• Lister

    Nazdar lidi. Potřeboval bych poradit a rád bych znal vaše názory a tipy. Ponalu se začíná rozmýšlet o nástupci mojeho současného bajku a tak bych chtěl popsorit o radu při výběru. Kolo to bude na běžné ježdění, mám jasno v to, že to musí být full. Podmínky jsou: Cena v rozmezí 40 až 50 tisíc Zdvih kolem 120mm – 100 mi přijde málo a 140 zase na obyčejné XC už moc. Klasická XC geometrie se středně dlouhým posedem. Váha pokud možno pod 14 kg ideálně v rozmezí 13–13,5kg. Systém odpružení typu horstlink nebo VPP, dále přichází v úvahu už jenom Idrive jako jediný zástupce jednočepu. Betelná konstrukce – prostě mě musí uvést :o)

    Návrhy nechám na vás, já mám zatím silně nevyhraněný názor......jediné co vím, je že to nebude Giant – Trance má malý zdvih a je těžký, 150mm u Reigna už mi přijde moc.

    0 0
    • MlokCZ  

      ESko a těch 140/140 moc není.

      0 0
    • Lister  

      PS: nehledám enduro, ale spíš bajk an pohodové XC, řekl bych takového maratonského typu – i když je nejezdím, prostě odolné XC, které něco snese, jede slušne do kopce a rychle z kopce – takový univerzál :o)

      0 0
      • palkac  

        mě se líbí ty Mariny.. za 42000 ten rift zone www.marinbikes.cz/rift_zone.htm a snad i pod 13,5kg.. vyhlášeno nej kolem roku 07 nějakým časákem( je to v historii)

        0 0
        • palkac  

          eee, 54.. pardon… tak ten pod je taky docela obstojný :-)

          0 0
          • Lister  

            east peak váží 14,5 s pedály a rift zone 12,9 bez pedálů

            0 0
            • palkac  

              aha, to jsem netušil.. ale ten rift by to mohl celkem splňovat, ne?

              0 0
              • Lister  

                jo jo ten splnuje úplně všechno

                víš jak to je výběrové žízení s parametry šitými přesně na míru :o)

                0 0
            • Karbic  

              a sakra, ja myslel, ze east peak vazi 12,8 bez pedalu – je to jeden z mych favoritu (aspone tady to pisou www.mtbs.cz/katalog07.html?… )

              0 0
              • Lister  

                tak o tě zklamu :)

                Co jsem vyčetl tak mount Vision Pro má 11,8, Moutn Vision 13kg, Rift Zone 13,3 a East Peak 14,5 – všechny váhy včetně pedálů…

                0 0
      • MlokCZ  

        Jezdím přesně to samé, co píšeš, taky žádný enduro a výjezdy mám rád. Ať už vemeš cokoliv, tak pokud to bude ke 140mm, tak vem vidlici s rychlým snižováním zdvihu (tedy v podstatě jedině Talas).

        0 0
    • Lister  

      …až teď jsem si všiml té kategorie…tak to se teda nepovedlo :-)))))))))))

      0 0
    • Páník  

      ja bych volil gianta Trance 2 (www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?…) …sice vzadu jen 100mm,ale myslim, by to stacilo, predek se da zvednout. Akorat vaha bude asi trochu vys, ale to se da dotunit

      0 0
      • Lister  

        jak jsem psal tak tohle kolo nee – malý zdvih a těžký......

        0 0
    • Thidney  

      rocky mount. etsx, podivat se po lonskejch modelech, myslim ze nejaky 70 byly na www.s-tec-sports.de/ chce to hledat :-)

      0 0
      • Thidney  

        a 70-ky jsou mimo cenovy ramec, tak 30 ty uz jsou s Talasem a to deorko po vyjeti vymenis :)

        0 0
    • kesu  

      rozhodne todle www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… vaha pod 13,5,super zehli a jede a ty mody tlumicu sou super ani bych neresil a sel do tohodle

      0 0
      • Thidney  

        alcoholic duo? .)

        0 0
      • MlokCZ  

        Funkčně skvělé, mě by ale vadil nestandardní tlumič a jeho umístění.

        0 0
    • Páník  

      este treba Ghost: www.ghost-bikes.cz/2007/index.php?… …pockat si na slevy a vymenit vidli za vzduch a ses pod 13,5kg

      0 0
    • dieegoo  

      Už jsem ti to poslal na icq, ale kdo ví, jestli ho vůbec používáš :) Genius za 40k, prodáš splice, koupí co budeš chtít a ještě ti zbyde nějaká ta koruna. bikestore.cz/in­shop/skripty/po­drobne.asp?kat=101001­771155

      0 0
      • Lister  

        občas se přihlásím, ale ne moc často to je pravda .)

        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud by chtěl Talase, tak musí být v každém případě na kole už osazená, jinak to vyjde velmi draho.

        0 0
        • dieegoo  

          Kolik stojí Talas nemám tušení, ale tu Splice by za 3k snad prodal a do jeho limitu 50k mu zůstane 13k… Když vezme třeba RVL, tak mu ještě baj voko 4k zůstanou.

          0 0
          • kesu  

            asi tak.A dnes sem na letosnim tallasu jel a neprisel mi nejak extra lepsi nez RVL uturn

            0 0
            • MlokCZ  

              RVL chodí taky slušně, ale Talas chodí lépe. Citlivost jen nepatrně lepší, ale v tlumení je rozdíl dost velký a to tím, že má oddělené nastavování low a high speed expanze, kde high speed je nastavena od výroby a štelováním low speed na pravé noze se high speed nemění. Tak jak se dá nastavit tlumení expanze u Talase, to prostě u RVL nejde (tam buď už kope nebo není vidlice tak aktivní).

              Především ale přijde o rychlé snižování zdvihu. Pokud jezdí to co píše a tedy i hodně do kopce (a to v Jeseníkách bude), tak to ocení. Já osobně bych vidlice bez rychlého snižování zdvihu už nechtěl.

              0 0
              • kesu  

                prave to snizovani jsem zkousel a prislo mi to uplne k nicemu,zkousel jsem to ale nevim nejak me to nenadchlo.To co pises je sice mily a za tu cenu to nestoji ani nahodou.Je to super vidle to jo,ale pruzine se stejnak nevyrovna.Moznost nastaveni komprese je super vec,hral jsem si s tim na 36tce a nebylo to spatny ale nastavil bych si to jednou a zvykl si..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já psal o nastavení expanze. Nastavení komprese je také u RLC verze zvlášť high a low speed a low speed se dá nastavovat (high je zase od výroby nastavená), ale tam už to není tak nutné. Nastavení u RL verze od výroby není špatné. A samozřejmě, že jsem také jednou nastavil a s tím nastavením jezdím pořád. Ovšem když pak jedu na Rebě (která je na tom s nastavením tlumení úplně stejně jako RVL, i jsem zkoušel), tak mě to štve, že to je horší.

                  Nevim jak moc jezdíš prudké nebo dlouhé výjezdy. Na Talasu můžu jezdit výjezd s otevřeným tlumičem a nemám problém s geometrií. Otevřený tlumič + 140 zdvihu se do dlouhého výjezdu fakt nedá, když jedu 20 minut a více a nejprudší výjezdy bez snížení zdvihu vůbec nevyjedu. Teď´na AMS 125ce se snižováním toho vyjedu mnohem více a v dlouhých výjezdech mnohem více na pohodu než na AMS Pro (a tam se problém s větším sagem tlumiče při výjezdu a s menším na vidlici projevoval méně, protože má menší zdvihy).

                  Chápu, že někdo snižování zdvihu neocení, zvlášť když někteří v prudkých výjezdech raději slezou a tlačí a dlouhé kopce raději nejezdí.

