• Smazaný účet

    Zdarec bikeři,

    chtěl bych se zeptat zkušenějších závodníků, jak by měl vypadat ideální trénink na běžný dlouhý maraton (Šela, Drásal, Zaskar, Vysočina apod.).

    Sice už pár let jezdím pravidelně, ale k přípravě mám akorát takovej hurá přístup, kdy sedám na kolo podle chuti a času a nárazově se připravuju vyjížďkama, který prakticky vypadají jako tratě maratonu.

    Jak vypadá trénink u vás? Zaměřujete se spíš na časový trénink s intervaly tepové zátěže, nebo objem kilometrů nebo já nevím co? Jak by měly vypadat jednotlivé fáze začátek sezony, objem a předzávodní vytáčení noh(+trénink rychlosti)?

    Cyklistiku jsem nikdy na závodní úrovni nedělal, spíš jiný sporty.

    Předem díky za postřehy a tipy!

    0 0
    • Lance  

      ja vetsinou v ramci treninku zaplatil startovne a pak dej se vule cyklistova, ale takhle uz to taky praktikovat nechci

      0 0
    • funkatron  

      http://alltraining.cz/…evrope-1316/

      toto si cital?

      je tam serial po kazdom treningovom mesiaci

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo, to znám. Ale na Salz se nechystám. Navíc plánuju podstatně kratší přípravu, pokud chci závodit už od května.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Já všechny efektivní metody, kdy je přesně naplánováno kdy, co, kolik a jak jezdit, utluču neefektivním a chaotickým objemem :-D

      1 0
      • Zerocool  

        a to je na dlouhé maratony to pravé, rychlost nepotřebuješ, takže jsi v klidu:)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Takhle to taky praktikuju a zlepšuju se :)

        Ale určitě by to šlo mnohem líp. Nechi k tomu tréninku přistupovat nijak vědecky, na to stejně nemám dost času. Ale jen tomu dát trochu lepší formu.

        Problém je, že ať piju, doplňuju vše potřebný a trénuju jakkoliv, tak se mi kolem 80.km přihlásí křeče a pak musím na několik km zvolnit, abych to mohl aspoň trochu napálit do cíle.

        0 0
        • funkatron  

          netrenujes v moc vysokych tepoch?

          mozno by pomohli objemy na asfalte este vacsie v nizkej intenzite

          0 0
          • Smazaný účet  

            to právě ne. v tréninku se obvykle pohybuju celkem nízko. nevedu přesnou statistiku, ale myslím, že nad 170 chodím jen v těžších kopcích. dlouhou dobu sem závodně plaval, takže musím jó zabrat, aby to vyskočilo někam výš.

            0 0
            • funkatron  

              nuz potom to asi len chce trening…mozno po mesiaci poctiveho treningu pridu krce az po 120km :)

              vacsinou to byva trenovanostou, aj ked si clovek mysli, ze doplnky vyzivy to spravia :)

              0 0
        • martin_bakov  

          nebo magnesium to je proti krecim, ale bacha aby sis ho nevzal moc to je pak blato na hristi :)

          1 0
          • Smazaný účet  

            to si beru v tech „zkumavkach“, obvykle 2 na zavod. pri treninku vyzivu moc nehrotim, to vetsinou piju vodu a zastavim v hospode na neco slanyho a nealko pivo :)

            0 0
          • ememem  

            absolutny placebo efekt a vyhodene peniaze, to neni v magneziu ale v trenovanosti. mimochodom poveru magnezium==krcom koniec sa podarilo vyrobcom doplnkom medzi ludmi celkom dobre zakorenit. ked uz a ak vobec tak skor na to vplyva kalcium.

            0 0
        • ProtoolsTDM  

          Křeče nejsou jen otázkou tepových pásem ale prostě zvyku ten daný čas na kole sedět, aby si tělo zvyklo. Tak nezbývá než jezdit :-) V létě dávám o víkendu na biku kolem 190 km za den. Celkem piánko technicky lehčí terén. Od tý doby nevím, co je křeč. Pak je maraton kolem stovky bez problémů.

          0 0
          • karliner  

            Já bych řekl, že velkou roli hrají i vrozené dispozice. Třeba já mám to štěstí, že jsem při sportu (jakémkoliv) nikdy neměl křeč. Cíleným tréninkem je asi možné hrozbu křečí utlumit, co se týče přípravků – to bych s tebou souhlasil, že se spíš jedná o placebo, protože ze svého okolí znám případy, kdy výsledek byl podobný, ať už si dotyčný magnesium vzal anebo nevzal.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To jsem si ověřil. Nejlíp funguje, když si na občerstvovačce vymáchám banán v soli a zapiju to vodou. Nic lepšího sem zatím neobjevil.

