• PeSi

    Ahoj, koupil jsem starsi kolo se strzenou stahovaci matici(ta tam navic chybi). A jako bonus jsem ted zjistil ze se mi sekaji loziska :(. Ty bohuzel bez stazeni kliky nevymenim. Neresil jste to nekdonahodou? Jsem z Frydlantu nad Ostr. a v okolnich servisech si s tim moc nevi rady :(.

    0 0
    • MirosPikos  

      Vzal bych to nějakýmu zámečníkovi, on už si s tím poradí. A taky bych si našel toho, od koho si to koupil, zapálil mu barák a propíchl ruku šroubovákem :)

      0 0
    • Vilém  

      Predpokladam, ze zavit pro samostahovaci sroub je klasika, jako treba u klik na 4hram, octalink, isis. Takze bych vysrouboval sroub a stahl to klasickym stahovakem na kliky.

      0 0
      • PeSi  

        Prave ze to klasika neni, ten prumer je tam vetsi a zadny stahovak na kliky tam nepasuje. :( Zkusim v pondeli sehnat nejakeho mechanika ktery by na to udelal stahovak.

        0 0
        • Kouba_2005  

          A tímhle by to nešlo? Asi by teda nebyla klika netknutá, ale byla by sundaná.

          0 0
          • PeSi  

            mno timto by to teoreticky slo, jen nevim co by to udelalo s karbonem ..

            pokusim se takovy stahovak nekde sehnat..

            diky

            0 0
          • PeSi  

            Takze jsem kliku takto stahnul, byla tam hodne narvane. Skrabl jsem sice karbon na klice, ale skrabancu uz tam bylo vice. Vevnitr mezi lozisky nanos bahna. Asi proto, ze kliky nesly sundat tak to nikdo necistil a nedal vazelinu, loziska absolutne KO.

            Takze diky Koubovi 2000!

            0 0
        • Vilém  

          No tak to je horsi:(

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Kdyby si nahodil lepší fotku, tak by se nad tím dalo lépe pošpekulovat. Dobrý pomocník bývá brzdová kapalina.

      0 0
    • StuntJ  

      To je karbec nebo hliník ?

      Pokud hlína, tak nahřát horkovzduškou, většinou to pak odpadne samo.

      Pokud karbec, to je horší, ale šlo by to povolit, tak jak se stahovali staré zarostlé kliky – trošku povolit ten šroub a opatrně se na na kole projet. Šlapáním se klika uvolní a pokud to člověk odchytne v čas, tak se ani tisícihranu nic moc nestane, nevymačká se … Samo nešlapat ve stoje, ale tak zlehka :o). Takhle jsem povolil už co klik :o)

      A podobně se sundávají zarostlé disky do brzdových kotoučů :oD

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jako odšroubovat šrouby, pustit to z kopce a zabrzdit, jo? :-D

        0 0
        • StuntJ  

          No sundávali jsem zimáky z Felicie a ten ocelový disk byl nádher zarostlý do kotouče. Tak co stím, stahovák jsme neměli, ruka, silou to nešlo, tak nás mladý blbce napadlo, vyšroubovat všechny šrouby a na parkovišti pustit brzdu, auto se rozjelo krokem a zabrzdit. Brzda se sekla, a disk se nádherně protočil na kotouči, znovu vyheverovat a bylo to :o).

          Na novo jme byli poučeni a před montáží disky vždy potřít disk měděnou vazelinou a od té doby to nikdy už nezarostlo :o))))

          0 0
          • zdenek  

            Taky jsem se s tím setkal, ale stačilo to vykopnout. I v pneuservisu říkali, že to tak někdy dělají.

            0 0
      • PeSi  

        Mno to jsou zkousel, naslapal jsem 500 vyskovych metru a nic dale jsem to nezkousel, protoze se mi ta loziska sekaji tak, ze jsem se bal ze se sebou v tech spdckach seknu taky:). Jo je to karbon.

        0 0
        • Patar  

          Každý slušně vybavený servis je vybaven opravnými sadami stahovacáho závitu. Normální závit je M22×1, abnormální jsou pak 23,4×1 , dále M24×1 , případně M24× 1,25 dle výrobců těchto sad. V sadě jsou vodící trny pro výstružník i závitník a k tomu vždy stahovák s příslušným závitem.

          0 0
          • PeSi  

            Klika je stazena dvouramennym stahovakem. Klika tam byla brutalne narvana, mela se pritahnout na cca 50nm, ale nekdo to prehnal. Proto tam byl strzeny zavit. Vevnitr byla srajda z bahna a ta znicila loziska.

            Diky vsem za pripominky

            0 0
            • Patar  

              Přesto jsi měl před zpětnou montáží kliku nechat vystružit a vyříznout větší závit. Při opakované demontáži ''dvouprackou ''můžeš narušit strukturu karbonových vláken , pokud k tomu už nedošlo.

              0 0
              • PeSi  

                oprel jsem packy stahovaku o hlinikove pouzdro, takze strukturu karbonu jsem neporusil. Kliky jsem jeste nenasadil,pokusim se zavit nekde nechat opravit, pry jsou na to nejake technologie lepenim a opetovnym vyrezanim zavitu. Kolo ale potrebuju na pristi sobotu, takze snad takovou firmu do te doby na ostravksu nekde najdu. Mam ale taky chut tu matici natvrdo nalepit .. mno jeste uvidim jak se vec vyvine.

                0 0
                • Patar  

                  Ano , technologie tmelení existuje určitě od LOCTITE, nemám ji ale vyzkoušenou pro takové napětí jaké vzniká při stahování. Pro stružení- kalibraci otvoru a řezání závitu stejně budeš muset použít vodící trn.Jelikož mám opravné sady pro větší závity, nezkoušel jsem tuto technologii. Pokud ji použiješ , dej vědět o úspěšnosti pro tento případ.

                  0 0
    • Hynas  

      Zřejmě idiotský dotaz z mé strany…no a vyšroubovat ten stahovací šroub a kliku vykývat ven z drážkování nebo použít gumové kladívko (s citem jako). :o)

      0 0
    • Mr.Data  

      Mam podobne zniceny zavit, jen u xtr klik. Koukam na ten stahovak s packama a nedokazu si uvedomit, kam bych ty packy zaprel. Mezi stredovou misku a kliku se to od oka nevejde. Nestahlo by kliku samotne povoleni stredove misky?

      0 0
      • alinceb  

        U XTR klik na 4-hran?

        0 0
        • Mr.Data  

          XTR 970, tak si rikam, ze mohlo stacit vysroubovat HT misku a ze by to kliku snad stahlo. Klicem na misku se tam pres kliku dostanu.

          0 0
          • alinceb  

            Aha, sem nevěděl, že XTR mají jiný systém, než XT a ostatní.

            Zkus vyšroubovat šroub a párkrát objet blok. Imho se ty kliky samy povolí…

            0 0
            • kubad  

              nepovolí, to XTR drží jak šlak

              0 0
              • Mr.Data  

                Nenapada te, co s tim?

                0 0
                • miki  

                  Tyhle kliky jsou z hliníku tak zde by šlo to pořádně nahřát horkovzduškou .Právě že za kliku nedostaneš stahovák když tam je ten vymezovací kroužek na závitu.Natočit ten šroub ne až na konec a přes něco do něj bouchnout ale zase opatrně když ten šroub je taky hliníkovej.Lepší je to dělat ve dvou lidech .

                  0 0
            • miki  

              Xtr 970 je jinej system než xtr 960/980.Ten system 970 byla slepá kolej ,proč jinak by se vrátili k osvědčeným šroubům proti sobě jako Xt /Xtr.

              0 0
    • Markony  

      Použivame toto http://www.helicoil.cz/ ale je to spíše taková nouzovka , sice to drží ale po par povolní a dotahnuti to jde do kytek . http://www.loctite.as/… asi by šlo použít otázka je zda by to vydrželo při stahovaní,ještě mne napada použit tohle : http://www.falti.cz/…m14/d-79129/ mam to v praci a je to dosti učíné .

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz pominu, ze reagujes na par mesicu starej prispevek, tak mi stejne neni jasny, jak by jakekoli z tebou navrhovanych reseni pouzil v jeho pripade.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.