                  0 0
                  • kesu  

                    jo promin prekoukl jsem se,myslel sem samozrejmne kompresi..Ano,mas pravdu vyjezdy kde se to zveda na zadni chodim pesky.Takze to opravdu nevyuziji.Nicmene se dostavame od celyho kola do uzkych specifik te ktere vidlice ktere jeste ke vsemu sedi kazdymu jinak.Nicmene jsem chtel jen podotknout ze ten scott ma opravdu vyjimecne sirokej zaber.Problem vidim hlavne v tom ze to chce dost presne zvolit velikost.jelikoz s polozenym seldovym uhlem se dost meni geometrie s vytazenim sedlovky.Co se tyka toho jak je tlumic na rane tak to zase neni tak zly,jak je inverzni tak se tolik nespini

                    0 0
                • Peslezedirou  

                  hezky napsaný

                  0 0
          • MlokCZ  

            Talas RL se dá sehnat něco málo pod 20tis. RLC verze by byla ještě lepší.

            0 0
            • dieegoo  

              No to je slušná pálka. Tady bych nepřemýšlel ani minutu a šáhl po RVL… Jestli je v nich rozdíl fakt jen malej, tak to za ten 10k příplatek nestojí.

              0 0
              • MlokCZ  

                Právě ta cena je opravdu trošku přehnaná, i když já bych teda i při téhle ceně váhal a možná do Talase šel.

                Ale hlavně bych právě kvůli tomu rovnou koupil ESko, kde za 45tis. bude mít kolo s Talasem a Pearlem a celkem slušným osazením, i když ty Scotty chodí super.

                0 0
                • JMT  

                  rs tlumic fuj !

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A jezdil jsi Pearl? A pokud ano, co konkrétně proti němu máš?

                    0 0
      • poiko  

        je jen v Mku, za tuhle cenu

        0 0
        • dieegoo  

          No pokud Lister jezdí 18"HT, tak by mu to Mko třeba mohlo sednout.

          0 0
          • Lister  

            o ničem větším něž M neuvažuju, občas mi sedne i S :o)

            0 0
    • wbiker  

      Co tuhle meridu + za zbylý peníze vyměnit vidlu a třeba se vlezeš i s tou váhou pod 14.:-) www.merida-bike.cz/prodej/am-800-d Nebo zkusit na podzim slevy a sehnat ten vyšší model za nižší peníze – www.merida-bike.cz/…ej/am-3000-d .

      0 0
      • Darius  

        prepakovany jednocep nevyhovuje zadani…

        to Lister: podival bych se nazivo na Marina, Scotta a Spesla a pak bych volil dle konkretni geometrie, tlumice, komponentu a hlavne subjektivniho pocitu – takze bych sel do marina :) btw vysel ten fire trail? tady ho smele nabizeji www.marinbikes.cz/ramy.htm

        0 0
        • wbiker  

          Aha, na to jsem zapomněl.

          0 0
        • Lister  

          fire trail by vyšel, ale nakoec jsem se rozhodl, že pošetřím na toho fula :)

          0 0
    • Lister  

      nechce se mi zakládat nový thraed tak to přiložím k původnáím dotazu – je celkem pravděpodobné, že nakonec skončím u kola vepředu s vidlicí Fox Float R – zajímalo by mě jestli někdo nemá nějakou zkušenost????

      0 0
      • Macik  

        Float RL mám na kole já. Taky jsem měl strach, že se 140mm zdvihu to do kopce bude problém, ale jde to. Lock nepoužívám. Rychlá změna zdvihu na Talasovi je asi dobrá, ale nejvíc by se mi hodila, když cpu kolo do auta…

        0 0
        • Lister  

          zdvihu se nebojím, navíc ten kousek by měl zdvih jen 120mm což je hodnota s kterou běžně jezdím na HT, jde mi spíše o citlivost a celkovou funkci, protože dosud jsem jezdil jen péro, tak má ze vzduchu trochu obavy. Vlastně ani nevím jaký je tam systém, jestli je to jednokomora nebo dvojkomorový systém

          0 0
          • mechanik  

            Ani bys nevěřil jak jsou Floaty citlivé :-))

            0 0
          • MlokCZ  

            Citlivosti Floatu bych se nebál, ta bude dobrá. Ale zdvih vepředu nejde s HT porovnávat, protože na HT v kopci dojde pouze ke snížení sagu na vidlici a to ještě menšímu než na fullu. Na fullu k tomu navíc dojde ke zvýšení sagu na tlumiči a tím i zpětně k o něco většímu snížení sagu na vidlici než u HT. Odhaduju, že to bude asi stejné, jako kdybys na HT v tom výjezdu ještě zvýšil zdvih vidlice z těch 120mm na takových 140–150 (to udělá to zvýšení sagu na tlumiči).

            V těch výjezdech to být problém nemusí, hodně záleží na geometrii kola, ale s HT to srovnávat nejde.

            0 0
    • kesu  

      a co jeste todle? www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

      0 0
      • Lister  

        jo jo LP je jeden z kandidátů, ale asi nižší model, protože tohle už je přes limit, těch 50 tis je pro mě horní a i tak těžko dosažitelná hranice :(

        0 0
    • Lister  

      Ještě jeden další dotaz, jde o velikost kola, momentálně jezdím HT 18, který má sedlovou trubku dlouhou 560mm a efektivní délka horní trubky je 595mm.

      Když jsem přemýšlel nad fullem, tak jsem chtěl aby byl pokud možno co nejnižší, aby nad ním bylo místo a trošku kratší – kolem 580–595mm.

      A teď konkrétně: nejvíc se mi zatm líbí ten Marin. Pokud budu uvažovat na M tak tam je sedlovka dlouhá 440mm, a rám má 595mm, tedy na délku stejně jako to co mám teď. Když jsem si to zkoušel nakreslit, tak mě vyšla sedlovka tak vysoko, jak je na přiloženém obrázku ( je to katalogové foto na kterém jsem sedlo posunul trochu výš, aby to odpovídalo mojí výšce)

      Na délku by mi ale asi sedělo víc S, ale to bude ještě o cca 25–30mm nižší, takže by sedlovka čouhala ještě trošku výš. na druhou stranu bych měl ale víc místa nad rámem a to by mi asi vyhovovalo, také vzhledem k tumu že střed na tomhle kole je hodně vysoko – asi o 5cm výš než mám teď (bb offset je cca +28mm)

      Tak co myslíte, bude mi M dobré, nebo mám jít klidně do S s tím že to vytažení té sedlovky ještě nebude nijak extrémní – já na takto vytaženou sedlovku nejsem zvyklý, protože jsem vertikálně poněkud nevyvynutý :o)

      PS: vyzkoušet to na živo by bylo určitě nejlepší, pro mě ale dost problematické

      0 0
      • mechanik  

        Já bych šel do S mám 172cm :-))

        0 0
      • Jenda  

        rozpeti delky 1.5 cm je sakra dost, osobne bych radsi vzal M a dal pripadne jeste kratsi predstavec nez vzit malej ram a honit delku 130 predstavcem. Moc vytazena sedlovka ramu taky dobre nedela. S tou vyskou si zmer jak je vysoko stangle od zeme – myslim ze diky prohnuti budes mit mista dost

        0 0
        • Lister  

          1630mm představec určitě nee, jak jsem psal tak ted mám právě těch 595mm a představec je 100mm, ale uvažoval jsem jestli nejít do 90mm, protože jezdím fakt napohodu.....no takže kdybych bral to S kde je HT 580mm a k tmu 100mm představec tak jsem vlastně přesně tam kde bych chtěl být :)

          0 0
          • Lister  

            aha teď jsem si všiml že asi reaguješ na to že jsem chtěl kratší rám kolem 580–595mm :o) no tam mělo být samozřejmě 580–585 :)

            0 0
            • Jenda  

              hlavne reaguju na to ze zkracovat posed kratsim predstavcem mi prijde lepsi nez ho natahovat dlouhym predstavcem – proste ja kdyz jsem si koupil fulla tak jsem si rikal ze 18.5 bude OK kdyz vsichni tvrdi ze fulla radsi mensiho ale dospel jsem k tomu ze neni nic horsiho nez moc kratky kolo

              0 0
              • Lister  

                no pro mě to S ale malé určitě nebude, jak jsem psal níže tak u tohodle kola jsou pouze velikosti XS, S, M a L, takže M je druhá nejvyšší velikost a podle toho co jsem četl v zahraničních testech, tak s touhle velikosti byly spokojení jezdci kolem 185cm, eSko Marin jen třeba skoro stejně dlouhý jak M Trance atd, prostě ty kola jsou takové trošku větší než se zdají :o)

                0 0
                • Darius  

                  jj oni to maji za velkou louzi a konretne u Marinu trochu posunuty… ja bral ocelaka 17", ale je to spis 18–18,5 a dlouhej taky dost… takze pokud mozno vyzkouset nebo mit presne miry v mm

                  0 0
      • MlokCZ  

        Taky bych vzal M a dal případně o to kratší představec.