              0 0
              • karliner  

                To ale jdeš na komára s kulometem :-)))

                0 0
              • kovar  

                zkus sebrat nějaké psí hovno zkusit s ním to, co s tím banánem, a možná to bude fungovat ještě líp.

                0 1
                • martin_bakov  

                  …tak jestli to znas z vlastni zkusenosti tak to klobouk dolu.

                  A je pravda ze u Vas doma vsichni zerete chrousty ? :D

                  1 0
            • ememem  

              presne tak + trenovanost k tomu, vid moja reakcia vyssie. „magnesium story“ je jeden z najvacsich bludov ktoremu veria aj odborne fundovani ludia.

              0 1
              • Hornet  

                mas nejaky hodnoverny zdroj, podla koreho je to len placebo efekt, alebo si to myslis len ty sam? – vlastna skusenost a pod.

                1 0
                • Zerocool  

                  magnesium je blbost, je to o tom, že prostě sval stávkuje tím, že se stáhne a už neuvolní, chceš po něm něco, co je na něj prostě moc a on se „zasekne“, je to jedině o tom jet takové tempo a tak dlouho na co mám natrénované, magnesium to lehce pozitivně podporuje, ale taky ve celkém vedru dostatek tekutin s minerály, protože jich hodně ztrácíš…

                  0 0
                  • funkatron  

                    magnezium je pre svaly potrebne…vo vseobecnom ponimani

                    tak ako vapnik pre kosti napriklad

                    ale nezachrani pred krcmi, ako vapnik nezachrani pred zlomeninou

                    1 0
                • ememem  

                  pred vela, vela rokmi ma to tak ucili v skole, na to ze je to inak prisli az pred par rokmi vyrobcovia tych zazracnych ampuliek 20ml za 3 stovky a boli tak uspesny ze o tom presvedcili aj znacnu cast lekarov (dealerov ampuliek??). skus pogooglit, v zrozumitelnej reci tusimze (ale nie som si uplne isty) o tom pisal o. vojtechovsky.

                  0 0
                  • Hornet  

                    Osobne nemam problem s krcmi, jasne ze to je o natrenovani a zvolenom tempe. Nejako som blizsie nestudoval tuto problematiku, ale kamos mal pred casom trochu problem s krcmi, skusil to preslavene magnezium a pomohlo mu, mozno placebo, mozno zacal viac trenovat, ale najpravdepodob­nejsie je, ze znizil na zaciatku tempo :-)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Udělej si tady průzkum. Třeba ti vyjde, že hlavně křečujou ti, co to do sebe sypou po kilech, ale nejsou trénovaní. A na druhou stranu, že existuje spousta lidí, co jezdí kvanta a křeče prakticky neznají a to i přesto, že si většinou vystačí s normální stravou a bobule zobnou, jen když k tomu je opravdu důvod – výdej je natolik extrémní, že by to normální stravou nemuseli do sebe dostat.

                  0 0
            • martin7  

              já mám úplně stejnou zkušenost. Nikdy jsem ještě na kole křeče neměl, spíš jsem to neudejchal. Myslím si, ale že to bude spíš ve zvoleném tempu a tréninku

              0 0
        • camlost  

          45 min před závodem sněz banán, každých 40 km další půlku.

          (od loňska to tak praktikuju a křeče jsou najednou pryč.)

          0 0
    • martin_bakov  

      Myslim ze nekolik mesicu pred zavodni sezonou by se mely najizdet hodiny a kilometry v zakladnim vytrvalostnim pasmu, proste furt sedet a v pohode jezdit. Do toho obcas zajit do posilovny pomoct zadum a vubec partiim ktere delaji problemy nebo je cyklistika zanedbava.

      No a kdyz uz se blizi zavody, tak by as asi melo zacit jezdit vic intervalove – na silu, na maximalni tempo co vydrzime, pacto silova vytrvalost je az nadstavba kdyz ma clovek tu dloouhodobou z te predchozi pripravy. No a kdyz je zavod za rohem tak uz se v podstate treninky podobaji zavodu samotnemu, jezdi se s maximalnim nasazenim, regenerujes a zas brutalni trenink. Tak nejak by to melo spravne fungovat :)

      Ale pan Vojtechovsky to umi v clancich napsat o hodne lip :)

      1 0
      • jonti  

        Nejak tak to funguje, a jeste to nejak zaradit do normalniho jezdeni a do vyjizdek, aby te to bavilo.

        Ja to letos nijak nehrotim, kdyz zacnu jezdit objemy o mesic a pul pozdeji tak se nic nedeje, sezona je dlouha a je lepsi jezdit v lepsim pocasi.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Od práce na jiných partiích můžeme abstrahovat, to mám zmáknutý. Mě zajímá čistě motání nohama a zvyšování dynamické síly (silové vytrvalosti), protože vydržím motat dlouho, ale pomalu.

