• Dominátor2000

    Ahoj,

    vybírám kolo do 10 000 a nemohu se rozhodnout, jestli by pro mě byla lepší volba trekingového nebo horského kola. Bydlím na vesnici… většinu času jezdím po silnici, ale občas zajedu i do lesa, sjedu trošku prudší kratší kopeček nebo vyjedu na obrubník. Co byste doporučili? Je mezi trekingovým a horským kolem ještě nějaký rozdíl kromě toho, že trekingové má při koupi vždycky tenčí kola? Na trekingová kola jsem se byl podívat a z toho tenčího průměru kol jsem dostal trochu strach :D abych třeba nedostal smyk v zatáčče… přijde mi to méně stabilní. Jinak jsem se vždy myslel, že trekingové bude lehčí, ale do těch 10 000 mají stejnou váhu jako horské.

    Děkuji všem za reakci.

    0 0
    • Čipera  

      Je mezi nima docela velký rozdíl. V první řadě v geometrii, u trekingoveho kola je posez vzpřímenější. Další věcí je že trekingová kola jsou hůře vybavena, i když za 10k to bude dost podobný, obojí bude základ. Horské kolo bude pohodlnější, bude mít sportovnější geo. Váhu u kol v ceně 10k fakt nemá cenu řešit. Všechno to bude těžký a všechno bude mít základní komponenty. Můj názor v dnešní době při výběru z tolika druhu kol je treking nesmysl. Každopádně 10k na nové kolo je docela malý rozpocet, max na pár km vykendovky po cyklostezce.

      0 0
    • novas752  

      Určitě horské, trekingové je takový hybrid co pořádně neumí nic, není to ani rychlé ani pohodlné.

      MTB za 10 taky nebude žádnej zázrak, vždyť jen slušná vidlice stojí aspoň 5…

      0 0
      •  

        Ty seš hroznej blekota, snad tě nikdo nebere vážně :-)

        0 0
      • Dominátor2000  

        No já jako malé dítě jezdil 20 Km denně bez přehazovačky a bez jakéhokoliv odpružení, takže myslím, že vidlici za 5K fakt potřebovat nebudu. Nejsem žádný expertní biker, abych tady měl kolo za 100 000. Jde mi jen o každodenní vyjížďky dejme tomu max 40 Km, abych si pročistil hlavu.

        0 0
        • novas752  

          Jen říkám jak to je, taky jsou vidlice přes 40. Prostě upozorňuju že od kola za 10 nelze čekat zázrak, nafunkční vidlice, slabé brzdy, mizerné náboje a výplety…

          A jestli se s tim jede 20 nebo 100km je ve výsledku jedno, jsou lidi kteří nenajedou ani těch 20 na raketě za statisíce, stejně jako lidi co na plečce za pár šupů objeli svět.

          0 0
        • Čipera  

          Tím chtěl básník říct, že vidlice za 5k je funkční základ.

          0 0
          • puka  

            Mně sedla na treku SR XCM, jezdil jsem s ní ze schodů, lesem víc zhovadile, než se na treku jezdí a vydržela dokud do ní sestra nestřila nohu. :)

            0 0
            • scalar  

              XCM se vyrábí jako držák předního kola u horských kol, ne u trekových.

              0 0
              • puka  

                Pardón, SR NEX 63mm. Stejný držák hádám.

                XCM jsem měl na 26" a pak se zadřela. Funkčně už byla pozadu oproti raidonu.

                0 0
                • scalar  

                  Ano, technologie je stejná – péro z gauče v ocelové trubce.

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    Teď jsem rozebral jednu a v druhé noze byla pistnice z pátých dveří fabie :)

                    0 0
                  • puka  

                    A účel to splní.

