• Dumbo

    Zauima ma, koľko z Vás jazdilo full jednočap s čapom otáčania umiestneným v mieste stredovej osi, výhodou toho je možnosť jazdiť na fulle singlespeed pretože to netahá za reťaz, viac výhod ma nenapadá, sú ešte nejake ? A vyrába v súčasnosti ešte niektorý výrobca takýto full okrem Kony Cowan ? (aj keď ta Kona asi nieje sériovo vyrábaná).

    Chcel by som vedieť hlavne to, aké to má nevýhody čo sa týka citlivosti a tvrdosti samotného chodu. Pretože mám rám s takýmto systémom a pride mi akýsi tvrdý, tlmičom to asi nebude kedže je tam pomerne mekka pružina aj olej ma nízku hustotu.

    Aby som to zhrnul, vyznačuje sa tento system zníženou aktívnosťou pruženia ?

    0 0
    • Dumbo  

      ešte dodám, zadná stavba sa otáča bohužial len na kåznych púzdrach nie na piemysloch, myslite že aj to je dovod ? Zdvih je natom 130mm, doteraz som sa hojdal na hupačke s 200mm žeby koly tomu mi prišlo tych 130mm menej húpacích ?

      Ak by mohol niekto nahodit ten rám do programu Linkage bol by som vdačný, ja mám len demo v ktorom nieje možne vytvárať vlastny systém, fotku na obkreslenie by som samozrejme doplnil… dík

      0 0
    • Dumbo  

      hore spomenutá Cona Cowan

      0 0
    • vlk  

      Já myslím, že nevýhodou může být houpavost při šlapání, ale to se sjezdovými koly asi neřešíte.I když zase umístění čepu moc vysoko může zase tlumič natahovat při šlapání negativně-tedy zase houpavost, pokud nemá člověk nastaveno na no saq.

      0 0
      • náčelník  

        Ano. Houpavost při šlapání = tahá to za řetěz.

        0 0
        • vlk  

          No však já si myslím, že to bude tahat taky za řetěz. Vždyť nejde o vzdálenost střed – střed ale o vzdálenost bod na vrchu talíře – na vrchu kazety.

          0 0
      • Dumbo  

        čo ztoho teda plynie ? taketo umiestnenie čapu nema vpliv na zníženie schopnosti pružiť ?

        moj problem može byť kludne aj vtom že mam slabo namazane klzne puzdra ?

        kludne sem pridajte aj nejaku „odbornú poučku“ k tomuto riešeniu, nemusite pisať len o osobnych skusenostiach, tažko o tom niečo vyGooglujem…

        0 0
        • vlk  

          Až budu mít čas, tak to zkusím hodit do linkage.

          0 0
          • Dumbo  

            to by som ti bol fakt vdačný… do toho dema som svoj bike nedokazal dostať, mal som aj staršiu verziu dema linkage kde stačilo prekreslit obrazok JPEG, vtej novšej sa to už neda, aspon ja som to nedokazal, dalo sa len vybrat zo zoznamu…

            0 0
            • vlk  

              no já mám taky demo, jde to v něm, načteš nějaký bike.přepneš do editačního režimu a můžeš měnit souřadnice čepů a přes tu funkci polygon kreslit kyvky apod.Ale je to hrozný opruz. Ta stará verze dema by mě zajímala nemáš ji někde.

              0 0
              • Dumbo  

                prave to že som to nevedel vypatrat… mal som niekde na CD medzi fotkami strcenu instalacku ale zial bohu to nenajdem…

                0 0
    • Vilém  

      Podle me by toto melo byt imunni vuci jakemukoli ovlivnovani slapanim a slapani.Duvod proc to nechodi,bych asi hledal jinde,treba umisteni tlumice nebo tak neco.

      0 0
      • Dumbo  

        tak nejako, keby sa našiel niekto s plnou verziou programu LINKAGE a skusil to tam nahodit čo to ukáže…

        0 0
        • vlk  

          Můžeš si to nakreslit i v Demo verzi, a kouknout na křivky, Akorát si to nemůžeš uložit. Nejlepší je načíst v demu nějaké podobné kolo upravit ho a křivky si vyhodit přes print screen(přes schránku).