        0 0
        • martin_bakov  

          No tak si najdi kratsi usek do kopce, nekoho na motivaci a treba si ho zkus 10× vyjet v tempu takovym abys nezpomaloval, nebo aspon abys to vydrzel co nejdyl :) …proste nohy musi palit, musis se vyflusat. Jeste bych doporucil spinning, a jednoduchy cil bude – bejt na tom s kondici jako instruktor :)

          Jinak pouzivam tepak a na treninky je to neocenitelna vec – vis na cem telo je a ze mas moc malo/hodne tepu…

          0 0
          • Smazaný účet  

            tepák je samozřejmost, mám tester a i computer to zvládá.

            tip na ten kopec je dobrej, to určitě vyzkouším!

            0 0
            • martin_bakov  

              To myslis ten tip se spinningem ? Zajdi si na race lekci nekam a budes cumet, vyflusa te to za 10minut a po zbytek hodiny uz budes jen umirat. Po 10.te lekci uz budes aspon stihat instruktora :)

              Kdyz pudes na normalni lekci tak to bude nuda, ale zavisi to na tom kdo se sejde. Hubnouci lekce sou fakt zaruka nudy, nizky tepy – nizky tempo to neni nic pro nas.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To sem myslel tím, že si najdu kopec a budu ho dávat stejným tempem do selhání :)

                Věřím, že spinning je účinnej, ale na to já nemám. Šlapání na místě není nic pro mě, musí to být aspoň trochu zábavný.

                0 0
    • Honzyn  

      Zaklad jsou objemy,vykaslal bych se na hodinove sprint vyjizdky apod.Netrenovat pres nemoc,nebo jen jeji naznaky,jezdit podle pocitu,poslouchat telo,ne se snazit splnit si trenink i pres nechut,rymu nebo spatne pocasi!Ja to beru podle hodin,ne km(computer nevozim),kilometry jsou zkreslujici,200km na silnicce za bezvetri je min nez 80km na biku v horach.Ja kdyz jsem trenoval na Salzku(209km),tak jsem dojizdel od dubna na kole do prace(35km tam a zpet jsem si to protahl)+MTB vyjizdky o vikendu zamerene na techniku.

      0 0
    • hade234  

      jak dlouhý závody jezdíš tak dlouhý jezdi tréninky, pokud chceš více popros o e-mail…

      0 0
    • Daf  

      Hlavně si promysli jaké máš ambice, jaké máš časové možnosti na trénink a jaká je tvá současná tělesná kondice. Prostě jestli to vůbec půjde nějak skloubit dohromady a nedával si přehnané cíle. Ne každý má čas na to, aby na kole týdně strávil třeba 15–20h. Trénink by měl být komplexní (vytrvalost, síla, rychlost). Vytrvalost se trénuje hlavně v zimě a v období před závody. Silové a rychlostní intervaly na AnP, má smysl trénovat jen pokud máš už dostatečně vybudovanou základní vytrvalost. Jinak se úplně odrovnáš a výkonostně se neposuneš nikam. Zkrátka, jestli jsi začátečník a nenajezdíš ročně řekněme řekněme víc jak 7000Km, tak se soustřeď jen na najíždění kilometrů a v kopcích se hlídej tak, aby ses udržel mezi AP a AnP. Časově bych to viděl aspoň 3× týdně 2–4h + nějaké to vyjetí. Pokud máš dost vůle a času, tak se zlepšení dostaví rychle. Hodně zdaru.

      0 0
      • Daf  

        Ještě jsem zapomněl dodat, že by trénink měl probíhat na silnici ;)

        0 0
        • martin_bakov  

          Co ma clovek delat kdyz ma ‚rad‘ jezdeni v terenu ? Jako ze je problem davkovat zatez/zamereni treninku kdyz je rozmanity teren ?

          0 0
          • jonti  

            Jezdeni v terenu – ale opravdu jezdeni je v poradku. Rozhodne ne ale vyjizdka kde se kazdych 15 minut stoji a ceka, prevlika, ji. Lepsi je rovinatejsi a ne moc technicky teren, at vic slapes a min se trapis technikou.

            0 0
            • martin_bakov  

              No jasne to pak chapu. Na silnici hazim bobek – kdyz jedu v lese tak me to proste nabiji, muzu si jet cestickama jak me napadne… na silnicich si to tak neuziju to se spis bojim o kejhak.

              0 1
              • funkatron  

                treba jazdit po malo frekventovanych cestach, nie po hlavnych tahoch :)

                1 0
          • Daf  

            Můžeš si užívat v terénu a závody jezdit jen tak pro radost. Dělá to tak většina lidí ;)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Tou silnicí jsi mě zaskočil. Pročto?

          Tepová zóna by teda měla být těch bajvočko 150–180?

