Udávaný vs. reálný rozměr pláště

5 nepřečtených
  • perceptio

    Zdravím všechny. Vím, že jsem neučinil objev století, ale překvapuje mě, jak se liší šířka pláště proti udávané. Měl jsem na kole plášť 42–622 (700–40) a reálná šířka byla sotva 39. Proto jsem zvolil 44–622 (700–42C) a ten má cca 42 mm. Z toho mi vyplívá, že francouzský rozměr je blíže realitě.

    Měřeno nejširší místo. Pláště Schwalbe.

    Jaké zkušenosti máte vy?

    0 0
    • kubad  

      některý výrobce měří přes vzorek, jiný jen bočnice, a hlavně šířku pláště ovlivní i šířka použitého ráfku

      a hlavně smysl řešit 2mm má jaký?

      0 0
      • nitraq  

        2 mm až tak moc ne, ale třeba 4 mm v situaci, kdy jde o vejde/nevejde už rozdíl udělají. Např Conti Speed Ride 42 mají reálně 38 mm na 21 mm ráfku, takže se mi do cyklokrosky vejdou s menší rezervou na bláto. Kdyby měly skutečnou šíři dle papírové, tak je neobuju.

        0 0
      • perceptio  

        Ráfek 19 mm. Takže to taky něco udělá… Chtěl jsem právě širší, páč jsem byl zvyklý na Maxxis Wormdrive 42×622 (700×42C), který měl opravdu 42. Teď jsem dal Smart Samy. A řekl bych, že i ty dva mimlimetry na celkovém objemu znát jsou…

        0 0
      • MlokCZ  

        Přesně. A k tomu navíc se ještě přidá:

        • nově nahozený kus se vždy časem o 1–2mm na šířku vytáhne (platí pro objemnější bikové pláště, u méně objemných to bude méně)
        • hodně to ovlivní nafoukání při kterém to měří (a i dlouhodobě používané, vyšší tlaky zvýrazní předchozí bod)
        • liší se to i kus od kusu stejného typu pláště

        A ještě doplním, že většinou je snaha výrobců udávat číslo, které se blíží maximálnímu. Tím myslím podmínkami, tedy číslo sedí často pro situaci široký ráfek, déle nahozeno, vyšší tlak. A to proto, aby se předcházelo problémům, že se daný plášť nevejde do rámu vidlice (když znám maximální šířku, kterou rám nebo vidlice pobere).

        Takže pak v reálu je naměřená šířka většinou o něco menší.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.