        Výšky rámu bych se tak nebál, u full s vyšším zdvihem mít prostě rezervu do rozkroku, když stojíš na zemi, moc nemůžeš. Já na obou kolech nemám rezervu téměř žádnou a když stojím, tak se téměř dotýkám horní rámové trubky. Menší rám mít už nemůžu v žádném případě (mám Mka na 182cm). Ale hlavně to ničemu nevadí. Nevím, proč se by tam měla ta rezerva být nějaká větší.

        0 0
      • kesu  

        ted jsem mel pucenou testovacku v XL u ktery jsem mel rozhrok jen malinko nad ramem a bylo mi to dost neprijemny.Ve sjezdech bida,malej prostor k balancovani a navic kdyz udelas chybu a potrebujes rychle dolu tak ses nahranej.zvlast do technickejch sjezdu bych chtel mit rezervu.Doporucuju proste vyzkouset aby mezi ramem a koulema bylo aspon 4–5cm.

        0 0
        • MlokCZ  

          V čem ti ta malá rezerva tak vadí? Když rychle vystupuju, tak mám jednu nohu v pedálu a rezerva je hned dostatečná. Malá je pouze když stojím oběma nohama na zemi a to v reálu neprovozoju téměř nikdy. A když jedu na kole, tak rezerva je ohromná (tam můžu dolů o celou sedlovku, kterou mám téměř na max). Nouzově při téměř pádu už jsem vystupoval mockrát a nikdy mě menší (tedy spíš téměř žádná) rezerva ani trošku nevadila.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jde hlavně o pocit, pokud je zvyklý jezdit nižší rámy tak se mu nedivím. Záleží jak jezdíš a v jakém terénu. Jestli jezdíš bábu s nůší a nepouštíš se do náročnější sjezdů, tak chápu, že ti takle velký rám vyhovuje.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já nejezdím velký rám, mám nejmenší co můžu mít. Obě kola jsou Mko na mojich 182cm. Ale přesto u toho zdvihu tam rezervu při stání na místě nemám téměř žádnou, i když sedlovku mám vysunutou na maximu (pro tenhle typ zadní stavby není možné udělat výrazně větší sloping, i když tak malý rozhodně není).

              A nejsem sice zaméřením na enduro, takže 2m dropy nehrozí, ale rozhodně si nemyslím, že se nepouštím do těžších sjezdů. Co jezdím s partou, tak já si často sjezdík vychutnám a chválím a většina ostatních ho jde pěšky (to sice není nic objektivně vypovýdajícího, ale ani ti co takový sjezd jdou pěšky nejsou ze skupiny jezdců, co nesjedou nic).

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro představu sjezdu, např. teď z minulého týdne z Krušných hor z Tisovského vrchu po zelené dolů. Bylo celý týden hodně mokro, takže to bylo o to zajímavější a v zadu jsem měl RR 2,25, což tentokrát byl opravdu hodně blbý nápad a dobrý adrenalin (na to mokro to chtělo přezout) a na ty terény + mokro dobrá krize. Ve předu NN šel, ale chtělo ho to i dozadu. A tu zelenou až na pár nejtěžších úseků jsem dal i s tím RR vzadu i nahoru, o krizové vystupování ve výjezdu s tím RR na těch mokrých šutrech opravdu nebyla nouze a nebyl s tím žádný problém. Upad jsem tam jen jednou a to v jednom krátkém nejhorším úseku, který jsem nahoru šel pěšky a ujela mi tretra po mokrém šutru při chůzi.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Neber to jako urážku nebo útok :o) Chtěl jsem jen říct, že to co vyhovuje Mlokovi nemusí sedět někomu jinému.

                  BTW : nejsi náhodou zaměstnaný ve státní správě?

                  0 0
          • kesu  

            idelani priklad:sotoli­na,prudkej sjezd,v nem tocka udelam jezdeckou chybu,uklouzne mi to a potrebuju si slapnout jenze mi ta noha ujede v tom prachu a potrebuju rezervu aby se to chytlo.A nebo staci malej skok,odraz do blbyho uhlu,potrebuju to ve vzduchu srovnat tak strcim koleno nad ram a vyklonim se na druhou stranu.A nebo uplne obycejnej vyjezd chci se vyhoupnout do nejakyho schodu a nevyjde mi to a opru se tam prednim a seskocim z toho..

            0 0
            • MlokCZ  

              Skoky dávám velmi omezeně, takže tady ta situace u mě nehrozí, tam bych se přizabil a tam je mi to jasné, že se ti to hodí. Ve všech ostatních případech ale mám právě jednu nohu na pedálu a ta rezerva je rázem naprosto ok. Vystupování jednou nohou ve výjezdu na větším šutru jsem provozoval v sobotu dost často a žádný problém. Opět mám ale v tu chvíli vždy jednu nohu v pedálu. Situace s vyšlápnutou i druhou nohou neprovozuju nikdy, tam by problém být mohl. Úplně seskočit z kola z nášlapy bych stejně nedokázal, druhou nohu na které mám váhu bych vyšlápnout stejně nedokázal. V takovém případě když nestačí se opřít jednou, tak letim.

              0 0
              • MlokCZ  

                V každém případě si ale nedokážu přestavit, že bych mohl mít rezervu při stání na zemi u jakéhokoliv kola o moc větší. Menší rám (výškově) mít nemůžu v žádném případě (350mm sedlovka na max mi stačí, 400mm na max fakt nechci), takže je tam jen malá rezerva u konstrukcí, kde je o malinko větší sloping nebo není horní rámová trubka rovná, ale je lomená. By mě tedy zajímalo, kde bych 5–6cm rezervu mohl vůbec získat, to ani snad není možné.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Takže třeba u Reignu bych tu rezervu měl, ale u FSR/Horstlinku takové kolo neexistuje, kde bych měl výrazně větší rezervu než mám u svojeho Cubu. U Canyonu ESka (který má maximální sloping pro daný systém co může být) Mka jsem měl asi o 1cm větší rezervu než u AMS 125ky, ale to je minimální rozdíl.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ještě u Stumpa je to o malý chlup lepší díky lomené trubce, ale taky jen nepatrně než mám u Cubu.

                    0 0
                    • kesu  

                      nebo novy enduro od speslu je taky dost nizky.Ja ti to nevymlouvam kdyz ti to vyhovuje neni co resit jen podotykam ze zdaleka ne kazdymu to vadit nebude a ze bych to doporucoval vyzkouset aby pak nebyl nemile prekvapen.Krom toho zrovna canyon je vysokej az dost.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, někomu to vadit může, s tím souhlasím. A i jsi uvedl jasný příklad, kde to chápu, že to vadí. Čím víc kolo do endura, tak to bude vadit více, protože majitel kola bude spíše více skákat a dělat věci, kde to vadit může. Teď už musí vědět Lister sám, co na kole provádí a zda mu to tedy vadit bude nebo ne.

                        0 0
      • Macik  

        Já se teda přiznám, že mám radši trošku menší rámy. Měřím 190 cm a mám rám L i když Lapierre na mou výšku doporučoval spíš to XL. Ale to L mělo stejnou délku jako můj starej HT a to rozhodlo. Jezdí se mi na tom dobře a nemám pocit, že by ten rám měl bejt větší.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Vem M…

        BTW : bike vypadá parádně…líbí moc.