          Když dobře, tak si na bike najdu týdně 10h, některý týdny ani to ne.

          Mojí ambicí je vyhrávat a najezdit tak 5000 km ročně :)

          0 0
          • funkatron  

            na ceste sa da rychlejsie naucit spravne slapanie, ktore tiez usetri vela energie a taktiez sa lepsie udrzuju tepove zony, ktore potrebujes

            v terene su same kopceky a zjazdy, tak casto neslapes vobec alebo slapes vo vysokych tepoch…

            a tym, ze musis davat velky pozor na teren, nemozes sa sustredit na spravne slapanie

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale je to nuda! Vypadá to na bezvýchodnou situaci.

              0 0
              • funkatron  

                neviem no mna to bavi aj na ceste:)

                oproti celej zime na trenazeri je to vonku (aj ked na asfalte) ako keby som bikoval na francuzskej riviere :D

                1 0
              • funkatron  

                alebo si potom najst teren, kde sa da jazdit priblizne rovnomerne a dat si napriklad aj viac okruhov, ak to nie je moc dlhe

                0 0
              • Hornet  

                Ber to ako to prislovie: tazko na cvicisku, lahko na bojisku :-)

                trenuj na ceste a potom ked nabehnes do terenu, budes sa citit ako v raji.

                Ked mas moznost jazdit po lesnych asfaltkach, alebo po malo frekventovanych cestach, je to dobre.

                0 0
                • funkatron  

                  v cyklistike to plati dvojnasobne s tym tazkym bojiskom :)

                  0 0
                  • Hornet  

                    po tych skoro dvoch mesiacoch co sa tu nedalo poriadne jazdit, sa tesime aj z asfaltu :-)

                    0 0
            • daymaker  

              daymaker

              0 0
            • daymaker  

              daymaker

              0 0
          • kali222  

            neni mysleno jako nejakej usklebek, ci rypanec, ale na jakych pozicich doted dojizdis nejvyse zminene podniky kdyz ted ma byt bedna?:)

            0 0
          • Daf  

            To bajvočko na najíždění bych spíš typnul do těch 150 ;) V terénu ti vylezou tepy výš už jen proto, že to tam drncá. Na silnici si naložíš převod a jedeš rovnoměrný tempo velmi dlouho. Naučíš se efektivněji a frekvenčněji šlapat. V terénu je to samá zatáčka rozjíždění výjezd sjezd. Mnohem hůř se tam udržíš v tréninkové zóně a taky správnou kadenci. Pro spestření si občs nějaký trénink v terénu dát můžeš, ale silnice by měla být tak 90%

            0 0
            • Bumerangista  

              Mě právě spíš baví dávat rovnoměrně v terénu. Kromě prudších kopců dolů to jde, jen nesmí být člověk líný přidat na rovinkách a na šlapacích sjezdech. A tak to potom je i na závodě.

              0 0
            • tom_777  

              tak von je hlavní problém v tom, že se některý „hobby“ závodníci berou hrozně vážně a radši jezděj nudnej tréning podle návodu co jim někdo vyprávěl místo aby si užili trochu legrace…

              Jasně že najíždění objemů na silnici má pozitivní vliv, na druhou stranu nevidím důvod u hobbíka bouchat na asfaltu 90% tréningu.

              Pokud je člověk rozumnej tak se dá rovnoměrně jezdit i v přírodě – pokud teda nějakou v okolí svýho bydliště má:)

              0 0
              • tom_777  

                jo a vo tom drncání: kdo zkusil fulla už ví (že ho zpátky na HT nikdo nedostane)

                0 0
                • tom_777  

                  vlastně teď po zimě je rozumější nasadit tenký hladký pláště na fulla protože ta silnicích jsou takový jámy místama, že vjet tam na žiletce tak je po mě :D

                  takže za mě pokud to nemá aspoň 100mm zdvihu vpředu i vzadu tak je to mučení a ne ježdění

                  0 0
                • kali222  

                  :D kolik ja uz mel fulu a ted mam dva pevnaky :D(kazdyho na neco jinyho) nepostaveny je jen ful :))

                  1 0
              • funkatron  

                ak chcu ti hobici nejak napredovat po vykonnostnej stranke, tak musia bohuzial jazdit nudne dlhe treningy …

                ak niekto bikuje len pre zabavu a bez toho, ze by sa chcel zlepsovat, tak je samozrejme, ze bude jazdit tade, kade to ma najradsej…

                0 0
                • tom_777  

                  dlouhý tréningy jsou OK jen není nutný jezdit jen asfalt. Objemy jsou základ. Moje normální tréningový vyjížďky jsou kolem 3–4 hodin a s těma tepama to v průměru taky vychází. Že je někde krátká tepová špička vůbec nevadí.

                  absolutní elita samozřejmě trénuje podle učebnice, ale pokud stačí první třetina startovního pole tak není důvod se trápit

                  0 0
                  • funkatron  

                    no tak to ano

                    kazdopadne ak ma niekto nejake vyhliadky na lepsie vykony, tak treba trenovat systematicky, nie si jazdit hala-bala :)

                    tak som to myslel

                    0 0
              • Daf  

                Silnice je prostě základ, dá ti mnohem víc než ježdění v terénu. Ven si kolik silničářů se prosadilo v MTB a jak je tomu naopak. Na sinici to přeci nemusí být jenom nuda. Je to větší dřina, než si většina lidí myslí. Spousta bikerů na závodech neumí jezdit tempo po rovině, nebo do táhlého kopce. To se v terénu těžko člověk naučí.

                1 0
                • karliner  

                  Teď si nemůžu vzpomenout, jak se sakra jmenuje třeba poslední mistr světa :-)

                  V silničním závodě.

                  0 0
                  • Daf  

                    Čekal jsem, že stím někdo přijde ;) A co někdo další? Já si vzpomínám, jak dopadl Martinez.

                    0 0
                    • karliner  

                      Pár jich jezdí v pro tour, ale výsledky nic extra, ale ti silničáři v terénu taky na druhou stranu nejsou žádný terno.

                      0 0
                    • jonti  

                      Rasmussen, Cioni, Kessiakoff, ted Peter Sagan. Ze silnice na MTB XC se uspesne nepresunul nikdo.

                      0 0
                      • karliner  

                        Ještě bych přidal Hesjedala a toho Rusa (ale nevzpomenu si na jméno). Silničáři se docela prosazujou v bikových maratonech, třeba předloni mě na Salzu porazil Gibo Simoni…

                        0 0
                        • jonti  

                          Armstrong taky vyhral Leadville. Maratony jsou ale docela odlisne od XC, kde nestaci mit nejlepsi kondici.

                          Nejlepsi priklad je Hruska, i kdyz ted dokaze zajet i tezke trate, porad ve sjezdech na ostatni ztraci.

                          0 0
                          • martin_bakov  

                            No nevim, lepsi ve sjezdu ztratit par vterin na mistniho kamikadze nez si ******* celou sezonu, no ne ?

                            0 0
                            • black.horse  

                              ale prdlajs:-) jezdit se musí umět jak do kopce, tak z kopce…

                              0 0
                              • Gorgov  

                                presne tak, ja to radsi nahanim s kopce, stoji to mnohem min sil a u nas to ve sjezdu umi malokdo.

                                0 0
                          • Daf  

                            Není to tak dávno co porážel na maratonských trasách naše nejlepší XC jezdce Purmenský.

                            0 0
      • Decathlon  

        Prepáčte že sa pýtam takú blbosť ale čo je to AP a ANP ?

        0 0
        • martin_bakov  

          Anareobni a Anaerobni prah – jako urovne tepove frekvence

          0 0
          • Gorgov  

            nikoliv, jako urovne zakyseleni organismu v dusledku svalove prace.

            0 0
            • black.horse  

              …měřeno lakmusovým papírkem v podpaží. Pozn. neplatí pro uživatele mýdel DOVE!

              :-)

              0 0
    • rš2  

      Já se přiživím…co dělat abych sundal tepy? Já jezdím pořád cca 170 (i rovinky kdy pocitově jedu na pohodu) a přes 190 v zápřahu v kopci není vůbec nic vyjímečného. Když si dávám maraton tak to celý jedu v průměru 180, třeba 3 hoďky…a to se mi nelíbí :-(

      0 0
      • funkatron  

        tak treba ist este pomalsie a nedavat si hlavne redbull pred vyjazdom :)

        0 0
      • karliner  

        Vyměnit tepák?

        0 0
        • padlos  

          Vydel bych to stejne :-)

          0 1
        • martin_bakov  

          Nebo navstivit kardiologii :) ?

          0 0
        • rš2  

          Zkoušel jsem to s mojí Sigmou PC15, ženy Onyx Pro, kámošovo Polarem…výsledky stejný, jsem asi nějaký vysokotepec… :-D Přitom když jedu doma před TV tak si šlapu na max 150 tepů, ale většinu odjedu v tempu a kolem 135 tepů, kdysi (loni) jsem si měřil klidovou TF, už si nepamatuju cifru, ale kámoš co jezdí dost (12tis.) a trénuje v oddíle cíleně (na jako já když mám čas…) říkal, že mám slušně nízkou. Každopádně jak jsem psal již v nějakém jiném vlákně (ani nevím jestli tady nebo na CD) tak když si dám někde cestou pivko až dvě tak zbytek cesty jedu při stejné zátěži s tepama jak bych si představoval, cca 145 – 160… :-/

          0 0
          • Smazaný účet  

            Teď je to jasný. Na kole ti chybí TV a seš z toho nervózní.

            0 0
            • rš2  

              Mám řešení – budu vozit malou přenosnou TV v camelu… :-D Dík

              0 0
          • funkatron  

            a kludovu mas kolko?

            0 0
          • obda  

            OT: Jak bys srovnal Sigmy Onyx a PC 15, když je máte obě doma? Zrušil jsem při pádu PC 15, a uvažuju buď opět o PC 15 (byť novější model, mám teď náhradní pás ;) nebo Onyx Fit (tam by měl být výhodou digitální přenos).

            0 0
            • rš2  

              Jak koukám nahoru tak jsem to napsal špatně – žena má právě Onyx Fit (ne Pro). Srovnání? Funkce a ovládání vesměs stejné, tak Onyx vycházel z PC15, mě ta patnáctka na můj vkus často hodí -není signál-, je to na pár vteřin, ale když je to jako dnes 4× za 60km ta to štve. Naopak mě u té patnáctky vyhovují robusnější tlačítka, nemusím ani s dlouhýma sundavat rukavice. Za mě: PC15 vyhovuje, kdybych měl a chtěl utratit o pětikilo víc tak klidně Onyx Fit… To jsem pomohl, viď? :-))

              0 0
              • obda  

                :) Díky. Mně šlo hlavně o to ztrácení signálu a spolehlivost. Podle ohlasů na netu Onyx Fit hodně lidem zlobí a hlásí občas 210 tepů. Kromě toho prý fyzicky vydrží míň a dřív se poláme. Na druhou stranu mi u PC-15 vadilo právě to ztrácení signálu. Když jsem jel kolem trati, tak celou dobu tepák ukazoval „no signal“.

                0 0
                • pelhrimov  

                  Mám Onyx Pro, v průměru asi ukazuje dobře, ale potvrzuji to, že často ukáže na chvilku nesmyslně vysoké tepy přes 200. Někdy se mi zdá, že se to děje při jízdě třeba z kopce, kdy mi na hrudníku plápolá dres.

                  0 0
                  • rš2  

                    Tak jsem se ptal ženy Boženy (jmenuje se Martina, ale to by se nerýmovalo…) a taky se s tím párkrát setkala, z kopce na pohodu a najednou tepy přes dvě kila…

                    Jinak tohle jsem měl s tepákem z Hervisu (šetřílek :-/), vyrazil jsem od baráku, mám to z kopce a na první rovince tep asi 210, když jsem měl po asi 15-ti minutách na displeji 230 tak jsem to vzdal, tepák vrátil (vrátili mi prachy z důvodu -ukazuje nesmysly- prý nejsem sám) a koupil Sigmu a jak jsem psal – vše ok jenom občas na vteřinku bez signálu, to přežiju :-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle se tu už řešilo, je to běžné a může to dělat libovolný tepák. Problém není v tepáku, ale právě v kombinaci plápolání dresu a konkrétní materiálu a ještě to i olivňuje v čem se pere.

                    Plápolání vytváří elektrické impulsy, které pás zachytí. A s tímhle nemůže žádný tepák nic dělat.

                    0 0
      • Daf  

        Za prvé zřejmě patříš do kategorie vysokotepců. můžeš mít klidně AP na 165. To by pak odpovídalo. Ale pravděpodobně to taky může být nedostatečnou trénovaností v pásmu základní vytrvalosti. Doporučil bych jezdit klidně jako šnek kolem 150 tepů. Vím, že je to nuda, ale je to cesta jak se zlepšit celkově.

        0 0
      • black.horse  

        vřele bych doporučil zajít si „na laktát“ a tam na svoje otázky dostaneš odpověď… pokud to někdo s cyklistikou myslí vážně, tak se podle mě ten test, byť by byl třeba jen jednou za rok nebo alespoň jako prvotní zdroj informací, rozhodně vyplatí a ta tisícovka z něj je proti ceně kola a nákladům na provoz cyklisty fakt pakatel… jinak můžeš být prostě to co říkají ostatní, tzv. „vysokotepec“ a prostě máš prahy výš než ostatní, ale to samo o sobě nemusí být ani výhoda, ale ani nevýhoda, je to jen prostě vlastnost, že máš prahy jinde než většina (jsem totiž stejný případ – na laktátové křivce ověřeno). A neděs se, není vůbec důležité jak vysoké číslo tepák ukazuje v porovnáními s jinými jezdci, ale jak to číslo má „vztah“ k Tvým vlastním tepovým prahům:-)

        0 0
      • ProtoolsTDM  

        Prostě jseš vysokotepec a stím nic nenaděláš. Trénovanost na to vliv příliš nemá. To je dáno geneticky. Nech si změřit zóny a oni Ti doporučí, na kolika tepech se máš držet při vytrvalosti. Já si lítám klidně i k dvěma stům a průměr na stovkovém maratonu si držím kolem 170. ANP mám kolem 185. Dojezd do cíle s úsměvem, bez křečí a na to, že systematicky netrénuju celkem dobře :-)

        0 0
    • Romanowski  

      No, já jen dófám, že to sháníš jen pro sebe.

      0 0
    • martin_bakov  

      Kdyz tady prisla rec na to ze nekteri trpi svalovymi krecemi, ja s timhle problem nemam, ale kdyz pritahnu patu k lytku (pohyb patou a chodidlem jako kdyz s stoupate na spicky) tak dostanu krec do lytka spolehlive – ted nemluvim treba jen o zavode, proste natahnu nohu, nebo ji odlehcim, udelam ten pohyb aby lytko zabralo a je tu krec. souvisi to asi s tim ze je z kola zvykly pracovat pod zatezi a kdyz to udelam naprazdno tak se to proste asi zesere…

      0 0
      • Zerocool  

        ty to normálně sleduju v poslední době taky a nechápu, přitom strečing je,…

        0 0
      • camlost  

        a to jsi jeste nedostal krec do chodidla pri plavani! ;-)

        to je teprve prekvapeni, kdyz jsi uprostred prehrady…

        0 0
    • misaxxx  

      Ahoj, take potrebuji poradit s pripravou na maraton. Tydne jsem na kole asi 20hodin a mam 4 týdny do závodu. V soucasne dobe najizdim kilasky…tedy denne 2 hodiny a vikendy cele…malo kdy davam rest day…tedy ze bych doma valel sunky…kdyz me boli nohy nebo tak neco tak jedu alespon kompenzaci…

      Nejvice mam taky chaos v poslednim tydnu…ma me chut nekdo helpnout?

      0 0
      • McBlacky  

        a kolik týdnů za sebou už dáváš 20h? jak dlouhý závod plánuješ?

        0 0
        • misaxxx  

          ted jedu do tretiho tydne..nebylo pocasi. Jinak pohyb od zacatku unora jsem jezdil na bezky a kazdy den chodil (cca 8–12km ostrou chuzi…vyssi AP..ale ja tepy nemeril). zavod to bude maraton 50km.

          0 0
          • misaxxx  

            jeste…predtim jsem byl nemocny a tedy nemohl zacit s pripravou nekde v listopadu…bohuzel

            0 0
          • McBlacky  

            ještě bych týden jezdil ale max 5 dní v týdnu o víkendu ne více než 8 hodin v součtu obou dnů. 5+3 nebo 4+4. druhý týden bych zařadil intenzivnější intervaly 2× týdně např úterý a pátek 10–15minutové úseky mezi tím 10–15 pauza. cca 3–5krát. kombinovat s ZDV okolo AP. Třetí týden 2–3× kopce v tempu do ANP, mezi kopci těsně pod AP, kopců tak 4–5, délka alespoň 8minut. Poslední týden po:volno ut: ZDV 2 hod st: intervaly okolo ANP 2–4min opakování 5×-7×. čt: ZDV lehce pá: kompenzace nebo volno.

            0 0
            • Beeda  

              on nema tepy a ty uz jdes s chemii :-)

              0 0
            • misaxxx  

              diky za reakci.není mi jasne par veci:

              2.týden- intezivnejsi intervaly znamena jet více na silu nebo spíše na tep/tocit to? a mezi intervaly UPLNA pauza?…a pak po 3–5 opakovani jet tedy na ZDV? 3tyden je mi jasny.4 snad take. Pak ten prvni tyden jeste jezdit jenom 5dnu? a co mam delat ty zbyle dva?:-) u me to je tedy prevazne vikend…znamena to tedy- 5dnu po cca kolik hodinach? do ted to byly 2hodky..a o vikendu jsem tomu daval tak deset a nekdy i vice…tedy nyni 2dny pauzy na regeneraci?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Pokud jsi takhle sám nikdy netrénoval, tak se na to vybodni, protože po takovém tréninku budeš mít sice dobrý pocit, že jsi splnil vše, jak jsi měl, ale to bude tak asi vše, protože skutečnost bude jiná a na závodě vyplivněš plíce v prvním kopci. Udělej to úplně jednoduše – chceš je krátký rychlý závod, kde se pojede kudla od začátku? Chceš. Tak to musíš i trénovat. Sám nevíš jak a i kdybys věděl, tak to jde ztuha. Takže nejjednodušší způsob je, když si najdeš grupu kvalitních silničních dementů a třetí a druhý týden před závodem si s nimi dáš 2 – 3 x v týdnu tříhodinový švih. V něm budeš mít všechno, co je třeba a na závodě už pojedeš jen to, co jsi trénoval. Tyhle švihy taky vyřeší tvůj problém jezdit jenom 5dnu? a co mam delat ty zbyle dva?:-) :-D