                    I v 21. století jsou postele s pružinovou matrací jedny z nejprodávaněj­ších. :)

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Protože se tomu nikdy nic nestane, je to věčný a nemusíš se o to starat… Ideální se systemem 3×7/8

                      Po 10 letech vyměniš převodníky/kliky, řetěz, kazetu, brzdy za litr a vesele jezdíš dál…

                      0 0
                      • scalar  

                        Takhle ten kapitalismus nevybudujeme soudruhu :-)

                        0 0
                        • Bubaaak  

                          To mi povídej, jsem se těšil že s nějakým kolegou svezu na dopravě za díly, ale z 5 kol je třeba objednat věci jen na jedno, kde řetěz a kazeta v hg50 vyjdou na 500,–…

                          0 0
                      • puka  

                        Funguje to, ale nikoho tím neohromíš, oč jde na tomto webu.

                        0 0
                      • JendaH  

                        Já teda na 3×8 měním řetěz po ~2500 km (a to mi přijde že bych měl dělat častěji), tedy 2× za rok, a kazetu po 3–4 řetězech (a na konci už opravdu střílí). 10 let to nedá ani náhodou.

                        0 0
        • Jan_UL  

          Každodenní vyjížďky max 40 km… to je třeba 5× týdně 30 km x 52 týdnů = 7 800km za rok. To už je nějaký čas na kole, a proto bych zvážil, jestli není možné investovat do nového kola více peněz a tím zvýšit celkový „požitek“ z jízdy. Z kola za 10 to nebude úplně hitparáda…

          0 0
    • Dominátor2000  

      A doporučili byste mi nějaké kolo do 10 000 ? Podmínka je, aby nebylo bazarové. Vím, že do 10 tisíc je to nejlepší volba, ale celkově nemám moc času na tom bazaru něco hledat.

      0 0
      • slampik  

        porozhlédl bych se v Decathlonu. Jejich kola jsou v dobrém poměru cena/výbava…

        0 0
      • JendaH  

        Já mám od léta 2015 tohle. Použití jako popisuješ, teda asi bez těch kopečků. Najeto asi 12 tisíc km, z toho většina když jsem vážil ~115 kg a navíc s nákladem na zadním nosiči. A jsem naprosto spokojený.

        Nečekané závady:

        • zlomený střed
        • dodané pláště byly příšerné

        Částečně očekávané problémy:

        • probržděný zadní ráfek, což bylo částečně způsobeno provozem ve špatných podmínkách (břečka, bláto, mokro). Pokud ale ty plánuješ najet 12 tisíc km ročně, znamená to nejspíš měnit ráfek každý rok. Zvážil bych, zda nechceš kotoučové brzdy, byť na kole do 10 tisíc to bude složité zařídit. Štěrba má v nabídce aktuálně dvě.
        • mírně vymleté konusy a misky v zadním náboji, což bude způsobené přetěžováním a možná špatnou údržbou (nerozumím tomu co dělám)
        • ohnul jsem malé kolečko na převodníku, ale to zase může být mojí debilitou

        abych třeba nedostal smyk v zatáčče…

        Se podívej jaké pláště mají silničky a jak rychle jezdí do zatáček…

        0 0
        • puka  

          Toto bych si nelajsnul i když vážím půlku co ty..

          0 0
      • Smazaný účet  

        https://www.bike-forum.cz/…ro-pubertaka

        šlo by poskládat i nějakou krosovou alternativu, ideálně s pevnou vidlí v hliníku, je to lehčí a levnější než mizerná odpružená

        0 0
    • jirkous3  

      Osobně bych se na jezdění po asfaltu vůbec trekového kola nebál. Osobní zkušenost nemám, ale hodně kamarádů má kola Kellys či Author a najednou několik tisíc kilometrů ročně úplně bez problémů. Spíš než na to jaké má kolo přehazovačky bych se soustředil na to aby ti dobře sedlo velikostně.

      0 0
      • Martin  

        Kamoš má bajka, silničku a treka s nosičem a blatníky. A hádejte, na jakém kole tráví nejvíc času? :)

        0 0
        • platypus  

          To je jasný, na silničce :-)

          0 0
        • James.Sniper  

          Nejvíc času tráví určitě na treku. Ten je totiž tak pomalý, že než někam dojede, trvá to celou věčnost. ;)

          0 0
    • puffbodie  

      Z Decathlonu jejich Triban 100. Podivej se na youtube co to umi, cena je super, vybaveni je samozrejme zaklad nejaky, ale funguje to dobre, prehazovacka na riditkach je zvlastni vzhedove, ale radi to krasne, nejaky Ind na tom za rok najel 9000km a bez problemu a to mi ver, ze tam maji teda horsi cesty nez nejake skoky na obrubnik :-) Cena 6500 a zbyde ti jeste na dobre svetlo a nejake veci.

      Mladej si to poridil a jezdi se na tom fakt pekne i lesni pesiny a lehky teren co narazis v lese a tak. Primarne je to v podstate gravel kolo cili mesto, vesnice, cyklostezky, lesni pesiny, sterkove cesty a tak. Kdyby jsi trval na treku, tak tam bych spise v bazaru nejaky dobry a horak bych vyradil uplne. Na tve pouziti se naslapes zbytecne (ted uz to vim taky :-))

      0 0
      • puka  

        Zase si připočti servis kol, vzhledem ke kvalitě.

        Ale jo, přemýšlel jsem o něm také. Je vymyšleno hlavou. Jen bych udělal pár úprav a byl přes 10k, což by už na takovém rámu bylo na škodu..

        0 0
        • puffbodie  

          Servis kola jako ojete plaste, vymena retezu mazani, cisteni atd. delas i u drahych kol. Tady je to za par supu a pripadne lepsi veci muzes postupne obmenit.

          Jde o to jak rikas, ze to je vymyslene hlavou a na bezne jezdeni a funguje to na to uplne paradne a je to za smesne prachy. A prave pro spoustu lidi to staci, jen si to neuvedomuji :-)

          0 0
          • puka  

            Nene, jde mi spíš o záplety, spotřebáky neřeším. Bude to chctít asi šikovného servisáka, aby něco vydržely při jěždění lesem ne? Proto bych do nich musel vrhnout trošku mincí navíc aby to bylo funkčně o něco dál – nové záplety, nová kazeta, hazka, řazení a rovnou i kliky. Vzal bych bazarové, i tak bych byl nad 10k, kdy už by se dalo sehnat něco rozumnějšího. Navíc teď mě trápí málo převodů na 1×11, tudíž bych šel do 2×.

            Jinak souhlasím, za ty peníze na nenáročné vyjížďky stačí. :)

            0 0
            • puffbodie  

              U levneho kola se budu bat o zaplety kvuli moji vaze a kvalite, u draheho kola kvuli cene ze to nekdo ukrade nebo ze to rozbiju. To bych nemohl nikdy vyjet. Na Esce, Sobi 20, BMX se to neresilo :-D

              0 0
        • slampik  

          ano, jakmile se pustíš do úprav, dostáváš se přes 10t…aktuálně kolem 11t s karbonovou vidlí..

          0 0
          • puka  

            Hádám, že přijdu o záruku na rám a s přístupem některých oddělení snad i o občanku.

            0 0
            • slampik  

              nepřijdeš…

              Dobrý den, Vážený zákazníku,

              děkujeme za Váš dotaz.

              Pokud jde o „kostmetickou“ úpravu kola, problém v tom nevidíme a záruční podmínky by nebyly porušeny. Avšak rám žádným způsobem nesmíte upravovat mechanicky, vrtat do něj, brousit jej a podobně.

              S láskou ke sportu

              Zákaznický servis

              Decathlon e-shop

              0 0
      • xtonda  

        No jelikož zadání je trekové, tak spíš Riverside 500, má daleko lepší rozsah pohonu a je to posazené více do lehka. A jelikož je limit je 10k, tak může být i Riverside 900.

        0 0
      • JendaH  

        Jednopřevodník 48z a kazeta 14–34? S tím se asi dost blbě jezdí do kopce, ne? (vychází mi 11.2 km/h při 60 RPM)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.