co na to říkáte, asi není co vyrábět
co na to říkáte, asi není co vyrábět
Já 32" vítám…a ještě raději bych je uvítal na silnici, nebo alespoň gravelu ( kde si myslím, že se jich časem dočkáme )
Však MERIT nabízí tuším 32" ráfky na gravelu.
Merit dělá myslím „jen“ 30"
Má 32, vozí to Štěpán Stránský na ultrazávody – https://www.instagram.com/…DMFQaD-soKy/?…
UCI to nezakázala..... ;-)
Asie má co vyrábět , ono pro xx% asijské populace jsou i 29 moc velký a EU a USA zas tak absolutně odvetví nedrží.
Vzhledem k tomu že výrobní portfolio musí být nějak odstupňované 26 –27– 29 –32, tak masivní segment trhu mít 32 asi nebude . Není duvod aby probudkt manageři to zacílili tak aby si to konkurovalo s 29" . V některým segmentu cenovým segmentu podle mě 32 nebudou a bude to jen vyšší třída XC kol a tím nebudou kola za –50 bez slevy. Pneu by taka neměli být za cenu 29 tedy 2000,– za relativě normélní plašť.
Takže bych to viděl na 26 lowend/kids , 27–29 střed až high end , 32 jen high end
To je zase jen krátké přechodné období (stejně jak tomu bylo u 27,5"). Počkám si na 35" :D :D
27,5 je tu furt , ale v jiném segmentu než kam míří ty 32"
Sám na dvou kolech mám 27,5" a co si budeme povídat – už je to takovej přežitek (krom disciplín jako dirt, pumptrack, apod). Ono „je tu furt“ se dá napsat i o 26" které jsou pořád k vidění.
Enduro/ dh / dirt není přežitek. Sem psal ale v jiném segmentu než kam míří ty 32" . 26 sice je k vidění ale je to lowend na 29 i 27 jdou sehnat věci který jsou stále ve vyšší třídě. Na 26 spíš jen bazar.
Proč ne, nějaké zákazníky si to asi najde, bude spousta nadšených to vyzkoušet já asi taky :D , ale v nějaké extra čísla prodejů nevěřím, pro vysoké lidi určitě alternativa
Když se dá celkem v pohodě dneska jezdit se 165cm výšky na 29, tak pro vyšší lidi určitě fajn, hlavně teda v gravel segmentu bych viděl veliký plus.
Už teď při mé výšce 175cm mám velikost rámu M na 29. To budu mít S na 32? Pro malé lidi to nebude.
Ne, budeš mít pořád M, jen na větších kolech…:-)
Manželka má na 29 ram ve velikosti S. Do toho rámu se vejde již jeden košík na láhev. Při 32 ten rám bude muset být ještě menší kvůli kolům…
No manželka asi nebude úplně cílovka…
Pro malé lidi ty 32 nebudou, takže počítám, že to bude jen okrajová záležitost.
Průměrná výška populace v Asii, jižní střední Americe je do 175cm. Takže pro většinu asijských a jiho/středoamerických populací mají 26" a 27,5" kola stále větší praktický význam než nové 32" nebo aktuální 29". Ten trh je mnohem větší než EU a USA dohromady..
Jeď se někdy podívat na dětské XC závody, kde už běžně 150 cm vysoké děti jezdí 29" kola na XS rámech. Těch vláken na toto téma i zde najdeš dost. Takže 32" při tebou zmíněných 175 cm problém nebudou.
Ne, sám toho nejsem zastánce, ale tak to prostě je. Budoucnost ukáže.
Ne, budeš mít pořád M, jen na větších kolech…:-)
Ja asi nerozumim tomu, jaky jiny ram bys na svou vysku mel uz ted mit…
abych to odlehčil:
stále je kam růst
https://www.mtbiker.cz/…bohatsi.html
>>>Velikost předního kola se pohybovala mezi 48 a 52 palci<<<
podle mě, na techniku a downcountry to moc nebude,
na maratony, shorttraky proč ne.
Gravel už ma širší kola a odpružení, tak proč ne větší kola, stejně tak na HT nebo na HT s beranama, proste kolo na kochani, najizdeni kilaku bez techniky 32palce, proč ne.
pak mi je tedy jen záhadou, proč silničky od velikosti 56 mají mit jen 28kola – tam se nabízí taky 32 :)
To nezakázání 32" se týká jen XC nebo i silnice?
Škoda. Doufal jsem, že se konečně trochu pohnou ledy i na silnici.
hezké shrnutí výhod a nevýhod 32":https://www.youtube.com/watch?…
No konečně. Chudáci děti, které rodiče ve 12 letech prdnou na 29", se dneska nemají už kam posouvat, tak pak aspoň ve 14 dostanou důstojného nástupce :)
Na stránkách Stollu už jsou konkrétní termíny, kdy půjde jejich full 32 do výroby: https://www.stoll-bikes.com/p32/
To když budeš chtít dát za auto, talk abys měl alespoň RAMa, aby to nečouhalo půl metru na každou stranu ;-)
Je to jinak. Správně je že se nebude zakazovat.
UCI v současné době nestanovuje žádný maximální průměr kol v disciplínách Cross-Country (XCO) a Sjezd (DH).
Naopak je stanovený pouze minimální průměr a to 20 palců.
Na stole bylo i omezení maximálního průměru na 29er a to od r. 2026 (právě kvůli existujícímu průměru 32er), ale to padlo a pravidla se měnit nebudou. Volba max. průměru tak zůstává dál zcela v režii týmů.
Myslim, ze ty 30 a 32 pujdou ruku v ruce s vyvojem pouzivani horskych kol. Uvidime, ze lidi budou mene soutezit v xcc a do budoucna zanikne jako xcm. Takovy 2 proudy budou gravely a e-endura do kterych se budou cpat tyhle vetsi velikosti.
S 195 cm bych na XC bral hned 32 palcu kola.
Silnicka by taky bodla ale kdo to pak ma převážet tak velké…