• rass76

    Zdravim, nevi nekdo jestli je to jen docasny vypadek, anebo tuning-test.cz uz nefunguje ?

    1 0
    • roman 3D  

      Se pohodlně usadím:-)

      5 3
    • roud  

      Aktuálně je tu nový specialista na úpravu vidlic má Nick Onuce klidně mu napiš rad ti poradí. :)

      8 1
      • roman 3D  

        A přitom by onucemu stačilo kdyby necvakala

        0 2
      • Smazaný účet  

        Děkuji. Ano, při vší skromnosti, je to tak. Všechny moje čtyři vidle jsem vytunil k maximální citlivosti. Obzvláště ta poslední RS Gold je až neuvěřitelná, zobe každý kamínek, či drnek. Schválně jsem ji za jízdy pozoroval. Vůbec není nutno vozit nízký tlak v přední gumě.

        Celé je to o tom, že stačí vidli důkladně promazat 5W tlumičovým olejem.

        Jo a ještě dávám Redrum do vzduchové komory

        No a když to srovnám s Aionem z TT, tak ten byl dost tupý. Cvakání pak jako záporný bonus, to ovšem nikdo nezavinil, konstrukční chyba, tedy vlastnost.

        0 3
      • mr.nikdo  

        Jen se nesmi divit, ze prijde v jine barve.

        A s barvou i na vnitrnich nohach :D

        0 0
      • rass76  

        okej dikes, servisoval kazde dva roky u TT, nevedel som uz uz nefunguje.

        0 0
        • roman 3D  

          To si ale zanedbat servis, místní borci servisují i několikrát do roka

          0 5
          • mr.antik  

            promáznout a vyčistit nohy se snad neřeší v servisu.

            0 0
            • rass76  

              No podla mna tam vzdy aj niečo menil, boli to dve vidlice epicony, ktore boli priamo od TT, a vzdy ked prisli od neho zo servisu bol to rozdiel, nebolo to len namazane … Mne sa s tym

              teda nechce srat, nemate nejaky typ kam to poslat?, prvy typ neservisuje externe.

              0 0
    • Jakobo  

      Neni to tento Milan? https://www.bike-forum.cz/…-elektrokolu#…

      0 0
    • ememem1  

      aky je problem? skoncil ci ako ?

      0 0
      • roman 3D  

        Už všechno vymyslel, slepá vývojová větev

        0 3
      • kocers  

        Předpokládám, že už nebyl nejmladší a nedostatek Suntouru v posledních letech to dokonal.

        0 0
        • roman 3D  

          Naopak suntourů bylo dost ale úprava alá houpací kůň nenašla tolik zákazníků

          1 7
        • ememem1  

          hm… skoda. je to oficialne ?

          0 0
          • roud  

            Hele v létě ještě na webu nějaký vidle měl na prodej ale bylo jich fakt minimum.

            0 0
          • roman 3D  

            Áno, vraj áno

            0 8
          • mirorek2  

            škoda, když chtěl člověk poradit, měl takový super lidský přístup vždycky… bude chybět

            1 2
            • Smazaný účet  

              To teda neměl. Absolutní všeználek, kterej jak se říká sežral šalamounovo hovno, všechno byla chyba uživatele, kterej vidli neposlal k němu do servisu, a svojí neznalostí a neschopností „to zničil“.

              Věděl co dělá, ale komunikace a přístup za mínus pět bodů z deseti.

              6 0
              • Smazaný účet  

                Původně jsem měl z pána naprosto stejný pocit, jenže po diskusi s ním zde na bf… Nemůže za to.

                1 0
              • Janes  

                Nevím, já mám jím vyladěnou vidlici na jednom kole ještě teď, byl jsem u něj osobně 2× a vždycky na pohodu, pokecali jsme, vidlice vidlila…

                1 0
                • Smazaný účet  

                  Jo, jenže tam je jedno velký ALE:

                  Je to přátelkej taťka, jen dokud jako idiot s nablblým úsměvem kýváš hlavou, a buď nic neříkáš, nebo mu pochlebuješ a souhlasíš s ním. Jakmile se na něco začneš ptát, nebo nedejsatane něco rozporovat, jsi v prdeli.

                  4 0
                  • kubad  

                    nesouhlasím :D

                    3 4
                  • Janes  

                    Víš, asi takhle, nevím, jak mluvil s neználkama, ale já jsem strojař a ještě jsem i manuálně dělal na letadlech, rozuměl jsem tomu, co říká a proč to říká, dotazovat jsem se pravda mnoho nemusel.

                    Navíc jsem měl v tý době vlastní obchod, takže jeho problémy se zákazníky jsem plně chápal.

                    7 0
                    • Smazaný účet  

                      Tvl, vidlice není jaderná fyzika. Když si odmyslím šrouby a podložky, je tam asi tak deset dílů. Na rámcový dotazy k funkci, servisu a whatever nemusíš mít vysokou školu (dokonce ani života).

                      On neměl problém se zákazníkama, on měl problém jednat jinak než povýšeně a stylem „ty seš debil co tomu nerozumí, já sem guru co tu hlídá tajemství svatýho grálu, budeš držet hubu, kývat a radostně hýkat“.

                      7 0
                      • Jenda  

                        Tak na druhou stranu, právě proto že vidlice není raketoplán tak ti tak nějak z podstaty věci servisák jehož činností je vylepšování vidlice nemůže vyblejt svoje know-how protože se často jedná o jednoduchý věci který si pak člověk snadno udělá sám. Případně ti největší vykukové nasají know-how a pak začnou sami úpravy nabízet ;-)

                        2 0
                        • Smazaný účet  

                          To je sice pravda, ale:

                          1. Tohle jsem vůbec na mysli neměl. Spíš prostě když jsme řešili obecný věci týkající se vidle. Prostě stačilo mít jinej názor, nebo s ním nesouhlasit. Nejvíc šel do vrtule, když se jednalo o něco stran servisu. Fakt nemám rád lidi, který mají patent na rozum.
                          2. Vylítnout jak čertík z krabičky, když se děduly zeptám, jaký úpravy obecně na těch vidlích dělá (s tím, že jsem výslovně řek, že mě nezajímají parametry daných dílů, pokud tam dává nějaký jiný, což jsem ochotnej uznat za knowhow), protože mě logicky zajímá, kam šly tři litry oproti ceně z obchodu navíc, to o člověku něco říká… Ono totiž na tý vidli není zase tak moc co upravovat, a platíš spíš za to, že to někdo udělá za tebe, než že by to bylo kdoví jaký tajemství.
                          2 1
                          • Jakobo  

                            No pockej, presne takovymi otazkami se domahal odpovedi se-se, ze potrebuje jen principialne chapat, a v dalsim kole pak rozjel vlastni vlakno tady na BF. To byl konec verejneho vystupovani Slance na BF, se-se jej tehdy musel slusne na*rat. Do toho se pak pridal JdS a vlakno nakonec admin smazal. Pokud si jej ale nekdo ulozil v nejlepsim, tak ma doma milionovy poklad, pac to muze z fleku prodat do Holywoodu jako namet na nekolik celovecernich fil­mu.

                            0 1
                          • mais  

                            Nastavení tlumení je jedno z největších tajemství motorsportu a taky to není raketová věda…nastavení karburace je největší tajemství 2t motoru a jsou to dva tři šrouby, dvě trysky, výška jehly s hladina v plovákovce

                            4 1
                          • Jenda  

                            ad 2 – proč by ti to měl vůbec říkat? Prostě máš zájem, ber, nemáš zájem, neber. Obecně myslím že neměl problém to prozradit – snížení pasivních odporů a doladění negativky na váhu jezdce. Cokoliv víc už není obecná informace ale know-how.

