• Bari007

    Zdravím.

    Mám vadný zadní tlumič (pružinu) na Scott G-Zero FX (http://kolo.cz/…zero-fx-2005). Rád bych ho vyměnil za nějaký vzduchový tlumič. Jezdím hlavně po různých lesních cestách + běžné cesty a chtěl bych zamezit pohupování při šlapání, jako u mého současného odpružení.

    Bratr má kolo GT i-drive 2.0 (model cca 2005 – 2006) a má vzadu vzduchový tlumič FOX (přesný model nevím) a na tom se jezdí výborně. Něco takového bych rád taky.

    Co vybrat? A případně kde nakupovat?

    Představu o ceně moc nemám, takže bych si představoval spíš takový nástřel možností (5 000 – 10 000 Kč).

    0 0
    • kesu  

      ahoj,

      mám na G-zeru Strike vzduchovýho sida (docela historie) a funguje to s tím v pohodě, ale je bez platformy a tak se celkem pohupuje. Asi bych spíš vzal Foxe floata v nějaký verzi s platformou..

      0 0
    • Raytheon73  

      nějakého Foxe s ProPedalem

      0 0
      • Bari007  

        Díky za tipy. A v jakém obchodu vybírat? Jsem z Olomouce, takže buď něco v Olomouci a nebo pak kdekoliv a objednám to poštou (nebo PPL nebo něčím).

        0 0
    • Bari007  

      Tak jsem koukal a líbí se mi FOX Racing FLOAT RP23 BOOST VALVE http://www.mojekolo.cz/…-boost-valve, 165 mm je i odpovídající rozměr. Bude to OK nebo mám vzít něco jiného?

      0 0
      • Vilém  

        To se ti chce do takto staryho kola vrazit 6500,–?

        Osobne bych tam vrznul neco levnejsiho, koukni na vyprodej v RB maji tam Floata a X-fusiona za 2 respektive 2,5tKc. Houpat to bude jiste min nez s pruzinou a jak jsem psal vyse, nevidim smysl do toho kola rvat vic, kdyz nevis jak dlouho vydrzi zbytek a 165mm tlumic ti v budoucnu bude k nicemu.

        0 0
        • Bari007  

          To kolo je v podstatě nejeté, všehovšudy tak 1 000 km a původní cena byla 36 000 Kč. Takže si nemyslím, že by se mělo brzy rozpadnout. Navíc to není jak elektronika, která je za pár let zastaralá, i když se nepoužívala.

          0 0
          • Vilém  

            No kdyz myslis, tak to nej klidne 7000,– narvi.

            Dnesni cena by byla tak 10 tKc, kdyz moc a to bys byl rad.

            Prirovnani k elektronice myslim neni na miste, toto zastara jeste mnohem vic.

            0 0
            • Bari007  

              Ten tlumič mám za 5 tisíc http://www.kolonet.cz/eshop.php…

              V kolech se až tak nevyznám, ale zkus mi vysvětlit, co na těch kolech tak hodně zastarává? Já měl za to, že tam žádné extra novinky nejsou, které by nějakým zásadním způsobem ovlivnily jízdu. A třeba o půl kila lehčí rám člověk při běžné jízdě (neberu závodníky, tam je to něco jiného) nemůže poznat. Za to u počítačů tam je to právě zcela evidentní, 8 let starý počítač (model 2005) by dnes byl prakticky nepoužitelný (neuměl by ani akcelerovat FHD video, bez SSD, málo RAM, slabý procesor) a s velkou pravděpodobností už by byl i nefunkční (životnost je 2 – 3 roky a pak už je to vše o štěstí).

              0 0
              • Vilém  

                Pocinaje systemem pruzeni, ktere sice ve sve dobe nejak fungovalo, i kdyz semtam zohlo pistnici tlumice, pres prekonanou, z dnesniho pohledu poddimenzovanou vidlici, po brzdy, ktere poradne nebrzdily ani v dobe vzniku, prekonany system klik, naprosto zakladni kola atd.

                U tohoto systemu pruzeni bych se na nejaky propedal vyprdnul, ten system sam o sobe zamyka zadni stavbu tahem retezu, pokud mas zarazen stredni nebo maly prevodnik.

                Proste dnesni kola jsou nekde jinde, at osazenim, tak funkci a osobne bych do tohoto investoval jen to nejnutnejsi, jak jsem psal vyse.