          0 0
      • náčelník  

        Tah řetězu – tedy šlapání – táhne zadní stavbu do zdvihu. Imunní to tedy není. To by musel být čep umístěn na horní úrovni převodníku

        0 0
        • Vilém  

          Hadat se nebudu,nemyslim si to vsak.Pockame az to mlok nebo nejaka dobra duse hodi do linkage.

          0 0
          • nakata  

            Nema vyznam hadat sa, lebo nemas pravdu. Staci ked si uvedomis, ze ak je cap pod najvyssim bodom pily (vznika paka), tak to pri slapani stlaca zadnu stavbu do zdvihu. Opacne, ak je cap nad pilou, tlmic sa pri slapani roztahuje.

            Ad tema: Nema vyznam teraz lamentovat nad funkcnostou Frantoveho ramu (kua a este za taku cenu..), loziskami by to byt nemalo, tie nemozu mat taky vplyv. Na tvojom mieste by som mu to doniesol a nech to riesi on..

            0 0
            • vlk  

              jj souhlasím s tebou a náčelníkem

              0 0
            • Dumbo  

              zas je tu ta antifrantovska atmosfera, ked ta to upokoji nemam vplane mu to vratit pretoze som to nekupil priamo odneho, kupil som to jazdene a vyrepasoval, a za tie prachy cca 6000,–sk čo ma ten rám aj s tlmičom stál to bude pekne enduro, treba len odstranit tu tvrdosť… pravda je taka že vela vazeliny ktoru je do klznych puzdier treba tam zatial nieje, pretože to bolo v peci a neje to zabehnute, či je ale problem v geometrii to fakt neviem… preto aj zakladam vlakno…

              0 0
            • Vilém  

              Ok,tak to opravim,ze vliv pohybu zadni stavby na tahani za retez bude minimalni.Kdyz jsem kouk na to upraveny Gemini od Mloka a poupravil bod otaceni presne do osy klik,tak vysel zpetny pohyb klik pri zdvihu cca 170mm na 7°,coz je temer nic.Prodlouzeni retezu pri plnem zdvihu 0mm.

              0 0
      • Dumbo  

        ešte tolko, ak z tlmiču vyberiem pružinu a stlačim to na doraz tak to ide bez nejakeho velkeho odporu, stou pružinou to ide maximalne tak na menšiu polovicu zdvihu čo sa mi s mojimi 85kilami zda málo… ked som tu pružinu preložil na rám benest tak bol chod „žuvačkový“ problem v extremnej tvrdosti pruziny to asi nebude… skor to bude vtom ráme, napadla ma aj možnosť skusiť nejaký vzduchový tlmič, čo ale premna nieje najlepšia varianta, peniaze niesu a 222mm vzduchač bude asi pekne drahý…

        0 0
        • Dijck  

          Vedel by som o jednom za smiesne peniaze. 5 element, novy..chcel pruzinu a prisiel vzduch, teraz sa toho chce zbavit. Jeli icq … 332–344–865

          0 0
          • Dumbo  

            pravda je taka že na toho chalana mam ICQ hovoril som snim otom ale chcel zato nieco nad 3000sk, ja som si stanovil limit do 2,500sk tak som vzal ten benest, teraz ale uvažujem či nebolo lepšie pre tento ram priplatit za vzduchač, ten by tvrdostou tomu mozno pomohol a možno nie… kto vie ?!

            0 0
            • Dijck  

              Hm, nemyslim si ze je to vela za kvalitny atypicky tlmic, ktory ti presne sadne do ramu a ktory chces. Ci ano?

              0 0
              • Dumbo  

                v mojej sučasnej finančnej situacii ano, ako vidíš musel som si nejake peniaze nechat na kupu kľúk, kazety retaze a radenia… mal som to vsetko rozpocitane do koruny… este ale stále je moznost predat benest a kupit Jeliho vzducháč ktory možno pomože rozbehnut chod toho rámu, a možno to budu len vyhodene peniaze a žiadna zmena… :-(

                0 0
              • goofy  

                Tez si myslim, ze by to byla lepsi volba nez ten nic moc Benest.