                            4 0
                            • mastihuba  

                              na bf srazu na sázavě nemela polovina lidi nastaveny sag a druha polovina nevededela co je odskok. Pro milana byly debaty na bf velky utrpení :)

                              4 2
                        • Georrge  

                          Ale možná to know-how mohl světu předat dříve, než s tím defakto seknul :D

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            To je taková damašková ocel, co? Navždy ztraceno v propadlišti dějin :D :D

                            1 0
                          • sodek  

                            Na tomhle se většinou dá něco vydělat.

                            Možná ho to netrápilo, nebo nenašel zájemce, nebo nebylo nic světoborného, co by šlo co předat. Spekulace.

                            0 0
                      • nksh  

                        Presne tak, popr. pokud vidlice nechodila uplne dle predstav, automaticky to znamenalo, ze zakaznik je totalni lama a jeho produkt si vlastne nezaslouzi. Ale zase za ty penize, co cekat :D

                        0 0
                      • kubad  

                        Že sis s někým neseděl je tvůj problém :D dost lidí tu tvrdí něco jiného včetně mě

                        1 6
                        • Smazaný účet  

                          Ty máš patent na rozum a ultimátní pravdu, jak jsem na to mohl zapomenout.

                          2 0
                          • kubad  

                            Samozřejmě brouku a při tom sem s Milanem mnohokrát v pohodě pokecat, u něj v dílně.

                            0 2
                          • david25  

                            Hele ale jsi problemar. Smir se stim a unes to, ze te nekdo vysira tak jako ty ostatni ;)

                            0 2
                            • Smazaný účet  

                              Jen protože si od lidí nenechám ***** na hlavu a se spoustou si nesednu neznamená, že to co tu píšu není pravda. Máš tu zhruba stejnej počet lidí, který ho nekriticky milujou jako boha, a těch, který s ním fakt spokojený nebyli (z jakýhokoli důvodu).

                              0 0
                              • kubad  

                                Ale to ti nikdo nebere že to není pravda, že máš takovou zkušenost. Jen že to tak není u každého.

                                Zbytek už si doplňky sám

                                1 1
                          • Vilém  

                            Je zvlastni, ze zrovna tebe tak casto nekdo sikanuje, skace na tebe jak certik z krabicky atd.

                            Nebude to tim, ze jsi sam byl Vyskoc?

                            0 0
                          • gerrard  

                            Tak jestli si reinkarnace někoho z těch bobánků co tu po něm šli jak po uzeném, tak to lecos vysvětluje.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ne nejsem. Dokud se nezačal chovat jako dement, neměl jsem výhrady. A na rozdíl od bláznů jako onuce jsem s tou vidlí byl spokojenej skoro celou dobu, po kterou jsem na ní jezdil.

                              0 2
                            • Mr.Duck  

                              Hele já s ním třeba nikdy nejednal, jen pasivně četl jeho vystupování tady na fóru a pocit mám stejný.

                              Znám osobně lidi co ladí odpružení na trochu jiné úrovni, a i od nich dostaneš jakýkoliv technický detail mnohem ochotněji než co jsem tady viděl a bez pocitu nadřazenosti.

                              Nesoudim úplně na základě toho, ale sám mám s laděním odpružení nějaký zkušenosti a úplně v Milanovy metody nevěřím, a bez náhledu do toho, co s vidlicema dělá těžko přesvědčí někoho, kdo se v tom vyzná.

                              2 1
                              • gerrard  

                                Kazdy je nejaky a uz vubec bych neresil lidi podle diskuse na netu. Mne je jedno co s tim delal, pro mne bylo dulezite jak fungovala vidle pred a potom a jak se snim dalo domluvit. Vsechno pokazde k maximalni spokojenosti.

                                0 0
                                • Barak  

                                  Naopak bych řekl, že podle diskuze na netu si člověk udělá o druhem celkem obrázek.

                                  4 0
                                  • kubad  

                                    Je potřeba jít na počátek těch diskuzí, ne se řídit tím jak to vypadalo když ho fest vyhejtovala banda blbů a pokud si pamatuju tak tam bylo i 2× udání na ČOI, navíc snaha za každou cenu zjistit co s vidlicí dělá.

                                    Dnes už je to zbytečné, Milan byl fajn chlap , vidlicím rozuměl, uměl poradit, asi ne každému no

                                    7 1
                                    • Barak  

                                      Myslel jsem to obecně. Milana osobně neznám a vím, že se tu do něj pár lidí navázelo. Kde je pravda něvim a je mi to vlastně jedno.

                                      1 0
                                    • yetti  

                                      Přesně jak píšeš. Když se člověk choval slušně, i třeba jen proto, že byl o pár let starší, tak komunikace s ním byla naprosto v pohodě.

                                      Měl jsem od Milana dvě vidle odladěné k naprosté spokojenosti (Marzocchi EXR Pro a SIDa XX) a několikrát mi dělal servis. Obě vidle dodnes fungují naprosto v pohodě

                                      0 0
                                      • Kubiczech  

                                        No nevím. Třeba já jsem s ním jednal naprosto normálně, možná spíš nadstandardně jako s někým, kdo je odborník, své práci rozumí a snad ho i baví, a odpovědí bylo chování kokota. I tak jsem u něj koupil dvě vidlice, ale následné zkušenosti se servisem mě donutily začít vozit normální vidlice. Za což jsem mu nakonec vděčný, takže vlastně palec nahoru. Upřímně mě překvapuje, že s tímhle přístupem ještě donedávna fungoval….

                                        3 1
                                      • jIrI___  

                                        Troufám si říci, že v komunikaci s cizími lidmi jsem až nadprůměrné zdvořilý, chovám se s respektem a snažím se dodržovat pravidla komunikační etikety, ale komunikace s panem Slancem byla tragická a nechápal jsem, co dělám špatně, že ke mně přistupuje tím stylem. Myslím si, že to paradoxně bylo právě kvůli diametrálně odlišnému stylu komunikace, kdy se o nějaké slušnosti z jeho strany nedá mluvit. No, vidlici jsem koupil (tam nebylo co domlouvat), ale na servisu už jsme nebyli schopni se domluvit. Nemám mu to za zlé, byl to prostě typický technik, u kterého vázne schopnost jednání s lidmi. Ale upřímně mě překvapuje, že mu byznys fungoval i navzdory tomu, že ke svým zákazníkům přistupoval jako ke kusu ***** na ulici.

                                        4 0
                                        • krabica  

                                          Osobně jsem s ním problém neměl, když jsem potřeboval servis vidle, tak jsem mu ji poslal a on ji pak poslal oservisovanou zpět, žádný zádrhel nenastal.

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Pokud si to správně pamatuju, tak v mém případě nastal zlom ve chvíli, kdy jsem ve vší slušnosti požádal o rozpad ceny na jednotlivé položky, což jsem až do té chvíle u servisu považoval za samozřejmost. Ale tady to dle všeho samozřejmostí nejspíš nebylo. No a přes tento bod jsme se nedostali, vidlici jsem místo preventivního oservisování prodal, koupil jinou a díky tomu zjistil, že existují i vidlice, které se při brzdění neponoří do celého svého zdvihu. Konec dobrý, všechno dobré :)

                                            2 1
                                          • mirorek2  

                                            jak již se tu píše, dokud nebyl problém a nezačal ses ptát…

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              ptát na co? co přesně dělá? nebo na detailní rozpad ceny?