                0 0
                • kesu  

                  nedá mi to na tohle nezareagovat, ale

                  1. g zero je sice obyčejnej jednočep, ale pístnici to neohejbá a

                  neohejbalo

                  1. u zdvihu 100mm stejnak neni moc poznat, jaká je to zadni stavba (a jezdím

                  jak FSR, tak VPP tak i jednočep, takže vím o čem mluvím)

                  jinak souhlas..

                  nicméně mám podobný kolo, rám váží s tlumičem 2,020kg, vidlici mám s pevnou 20mm osou, brzdy co brzdily stejně dobře jako ty letošní už v roce 2002 a mezi klikama HII a HI je stejnak kulový rozdíl. Na těch starejch aspoň neodcházely ložiska a ty kliky se taky točily. Celý to váží 11kg. Jsem přesvědčenej, že v XC kolech se toho zase tak moc nezměnilo..

                  0 0
                  • Bari007  

                    Díky oběma za vysvětlení.

                    Já těch 5 000 Kč za tlumič dám, to pro mě není až taková částka a jízdu mi to bezesporu zpříjemní.

                    Nové celopéro, aby bylo slušné, by muselo stát asi opět kolem té třicítky, což se mi fakt dávat nechce, když jezdím jen rekreačně pár kilometrů za rok (dřív v podstatě nic, letos když to vyjde, tak odhadem najedu tak 500 km a kvůli tomu se mi nechce dávat tolik peněz za nové kolo, když praktický rozdíl bude nejspíš minimální a ten nový tlumič dost možná udělá největší rozdíl…).

                    0 0
                  • Vilém  

                    Nj, ale ty mas zrejme neco jinyho nez on.

                    Pistnici na pruzinovem tlumici jsem u tohoto kola videl 2×, rekneme tedy chyba jezdce nebo neprimerene uziti.

                    Kliky jsou tam alivia na 4hran, tzn ani hollowtech, tam je rozdil podstatny. Kdyby tam byly na octalink, tak jsou sice pevnosti a tuhosti blizici se soucasnym HT2, ale treba me nikdy octalink stred nevydrzel bez vaklu dyl jak 2500km, to uz HT drzi vic. Tvoje brzdy asi budou taky neco jinyho nez Hayes HMX1, ktery na tomto mohou trochu brzdit diky 200mm kotoucum.

                    0 0
                • kungpao  

                  Myslim ze kecas. Furt je to super kolo. Od roku 2000 az do minuleho roku som jazdil G/Zero Strike (karbonova verzia G zera) v plnej palbe. Za 13 rokov sa vidlica menila 2× (bike mal kazdy rok cca 8 tis. km v terene) a skoncil som na Rebe U/turne so slusnymi vlastnostami, kluky mal bike od vyroby XTRkove ktore boli velmi slusne a prakticky som nepocitil rozdiel pri vymene na Hollowtech 2 system, zakladne kola boli DT Swiss 240, brzdy boli fakt nahovno – Hayes Mag ktore boli zahy vymenene za Juice 7 a potom za Elixiry. System sa nezamykal – t.j. stale sa jemne pohojdaval, co sa ale dalo eliminovat kruhovym slapanim. Bol velmi pohodlny a na jednocap s velkym capom aj dost tuhy a hlavne bezudrzbovy. V zjazde sa ale na FSR a podobne systemy nechytal, hlavne mi vadilo blokovanie zadneho pruzenia pri zjazdoch. Na XC jazdenie bol ten bike vynikajuci, ani supermoderne karbonove celopero ktore mam teraz nema niektore vlastnosti podobne. Nebal by som sa do toho investovat byt tebou. Je to dobry bajk aj teraz, len treba vediet na co je urcene. Na sucasne zavodne jazdenie alebo drsnejsi styl to uz moc nie je (naroky sa casom zmenili) ale stale je to super kolo…

                  0 0
                  • Vilém  

                    A muzu vedet v cem?

                    Tvuj super karbonovy strike me ale vubec nezajima, tu se resi 15kg kolo v zakladnim osazeni. To zes nepozoroval tuhnuti zamykani zadku ty, neznamena ze se nedeje, je jaksi dane polohou cepu vuci prevodnikum a tim, ze je vepredu.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      tady se řeší kolo na 500 km turistiky ročně…

                      0 0
                      • pepek  

                        Takže 5Kč/km jen za tlumič?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          máš jinou alternativu? X fusiona za čtyřku?