        0 0
      • MlokCZ  

        Tohle kolo bych chtěl někdy testnout. Co jsem našel, tak ho po funkční stránce všichni hodně chválí. Tak ho rychle kup a až pojedu do Jeseníků, tak mi ho půjčís na otestování :-)

        0 0
        • Lister  

          no je pravda, že zahraniční recenze jsou velmi povzbudivé :)

          0 0
      • Darkson  

        krasavec

        0 0
      • Lister  

        tak doplnující informace – velikost S je jen o 15mm menší než M, takže to bude jen o délce rámu, protože tohle je pro mě zanedbatelný rozdíl :)

        Délka rámu podle toho co psal dovozce je 592mm v M a 580mm v S

        Asi zkusím někde sehnat o 15 mm kratší představec než mám teď a zkusit si to alespo%n trochu ošahat na mojem stávajícím kole, ale nepředpokládám, že by mi to bylo krátký :o)

        Jinak já měřím 176cm

        PS: kdyby jsete se měli rozhodnout mezi tíhmle marinem a nižším kolegou: www.marinbikes.cz/east_peak.htm

        Do čeho byste šli??

        Teda počítám s tím, že Rift zone bych jezdil jak je, East peak, bych upgradoval pomocí kol z HT – komplet DT a dopředu dal dočasně Blacka, Maruš bych se snažil prodat a pak tam dal RVL air U-Turn.

        0 0
        • KubaBajk  

          Rift je lepší,ale u Floatu nenastavíš zdvih..jedná se teď hlavně o to,jestli je pro tebe stavitelný zdvih moc důležitý, kdyžtak teda Peaka a pak dát ten RVL

          0 0
          • MlokCZ  

            U-turn stejně není použitelný na časté štelování a těch 120mm je k tomu kolu tak akorát (na RVL bude mít stejně jen o 5mm více kdyby to dal na max – to je reálný chod RVL a méně než 120 tam určitě dávat nebude).

            0 0
          • Lister  

            snižování zdvihu pro mě není tak důležité, ale pokud RVL, tak jedině air Uturn, protože Duail Air je prý funkčně horší......

            0 0
        • MlokCZ  

          To máš téměř jedno. Cenově tě to vyjde s RVL téměř stejně jako Rift zone (tedy ten East peak o něco levněji, ale zase tam dáš kola z HT, která ale budou z těch kol nejlepší). Takže bych se hlavně rozhodoval, kterou z těch vidlic chceš raději (RVL x Float). Já osobně bych vzal tu Foxku.

          0 0
          • KubaBajk  

            přesně jak říká Ještěrka,ehmm­..Mlok.:-) Jinak já bych chtěl taky radši Fox,Stavitelný zdvih bych moc nechtěl,alespoň ne ve formě šíleného točítka na RVL..tak Talasa,toje můj sen a favorit na upgrade!

            0 0
          • Lister  

            no cenově by vyšla ta přestavba asi trošku levněji – předpokládám, že bych tu marus slušně prodal – třeba za 4 tisíce a RVL se dá do 10 sehnat, ale vzhledem k tomu Foxu se to asi nevyplatí.....

            0 0
            • KubaBajk  

              no každopádně na tomhle prohazování těma pár tisícama nezbohatneš ani nezchudneš..já osobně bych chtěl kolo na Foxu.

              0 0
              • Lister  

                no asi chci kolo taky na Foxu :) jen jde o to že 40 tis seženu rychleji než 50, tak aby pak ještě nějaké to kolo zůstalo :)

                No a taky bych dříve jezdil :)

                Nehledě na to že tuning bajků mě děsně baví.....ale ta foxka vepředu opravdu táhne :)

                Neví někdo kolik ten Float váží????

                0 0
                • KubaBajk  

                  1,7 ve 140mm,moc rozdíl tam nebude,ale můžeš mně vysvětlit,proč tak honíš tu váhu?neni to jedno,kolik ta vidla váží?vždyť s takovým bajkem na chrcení stejně zapomeň,tak vocogou?

                  0 0
                  • Lister  

                    jen chci prostě vědět kolik váží, žádný gramhonič nejsem, ale 15 kg mrchu tak jezdit nechci :)

                    Jak si jednou člověk zvykne na to, že kolo ho netíží, tak už se mu zpět moc nechce :)

                    0 0
                • dieegoo  

                  Zas na druhou stranu je dobrý promyslet, jestli chceš FOXe jen proto, abys měl to, co je braný jako „top“ a nebo ho fakt potřebuješ. Přece jen připlácet za samolepku a malinkej rozdíl ve funkci několik tisíc korun je podle mě zbytečnost. Sice dost z vás asi namítne, že se v těch 40k nějkejch 5, 6 ztratí… ale i těch 5,6 jsou peníze a ne malý.

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    jasně,máš pravdu,nálepka jo nebo ne a je fakt,že já mám Fox prostě za sen..přesto mi bylo řečeno,že Fox je opravdu špička a že jak hodně lidí říká,že mezi třeba RVL a Foxem rozdíl neni,tak je – údajně,já ho ještě nezdil.. a sám Lister řekl,že by asi kolo na Foxu chtěl a přiznejme si,že i určitě kvůli tomu,že je to Fox… já po Foxovi toužím.

                    0 0
                    • KubaBajk  

                      nejezdil..

                      0 0
                    • dieegoo  

                      Rozdíl tam třeba bude, jak píše Mlok, tak mezi Talasem a RVL je rozdíl fakt jen malej… a za malej rozdíl mi nepřijde adekvátní dvojnásobná cena.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        je to za malý rozdíl a za nálepku..jo,asi jo takže jak kdo,jasně – někdo nepotřebuje nálepku a mít to nej na kole,někdo(jako já),kdo by se ocitl v takové situaci jako Lister,tak bych si ten Fox prostě dopřál,vždyť koneckonců kupuje nový bajk už tak za slušný peníz,tak už je to jedno,ne?Buď rychlejc došetřím,nebo trošku pučím,ale když už,tak už.Já jsem prachy neměl,proto jsem Fox neřešil,Lister je nejspíš má nebo mít bude aje svobodný,bezdět­ný?,takže pro něj by to nemusel být problém..

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Sme zas u toho :) Kupuju bike za slušný peníz, tak už je to jedno… Nevim no, z mýho pohledu určitě ne. Ale koukám na to z pozice studenta bez stálýho příjmu, takže pro mě těch biť „jen“ 5,6 tisíc jsou docela peníze.

                          0 0
                          • Lister  

                            neboj pro mě taky :)

                            proto se taky rozhoduju, jinak bych neváhal........

                            0 0
                            • Macik  

                              No je to tak, pokud kupuješ nový kolo a ten Fox tam je tak proč ne. Já toho Floata mám a jsem spokojenej. RVL jsem nejezdil, tak nesrovnávám. Musím ovšem říct, že kdybych měl zaplatit za toho Foxe krámovou cenu, tak bych se kroutil jak had a nakonec bych asi vzal toho RVL…

                              0 0
                          • KubaBajk  

                            a vo tom to je..až budeš zazobaný inženýr,tak budeš mít Foxa aj na zimákovi a budeš říkat:když už,tak už,šak co.. a jak znovu říkám,LIster má nejspíš příjem stálý,nejspíš je bez závazků a to už se kalkuluje jinak..je to o prachách. A na to,že jsi student,tak máš opravdu slušný bajk,klobouk dolů.

                            0 0
                            • KubaBajk  

                              to Lister:myslím ale,že ani jedna tvá varianta není vůbec špatná…věřím,že určitě budeš ve finále stejně spokojen

                              0 0
                            • dieegoo  

                              Asi máš pravdu. Jenže do doby než budu zazobanej inženýr ještě nějakej pátek uteče, tak zatím na to koukám takhle :)

                              Musel jsem zapojit ručičky a nějakou tu korunu vydělat. Když si na to člověk vydře, tak z toho má pak větší radost, než když mu to spadne do klína jako dárek.