                                              Všeobecné info člověk dostal, že to někomu nestačí tomu rozumím, že někdo radši udělá servis vidlice, než kontraproduktivně vysvětlovat a psát a tím ztrácet čas taky,

                                              Je to o rozumné hranici

                                              2 2
                                              • nksh  

                                                Stejna zkusenost. Chapu ze uz byl mozna unaveny z nekonecnych dotazu na jeho „tajemstvi“ nebo rozpadu ceny, ale aby cloveka poslal do prd.le po normalnim dotazu na jednu konkretni zalezitost, tykajici se specifickeho nastaveni, to uz bylo hodne za hranou

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Mne vůbec nezajímala cena, ani co s vidlicí dělá. Jeho věc, věřím, respektuji.

                                                  Zlo nastalo, když jsem se pokoušel reklamovat cvakání. Jen telefonicky, k reklamaci skutečné u něj nikdy nedošlo, byl jsem jako spráskaný pes. Naštěstí se mi tu pak ujal ten hodný pán z BP Lumen. Měnili nezištně patronu na vyšší model…

                                                  0 1
                                                • roman 3D  

                                                  Tajemství houpacího koně – pěkná bajka:-)))

                                                  0 7
                                              • mirorek2  

                                                ale no tak, neměj všechny za čurááky :-), normální otázky technického charakteru co dělám blbě atd., je to už spoustu let ale utkvělo mi v hlavě, když mi po jeho servisu moje vidle zkolabovala odpověď: ale vy jste mi neřekl, že chcete vyměnit těsnění které asi ruplo, (negativka přeplněná olejem a těsnění to nedalo ve zkratce)

                                                jako ucho v oboru jsem sklapl a zaplatil servis znova, ale už jinde :-)

                                                0 0
                                              • BSA  

                                                hele, já měl od něj „poladěnou“ starou marunu. upřímně, nevím co tam všechno dělal, krom zbrousení (a tím změkčení) negativky. naladěno na malou komoru, nízký tlak a vyšší progresivitu – houbový projev, plavalo to, to jsem si upravil podle svého. pak jsem ji myslím k němu jednou poslal na běžný servis, přišla mi poštou zpět a z jedný nohy tekl olej a nedržela tlak. normálně jsem se ho zeptal, čím to může být (nejspíš s tím pošta mrskla) a on to hned bral jako že ho obviňuju, že mi dokurvil těsnění. no tak jsem chvíli vozil tlak jen v jedný noze a pak si to nechal v bikelive přetěsnit a běžný servis dělal sám. já z něj měl takovej pocit, jako kdyby trpěl paranoiou, že po něm všichni jdou. možná že při osobním jednání byl jinej.

                                                2 0
                                                • Janes  

                                                  No, tak ona to nebyla úplně jenom paranoia, oni po něm opravdu šli, posílali mu tam ČOI a podobně.

                                                  1 0
                                                  • BSA  

                                                    ale za to já nemůžu. to je pak otázka jestli bylo dřív slepice nebo vejce, jestli po něm nejdřív šli, nebo nejdřív někoho poslal do zadečku.

                                                    1 0
                                              • TK75  

                                                Já si dovolil po objednání 27,5 vidle (přes net) ještě zavolat a říct, ze chci 27,5 aby nedošlo třeba k chybě a nedal mi 29.....tím jsem se skvěle uvedl :⁠-⁠D

                                                0 0
              • enjoy  

                Znám v Běchovicích jednoho pána, co míchá autolaky.. Taky totální všeználek, z člověka ješt ěudělá pomalu blbce, kfyž mu jeden řekne svoje představy atd..

                Jenže, když si člověk vytáhne hlavu z prd.. , tak zjistí, že on má vlastně ve všem pravdu a nemůže za to, že já, potažmo další, jsou v tom totální amatéři a on pak působí namistrovaně. Jsou lidi, kteří nesnáší, když někdo něco dělá jenom jakože nebo tak jak to „stačí“.

                Já jsem Milana bral.

                6 1
                • gerrard  

                  Taky od něho mám „poladěných“ několik vidlic. Pokaždé k maximální spokojenosti a pokaždé naprosto bezproblémová a jednoduchá domluva. Naposledy mně oživil mrtvolu z mého oblíbeného veterána.

                  1 0
                • Lišák  

                  Možná stojí za povšimnutí, že problémy s Milanem mají dost často uživatelé B-F, co mají již několikátý nick, nebo zde působí jako trollové. Asi shoda náhod.

                  5 1
                  • Smazaný účet  

                    Já mám teprve třetí účet. Ještě tak dva a možná ti dám za pravdu!

                    0 1
                  • Vilém  

                    Tak u Romanka je problem v tom, ze to kdysi doporucil kamaradum, kteri slapou jak do zeli, ti mu za doporuceni podekovali a od te doby tady jede ten svuj kolovratek.

                    0 0
                    • david25  

                      No to jo. Puvodne dokonce fanda jo? No to uplne meni situaci :D ja doufal ze mu fakt vyprcal starou a von jen dostal bidu od kamosu, toe typek tvl :D

                      1 0
                    • Georrge  

                      Takže je to retard, co si koupil pro něj a pro kámoše nevhodný produkt a dává to za vinu výrobci :)

                      Ale co se divím. Občas potkávám silničáře, kteří do toho dupají jak do zelí a poskakují na sedle tak, až se pod nimi pohupují galusky… takový člověk když sedne na fungující vidlici (či nedej bože na fulla), tak z toho musí být úplně v pasti..

                      2 0
                      • Smazaný účet  

                        Retard sice je, ale to se nevylučuje s tvrzením, že komunikace se Slancem byla utrpení, a člověk se ničeho kloudnýho nedobral.

                        Já jsem teda ale narozdíl od těch ostatních s vidlí jako takovou spokojenej byl (dokud mi z ní při jednom „servisu“ bezdůvodně nevyhodil tlumící podložku, kvůli čemuž vidle půl sezóny rachtala jako hovado, což jsem identifikoval až na konci sezóny, když jsem si servis zase udělal sám).

                        1 0
                        • mirorek2  

                          Hustý olej, vyndané tokeny a nařezaný doraz pilkou, to byl celý jeho TT zázrak a jak se říká z hov_na bič neupleteš, shit vidla byla jen citlivější, což tehdy mohlo lehce pomoct, bo na Pika nebylo že

                          Já si nastavil kdysi auron, nebo co to bylo za mr*dku (bratru s úpravou třeba 10t), podle něj a propadalo se to a de fuckto se na tom nedalo smysluplně dolů jezdit. Ta ocelová negativka byla peklo, netunil jsem dál a poslal z domu o cvakání ani nemluvě. To jsem řešil už sám, servisem patrony. Viz onuceho slavné vlákno o cvakání :)))))

                          1 2
                          • Smazaný účet  

                            Ničeho řezanýho jsem si nevšim. Vidle chodí pěkně a je docela citlivá, ale se 130mm žádnou hitparádu neuděláš. Teď jsem na nový kolo koupil Lyrika, a chvilku jsem přemýšlel, jestli toho Aurona zvednout na 150mm a zjistit, jestli s vyšším zdvihem chodí ještě líp, ale vykašlal jsem se na to.

                            Podle mě 80% tuningu (resp. zlepšení chodu) dělá předělání z vazelíny na olej, ale jak už jsem psal výš, TT bylo ve skutečnosti spíš o vyšší ceně (oproti eshopu) za to, že za tebe tu úpravu udělá někdo jinej, a ještě na to dostaneš záruku. Mr. Slanec ale věřil, že dělá nějakej zázrak a sedí na kdovíjakým tajemství, v čemž byl teda bohužel dost mimo.

                            Nad rámec toho „zolejnatění“ tam ASI dělal podle modelu vidle nějaký další drobný úpravy typu navrtání olejový patrony, aby nasátej olej vypustila zase ven a celý to dobře fungovalo i po předělání z vazelíny, ale zpětně nevěřím ani že si nechával dělat vlastní pružiny, jak tvrdil (když jsem ho zkoušel ždímat, aby vyprdnul aspoň nějaký informace co to jeho tuningový židozednářství vlastně obnáší).

                            Celej kult okolo TT byla podle mě dost nafouknutá bublina, ale zároveň nebudu tvrdit, že to bylo k hovnu – jen to bylo jinak, než se to ty roky prezentovalo: za příplatek člověk dostal něco, co šlo v pohodě udělat doma, ale ne každej má k dispozici dílnu, nářadí, nebo čas se v tom vrtat. V tom vidím přidanou hodnotu, a sám jsem ji využil (plus jsem tehdy o vidlích nic nevěděl). Ale jakmile se člověk jednou odhodlá jednu vidli rozdělat, už si může „vytunit“ jakoukoli jinou (bavíme se o SR).

                            Ale nic z tohohle nemění nic na faktu, že Auron (aspoň teda ta poslední SF18 pružinová verze, kterou jsem měl) je za ty peníze naprosto super vidle, která jde ještě zlepšit.

                            Jo a ještě dodám, že netuším, jestli na jiných modelech SR vidlí šly dělat nějaký jiný/další zásadnější úpravy, protože mám osobní zkušenost jen s tím Auronem, ale s ohledem na obecnou konstrukci o tom pochybuju.

                            1 0
                            • kubad  

                              U těchto vidlic co píšeš už ten tunig extra smysl nedával – mírné vylepšení, ale zase to nestálo moc.

                              Smysl to mělo mnoho let před tím, když TT vlastně vzniklo a z nefunkčního levného Epicona , byla minimálně srovnatelná, nebo lepší vidle než Reba a srovnatelná s Foxem

                              3 2
                              • Janes  

                                Mně ladil Toru.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  ladil leda prd, teda i moji rebu, pak jsem si ji otevřel a nic… jiný olej a v patroně nic jinak…

                                  místo toho aby dělal normální servis vidlic, opředl to příběhy a tajemstvím, tak přidaná hodnota to je žejo :-)

                                  3 0
                                  • Janes  

                                    Je mi jedno, jak, ale chodila o dost lépe.

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      jo ta moje reba chvilku taky asi měsíc, pak ruplo těsnění nezi komorama (dual air) a když jsem mu volal, řekl mi, že jsem mu neřekl aby při servisu vidlice měnil těsnění :-))))) a bylo

                                      začal jsem se v tom vrtat sám, tímto zpětně pánovi děkuji za prozření

                                      2 0
                                      • david25  

                                        OK zkusil , nebyl jsi spokojen . Udelal jsi si na nej svuj nazor, ale vsadim se ze jsi se nezacal chovat jak zastydlej curaak viz vime kdo a plivat na nej kde se dalo :)

                                        0 1
                                        • mirorek2  

                                          ne, řekl jsem mu to v diskusi tady, jen tahal rozumy co tam dávám za olej, že mi to necvaká a jemu jo…

                                          to bude tím, že nejsem zastydly curak :-)

                                          2 0
                                  • gerrard  

                                    Ladil a servisoval mne tri kusy. Nejvetsi zazrak bylo z nefunkcni zakladni OEM Suntour na Meride funkcni vidle vcetne vychytavky se zanorenim po locknuti. Tu mne po letech ozivil z mrtvoly zase do funkcniho stavu diky sehnani nahradniho dilu hledanim na netu. Pak mne poladil priserne progresivni DA Rebu, tak ze chodila v celem rozsahu a zobala kazdy kaminek, tam byla zmena diky poladeni progrese taky citelna a posledni byl Revelation, kde to ladeni bylo taky znat, ale ne tak vyrazne u tech prvnich dvou. Nevim co s tim delal, ale poznat to teda sakra bylo.

                                    0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Sis neumel poladit DA Rebu? :D

                                      0 0
                                      • gerrard  

                                        A pořád neumím a ani jsem neměl v plánu se to učit, když to někdo za rozumné peníze udělá za mně.

                                        1 0
                                        • mr.nikdo  

                                          A foukal jsi nekdy tu vidlici? :D

                                          Zrovna DA – staci trosku fouknout vic do negativky :D

                                          0 0
                                          • gerrard  

                                            Jasně a to změní progresivitu průběhu vidlice a zvýší její citlivost. Škoda, že tu tenkrát nebyls, abys mohl poradit. :)

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              No, presne tohle to udela :).

                                              Jen Ti sezere trochu zdvihu.

                                              Skoda, zes to tenkrat tady necetl :D

                                              1 0
                                              • gerrard  

                                                Už sem slyšel spoustu legend o DA Rebě, jak to byla nejvíc nejlepší vidlice co uměla zázraky, tak přidávám. :)

                                                0 0
                                                • mr.nikdo  

                                                  Skoda, ja mel doma 2 :D…

                                                  V okoli asi dalsi 4…

                                                  Rukama mi prosly jeste asi 4 solo air a 1 Sid SA :)

                                                  A vlastne ted nove Sid 32 SL Select.

                                                  0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              Ale to je opravdu to, co to udela. Srovnej si treba DebonAir B1 a C1. B1 ma v negativce vetsi tlak, nybrz se s pozitivkou vyrovnava hloubeji ve zdvihu nez C1. Je tam i rozdil v objemech ktery zpusobuje stejny efekt ale to je ted vedlejsi.

                                              Vetsi tlak v negativce ti udela vidlici citlivejsi v pocatku zdvihu, a progresivnejsi ke konci. Objem negativky pak posune krivku kde to zacne prituhovat, ale tlak negativky urcuje ten pocatecni chod.

                                              1 0
                                          • MlokCZ  

                                            To rozhodně nestačilo.

                                            Citlivost DA Reby při přefoukání negativky se nezměnila ani náznakem. Přeměřeno na větším množství kusů. Jen sám jsem vozil hodně let 4 různé DA Reby, zvlášť po právě úpravě u Milana to byla velmi dobrá vidlice.

                                            A tu poslední Rebu jsem dokonce dlouhodobě jezdil trvale s opravdu hodně přefoukanou negativkou (cíleně jsem tak snižoval zdvih o cca 1cm).

                                            A pro jistotu k pojmu citlivosti: citlivost je daná pouze odtrhem.

                                            S přefoukanou negativkou byla mírně aktivnější v první části zdvihu díky zvětšení negativky (přefoukáním se negativka zvětšila na úkor pozitivky), ale citlivost se nijak nezlepšila.

                                            A přesněji v číslech:

                                            • Reba v originál stavu po servisu, odtrh 7–12kg dle konkrétní kusu (a i stejného kusu se to mohlo měnit jak se mohla zvětšovat vůle ve vidlice – vždy tedy nutno porovnávat čerstvě po servisu, jinak se to vždy postupně ježděním od posledního servisu zhoršuje)
                                            • všechny Reby co jsem měl upravené, tak byl vždy po servisu odtrh 5kg
                                            • přefoukání negativky neudělalo žádnou měřitelnou změnu (taky není důvod, aby udělalo, jen se nezatížená ustálí více ve zdvihu)
                                            0 1
                                            • Mr.Duck  

                                              A pro jistotu k pojmu citlivosti: citlivost je daná pouze odtrhem.

                                              V zadnem pripade! To by platilo mozna tak u 1–2cm prekazky, kterou beztak z vetsiny pobere guma. Ale hned po prekonani toho prvotniho odporu a rozhybani vidlice ten odpor vyrazne klesne, a v tu chvili nejvetsi odpor bude od pruziny a tlumeni, pokud to dobre chapu tak prevazne pruziny.

                                              To testovani odtrhu je pri stranovem namahani? Pod jakym uhlem? Protoze futra v ohybu pod brzdou nebo pri narazu jsou uplne neco jineho nez futra na ktery tlacis linearne.

                                              2 1
                                              • MlokCZ  

                                                Chování vidlice po překonání odtrhu je samozřejmě také důležité, ale nijak už nesouvisí s citlivostí. Tu nutnou sílu na překání odtrhu prostě vždy musí pohltit tvoje tělo.

                                                A ano, citlivost se bude zhoršovat z důvodu kroucení vidlice (ať už dané brzdou nebo jinými vlivy). To ale bude u té vidlice navíc tak jako tak (ať už má odtrh 5kg nebo 10kg při měření bez působení bočních sil na vidlici). A neřešíme teď srovnání různých vidlic, kde budou další vlivy typu tuhost vidlice (čím míň se bude kroutit, tím méně se bude při bočních silách na vidlici zhoršovat odtrh).

                                                0 0
                                                • Mr.Duck  

                                                  Jasne ze to souvisi s citlivosti! Tvoje ruce neciti jen to pocatecni prekonani odporu, tvoje ruce citi cely naraz. A ver mi, ze to jsou pri vetsich narazech diametralne jiny cisla nez 7kg. Odtrh je odtrh. To je jedina izolovana komponenta citlivosti, ale citlivost dela cela vidlice. Se zvysujici silou narazu se snizuje role odtrhu na energii prenesenou do tvych rukou protoze v idealnich podminkach(tj bez stranoveho namahani) ta sila je konstantni, zatimco sila narazu roste.

                                                  Nekde na gravelu s prefoukanyma gumama by odtrh asi byl klicovy. Jakmile se bavime o jakychkoliv korenech, uz rozhodne neplati ze „citlivost je daná pouze odtrhem.“

                                                  1 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tohle je zbytečná debata. O tom, že je odtrh klíčový jsem nepsal ani slovo a vůbec nerozporuju, že je důležitých spousta dalších věcí (a také bude mít vliv i na pocit jezdce z toho).

                                                    Já jen rozporuje ten pojem. To co se děje a jak po pohnutí vidlice do zdvihu je důležité ještě více než jen samotný odtrh, ale nelze to už dávat pod pojem citlivost.

                                                    0 1
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Hele nenašel jsem nikde definici pojmu „citlivost odpružení“, ale ty tedy říkáš, že citlivost = odtrh. Já říkám že citlivost je o izolaci nárazů od jezdce, jinými slovy jak dobře vidlice „žehlí“. A to jak žehlí rozhodně není jen o odtrhu. Nicméně že citlivost = odtrh jsem asi četl právě jen od Milana a teď od tebe, jinak jsem to v životě neslyšel :)

                                                    1 0
                                                  • AussigBiker  

                                                    Tady máš od gurua na to vlákno (teda jenom na citlivost vidlice), evidentně je to tu dávno vyřešený :)

                                                    https://www.bike-forum.cz/…efinice.html

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    Prosím jen se nesnaž hádat s Mlokem o vidlicích !!!

                                                    0 2
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Nehádám se, jen si chci ujasnit pojmy!

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    Chápu ale asi nepamatuješ jak byl mlok vždy zapalen do pružení a jaké mnohastrankove elaboraty dokáže napsat to kvůli Mlokoj je na BF příspěvek omezen na 500 000 znaků!

                                                    2 0
                              • enjoy  

                                Tenkrát jsem u těch diskusí byl a Milana kolikrát bránil vlastním tělem, ač jsem ho vůbec osobně neznal.

                                Bylo očividné, že mnoho lidí neuneslo, že někdo něco udělal a nebyli to oni.

                                0 1
                              • MlokCZ  

                                Tak ono to mohlo jít daleko dále při individuální domluvě, což ale jistě u Octopusse nehrozilo…

                                Jen pář příkladů, co Milan byl schopný individuálně řešit:

                                • zrovna zmíněný Auron: konstručkní zásahy do tlumící části, kde z původní jedné expanze byla vytvořena pozizičně závislá expanze s různým průtokem olejem a principiálně to byla taková HS expanze naopak a pokud to bylo přesně naladěno na požadavky jezdce, tak to chodilo mírně lépe než dnes řešená HS expanze (až v poslední době se tomu zhruba vyrovnala expanze třeba u GRIP2 patrony)
                                • Revelation DPA (dual position air) jsem si nechal předělat na DPC (tedy na pružinu) → samotné předělání pružícíc části, to nebylo nic speciálního, to byla standardní výměna kitu: jenže tím vzniknul problém v pružící části, která by musela být vyměněna za horší sestavu jen s motion controlem, aby tam byl vyřešený návratový doraz (který u DPA řešila vzduchová negativka) a jen samotný doraz z verze motion control se tam nevešl → od Milana jsem tak měl na míru upravenou tlumící část, kde bylo potřeba k tomu i soustružit několik dílů a tím se získala kombinace DPC + HS expanze
                                • u hodně let starého Talase řešeno ladění druhé vzduchové komory (bez toho nešlo ve standardním stavu vidlice dosáhnout mnou požadavoného průběhu)

                                A co se týká toho co nabíze standardně každému. Tak kromě lepší citlivosti vidlice byl největší přínos vyladění na hmotnost jezdce a jeho styl jízdy (samozřejmě to vyžadovalo dobrou komunikaci, aby kromě hmotnosti byly jasně specifikovány požadavky na chování).

                                2 3
                                • MlokCZ  

                                  U současných vidlic už tak moc prostoru k ladění není:

                                  • tlumení je už dnes na velmi dobré úrovni, z toho co vozím, tak GRIP2 patrona ok
                                  • standardně se používají tokeny, takže průběh si poladí každý sám a jednoduše
                                  • negativky se dělají daleko větší, takže počátek zdvihu se chová slušně a i ovlivní křivky průběhu je slušné (negativka ovlivní následnou strmost průběhu křivky průběhu) a sem tam se někdy dokonce i ta negativka dá ladit
                                  • citlivost je aktuálně i v továrním stavu poměrně slušná (a tedy dá se při pravidelném včasném servisu), i když tady prostor ještě je ke zlepšení
                                  1 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ona je podobná situace i u tlumičů. Před více lety jsem měl více tlumičů „Pushnutých“ v Anglii, kde byla vždy kompletně nahrazena tlumící část jejich řešením.

                                    Dnes už zase ty základní věci jsou standardně pořešené:

                                    • dostatečně velké negativky (někdy laditelné)
                                    • standardně snadno vyměnitelná vložka k ladění průběhu
                                    • u Foxe u XC tlumičů už více let od prvních DPS verzí dvě oddělené nezávislé kompresní cesty, takže konečně je možné mít citlivou otevřenou polohu a současně více omezující polohu
                                    • u tlumičů laděných více do sjezdu laditelné obě komprese a někdy i obě expanze
                                    • HS expanze už dlouho standardní součástí (i když většinou je nastavení expanze laditelné jen dohromady obě expanze nebo jen LS expanze)
                                    1 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jak se podle tebe např. ten Auron ladí na hmotnost jezdce?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak základ je vždy správná negativka. Ta když nesedí na hmotnost jezdce a styl jízdy, tak je to rovnou zabité. Tohle je první zásadní problém v továrním stavu u vidlic s ocelovou negativkou.

                                    Pak dále progresivita.

                                    A pak nakonec k tomu upravené tlumení, ale to už nebylo standardně v nabídce, ale jen individuálně.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Negativka znamená co? Ta pružina?

                                      Po tom co Slanec předvedl mu zpětně fakt nevěřím, že si nechával pružiny vyrábět. Podle mě je tam jedna z těch továrních, měkká nebo tvrdá.

                                      Progresivitu neřešil vůbec, a o tokenech nikdy nekvák jediný slovo. Ostatně nic takovýho v ojebávkovým formuláři ani neměl :D

                                      2 0
                                      • teffe  

                                        Myslím že nechával pružiny dělat, měl jsem od něj několik vidlic a byly i na hodně malou váhu, 60 a 48 kg, obě fungovaly perfektně, to by se sériovou pružinou asi nešlo.

                                        Za mě je to škoda že skončil, byla s ním vždy perfekní domluva.

                                        0 1
                                      • kubad  

                                        ale měl tam tvoji hmotnost + další info , a podle té to řešil

                                        0 0
                                      • mr.antik  

                                        Myslim že místo tokenů se to řešilo množstvím oleje v pozitivce.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          O tom pochybuju, to by tam musel nalejt deci. Ostatně v návodu, kterej každýmu dával, specificky zmiňoval tuším 5ml při servisu.

                                          0 0
                                      • david25  

                                        pockej nevis je negativka, ale chtel jsi snim vest fundovany rozhovory a jsi nasrany ze te poslal to rekta? Fiha

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Stejně jako když nevím, co je to čapáky nebo jezdit švih, což mě automaticky vyřazuje z diskuzí o kolech, logicky.

                                          0 1
                                          • david25  

                                            No nevadi, nepochopils.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Vím, co je pružina ve vidli, ale jestli se jí říká negativka nebo sněhurčin řitní věnec je mi dost u ******, ale ty tu jen trollíš a vysíráš, tak co se vůbec namáhám reagovat…

                                              0 0
                                              • david25  

                                                co to meles? Jenom tady nonstop plivete na cloveka ty ritni venci. Ocividne vis co je pruzina ve vidli, kdyz se nam deli na pozitivni a negativni. Ale jed Pepku davej davej ty vysiraci. Jak uz tu nekdo psal, problemari s nim koreluji s vysiraci tady. Az na par vyjimek no, ale ti tady nemusi kopat jak sulinci a proste ho zacli ignorovat a nedelat snim obchody. Tak se chytte Romulankem a vesele s pisnickou na rtu.

                                                2 3
                                                • Smazaný účet  

                                                  Zkus si omývat přirození vlažnou vodou, jsi nějakej rozčilenej, a slovosled trpí. Plus ta absence dakritiky tomu nepomáhá. Možná se soustřeď na seberozvoj a meditaci, a nevměšuj se do diskuzí, kde nemáš k tématu co dodat :)

                                                  0 4
                                                  • david25  

                                                    Tak si hlavne polad negativku a dolad ten lock u triaru, at se nehoupes. Tvl Roumen ma houpaciho kone u vidle a ty u triaru. Fakt spolu nezijete ;)

                                                    0 0
                                                  • AussigBiker  

                                                    Koriguju: Absence diaktritiky nicemu nenapomaha, dokonce ani tobe nenapomaha „sence“ hacku a carek. Pac jsou mezi nami taci, kteri pisou na anglicky klavesnici a nechce se jim prepinat na ceskou.

                                                    To ja jenom tak naokraj, ze kdyz dojdou argumenty, tak je snaha zdiskreditovat osobu protistrany nesmyslnejma argumentama.

                                                    1 3
                                                  • david25  

                                                    Bacha on nema problem s diakritikou, ale dakritikou. Proste neunese kritiku :)

                                                    0 0
                                                  • AussigBiker  

                                                    Jo tak, da kritika in da house, tak to jo :)

                                                    1 0
                                      • MlokCZ  

                                        Co jsi s ním řešil ty netuším, já měl vždy ve všech vidlicích od něj negativku, jakou jsem tam mít chtěl přesně dle mojich požadavků. Celé tohle je také hlavně o tom, že v mojem případě Milan přesně věděl jaké jsou moje požadavky. A to nejen nějakým nejasným popisem. K tomu bylo již více předchocízh referenčích vidlic, kde byl v pro mě ideálním stavu změřen průběh (takže byly k dispozici i grafy průběhu těch vidlic).

                                        A to víš, objednávkovým formulářem se takové věci pořešit opravdu nedají.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          To jsme zpátky u jeho židozednářství, kdy zarytě odmítal říct, co s těma vidlema dělá, takže o údajný (a nevěřím mu to) existenci jiných pružin jsem při objednávání vidle ani při předávání neměl nejmenší tušení. A nezajímalo ho nic jinýho (například styl ježdění) kromě požadovanýho zdvihu a hmotnosti jezdce.

                                          Kdyby doopravdy nabízel nějaký tunění, asi by o tom něco řekl. A jestli to dělal deset let předtím, pak v době, kdy já vidli kupoval, se nic takovýho nekonalo.

                                          A grafy? LOL. To možná v nějaký alternativní realitě. On se ani nenamáhal přetisknout ten univerzální návod tak, aby tam např. byl uvedenej tlak, kterej doporučuje u mojí konkrétní vidle. Místo toho tam jen něco přeškrtal, a napsal jiný číslo mezi řádky. Fakt profesionál každým coulem :D

                                          1 2
                                        • Jakobo  

                                          Ja jsem fakt nestrany, Slance neznam a nikdy jsem s nim nemluvil, jen ctu BF, videl jsem kdysi jeho reakce a udelal si jakys takys obraz. Ale ocividne jsou tady 2 skupiny a kazda ma dost cetne zastoupeni. Nelze teda neustale opakovat, ze ti druzi neumeli komunikovat jen proto, ze ti prvni problem nemeli.

                                          Ten vas nadprumerny vztah a prima komunikace, ze te po nejakem dotazu neposlal do perdele je treba ciste z duvodu, ze nejsi pro Milana uplne neznama osoba, Slanec taky nebyl blbej, videl tvuj zajem o problematiku vidlic. Totez u par dalsich, s nekteryma se treba znal z drivejska. Jinak ja to neodsuzuju, take se chovam jinak v praci a k neznamym a jinak ke znamym.

                                          4 0
                                  • designer  

                                    Pumpičkou ????

                                    0 1
                            • mirorek2  

                              že sis nevšiml ty, neznamená že to nepoužíval

                              jestli říkáš o sranturu že je to super vidla, ok jezdi ji spokojeně dál, já už to zkoušet nebudu

                              0 2
                              • Smazaný účet  

                                Nevytrhávej věci z kontextu.

                                Napsal jsem, že Auron je super za ty peníze.

                                Jestli jsi měl smůlu na kus, starou sérii, která měla mouchy, nebo co já vím, nemám tušení, ale ta vidlice co mám já byla mechanicky naprosto v pořádku.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  za mě není

                                  měl jsem + procházelo mi rukama při servisech takových 15 sranturů (i duroluxy…) a všechno to byly vyhozené prachy

                                  vidlice stály kolem desítky, to jsem bral Piky v akci za ty prachy…

                                  0 0
                          • roman 3D  

                            Tajemství houpacího koně prozrazeno:-)

                            0 0
                  • kocers  

                    Myslím, že na tom něco bude.

                    Taky mi Milan dělal i vidlici, která nebyla od něj. A bylo to totálně bez řečí.

                    0 0
    • rass76  

      teda zaver je teda aky, kam davat na servis vidlice epicon ktore som mal potunene od neho ?

      0 0
      • mirorek2  

        odkud jsi?

        0 0
        • rass76  

          praha ale mozem aj poslat hocikam ,…

          0 0
          • oddie  

            A byls u něj tehdy osobně? Zkusil bych mu zavolat, třeba ještě v důchodu rád občas něco málo udělá…

            0 1
            • Jenda  

              Mám obavu že věk resp důchod není ten problém proč skončil. Když jsem mu zavolal cca před měsícem, netuše že už nefunguje, zněl poněkud zmateně a rezignovaně. Myslím že ho semlely jiný věci o kterých tu nechci ale psát.

              0 0
          • roud  

            bikelive ?

            0 0
            • rass76  

              dikes, konecne nejaky rozumny typ miesto 200 komentov o nicom, bikelive vyzera poho skuim im napisat …

              0 0
              • Jenda  

                Jo, tam jsem hodil vidle původně určené k Milanovi. Myslím že na vidle umí dobře, popravdě ono na nich není zas tak moc co zkazit. Ceny mírné. Se servisem tlumiče od nich mám zkušenosti rozpačité, někdy super, někdy tlumič brzo odešel. Bike-live každopádně, pokud to chápu dobře, přestal fungovat jako prodejna jsou čistě servis, za mě super počin. Děkají to co umí dobře a neplýtvají energií na snaze konkurovat v prodeji kde proti velkým eshopům imho nemá malý obchodník šanci.

                1 0
                • Smazaný účet  

                  A proč vlastně máte, mnozí, potřebu vidlice někam posílat? Stačí sundat nohy, nový olej, olej do vzduchovky. Dělám to tak celá desetiletí a zrovna tak dlouho mi vidlice fungují. RS Recon, RST

                  2 2
                  • TK75  

                    Tady se nabízí třeba slušný přivýdělek k důchodu :⁠-⁠)

                    Dílna Onuce..ručení neomezené :⁠-⁠)

                    2 0
                  • Jenda  

                    Protože na to nemám čas a momentálně jsem ve stavu, že je pro mě rychlejší a v podstatě i levnější to někomu dát udělat. Zejména když chci u vidle servis i tlumiče.

                    Třeba teď jsem tam dával 20 let starou M Z4 na výmenu stíráků a X-Fusion na přetěsnění a opravu tlumení.

                    Asi bych to všechno doma zvládl taky ale zabralo by mi to min celý den a ještě by byla šance že něco dojebu :-)

                    1 0
                  • Janes  

                    Každý nemá tolik času, jako Vy. Jsou lidi, co pracují :-)

                    0 0
                    • BSA  

                      já právě pracuju, a proto nemám čas řešit servis… za dobu, kterou bych strávil tím, že to někam budu posílat nebo povezu, si vidlici ošéfuju sám. a v 90% případů to platí i o servisu čehokoliv.

                      1 0
                      • Jenda  

                        takhle to mám u většiny úkonů + často přehazuju starý komponenty z jednoho kola na jiný a pod. Za to bych v servisu dal nesmysl. U těch vidlic na to mám blbý podmínky takže větší servis se mi vyplatí u odborníků. Samozřejmě sundat vnější nohy a vyčistit/promazat to zvládnu doma za kratší čas než to někam vozit.

                        0 0
                  • ToMášMarný  

                    Protože mnozí si nemohou dovolit rozložit stojan v kuchyni, na linku vyskládat všechno potřebné a jako třešničku nechat spodní nohy odkapat do dřezu.

                    2 0
              • rass76  

                poslal som do bikelive 2 maily a nic, takze asi poptam jinde …

                0 0
                • hawrda  

                  Telefon ti taky neberou?

                  0 0
                • Cannoneer  

                  Nedávno jsem šel kolem a bylo zavřeno, na dveřích byla cedule, že dílna je v rekonstrukci. Jestli se nepletu, tak do 9.1.2023.

                  0 0
                  • hawrda  

                    No vida, také se tam chystám na servis vidle.

                    Takže je budu brzo kontaktovat.

                    Já tam chodím co otevřeli, mám od nich koupeny asi i dva bajky, tak snad to nezabalej:).

                    0 0
            • kalimer0  

              .

              0 0
          • Majan  

            Shock Therapy na P-5. Servisovali mně Epicona a vpohodě. Dělají obecně tlumení. Za mě lepší, než Bikelive.

            0 0
      • BSA  

        bp lumen? oh, wait… :-D

        2 1
        • roman 3D  

          ale to už nebude ten správný tuning alá houpací kůň

          0 8
        • rass76  

          tiez dikes za typ

          0 0
          • BSA  

            to byla legrace. bp lumen je v insolvenci.

            0 1
            • Vilém  

              a?

              0 1
            • rass76  

              hahah okej, uz som im siel pisat … napisal som teda do bikelive uvidime

              1 0
            • Le Corbusier  

              A fungují nebo ne?

              0 0
              • BSA  

                zažil jsem asi 2× jak funguje firma v insolvenci… když se každý domáhá platby, dodavatelé zastavují práci a odvážejí dodané a nezaplacené díly, investoři zuří, protože jim rupne zakázka… ale třeba servis provádí jiná firma „bárta a bárta a bárta“ a funguje samostatně, co já vím. zkoušet to nebudu.

                0 0
      • kocers  

        Případně Shock Therapy na Knížecí. Já sem s nima spokojený.

        1 0
    • Peslezedirou  

      TVL všechno se mění, nemám rád změny…to mě vážně mrzí, ach jo :-(

      0 0
    • designer  

      Tuning test nikomu chybět nebude

      4 14
    • ceo  

      Jaký olej TT dával nad pístek (5ml)(v návodu píše speciální) a jaký dáváte do spodních nohou? (Epicon 2013)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Něco si míchal, a dělal z toho strašnou alchymii.

        Já bych se s tím nemrdal, a dal tam buď něco jako 80W (nebo hustší, pokud existuje) nebo Fox Float Fluid.

        Do nohou jsem dával tuším 10W40, nejsem si jistej – ale dá se tu najít téma, kde se o tom píše. Myslím, že to najdeš pod heslem Epicon olej.

        0 0
        • ceo  

          Jo, nahoru 80w

          Dolů 2,5–10w40

          Už jsem to našel.

          0 0
          • ememem1  

            80w? to je prevodovkovy olej…

            0 0
            • Smazaný účet  

              To je úplně jedno co to je, prostě se tam dává co nejhustší.

              0 0
              • ememem1  

                pokial hovorite o tych prerobenych na vzduchove tak neviem, mozno,inak je to do vzduchovej uplna blbost.

                0 6
                • mirorek2  

                  a co bys tam dal ty?

                  0 0
                  • ememem1  

                    to co sa tam bezne dava do rs alebo fox nieco okolo 15w. jednu taku vidlu od milana doma mam a to mi poslal v striekacke ako olej do piestika urcite ne 80w jak olej do prevodovky.

                    1 3
                    • Smazaný účet  

                      Pleteš nesouvisející věci.

                      A ano, to co dával do stříkačky byla jeho nejvyšší židozednářovina, na kterou měl patent někde v podsvětí. Že to bylo 80W tu nikdo neříkal. 80W lidi běžně používali/pou­žívají, protože je to už celkem hustý. Co co míchal on skoro neteklo, ale tenhle svatej grál umřel s celou tou značkou.

                      0 2
                    • mr.nikdo  

                      RS ma ted kolem 30w.

                      0 0
                • Vilém  

                  Co predelany na vzduchove? Jako vzduchova predelana na vzduchovou?

                  Ten prevodovy olej je uplne v pohode.

                  0 0
                  • ememem1  

                    ok, som mysle ze 2013 boli tie co sa podomacky prerabali. olej 80w sa leje do ktorych vidiel do piestika? rs? fox?