                Ikdyz jak se tak na tu fotku divam, tak jestli neni taky problem v te stavbe. To vypada, ze by ta stavba mohla byt ke konci hodne progresivni.

                0 0
    • MlokCZ  

      data.mlok.net a soubor pokus.ltx Upravil jsem Cannondale Gemini 2002, ten mi přišel pod ruku jako první a měl ideálně podobně umístěné čepy, tedy samozřejmě až na hlavní čep, který měl úplně jinde (ale tím stačilo posunout ten jeden čep). Přesné rozměry z fotky jsem neodměřoval, takže to přesně nesouhlasí, ale důležitý je ten hlavní čep. Takže koho to zajímá, tak si teď ten model v demu může prohlédnout.

      0 0
      • kudlanka32  

        co je to za program, existuje to jako extension do CADu? a vubec neumite tady nekdo delat takovyhle veci v autoCAD, ja jen kdyz uz sem se ten program musel naucit ze by mi i k necemu uzitecnymu byl..... a nechces spocitat i moje kolo? jinak poznatek z praxe 575 taha za retez (na kazdy pile jinou silou) ale nehoupe…jak je to mozny? :-P rozhodne houpe min nez vetsina kolemjedeoucich kol…vezmu-li v uvahu zdvih tak skoro vsechny.....

        0 0
        • vlk  

          tady máš odkaz: www.bikechecker.com/ Ovládání je stupidně jednoduché, nemusíš se nic učit, však si zkus demo.

          0 0
          • kudlanka32  

            jo omrknu to…v databazi maji i 303ku sem zvedavej jaky to bude :-P – aspon ciste teoreticky

            0 0
        • MlokCZ  

          Tvoje kolo je v DB, tedy model 05. Takže máš ho taky na tom stejném odkazu, jen jsem ho uložil a soubor je Yeti 575 2005.ltx

          0 0
    • Tomcat  

      Střed otáčení zadní stavby ve šlapacím sředu má měl Poison , Kanguro, Rotec, ještě jiní vesměs malovýrobci, ale rozhodně se nejedná o ideální jednočep.

      Ideální jednočep je podle mne dvouřetěcový s převodovkou , s plavoucím uchycením kotoučovky. Proč? Dvouřetěcový systém odbourá negativní zpětné reakce přes řetěz do klik. Dva řetězy umožní posunout čep na takové místo aby opisoval co největší poloměr, tedy aby se neměnila se vzdálenost střed střed tolik. Zároven by střed šel posunout tolik nahoru aby byl citlivější na „pulz“ zepředu. Plavoucí uchbycení kotoučovky (oblíbený pantograf např na DH kolech Kona).

      Pruženi nejaky inteligentni tlumič s jednoduchým přepákováním.

      0 0
      • Dumbo  

        pekne a stručne,

        0 0
      • Nimrod  

        vytáhnu zas starý vlákno. brooklyni se mi líbej už hodně dlouho nejen díky výše napsanýmu. ale pro rok 08 už nedělaj mini/race linky, ale sr6/sr8, který už nemaj dva řetězy, ale pouze jde řetěz přez kladku umístěnou v hlavnim čepu. doopravdy to dokáže nahradit dva řetězy? nikde jsem se nedočet, k čemu to je. ale když zašátrám v paměti, tak božskej nico měl na svym vprocesu to samí, tak to asi k něčemu bude

        0 0
        • Nimrod  

          tak jsem našel vouillozovo starej bajk, bohůžel ne moc dobrou fotku. pak jsem omylem našel dark cycles, kterýmu taky vede řetěz přez kladku v čepu

          0 0
    • Dumbo  

      vytiahnem tento trejd napovrch aby som sa pochvalil dostavanym kangaroom :-) čekujte profil

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.