                              0 0
                        • Lister  

                          no ono s těma penězma to tak jednoduchý není, ale je pravda že svobodný a bezdětný zatím jsem :) Proto to musím ještě rychle využít..... :o)

                          Ale peněz je to pro mě opravdu hodně…řádově několik měsíčních platů a slovem několik nemyslím 2.....ale pro kolo udělám skoro cokoliv :)

                          0 0
                          • mechanik  

                            Tak toho rychle využij… né každý má tak tolerantní a hodnou ženu jako já :-))) (s tím platem jsme na tom podobně věř nebo nevěř :-))

                            0 0
                        • Lister  

                          Nevíš náhodou, kolik měří a jakou má velikost ten tvůj kamarád co jezdí east Peaka?????

                          0 0
                          • KubaBajk  

                            říkal,že chtěl živější bajk,takže velikost L a 191cm

                            0 0
                            • Lister  

                              no ono nic většího než L ani není :)

                              oni jsou ty velikosti u tohodle kola trochu posunutý :) (XS, S, M, L – a to je všechno)

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Za těch 6tis. ale není rozdíl jen ve vidlicích, ale taky v kolech. Odhadnul jsem to tak na 3tis. za Foxe navíc oproti RVL (a ty další 3tis. je za rozdílné součástky těch kol) a to já osobně bych už rozhodně dal. Floata nemám změřený a jel jsem ho jen jednou (všichni, kdo mají Foxe v okolí mají buď Talas nebo Vanillu), ale myslím, že je ještě o malý chlup citlivější než Talas (nemá tam vnitřnosti na rychlé snižování zdvihu, které nepatrně pasivních odporů přidají).

                        0 0
                        • Lister  

                          díky…samé dobré zprávy :)

                          0 0
                        • dieegoo  

                          Přiznávám, že sem na ty kola nekoukal. Jen sem řekl svoje k doplatku na Foxe. Jak sme řešili spolu, kolik stojí Talas a jaký je rozdíl oproti RVL.

                          0 0
                          • KubaBajk  

                            kua,ber Fox – Mlok ruleeez :-) ty to umíš Mloku tak hezky napsat,že bys mohl byt nový Hitler..já bych s tebou šel,hehe :-)

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Škoda, že na Rift zone není už také RP23 tlumič. To by pak nebylo, co řešit.

                          0 0
                • Macik  

                  Fox na svým webu tvrdí 1,73 kg. Jaká je skutečnost netuším.

                  0 0
      • Lister  

        včera jsem udělal pár pokusů a není nad to si to vyzkoušet naživo :)

        Vzal jsem pár představců různých délek a zkoušel jsem co mis sedne. Došel jsem k celkem logickému závěru ( až si říkám proč mě tohle nenapdadlo dřív, když je to tak triviální a jasné), že na délku posedu nemá ani tak vliv délka představce jako jeho výška nad zemí, on 1cm dolů vác natáhne zatraceně víc než 1cm dopředu. Co jsem zkoušel tak když jsem na svůj rám (595mm) dal představec 75mm a otočil ho nahoru, tak byl superkomfortní posed a navíc velmi rychlé rekace, když jsem ho otočil, tak se posed natáhl mnohem víc než při použití představce cca 11cm, ale i když jsem byl natažený víc než s tím delším, tak se mi kolo vedlo mnohem lépe než s tím delším, kde jsem seděl více vzpřímeně, ale ta délka toho představce mě hodně limitovala.

        No co z tohodle mojeho zmatku vyplívá – no jednoduše to, že si vezmu veliksot M, protože délku posedu si poak doladím představcem a čím bude kratší tím budu spokojenější.......

        0 0
        • jfab  

          Co k tomu dodat: zacinal som s predstavcom 110 mm, potom som presiel na 90, neskor 75, teraz mam 60. Tu som asi skoncil, konecne som nasiel svoju polohu.

          0 0
    • Marcinka  

      Co takhle Specialized FSR xc? I nejlevnější Stumpjumper FSR asi nespadá do rozmezí cen 40–50 tisíc, tak tohle by šlo. Horst link to je, hezké to taky je.

      Mám na mysli toto:

      specialized.cz/new/ko­lo.php?a=1&b=1­&c=5&skupina=&rok=&ko­lo=609&x=18

      Za 55 pak je nejvyšší FSR xc, které už je hodně slušné, dobrý poměr cena/výkon myslím. Jinak je dobré u 69Company počkat na slevy na konci roku (až 30%). Bajk za 55 vyjde i na 42 tisíc.

      0 0
      • KubaBajk  

        tak dobrý poměr cena-výkon nebyl u Specialized snad nikdy..nebýt té Reby,tak to kolo nemá vůbec nic.. a Lister chtěl vyšší zdvih,tohle je MM

        0 0
        • KubaBajk  

          a u toho modelu,který doporučuješ ty,je taky kromě Reconu prd.. to už bych opravdu koupil toho Canyona,jak ho navrhoval Mlok

          0 0
        • KubaBajk  

          100mm..pardon,viz­.chyba můj první příspěvek

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud Spešla, tak Stumpa. Do FSR bych určitě nešel. A Stumpa bych vzal jen v případě nějaké podařené velké slevy, jinak je to za hodně peněz málo muziky.

        0 0
        • MlokCZ  

          Do FSR XC…

          0 0
          • mastihuba  

            no FSR XC má pro něj malej zdvih a hnusný napojení horní rámové trubky na sedlovou, jinej rozdíl jsem nenašel.

            0 0
        • Lister  

          vzhledem k tomu, že už budou asi všechny rozebraný, tak asi slevy nebudou :o)

          0 0
    • Pebe  

      a o bazaru jsi neuvažoval? u Tinka je pěknej Ghost s RVL www.bajkshop.com/pic/Ghost.JPG www.bajkshop.com/ podle geometrie má HTT 595mm www.ghost-bikes.com/2007/bikes.php?…

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale za jetý rámový set s RVL a s tím X-Fusion tlumičem bych tyhle prachy nikdy nedal. Tohle mi přijde oproti ES5-ce za 45tis. (nové komplet s Talasem) hodně nevýhodný.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak tam je MC 3.R, jsem se nekouknul na detail, ale na standardní osazení. To je už o chlup lepší, ale stejně bych do toho nešel.

          0 0
        • Pebe  

          to netušim, a tlumič je tam už od pohledu MC od RS, s dualpoplockem…

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten tlumič jsem překouknul, ale do MC 3.R v délce 165/38 bych nešel. Je hodně progresivní (vlastní roční zkušenost).

            0 0
            • Pebe  

              jak píšu, netušim, nemám zkušenost, pro mě je fula škoda ;-) btw:pás pořád funguje, děkuju ;-)

              0 0
            • K2  

              Ještě záleží, co s valstnostmi tlumiče udělá přepákování – tím se dá hodně vylepšit nebo zkazit. Stejný tlumič může díky poměru přepákování fugovat různě na různých kolech

              0 0
            • K2  

              Ještě záleží, co s vlastnostmi tlumiče udělá přepákování – tím se dá hodně vylepšit nebo zkazit. Stejný tlumič může díky poměru přepákování fugovat různě na různých kolech

              0 0
            • K2  

              Ještě záleží, co s vlastnostmi tlumiče udělá přepákování – tím se dá hodně vylepšit nebo zkazit. Stejný tlumič může díky poměru přepákování fugovat různě na různých kolech

              0 0
            • K2  

              Ještě záleží, co s vlastnostmi tlumiče udělá přepákování – tím se dá hodně vylepšit nebo zkazit. Stejný tlumič může díky poměru přepákování fugovat různě na různých kolech

              0 0
      • Lister  

        no chtěl bych asi 17,5 velikost…ale chvíli jsem uvažoval .)

        0 0
    • mastihuba  

      a co se domluvit s někým kdo jede do států. za 50 už by nějakou herku vybrali ne?

