• atomcze

    Zdravím

    Nedávno mi nějaký „dobrák“ ukradl z auta 2× nosiče kol Thule 598 stylem: přišel, odemknul, sundal a odešel. Nikde žádné poškození od nějakého násilného sundávání z příčníků, takže to musel být někdo s nějakým univerzálním klíčem nebo něčím takovým. Je to sice nahlášené na polici ale upřímně už moc nepočítám s tím že by se to někde našlo. Každopádně bych se rád zeptal jestli se tu někomu stalo to samé, případně jestli máte někdo nějaký tip jak tyhle věci ještě víc zabezpečit, aby to nešlo tak snáz sundat.

    Díky!

    0 0
    • enjoy  

      Nechci tu veřejně říkat, jak se dá za dvě sekundy „odemknout“ zámek v plastové páčce(i když je to asi poměrně zřejmé)..

      Ale jen informativně, žádný univerzální klíč neexistuje. Není nic jako přijít, odemknout, odejít. Vždy se jedná o nějakou násilnou metodu. Jen toho násilí je prostě potřeba strašně málo, bohužel.

      1 0
      • camillio  

        Ještě nedávno mělo Thule na zámcích číslo, pak stačil svazek klíčů a trocha štěstí.

        1 0
        • xtonda  

          Mám Freeride kupovaný 2016 a je to tak, číslo na zámku i na klíči, tentýž typ zámku mám i na příčnících k Fordu Fusion.

          To číslo je něco jako 130, takže těch klíčků asi nebude úplně málo, ale pokud to má člověk zorganizovaný, tak správný klíč vyloví ve chvilce

          0 0
          • enjoy  

            Staré(značené) série má 200 klíčů.

            Nová série(neznačené zámky) má 50 klíčů(pouze).

            Nové zámky(neznačené) mají o fous zesílená stavítka. Ale je to stejně jedno, jelikož jsou pořád v těch samých plastových pouzdrech.

            0 0
          • liborg1982  

            Pozdě bycha honit. Číslo na zámku vybrousit (většina prodejců to i nabízela).

            0 0
            • Breakpain  

              lepší než drátem do oka … ale jestli přijde týpek se šroubovákem v ruce, tak to moc nepomůže :) …

              3 0
              • Esi  

                no právě, „odemknout“ to plochým šroubovákem a klíčem trvá zhruba stejně dlouho, není to vlastně zámek ale pojistka proti samovolnému otevření ovládaná klíčem. Měl jsem roky rakev u které se rozdypal ten zámek a na dovolené to nešlo odemknout, tak jsem to takhle naladil plochým šroubovákem, dokonce fungoval i ta krytka která uzavírá díru pro kíč proti vodě, jen to šlo po tom zásahu otevřít jakýmkoliv klíčem. rakev už se rozpadla, ale měl jsem to takhle určitě minimálně 10 let. když jsem viděl jak snadno se to dalo otevřít tím šroubovákem tak jsem ten zámek ani neměnil, je to vlastně zbytečné :)

                0 0
      • jannk  

        jo, na tyhle zamky staci sroubovak, kdyz nosice nemuzu/nechci sundat, tak je proste zamknu dalsim zamkem. Akorat ten zamek nesmim zapomenout sundat pred jizdou … :)

        1 0
      • rogalo  

        Kolik nasili je treba pro ukradnuti „zamknuteho“ nosice Epos na kouli? 1 az 10 :-)

        A zamek Abus na kola k nosici, je uz k necemu? (za predpokladu, ze by slo nekomu o kola a nebral to i s nosicem :-)

        1 0
        • enjoy  

          Musím konstatovat totéž co předtím:-), jedná se o kovový zámek(s hliníkovými stavítky) v plastovém pouzdře.

          Čili v rámci sekund překonatelné.

          Zámek Abus je naopak velmi dobře uložený v těle nosiče, takže ten my smysl do jisté míry dává. Síla lanka ale není kdoví jaká, takže asi tak:-)

          Za mě, nosič na autě s koly – neopouštět.

          Nosič na autě bez kol – 30 sekund potřebuješ na schování do auta a je to dobře ztracených 30 sekund.

          3 0
          • rogalo  

            Ok, diky za uprimne info. Tak nejak jsem si to myslel, co to tady mimodek delsi dobu procitam.

            Ja to delam jako vsichni ostatni, v bajkparku kola casto bez dozoru (wc, obed), i na drzaku „zamknute“ bez dozoru, klidne mimo dohled okoli.

            S jedinym rozdilem…rekl bych, ze jsem z toho v duchu vic posrany…ale do hlav ostatnich nevidim :-)

            Nevim, jak casto se tam krade, ale me ty bajkparky a salamismus tam, prijde jako zlaty dul pro zlodeje.

            0 0
            • enjoy  

              Pokud bych to nechával takhle bez dozoru v bikeparku, tak bych ještě pořešil nějaký válečkový zámek za konstrukci nosiče k tažnému oku(nebo případně k oku u tažného, pokud je).

              1 0
              • Breakpain  

                V BP je to ok… neznám případ, kdy by se tam něco ztratilo. To spíš mimo BP.

                Ale jinak ano, smysl to dává, řešili jsme to, ale je to strašnej opruz teda ⇒ řeším to pojistkou na auto. Ukradnou … koupím nový… takže primárně řeším spíš ztrátu SPZ než držák, to vidím jako jedinou nepříjemnost.

                0 0
                • Esi  

                  Tak SPZ to taky není problém ne ? to prostě zaplatí pojišťovna úplně stejně jako ta kola

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Pokud se nepletu, budeš muset řešit nový placky = oser.

                    Takže finance neřeším, ale komplikaci – takhle míněno.

                    0 0
                    • Esi  

                      To už by mohlo jít přes portál občana a pošlou ti je poštou do nějakého alza boxu, teda alespoň něco takového představovali jako novinku někde najaře.

                      1 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        A v praxi to bude fungovat podobně jako e-doklady…:-/

                        0 3
                        • Esi  

                          Tak ty e-doklady normálně fungují jen evidentně byl problém s výkonem pro volby kdy chtělo aktualizovat moc lidi ve stejný čas, tak ze bude pro příští volby potřeba přidat par virtuálů a po volbách ke zase v klidu odebrat

                          4 0
                        • liborg1982  

                          V podstatě to nikdo nepoužíval a najednou se všichni chtěli „aktualizovat“. Měli to čekat (samozřejmě), ale takový „útok“ ustojí málokdo.

                          0 0
                        • Slavoš  

                          No bohužel česká klasika. Na normální provoz to stačí, ale volby, to je jiná zátěž. Na to ti mladší moc nemyslí.

                          0 0
                          • krabica  

                            Cože? Jako že důchodci na zátěž serverů myslí? :-D

                            2 0
                          • Esi  

                            tak na to měl myslet spíš ten kdo tu aplikaci má na starost a preventivně trochu přidat na výkonu, to zase není taková raketová věda

                            2 0
                            • Slavik  

                              Jestli problém nebyl dál až u ověřování v základních registrech. To můžeš mít apku dimenzovanou na miliardu přístupů za sec, ale je ti to na nic.

                              0 0
                            • gerrard  

                              Tak je otázka jestli to byl problém aplikace nebo infra a co bylo vlastně úzké místo a proč vzniklo. Tady to házení rozumy typu přidám pár virtuálů a „no problem“ bez nějaké detailní znalosti co se vlastně stalo, je taková selská rada.

                              4 0
                              • Esi  

                                tak samozřejmě, předpokládám že když už se to stalo tak že mají zanalyzováno kde byl problém a při příští podobné akci to úzké místo trochu rozšíří. TAkový zátěžový test jako jsou třeba volby nenasimuluješ to je jasné, jen je třeba se z toho poučit aby se to příště neopakovalo

                                1 0
                • Radek Broz  

                  Já teda vim na Klínovci i o zmizelech samotnejch nosičích.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Od jaké společnosti to pojištění zahrnující i kolo a nosič máš? Já jsem se na to kdysi v minulosti ptal a vždycky jsem skončil na tom, že pojištění neplatilo přes noc v době třeba 22–6 h nebo byly nesmyslné podmínky typu zajištění kola a nosiče ke konstrukci auta zámkem takové a takové třídy odolnosti apod.

                  4 0
                  • Breakpain  

                    No, tak kryje mi to klasicky havarijko na auto ;-).

                    Ale součansě to kryje i sportovní pojištění „FIT sport“ – Kooperativa.

                    Mám oboje.

                    Na kole se vždy padá na lesní cestě a věci se kradou vždy 6:01 – 21:59 ;-) … Já třeba vstávám ráno v 6, provedu kontrolu nosiče a pokud zmizí, je jasný, že zmizel až v 6:01 …

                    Každopádně já se osobně obávám krádeže spíš přes den než v noci, parkuju v garážích, takže reálně by to nebyl problém.

                    1 4
          • K2  

            Ještě mám jedno pozorování – Pokud ten nosič nebo rakev nemá na sobě napsáno Thule, tak se znatelně méně krade.

            Kamarád si na Thule nosiče kol na střechu šroubovákem vyškrábal svoje jméno – taky mu myslím zůstaly

            0 0
            • enjoy  

              To je taky do jisté míry řešení každopádně.

              Blbý je, že zloděj produkt Thule pozná i bez loga. A nějak ho esteticky znehodnotit je otázka, jestli si toho člověk všimne včas nebo až potom, co to ukradně a poté radší někde zahodí, čili pro tebe výsledek dost obdobný:-)

              S čím se já setkávám(v servisu) a co mi hlava nebere, jsou přestřihané řemínky kleštěmi. Jaká je proboha úspora času to štípat, místo normálně uvolnit? Asi velká očividně:-)

              Ale vídám i hodně pokusů o krádež(které pak potřebují servis) a upřímně, je zřejmě spousta zlodějů, kteří by se na to měli vykašlat a najít si normální práci:-))

              Nejlepší zabezpečení je nemít Thule. Ale bohužel v segmentu nosičů kol na střechu neexistuje relevantní konkurence. A v nosičích na tažné je to až na výjimky hodně obdobné.

              U střešních boxů a některých systému příčníků je naštěstí situace lepší a jdou koupit i vyloženě hodně bezpečné boxy proti krádeži.

              2 0
              • Esi  

                Co se týkalo bezpečnosti, tak nejlepší držáky měl táta který před asi 30 lety to někde viděl a vyrobili to ve fabrice, ke střešnímu nosiči to bylo přes U třmen přišroubované byla na to potřeba 10 trubkový klíč a kolo do toho držáku bylo taky přichycené pomocí šroubů, sundat do ze střešního nosiče trvalo 5 minut když jsi měl vercajk, tak že to bylo docela bezpečné :), jen to samozřejmě nemělo žádnou homologaci tak že jet s tím do zahraničí bych si nedovolil

                0 0
                • dědek mohy  

                  Úplně stejně to řešil můj otec. Měl jeden držák na kolo půjčený, podle toho vyrobil v práci 3 další. Bez zámků, prostě se to natvrdo šroubovalo k příčníkům. Jak já tu montáž a demontáž nenáviděl. To bylo na 15 minut. Tohle krást nikdo nechce =)

                  1 0
                  • Esi  

                    jojo přesně tak a pomocí 2 šroubů byla i ta přezka kolem rámové trubky tak že vlastně to kolo by vydrželo na střeše i kdyby jsi s tím autem vlastně dělal cokoliv, kola v tom pozinkovaném žlábku držela pomocí 2 kožených řemínků, tak že to kolo tam drželo víc než v thule držáku. To kolo by mohlo uletět ze střechy jedině i se střešním nosičem

                    1 0
                    • dědek mohy  

                      Asi podobné výrobky =). Jeden z těch nosičů ještě někde ve sklepě mám. Svého času byla škoda, že byl dělán na silničku, mtb jsem do něj nedostal. Dnes už je to jedno

                      1 0
    • Slavik  

      To není zámek, ale pojistka proti náhodnému otevření…

      12 0
    • MrtweyUbruss  

      Univerzální klíč? Ha Ha, to otevřeš za třicet vteřin i bez klíče.

      1 0
    • MatS  

      Stalo se mi před lety to samé, jen s tím rozdílem, že mi poničili plastové koncovky t drážky příčníků.

      Dle prodejce Thule je několik klíčků dle čísel a zloději je buď mají všechny, nebo to jde otevřít celkem snadno i bez nich bez poškození. Není to zámek, ale jen pojistka, bohužel.

      0 0
    • brundibar  

      Me takhle pres noc sundali pricniky, asi tri tydny zpet. Rano jsem prisel k autu a pricniky nikde. Nahlaseno na policii – a nic. Iluze si nedelam, rozloucil jsem se s nimi. Lokalita Praha – Radotin. Policie pri sepisovani rikala, ze jsme ten tyden 4 auto…

      0 0
    • KoudakT  

      Tak ony to nejsou zámky, ale pojistky proti otevření.

      Jediná obrana je nenechávat to bez dozoru a už vůbec ne přes noc.

      0 0
    • HadVoe  

      taky mi sebrali jeden za bílého dne před poštou… a dle vyprávění kamarádova kamaráda mu někdo odříznul držáky is hágusy z auta flexou.. takže si dopadl ještě dobře :)

      1 0
      • cibi  

        no bývaly doby kdy Ti navrtali nádrž vrtačkou a nechali benzín vytéct do plastového pytle.

        „zlaté devadesátky“

        2 0
        • Esi  

          kolegovi takhle nějaký myslitel ukradl z nějakéhou renaultu to fabrické rádio, nevím k čemu to bylo teda dobré, ale nešlo mu to vyndat, tak že rozbité okénko a potom vzal palubku páčidlem, tam byla tenkrát škoda asi 80 tisíc, cena toho rádia byla proti tomu dost zanedbatelná. je to odhadem tak 15 let.

          1 0
        • dědek mohy  

          Tohle se nám stalo asi před 5 lety na firemní dodávce. Akorát borci už byli moderní,.měli plastový kanystr. Akorát myslitelé měli malý kanystr. Zbylých asi 50 litrů nafty prostě vyteklo na zem.

          1 1
        • abel  

          na felicii mi prořízli přívodní hadici k nádrži – menší škoda, cca 15let zpět. v dobách škodovek 105/120 se běžně krad benzín přes výpustní šroub ze spoda nádrže. taky se s oblibou kradly katalizátory z felicie.

          co se týče thule nosičů: těch je plnej bazoš, obvyklá výmluva účtenku už nemám, klíček jsem někde ztratil.

          1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 9
    • StuntJ  

      Nejlepší je si to pojistit ( většinou doplněk k havarijku) a neřešit, zabezpečení neexistuje

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.