty Shimano špalky- a brzdilo to normálně (tedy čelisti 105 jsou o něco lepší).

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.