      0 0
    • pitos  

      K těm vidlicím.Mám doma RVL a FloatR. Osobně mi více vyhovuje RVL.Float je o něco citlivější ale RVL si lépe doladím pro svou potřebu a nepropadá se tolik do zdvihu,prostě mi příjde taková stabilnější. A jen tak pro zajímavos,zjistil jsem že mezi Trancem a věčinou fullu ze zdvihem 120–130mm není snad žádný rozdíl.Myslím tím tedy komfort při přejetí překážky. Už jsem o tom slyšel a četl,jen sám jsem si to potřeboval potvrdit. Testoval jsem to už na dost kolech ale utvrdil jsem se až si partnerka koupila Jamisa XLT(125mm)Prostě komfort po přejetí překážek je vyrovnán. Tímto tě ale nepřesvěčuji o jeho koupi,to nikdy nedělám,kup co uznáš sám za vhodné.Přeji šťastný výběr.

      0 0
      • Lister  

        díky za postřehy......věřím že Trance pracuje opravdu dobře, ale mě se u něj prostě nelíbí že má jen 10,5cm, je to škoda, protože bytelný to kolo je dost, tak proč mu nedopřát vyšší zdvih. Osobně momentálně nechápu moc strategii Giantu u jejich fulů – Anhtem má opravdu minimalistický zdvih a přitom je těžký, Trance má zdvih jen o něco větší a přitom už má geometrii s položenější vidlicí a napřímenou sedlovkou a pak je až Reign, který je o 2 kategorie výš…prostě mít trance 120mm tak by mu to podle mě slušelo mnohem víc :)

        0 0
        • Macik  

          No tohle přesně bych tipoval, že prostě Giant navýší zdvih Trance na 120mm. Bylo by to o hodně logičtější v paletě jejich fullů…

          0 0
        • Andrzej  

          podle mne moc teoreticky rozebiras „papirovych“ 15 mm. proste si ty kola vyzkousej a uvidis, ne? nez tu psat tolik textu…

          0 0
        • pitos  

          Souhlas,škoda že nemá papírových 120mm,on je má totiž jen reálných:) Jinak právě o víkendu jsem měl možnost se trochu konečně projed na Reignovi a musím říct že ohledně posedu jsou to kola téměř totožná.Samozdřejmě že záleží na každém jak si posed nastaví,já ho mám dost do endura. A znovu upozorňuji ,nepřesvěčuji tě o tom že Trance je nejlepší a že ho máš koupit.

          0 0
      • marta  

        Jo jo, s tim komfortem souhlasim. A navic maestro fakt funguje jak ma (tak jak to popisujou). Podle meho subjektivniho hodnoceni je to nejlepsi system zadniho odpruzeni jakej jsem testoval. Zkousel jsem specialized fsr xc pro, specialized epic, gt idrive, gary fisher hifi pro, merida transmission (2006).

        Vsechny kola jsem zkousel na stejnech trasach ktere mam najete na HT. Na mistech kde jsem na jinych kolech byl hotovej, tak na trancu jsem mohl jeste zrychlit

        Napr. vychvalovane idrive se me moc nelibilo (pod brzdou a pri sjezdech ze sedla se zamyka – dokonce vic nez gary fisher hifi (120mm),)

        Rad bych zkusil Giant Anthem.

        Muj zebricek:

        1. giant trance
        2. fsr xc pro
        3. epic
        4. gary fisher hifi pro
        5. gt idrive
        6. merida transmission
        0 0
        • MlokCZ  

          U Spešlo zkus otestovat Stumpa a hned to bude lepší. Já bych třeba mojich 125mm na Cubu AMS 125ce za Trance nevyměnil v žádném případě (zkoušel jsem teď nedávno znovu Trance v přímém srovnání, když už jsem měl AMS 125-ku). A ten zdvih je prostě u Trance málo, i když Maestro chodí velmi dobře.

          U všech FSR/horstlinků, co jsem zkoušel bylo vždy kolo mnohem lepší, když bylo osazené tlumičem s chodem 51mm a ne 38mm. Všechna kola s FSR/horstlinkem, která měla 38mm tlumič mi přišla pocitově jako s menším zdvihem než měla.

          I Canyon XC, který má 115mm a RP23 s 51mm chodu mi přišel pocitově vyšší zdvihově než Trance a osobně bych ho vzal raději než Trance. Taky by měl, když ten zdvih má vyšší, ale chtěl jsem tím naznačit, že nesouhlasím s tím, že Trance se pocitově chová jako kola se 120–130mm, určitě ne v případě FSR/horstlinku s RP23 tlumičem s chodem 51mm.

          S idrivem jsem na stejně, taky bych ten systém nechtěl a nelíbí se mi moc jak se chová.

          0 0
          • pitos  

            Porovnání Specialized X Giant bohužel nemám.

            0 0
          • MlokCZ  

            A ještě k tomu dodám, že oproti jiným 100mm kolům se často Trance může zdát, že zdvih má pocitově vyšší, tam to tak je. Kdybych měl napsat pocitově zdvihy mojich Cubů a Trance, tak to vidím následovně: Trance 105mm tedy stejně kolik má skutečně AMS Pro 80mm, tedy méně než má skutečně a Trance se zdá oproti němu jako vyšší zdvih AMS 125-ka 125mm, tedy stejně kolik má a oproti Trancu pocitově jasně vyšší ten zdvih

            0 0
            • MlokCZ  

              Canyon XC4-ka se 115mm skutečnými pak pocitově něco mezi Trancem a Cubem AMS 125-kou, o malinko blíže k Trancu.

              0 0
            • JSt  

              :DD

              0 0
          • marta  

            No me zas staci uplne 100 mm tak jsem asi dost ovlivnenej. Na fsr se me nelibilo, ze kdyz jsem do toho hodne (v prudkym stoupani) dupal tak se to dost houpalo, mel jsem pocit ze slapu do tlumice. To jsem u maestra nazaznamenal.

            Jeste bych dodal k tomu HiFi – nemyslim, ze vyuziva celej 120 mm zdvih, a co se tyce ovladatelnosti (proklamovana G2 geometrie) tak nic moc. V prudkych sjezdech jsem mel pocit, ze me kolo neustale tlaci prez riditka.

            Stumpa jsem nezkousel, az bude prilezitost tak ho urcite zkusim. Skoda ze samostatej ram neni levnejsi ;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud ti stačí 100mm, tak je Trance pro tebe super, pokud ti nevadí jeho váha. Já silově nikdy nedupu, tenhle problém s šlapáním do tlumiče nemám a naopak na Trancu se mi při šlapání stavba už trošku zamykala, více než na Cubu a to se nelíbilo zase mně.

              Takže tady je vidět, že každý z nás si vybral správně to co je pro něj lepší, protože máme trošku jiné požadavky.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě ke Spešlu (jak FSR XC, tak Stump.), ten se při šlapání z FSR/horstlinků, které se mi líbí houpal nejvíce. Cuby oba se houpou nepatrně méně a Canyony ještě zase nepatrně méně než Cuby. Ovšem rozdíl je velmi malý a ani na Spešlu jsem s tím problém neměl. Ale osobně bych do Spešla nešel, jak AMS 125-ka, tak Canyon ESko mě přišlo pro moje potřeby chováním o malý chloupek lepší (i když rozdíly jsou opět velmi malé) a když připočtu cenu Spešla, tak je pro mě out.

                0 0
                • marta  

                  Presne, kazdemu vyhovuje neco jineho a proto je potreba si vse vyzkouset.

                  0 0
              • marta  

                JFIY:

                2008 Giant Trance X Prototype

                forums.mtbr.com/show­thread.php?t=302516

                0 0
                • dieegoo  

                  Nemohl by si ten obrázek uložit a vložit ho tady jako obrázek? Kdo tam není registrovaný, tak ho neuvidí…

                  0 0
                  • marta  

                    Sorry. Obrazek je tady.

                    0 0
                    • marta  

                      pic

                      0 0
                      • marta  

                        doufam, ze ted uz tam bude … mel jsem to v png

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Fuj, to se moc nepředvedli. :(

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Tady je obrázek. Zdvih vypadá zajímavě a konečně by to mohlo být chybějící kolo do nabídky Giantu. Vzhledově se mi osobně moc nelíbí, současný Trance přitom ano.

                    0 0
                    • marta  

                      Taky se me to moc nelibi.