                          0 0
                          • pepek  

                            500 km turistiky? Prodat a koupit něco v Tescu.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              za kolik kč/km jezdíš ty?

                              Já teda rozhodně za x násobně víc…

                              0 0
                              • pepek  

                                To jo, ale na samotný tlumič dávám tak 0,253 –0,281 Kč/1km

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  tak to je jasný, když většina tlumičů je okolo 5 tis… Zas po 3 tis už se toho moc sehnat nedá…

                                  0 0
                            • Bari007  

                              Já to ale nemám na rok a tedy 500 km a finito.

                              Když se něco na tom kole podělá, tak to vyměním/nechám vyměnit. Když se to podělá úplně nějak zásadně, tak vyměním celé kolo za jiné. Teď prostě chci jezdit pohodlněji a to mi za to stojí. A nechce se mi věřit, že by to kolo ještě pár tisíc km (tedy s mým nájezdem ještě několik let) nevydrželo, když s ním jezdím maximálně po polních cestách, žádné sjezdy nebo Rychlebské stezky, a servis taky navštěvuji. Je to prostě o pohodlí, když si koupím nějaký noname s Tesca za pár tisíc, určitě to nebude tak pohodlné jako s mým kolem po výměně tlumiče. A určitě to taky nevydrží víc… Teď prostě mám co mám. Až se to rozpadne, tak zase koupím něco jiného. Vědu z toho nedělám. Jen se chci pohodlněji projet a těch 5 000 Kč za tlumič je pro mě přijatelné.

                              0 0
                              • Bari007  

                                Jo a uznávám, že brzdy opravdu nejsou nic moc, přední vidla taky není nic moc (oproti opět bratrovýmu kolu, který si měnil vidlu za nějakou už asi dost slušnou za asi 12 000 Kč). Ale co, dávat další prachy za vidlu a za brzdy a případně dalších spoustu komponent? To už pro mě opravdu nemá smysl. Jak říkám, nejezdím s tím žádný šílený terény, tak na to kašlu. Nové brzdy nebo vidla mi téměř nic nepřinesou, stejně jako další věci. Tlumič by mi měl komfort hodně zlepšit. A až přijde čas na výměnu celého kola, tak ho vyměním. Zatím ten čas ale nepřišel.

                                0 0
                      • Vilém  

                        Jednak to vyslo najevo az posleze a jednak je muj nazor takovy jako jsem psal vyse, ze nema smysl na to kolo, v originalnim osazeni, cpat PR23ku (u niz stejne vubec nevi v jakem setupu je).

                        Tim ze pak uvedl rocni najezd, me v tom utvrdil jeste vic.

                        0 0
                        • kesu  

                          Hele ale přece to není o kilometrech, ale o tý zábavě co ti to dá. Já než abych jezdil 500km ročně na nějakým ht (klidně celokarbonu za x tisíc) tak bych radši dal 5000 do tlumiče na to gzero. O tom, že jsou výrazně lepší kola nemluvím a máš pravdu, že to kolo je v základní výbavě, ale když funguje tak lepší než nějakej pevnej šunt..

                          0 0
                    • kungpao  

                      Asi je to tým že v ČR už slovenčine málokto rozumie, alebo som sa vyjadril tak že tomu fakt nerozumieť, tak ešte raz :

                      hlavne mi VADILO blokovanie zadnej stavby pri brzdení…

                      Čiže som to pociťoval a dialo sa to. Pri XC to ale až tak nevadí, takže zmyslom príspevku bolo že na XC a popojížĎanie to stačí.

                      To či máš Strike v 10 kg alebo G-zero v základe je IMHO jedno, systém je totožný a zakladateľ vlákna chcel poradiť tlmič. Ja osobne by som išiel do Floatu za dobrú cenu…

                      0 0
                  • kesu  

                    no bohužel největší neduha striku je právě měká zadní stavba:/

                    Ale zase to kolo je tak hezký a tak jsem si ho oblíbil, že bych na tom jezdil i kdyby mi to vůbec nesedělo:DDD

                    0 0
    • Bari007  

      Ve Scott servisu mi byl doporučen ještě tlumič http://www.bottico.cz/…yrobkysk.php?…

      Co na něj říkáte ve srovnání s mnou uvedeným Foxem?

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.