• vsevcajku

    Zdravím všechny – rád bych se zeptal na teleskopickou sedlovku. Než mě začnete kamenovat, že jsou tu jiné přízpěvky…

    Všude možně jsem četl o teleskopkách, ale nenašel jsem jaký je rozdíl v teleskopce za 3000 a za 10000Kč.

    Všude v obchodě mi říkají, že teleskopka pod 8000 nemá cenu kupovat. Potřebuji teleskopku 30,9 a výška zdvihu 100–150mm. Jsem začátečník který si chce zablbnout v terénu a při sjezdu, jak jsem zjistil to je opravdu poznat. Jde mi především: o samozřejmě co nejmenší vankl, lanko ideálně tažené vnitřkem, jednoduchý servis možnost si to popřípadě částečně udržovat sám a pak dát na velký servis. Pokud se něco podělá možnost to opravit a ne kupovat novou. A poslední mám dvojtalíř v předu a proto potřebuji páčku uzamykání (nahoru- dolů) kvůli přesmykači. Můžete mi poradit jakou, zatím jsem dostal radu na --------- one up V2.

    Děkuji za odpovědi k tématu .....pěkný den

    0 0
    • novas752  

      Většina těch levnějších sedlovek co seženeš do nějakých 4–5 000 jsou všechny na jedno brdo – nerozebiratelná ovládací patrona + šasi s plastovýma vodícíma prvkama. Když se patrona zavzdušní kupuješ novou, na zbytku neni moc co udržovat – plastový prvky se dají vyměnit, ale nejsou moc přesné = sedlovka má vakl.

      Kvalitnější sedlovky mají vodící prvky kovové – ovykle mosazné, patrony bývají servisovatelné, většinou je tam nějaký způsob nastavení rychlosti vysunutí, některé se dají odzdzušnit bez nutnosti rozebrání (BikeYoke, Reverb C1…)

      Já jsem dlouho vozil Reverb B1 150mm, teď mám na obou kolech OneUp V2 180 a 210 a jsem s nima spokojený, byť mi trochu chybí 2 věci co Reverb uměl – nastavení rychlosti otočenim šroubku na ovládací páčce (OneUp se nastavuje tlakem vzduchu = musíš sundat sedlo), a to že Reverb při zasouvání kladl mírný odpor, OneUp zajede prakticky bez odporu = když chceš sedlo šoupnout dolu jen kousek (například kvůli šlapání v náročnějšim terénu), s tim OneUpem se na to člověk musí soustředit víc, jinak se snadno propadneš až na doraz.

      Jinak ale s obouma spokojenost, minimální vůle se nezvětšuje, běhá to spolehlivě.

      0 0
      • embi  

        Sorry ale Reverb nelze nikomu s cistym svedomim doporucit. Mit ovladani hydraulikou na něco tak primitivniho jako je teleskopicka sedlovka je uplna kokotina. A argument pocitem packy nebo odpor pri zasouvani taky nechapu. Kdo resi takovehle blbosti, kdyz ti pak v zime nevyjede?

        3 1
        • novas752  

          Reverb má značně pošramocenou pověst z dob verzí A1 a A2, což byla jedna z prvních vnitřně vedených teleskopek a měla své mouchy. Já jsem na kole měl dohromady 4 a půl roku vylepšeného nástupce – verzi B1, nejprve s původním tlačítkem, pak asi 2 roky s 1X páčkou (která byla vydaná s novou verzí Reverbu C1) a nemůžu proti ní říct křivýho slova, za nějakých 1000h jízdy jen 1× celková repase, 2× vyčištění a namaznání té vodící vnější části a asi 4× odvzdušnění ovládání. Ta novější C1 je ještě spolehlivější a vnitřní hydraulická část jde snadno a rychle odvzdušnit bez rozebrání.

          RockSHox si hodně na.ral do bot hydraulickým ovládáním vidlice a tlumiče (RS-1, vzácně SID nebo starší Lefty + Monarch XX), kde to bylo stále pod tlakem a dost nespolehlivé, v Reverbu to za předpokladu dobrého odvzdušnění ale šlape v pohodě a vzhledem k tomu že je celý systém utěsněný je to spolehlivější, než lankem ovládané sedlovky, kde velmi často zarezávají ovládácí mechanismy vystavené vlhkosti a bordelu uvnitř rámu.

          0 0
          • embi  

            Ja mam za 1000 hodin jizdy parkrat silikonem promazano pod objimkou teleskop za 4000… Sorry, ale ne. Proste to neobhajis. Mozna jako servisak mas diky tomu vic prace.

            0 0
          • JakeF  

            Hydraulický ovládání u RS vidlí byl problém už 10 let zpátky, když jsem ještě závodil na XC.

            Na X-Fusion Manic jsem za 3 roky ježdění nemusel sáhnout ani jednou. Proti tomu mi 1× celková repase, 2× čištění a 4× odvzdušnění přijde celkem tragická bilance, zvlášť když je Reverb o polovinu dražší…

            0 0
            • novas752  

              No to byl no, taky z toho vycouvali. Aby to pružilo, muselo být ovládání ve stlačený poloze = neustále pod tlakem. Reverbový ovládání je ve stlačený poloze pár sekund za vyjížďku.

              Kromě těch odvzdušnění to ale byly jen rutinní preventivní servisy, nebylo to zrovna nutné (že by to přestalo fungovat), stejně jako servis tlumiče, vidlice. Stejnou péči dostanou i ty OneUpy. A odvzdušnění mi vycházelo cca 3× méně často než odvzdušnění respektive výměna oleje v brzdách, cca 1× za rok a půl, no hrůza.

              @embi: Práce s Reverbem víc mám, ale za stejnou cenu, což neni moc výhodný. Servisní kit nebo patrony z těch levných stojí cca stejně, levná sedlovka = 10 minut, Reverb = cca půl hodiny.

              0 0
              • JakeF  

                Brzdy odvzdusnujes jeste 3× castejs? Co s tim kolem proboha delas? :)) Na ty jsem taky celou dobu nemusel sahnout.

                Priznej se, ze tebe proste bavi se v tom hrabat? :))

                0 0
                • adam320  

                  Takovy stroje mam nejradeji. Zacina to vzdycky stejnym zaklinadlem: „pane to je drzak, x let jsem na to nesahl a jen jezdil“

                  S radosti odpovidam: " Jo je to videt"

                  Tak mozna proto nejen Novas meni kapalinu v brzdach dvakrat za sezonu

                  1 0
                  • JakeF  

                    A tak kluci, když vás to baví, vrtat se v něčem, co funguje… Akorát počkej, až budeš mít doma kol několik, k tomu ještě pár aut, to si rovnou budeš moct rozvrhnout, že každej víkend budeš měnit brzdovku v jednom z nich :))

                    1 0
                    • adam320  

                      Jo nejak tak to je, tri biky, pet osobaku, dodavka, nakladak:)))

                      0 0
                • adam320  

                  A nebo vozi Shimana, tzn skoro nejezdi pokud odvzdusnuje jen trikrat za rok:)))

                  0 0
                  • hatchet  

                    S tím musím souhlasit, bohužel. Paradoxně když jsem vozil SLX, nebyl problém, XT je třeba odvzdušnit + sem tam dolít aspoň 2× ročně.

                    0 0
                    • novas752  

                      Jo, akorát SLX a XT jsou uvnitř naprosto totožné brzdy. Liší se pouze barvou, ďůlkovánim na páce a jinou hlavičkou šroubu na free stroke.

                      Dělám to kvůli výměně kapaliny, ne kvůli odvzdušnění.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak to asi jezdíš úplně jinačí pekla než já, že brzdovka výměnu potřebuje…

                        0 0
                        • novas752  

                          To asi sotva, ale po cca 40km výškových z toho olej vytáhnu černej jak bota. Je to práce na pár minut tak to dělám no, bubliny z toho nelezou, ale i tak je to na páce znát. Interval mám nastavený po odježděných hodinách, ne kalendářně, takže s většim množstvim kol se doba strávená servisem nijak nezvětšuje, buď to děláš častěji na jednom nebo méně často na vícero kusech.

                          2 0
                          • JakeF  

                            Tak na barvu kapaliny to nejezdí :)). Já to takhle měl u hodně starejch XT, že to chtělo odvzdušňovat každejch pár měsíců. Bych si spíš myslel, jestli sis tím neustálým odvzdušňováním nemohl načnout nějaký těsnění…

                            0 0
                      • hatchet  

                        Jo, to jsou, přesto mám tuto zkušenost. Asi tedy problematická serie nebo něco takového.

                        0 0
      • Gwaihir  

        Moje OneUp odpor trochu klade, ale na druhou stranu jsem neměl jinou, tak to asi nedokážu posoudit. Za mě je to spolehlivá teleskopka.

        1 0
    • Velomiwookie  

      oneup cena vykon dobrej

      2 0
    • vsevcajku  

      Děkuji za rychlé reakce.

      Ještě dotaz na páčku pro one up V2 – nevíte kde za rozumný peníz sehnat (ovládání nahoru dolů) ne jako přehazka!!!

      Díky

      0 0
    • okam_z_brna  

      Řešil jsem prakticky to stejné a nakonec jsem šel do BikeYoke

      https://eshop.madefortrails.cz/…m-p1858-5691

      https://eshop.madefortrails.cz/2-x-p1953

      Jezdím ji od března a zatím žádný problém. Dle návodu by se neměla ani mazat z venku, pouze otřít hadrem. Zatím bez vaklu. Spokojenost!

      0 0
      • tonik666  

        Hehe, psat u BikeYoke ze ji mas od brezna a vse v cajku je trochu zbytecna informace;)

        Ja ji mel doma na manzelcine kole od unora 2017, jeden z prvnich kusu Revive co vyrobili, z predpbjenavky., a vse v cajku, a ted ji jezdi nejaky borec co po ni ma kolo.

        Taky mam 9.8 Fall Line 175mm od zari 2016, servisovana 1× mnou doma, a taky slape. Kabelove vedeni puvodni.

        Nemam teda najezd jako nekteri zde, odhaduji ze ca 1200 endurokm rocne (tj. ca 30–40 dni na kole), ale i tak dobry.

        Tak jen toliko o dlouhodobre spolehlivosti.

        0 0
    • Johny_r  

      Řekl bych, že cenovka odráží (kromě značky) nějakou kvalitu provedení, která pak souvisí s výdrží. Po instalaci fungujou všechny teleskopky, řekl bych, +/- stejně. Budou se samozřejmě lišit třeba rychlostí výjezdu a nějakým výchozím vaklem, který je obvykle mimo rozlišovací schopnost většiny zadků ;), ale jinak je to totéž. Otázka je, jak se budou chovat po tisících km, jak moc se vakl zvětší, jestli se zavzdušní atd. a následně kolik práce a peněz stojí uvedení do funkčního stavu.

      Já jsem šel spíš levnější cestou – Crankbrothers Highline 3. Na můj nájezd v řádu stovek km/rok to bohatě stačí. Chodí to hladce, vakl je minimální, působí robustně, reaguje rychle (rozhodně rychleji než to, co má kamarád z výroby na svém Canyonu).

      0 0
      • hatchet  

        Mám CB highline, 30,9mm, 150mm zdvih, montovaná 02/2018 = má za sebou skoro 5 sezon celoročního jezdění. Chodí pořád stejně, vakl neznatelný = stejný jako na začátku. Před každou jízdou prostříknu brunoxem, to je vše, jinak jsem na ni nesáhl.

        0 0
    • tomxxx  

      Jsou i jiné levné sedlovky než one up co někomu drží. One up je v podstatě taky levná s nerozebíratelnou patronou. Ona je ale otázka, jestli má smysl kupovat drahou sedlovku. Levné stoji 2–3 méně než ty servisovatelné, one up navíc váží podobně třeba jak bikeyoke. Patrona nějaký ten rok vydrží a nová stojí 60euro, sada gufer asi 16euro. Servis „drahé“ sedlovky taky něco stojí, sada gufer a kroužků většinou víc jak na oneup. U vidlice co má i lepší chod a hmotnost než ta levná, to chápu, ale sedlovka jezdí nahoru a dolů, nic víc.

      0 0
      • novas752  

        Oneup rozebiratelná je. Oficiálně ne, ale je. Ty levnější jsou zalisované ,stejně jalo třeba vzpěry na dveřích kufru v autě a rozebrat bez poškození fakt nejdou.

        0 0
        • tomxxx  

          Ten návod jsem tam nedávno repostoval :)

          Dobrý, takže když přijdu k tobě do servisu, bude mě ten repas cartridge stát aspoň stejně jak nová patrona od oneupu a nebo mě rovnou pošlete do háje?

          To že si to můžu nabastlit doma je jedna věc, ale neuváděl bych to začátečníkovi jako super výhodu. Spíš jsem chtěl říct, že i ta celá patrona nestojí nějak nesmyslně moc.

          0 0
      • Gwaihir  

        Ve vláknu OneUpComponents je i návod na servis neservisovatelné teleskopky. Já ji měl po dvou letech na servisu a zas jezdím a vše ok. Servis stál v kolofixu 1771 Kč. Každý ať si zváží sám.

        0 0
        • tomxxx  

          A to rozmontovali i tu patronu?

          Normální servis je snazší jak spodní nohy na vidlici. Největší oser je asi vynda sedlovku z kola :)

          0 0
          • Gwaihir  

            Koukni…

            0 0
            • tonik666  

              Tolik odpoved k otazce jestli se vyplati drazsi spolehliva sedlovka:)

              0 0
              • tomxxx  

                Asi tam tu odpověď nevidím. Podle mě má pro každého smysl něco jiného.

                0 0
                • tonik666  

                  Sedlovka za 6k a servis za 2k po 2 letech. S bikeyoke podle me usetris za servis.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Jako, že ta práce na bike yoke bude jako zázrakem zadarmo, nebo že se na ten servis vykašleš stejně jako ho nemusíš dělat na one up?

                    0 0
                  • Gwaihir  

                    Já ji kupoval za 4590, ale nemyslím, že dramaticky ušetříš.

                    0 0
            • tomxxx  

              Takže patronu nedělali. Proč taky, žejo…

              0 0
            • mirorek2  

              samo že nedělali, promazání teleskopu za 1700 njn

              asi zvednu ceny :D

              1 0
              • tomxxx  

                Odečti tu servisni sadu, lanka a bowdeny.

                Mně to přijde jako ok cena v servisu, když delali i vedení.

                0 0
                • mirorek2  

                  Jo je to cajk cena, j*bat se někomu v zahnojené sedlovce i s vedením

                  0 0
    • vsevcajku  

      Děkuji za reakce, za pomoc a ochotu. Nemá cenu si v tomto vlakne hájit pravdu…vždy bude nekdo pro a nekdo proti. Pánové mějte se ať vám kola jezdí a buďte spokojení. Ještě jednou děkuji kupují one up a packu za 500Kc.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.