                      0 0
                    • Misiak  

                      tak toto sa na stary trance v dizajne vobec ale vobec nechyta :(

                      0 0
                    • Páník  

                      vohly trubky ted frci, ja bych mel spis vyhrady k „suptilnosti“…roz­hodne ve me nevzbuzuje pocit sucha a bezpeci jako soucasny Trance:)

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        mně se to líbí sice o něco míň než Trance,ale určitě víc než Reign

                        0 0
        • cat  

          Tak ze je maestro nejlepsi…nevim, dost se propada do zdvihu.

          0 0
          • goofy  

            No to me prave zajima. Ty mas Reigna s Floatem, ze? Jsme tady onehda resili s Mlokem, ze vymenou tlumice by se teoreticky mel vyresit problem s onim propadanim u Reignu se Swingerem. S Floatem vychazely teoreticky krivky pekne. Ty rikas, ze se to deje porad?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono hlavně propádání do zdvihu je hrozně relativní pojem. Pro jeden jízdní styl bude konkrétní průběh zadní stavby s tlumičem zbytečné propadání do zdvihu, pro někoho to bude skvěle fungující zadní stavba. Tady už subjektivní hodnocení někoho na udělání názoru opravdu nestačí a musely by být k dispozici změřené zadní stavby s různými tlumiči.

              K tomu ještě jiná délka tlumiče na Trancu a Reignu (38mm x 51mm chodu). Rozhodně bych si tedy nedovolil psát žádné obecné hodnocení Maestra.

              V tomhle ohledu, když jsem projížděl Trance jsem neměl k Maestru žádné výhrady.

              0 0
              • goofy  

                No jasne. Prave na Tranci uz jsem se taky svezl a nezdalo se mi na nem nic spatneho. Reigna jsem zkousel model 2006 s Foxem jenom na placku a jeste s nenafoukanym tlumakem na mne, takze to ani nehodnotim.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já Reigna taky téměř nejel, takže z praxe ho taky nehodnotim

                  0 0
            • cat  

              Jo deje. Dokonce sem tady kvuli tomu zalozil thread- tam vetsi popis problemu. Po prejezdu prekazky jde zbytecne do zdvihu, casto chodi na doraz. Pri prehusteni tlumice se ztrati citlivost, ale dorazy nejsou tak caste. Normalne to nevadi, kdyz nastavim rychlejsi odskok…obcas to muze byt dokonce i prijemne. Ovsem jak zacnou nerozvnosti za sebou, tak prestava stihat.

              0 0
    • Pavlos  

      no v patek si pucuju spesla stumpyho fsr na tes takze po vikendu dam vedet co a jak:)

      0 0
      • Lister  

        no já mám v plánu půjčit si meridu AMS, ale kupovat si ji rozhodně nehodlám :)

        0 0
        • K2  

          Napiš pak, jak se ti na ní jezdilo – mě celkem překvapila svou univerzálností a schopností šplhat nahoru. Jinak ta 800, kterou půjčují je dost těžká, ale cca 60 jsem na tom v terénu bez problémů dal.

          0 0
        • AdeptRendl  

          Meridu AM 800 jsem mel pujcenou tak mne urcite taky bude zajimat tvuj nazor. Za sebe – do kopce, mozna subjektivni pocit, ale standartni stoupani do kopce jede jak moje HT, tam kde je nejakej teren stydim se ze na ni jeste nejezdim. Uz pri zapujcce jsem to kolo podcenoval prece to nepojede nejak bajecne kdyz je to full za 40.

          Z kopce je to horsi, sjezdy si clovek urcite neuziva, akorat me brnely ruce(mozna spatny gripy, celkem levna vidlice) – tam bych bral vlastnosti GT i-drive. Jenze to GT i-drive 5 je hrozne lina mrcha do kopce. Sice o nerovnostech u toho kola ani nemas tuchy(nemusis ani zvedat pr..l), ale to co vyjedu na HT s GT byl vopruz.

          Chtelo by to aby vyrobce XY vyrobil kombinaci kol Merida + GT 5.0 a chrochtam si blahem.

          Jestli nekdo jezdi

          0 0
    • Pebe  

      jel jsem kolem Bikeexpertu na Karláku, velikost M, cenu nevim, barva krásná ;-)

      0 0
      • Lister  

        no ještě provokuj chlape :o)

        Kdo si má vybrat – barva vs. vybavení, nemohl by být tenhle model na Foxu a ten nižší modrej :o)

        0 0
        • Pebe  

          úplně mě to zastavilo, na tý fotce je vidět prd, je to taková červená metalíza, ďábelská :-)

          0 0
          • Lister  

            červenou já miluju…většinou mi na kole ladí s barvou obličeje :oD

            A je spíš světlejší nebo hodně krvavá??????

            0 0
            • Pebe  

              taková uhrančivá, řekl bych světle krvavá, takový žilní krvácení, ne tepenné ;-)

              0 0
              • Lister  

                krev z tepny je světlejší než z žíly :o) no ale to je jedno, ta barva je prostě fuuuumoznííí

                0 0
                • Pebe  

                  že bych si to popletl ;-) no je prostě krásná a na sluníčku úplně září

                  0 0
        • dieegoo  

          Ber barvu, osazení vyměníš ;)

          0 0
      • Misiak  

        odvaha nechat to len tak vo vyklade za sklom…

        0 0
    • Hejdik  

      Kdybych měl ty prachy ,tak by se mi líbilo tohle www.bike007.cz/…l-ex-6-2007/ Ale ten zdvih je jen 100,ale i tak se mi to hodně líbí..

      0 0
    • Lister  

      Ještě mám jeden dotaz, ohledně toho co byste si vybrali z těchto kandidátů:

      Marin Rift Zone: www.marinbikes.cz/rift_zone.htm

      Lapierre 313: www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

      u obou počítám s tím, že bych vyměnil kola za jiné – takže crosssridy na LP mě netankujou :o) – jinak by to zůstalo tak jak je.

      Na Marinu semi libí jeho klasická XC geometrie, u LP je zase nižší váha a vyšší model vidlice......tak a teď babo raď :o)

      0 0
      • Hombre  

        Jooo, pro me by to bylo moc tezky rozhodovani, obe kola se mi hodne libi a pokud bych kupoval noveho fulla, mel bych je taky v merku. Asi bych zkusil na obou pojezdit, ale kdyby ta moznost nebyla, tak fakt nevim…Ale mozna by na LP vepredu tech 140 bylo na me moc, tahle vidle asi nema staveci zdvih, co?

        0 0
        • MlokCZ  

          Dá se uvnitř zdvih přehodit, obě ty kola mají vidlici stejnou (jen každý danou na jiném zdvihu), jen ta na Lapierru má navíc lockout.

          0 0
          • MlokCZ  

            Teda s tím předěláním si nejsem úplně jistej. V každém případě se standardně vyrábí Float jen na 140mm. Nevim tedy jestli ta změna zdvihu jde jednoduše nebo ne.

            0 0
      • MlokCZ  

        Tady se těžko rozhoduje, to by se měl vyjádřit někdo, kdo jel obě. Jsou to obě dost specifické systémy a obě kola patří do kategorii kol, u kterých mě zajímá, jak v reálu budou chodit a ještě jsem je nejel.

        Na rozdíl vidlic bych se já osobně vykašlal. Tohle nejsou kola, kde by bylo potřeba zamykat vidlici. Mě by tedy bylo fuk, kdybych u Talase měl místo RL verze jen verzi R. Co myslíš u Marinu klasická XC geometrie? Hlavový úhel má 69,6st. pro 120mm vidlici, takže to je stejný jako ten Lapierre (ten má 68,5st. pro 140mm; při zvýšení u Marinu na 140mm to bude stejný nebo opačně při snížení na Lapierru na 120mm).

        Když řeknu jen neobjektivní názor z toho, co mám o obou za informace z netu, testů a z linkage (u zadní stavby ale není na osobní vyzkoušení), tak já bych vzal Marina.