                    0 2
                    • Smazaný účet  

                      Předělává se všechno co je mazaný vazelínou. To znamená úplně všechno od SR :D

                      Ale je rozdíl mezi olejem do nohou a do vzduchový komory.

                      0 2
                      • ememem1  

                        iste, do ktorej beznej vidly sa do vzduchovej komory dava 80w ?

                        0 4
                        • Smazaný účet  

                          You must be fun at parties.

                          1 2
                          • ememem1  

                            skus odpovedat na otazku

                            1 1
                            • Smazaný účet  

                              Tady se nebavíme o továrním stavu vidlic ale o domácím tunění/úpravách.

                              Já fakt nevím, jestli

                              • se mě pokoušíš trollit
                              • za celou dobu co sem chodíš sis nevšimnul spousty témat o úpravých Suntour vidlí, a jsi prostě jen mimo
                              • nebo jsi jen blbej.

                              Dál na tebe reagovat nebudu, protože to je ztráta času.

                              0 0
                      • orm  

                        Muj novej auron mel ve vzduchove komore olej, takze to nemusi mit uplne pravda u vsech RS.

                        0 0
                        • Vilém  

                          U RS asi ne, kdyz rikas.

                          0 0
                          • orm  

                            Sorry, samozrejme jsem myslel suntour, tj. SR.

                            0 0
                        • Lišák  

                          To, že je ve vzduchové komoře olej na pístku neznamená, že nohy nejsou mazány vazelínou.

                          0 0
                          • orm  

                            Diskuse je o vzduchovem pistku a co se tam dava za olej. Do spodnich noh jsem zatim nelezl, tak nevim co tam je.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Reaguješ na tohle:

                              Předělává se všechno co je mazaný vazelínou. To znamená úplně všechno od SR :D

                              Ale je rozdíl mezi olejem do nohou a do vzduchový komory.

                              Ta první věta znamená, že každá suntourka má nohy mazány vazelínou. Nad pistkem být olej klidně může.

                              0 0
                              • orm  

                                A na co reaguje prispevek na ktery reaguji ja?

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Nechápeme se navzájem. Vzdávám to.

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Ja te chapu, ale jen si nemyslim, ze mas pravdu v tom, ze je moje reakce spatna. To, ze SR byvaly dole mazane vazelinou vim. Jak je to u novych nevim. Svuj auron jsem rozdelany nemel. Za me je, ale cela diskuse o oleji do vzduchoveho pistku a citace, ktere jsi dal a ktere mely dokazat opak to podle me nedokazuji. Ale fakt je to jedno, nebudem tu resit picoviny. Dulezite je, ze do vzduchoveho pistku se dava olej 80w a je to primo v manaulu od SR.

                                    0 0
                • Lišák  

                  Jedná se o olej, který dáváš nahoru na pístek. Pokud tam dáš něco řídkého, tak je za chvíli dole v noze a vidlice bude ztrácet tlak.

                  0 0
                  • oddie  

                    Akorát převodový olej specifikace 80W je teda řídký poměrně dost.

                    0 0
                    • Lišák  

                      S úspěchem na Epicona a RockShoxy, co máme doma, používám motorový 5W-40 do spodních nohou a převodový 80W na pístky. Ten převodový je proti tomu motorovému o dost hustší. Co používáš Ty?

                      0 0
                    • ememem1  

                      to je bezny prevodovkovy olej ne?

                      0 3
                • Smazaný účet  

                  whut?

                  0 0
            • david25  

              No a? Jako ze by se to pak transformovalo na prevodovku a zacalo to radit velkou?

              1 1
      • roman 3D  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
        0 7
      • vlk  

        Dával jsem obě odjakživa RedRum od RS. Nikdy žádný problém a to ani u RS a ani u toho jediného Suntoura TAD, co jsem si poladil a co mi dodnes zůstal, ten musí mít už něco přes okolo 15 let. Vzhledem k dobrým zkušenostem jej budu asi dávat i do Foxiny 34, s kterou si budu muset trochu pohrát, aby k něčemu byla.

        1 0
        • Lišák  

          Toho RedRumu máš nějaký starý zásoby? Už ho několik let nikde nemůžu v nabídce najít.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Chces kapku odlit?

            Se ho dava tak malo, ze litr spotrebovat moc nejde.

            A mel by to byt ten olej do prevodovky…

            0 0
          • vlk  

            No trošku mi zbylo ještě ze starších zásob-tak snad mi bude na foxku stačit. Tak sem koukal je na e-shopech u něj napsáno prodej ukončen.

            Kdybyste na něj někdo narazil-dejte vědět.

            Je otázka jestli to samé neprodává RS teď pod jiným názvem.

            0 0
            • mr.nikdo  

              https://www.mtbr.com/…d-rum.91581/

              Kam to chces dat? Fox ma svuj.

              0 0
              • vlk  

                Všiml jsem si, že má svůj, ale ten redrum mám doma a mám s ním dobré zkušenosti, tak ho chci zkusit do spodních nohou na mazání. Přijde mi, že ten originální co tam je lehce stíká hned dolů-přijde mi moc řídký. U RS a Suntouru mi sloužil dobře.

                Chtěl bych u té Foxiny trochu zlepšit citlivost odtrhu(starou TAD suntourku nebo sidku 32 jsem měl nakonec citlivější), progresivitu Foxiny jsem si již snížil, abych využíval pro svůj způsob jízdy více zdvih-tokeny šly nakonec ven všechny. No ještě by to chtělo trochu snížit počátek křivky a nebo zvýšit zdvih a jezdit s trošku větším sagem-ale to dle service manualu bych asi musel měnit i tlumič(mám tu 120mm verzi-reálně má 125). Uvidíme, zatím jsem na ni neměl čas, upravoval jsem u nového kola posed, výšku středu klik a úhel vidlice.

                0 0
              • vlk  

                To sem si nevšim, že se mění na gel, ale měním tak 1× ročně, jak píší :)

                0 0
              • Mr.Duck  

                Myslis Fox Float fluid? Prijde mi ze s tim ten chod je takovy min hladky, nevim jak to popsat. Neni to velky rozdil ale prijde mi, ze to neni ono.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To mi přijde, že si představuješ. Nemyslím, že jde poznat rozdíl v mazivu ve vzduchový komoře. Nebo teda asi jo, pokud se bavíme o rozdílu nic vs vazelína vs „něco tekutýho“, ale až takhle? O tom pochybuju… Ale musel by se udělat blind test :D

                  1 0
                  • Mr.Duck  

                    Ruku do ohne za to nedam, ale chvili jsem ty kapaliny stridal, a ciste podle pocitu jsem Fox pouzivat prestal. Vedecky podlozeny to rozhodne nemam :)

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Fox Fluid (ten modrý) je super do vzduchové komory tlumiče, snese asi větší tlaky, tam není takový požadavek na odtrh. Asi proto je tak lepivý

                      0 0
                  • mirorek2  

                    Pochybuj, jak chceš. Rozdíl v odtrhu je u různých maziv (u stejné vidle) opravdu velký. Stačí změřit odtrh na váze, i v ruce na sucho to je cítit.

                    Vazelín a olejů používám při servisu fakt dost, někdy i míchám…

                    1 0
                    • Smazaný účet  

                      Já především pochybuju, že mazivo, který je určený do vzduchový komory, by fungovalo špatně. Myslím, že kucí vopálený z Foxu by asi neudělali mrdku.

                      Btw co znamená odtrh?

                      0 5
        • Smazaný účet  

          Také dávám do všech vzduchových komor, myslím i tlumiče, odjakživa Redrum.

          1 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.