                0 0
                • Bumerangista  

                  Konečně něco praktického. Blacky zapomíná na to, že na rozdíl od něj, nemusí mít všichni vrozenou vůli uviset krutopřísnou kudlu (viz já). Takže nejlepší je trénovat právě toto. Dementi, co myslí Rychlej Turista, jsou ti, co neberou ohled a dávaj. Takže stejně jako na závodě. To trénuj. Navíc ti pak v hospodě ještě trochu namotivujou, když budou vyprávět zážitky třeba ze závodu. Proto bych volil spíše terénní dementy (když chceš jet terén).

                  0 0
              • McBlacky  

                kadenci – pokud nejezdíš systematicky různé motivy tak je lepší jet takovou, která se ti nepříčí. Mezi intervaly pauza se myslí ZDV, tedy do ANP. Pokud se jezdí intervaly, tak pauza mezi je maximálně do ANP, spíše ve spodním pásmu ANP. V tréniknu je nutné minimálně 1 dne z týdně odpočívat a ani 2 volnými nebo 1 volno a 1 kompenzace nic nezkazíš. Profíci mají jiný reřim, ale pro tvoje použití to je nesmysl.

                Základ totiž je přijet n závod odpočatej a v dobré psychické kondici, jinak nezužitkuješ ani polovinu tréninku

                0 0
            • karliner  

              No a když to vydrží dělat zhruba 7 let, tak by pak něco mohl zajet :-)))

              0 0
            • Gorgov  

              no týý krááávo tak v tom bych se nevyznal :) já bych poradil jen zkracovat tréninky a zvyšovat intenzitu, kdyby to chtel jen tak obecne :)

              0 0
              • McBlacky  

                dyť to píšu. Sám to sice nejezdím, ale chci se tomu trochu věnovat a časem dát i kurzy A,B,C. je to docela zajímavý. Navíc existuje i víc přístupů jak hodně ZDV tak intenzivnější mwtody.

                0 0
                • Darkson  

                  pán je dobrák, ostatním dělá treninkový plán a sám jezdí od hospody k hospodě:-)))

                  0 0
                • nox159  

                  jak s tím začneš. tak se hlasim jako pokusný kralík :)

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Trochu oživím vlákno – co obvykle děláte den + ráno před závodem? Zavodňování, vytočení noh…? Povídejte! Co za jídlo? Rýži, špenát, ořechy, grep; tatarák a česnekový topinky? :)

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Důležitý je i dostatek spánku (proto se teď těším až doklepám poslední minuty noční).

        0 0
      • Lance  

        dulezite je se dobre rano vykakat

        0 0
      • Lance  

        vetsinou sem vecer dal par piv, rano vstal, rohlik se salamem a jel sem

        0 0
      • McBlacky  

        bohužel jako asi každej zaměstnanej člověk – nestíhám :/

        jinak jehčí jídla, čím později tím větší podíl sacharidů. Hodně pít. Když je čas tak i protočit nohy, intenzita do AP.

        ráno snídaně – podle délky a náročnosti závodu, volím množství a skladbu. Odstup min 2 hodiny od startu – pokud to jde. Je jasný, že když se jede AŠM, tak nebudu vstávat v 5. pak rozjetí a když to bude víc jak 2 hod tak 1/2 nebo celou powertyčku /nutrend, powerbar,…/ takový ty plastelínový.

        0 0
    • honzzaq  

      Nebudu zakládat nové vlákno, byť se můj dotaz týká MTB závodů na trochu delší tratě, řekněme 500 miles apod.

      Když to zjednoduším, narazil jsem na dva doporučené (a protichůdné) typy přípravy na závody o délce „double century“, tj. 200 mil, a delší:

      1. postupně každý týden prodlužovat tréninky až na 2/3–3/4 délku daného závodu. Pominu, že reálně se tohoto poměru dá dosáhnout asi maximálně u 24 hodinovky :)
      2. tréninky max 4–5 hodin, aby tělo stíhalo dostatečně regenerovat

      Závod tohoto typu jsem už absolvoval, přičemž v přípravě jsem volil první z obou přístupů – tj. chaoticky nabouchat objem, s prodlužující se délkou švihů, přičemž nejdelší pár týdnů před startem byly kolem 12h. Protože tento přístup je poměrně náročný na čas, mám dilema, zda zopakovat to, co už dříve fungovalo, nebo zda přípravu více systematizovat a tím pádem zkrátit :)

      Chci se proto zeptat ostatních, kteří mají zkušenosti s tímto typem závodů, který přístup jste volili? Ideálně pokud někdo zkoušel obojí. Případně poměr tréninku silnice/MTB? Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.