        0 0
        • Lister  

          no podle katalogu i měření testů ze zahraničí má mít hlava 70,5–71st a sedlovka kolem 72–73 st ( zdroje se liší, ale pod 70 st nenaměřil nikdo)

          Já mám rád pohotové řízení, zbrklost mi nevadí, takže se mi líp řídí kola s přímějším úhlem vidlice, ale je pravda, že jsem ještě nejel na kole, které by mělo těch 68–69 st a k tomu celkovou geometrii kola, která s tíhmle úhlem počítá.

          0 0
      • kesu  

        ja bych bral LP,ale nevim proc..

        0 0
      • Darius  

        souhlas mlokem, bod pro Marina mozna to neni uplne relany, ale zkusil bych se domluvit s ceskym zastoupenim Marinu na alespon letmem vyzkouseni fulla… zda se mi, ze tan delaji rozumni lide… a to stejne bys v ramci vyletu do Prahy mohl uskutecnit v Trinnity s Lapierrem nebo kontaktovat stastne majitele z fora a testovat treba na drtici…

        0 0
        • Pavlos  

          to ma lepsi lapiera zajet zkusit do zama v opave;)

          0 0
      • Thidney  

        nechci ti kazit radost, aqle bracha chtel koupit Rift Zone a jediny v M nebo L v cechach a prilejlem subkontinentu byl ruzovej :-//

        0 0
        • Thidney  

          …prilehlem.. samozrehme .)

          0 0
        • Thidney  

          jeste link na pink www.marinbikes.de/…zone_pi.html

          0 0
        • AdeptRendl  

          V ruzovy by mel bejt za 200Eur ne za 2000.

          0 0
        • Lister  

          kdy chtěl kupovat, protože mě na konci minulého týden dovozce psal ža má Rift Zone i East Peak v S i M skladem

          0 0
          • Thidney  

            no, ted ve stredu to nejak resil, nejdriv mu dovozce rekl, ze ma a kdyz tam dorazil, tak mel akorat ruzovyho v M. S je na brachu mrnavej. East Peak zas braska nechtel .-)

            0 0
            • Lister  

              tak to je ******* – a kolik vlastně měří, jen tak pro info, protože pro mě by S bylo ještě schůdné........

              0 0
    • Lister  

      Tak děkuji všem za rady….nakonec jsem si zase udělal to co jsem chtěl já :o) takže jsem si vybral Marina Rift Zone a ač všichni doporučovali M tak jsem si vzal S a je to tak akorát, sice na hraně, ale není malý, prost přesně tak malý jak ještě snesu, jen vyměním představec – místo 90 půjde 100 nebo 110 mm a bude to v pohodě 

      bike-forum.cz/forum/fot­ky/nase_biky.html?de­tail=3719

      Zatím jsem ho jen lehce projel navíc stále ještě hledám ten ideální posed a ideální nastavení tlumiče a vidlice, ale přesto bych rád napsal první dojmy, ale berte to opravdu jen orientačně. Navíc je to moje první celopéro, takže nemůžu srovnávat a zatím si na ten pocit pružení pod zadkem zvykám.

      Z počátku byly pocity takové smíšené. Zadní stavba se pod záběrem chová velmi kultivovaně, pocitově byl záběr tvrdý navíc ve stoje po prvotním propadu stavba ještě ztuhla, ale přesto kolo tak nějak nejelo. Z toho jsem celkem správně obvinil pláště a po výměně se kolo v tomhle naprosto změnilo a jde za pedále velmi dobře, takže v tomhle výhra. I když byl přínos v komfortu znát, tak jsem si ze začátku na rovině a ve výjezdu říkal kde je to maximální pohodlí, které jsem od celopéra čekal. Vše se ale rozplynulo když se kopec otočil a já to pustil hodně rychle kamenným sjezdíkem dolů, to už jsem pomalu začínal chápat a na obličeji se mi začal objevovat opravdu hoooodně široký úsměv :oD

      Pokud jde o práci zadní stavby, tak tam hodně záleží na nastavení tlumiče. Ze začátku jsem vozil tlak v tlumiči na 150 psíků, ale to mělo paradoxně negativní vliv na komfort. Zadní stavba šla totiž po nasednutí hodně hluboko do zdvihu a nebrala malé nerovnosti a velké jen dotlumila. Pokud jsem zvýšil tlak na 180 psíků tak se to úplně změnilo, tlumič zůstal více roztažený a dokázal brát hodně malé nerovnosti. Zadní stavba je naladěná tak aby byla superkomfortní na malých a středních nerovnostech s většími má problémy, ale zase jsem nikdy ani při malém tlaku nešel až na dno. O tomhle chování jsem ale věděl a nevadí mi. Zatím jsem z toho vytáhl tak 10cm (z 12 možných), ale nejel jsem žádnou kudlu.

      Pokud jde o vidlici tak tam mě z počátku překvapilo, jak hodně zadrhávala, ale poměrně rychle se zajela a teď už funguje poměrně dobře. Na malé nerovnosti ale reaguje výrazně méně než zadní stavba, naopak ty velké zvládá s přehledem a nekope ani na minimální nastavení tlumení odskoku. Jinak ji foukám podle tabulek a i když většina lidí to považuje pak za tvrdé tak mě se zdá 85 psíků na mojich 85 kg tak akorát.

      Pokud bych to měl tak nějak celé srovnat, tak vidlice nebere (zatím???)malé nerovnosti, ale s velkými nemá problém a zvládá je dobře, zadní stavba je naopak superkomfortní na malých a středních nerovnostech, velké nerovnosti zvládá hůře a pokud je více velkých rázů po sobě tak asi kvůli fixnímu propedalu lehce nestíhá – takže tady je první možnost tunignu k posunutí chování kola – ideální bude nákup Floatu bez propedalu nebo lépe RP 23 a k němu větší komoru ke zmenšení progresivity, ale zatím mě to netrápí, protože jsem i tak nadšený.

      Sumasumárum i když na to to kolo vzhledově nevypadá, tak to není žádný AM/enduro bajk, ale spíše tíhne k XC jízdě, je to odolné svižné XC s dostatkem zdvihu…….to jsem chtěl a to jsem si pořídil, také nemůžu být nespokojený :o)

      Uf to jsem se teda rozepsal a to jsem ne něm zatím skoro nic nenajezdil  Až si to utřídím, najdu ideální nastavení a vše se zajede, tak napíšu definitivní recenzi :-)

      0 0
      • raceman  

        ámen :-)

        0 0
      • mechanik  

        Chci si rejpnout… pokud si vzpomínám já doporučoval „malé S“ :-))

        0 0
        • Lister  

          dobrá tak všichni neeeee, tys měl opět pravdu :oD

          0 0
          • mechanik  

            To opět neberu… raději občas :-))

            0 0
      • Lister  

        takže s tím tlakem ve vidlici to asi fakt bude trošku jinak, posunul jsem řidítka trochu výš, abych tak moc nezatěžoval předek a te´d si můžu dovolit tlak kolem 70–75 psíku a žehlí to líp, ale na pružinu to zdaleka nemá, ale i tak super........

        jinak Float nastavení na 120mm má bohužel jen 115mm, ale to je takové bežná praxe že slibují víc, než co to umí :)

        0 0
        • Peslezedirou  

          Co se floata zbavit v bazaru a pořídit třeba RVL?

          0 0
          • Lister  

            to byla původní varianta…pořídit levnější kolo a dát tam RVL.

            Ale jjestli to vypadalo že si stěžuju tak to ne, mě se naopak líbí jak hezky šlape jen jsem zvyklý na tu pružinu a ta za začátku prostě žehlí líp, ale to nejspíše i líp než jakýkoliv vzduch. Naopak zase pružinu dostanu vklidu na dno u tohodle se mi to nepovedlo ani jednou........

            0 0
            • Peslezedirou  

              Aha aha, tak to potom jo :o)…pokud by si byl třeba v budoucnosti s floatem nespokojený tak by si ho mohl zkusit dát k šamanovi a ten by ho myslím dokázal celkem přemluvit aby chodil dle tvých představ.

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce