• Verny

    Dnes jsem měl možnost svést se na Specialized Stumpjumper fsr 2007 http://www.cyklobazar.cz/…tumpjumper-/ a bylo to pro mě příjemné svezení. Jelikož ale uvažuji o koupi Canyon Nerve AL 6.0 http://www.canyon.com/…es/bike.html?… chtěl jsem poprosit bikery, kteří tomu více rozumí, jestli by mi dokázali říct, který systém zadního odpružení je lepší. Co bude menší houpačka…Abych případně věděl co mě u toho canyona čeká. Díky moc za odpovědi, hodně mi to pomůže…

    0 0
    • notobi  

      spešl má podle mě ne moc štastný řešení bude dost lítat bordel od zadního kola na tlumič toho bych se asi bál

      0 0
    • K2  

      Oba systémy jsou čtyřčep a tento systém byl navržený pro maximální citlivost.

      Uvedeného Spešla jsem testoval a bylo to příjemné kolo (na mě tehdy drahé), nakonec jsem si koupil Canyona AM se zdvihem 140 mm ročník asi 2010.

      Jsem spokojený, jezdím na něm jak Asfalt, pohodové XC a třeba i Rychlebky.

      Canyona se zdvihem 120 jsem nejel, ale bude asi taky v pohodě.

      Špatný není ani jeden bike. V případě Canyona budeš mít funglovku a Spešl bude mít něco za sebou…

      Já bych koupil asi funglovku s větším zdvihem :-)

      0 0
      • Verny  

        Tak že ten Canyon nebude houpačka ? Měl jsem původně v plánu kolo do 30 000,– a ani ne celopéro, protože je jasný, že za ty prachy to nikdy nebude žádnej hit. Ale když jsem se na tom projel, fakt mě to nadchlo. Proto teď řeším tohle… Jinak zajímalo mě spíš porovnání odpružení, abych věděl, jestli me na tom canyonu čeká něco lepšího, nebo horšího. Tak nějak jsem neuvažoval, že bych koupil toho jetého spešla. Díky za názory

        0 0
        • Smazaný účet  

          houpacka nehoupacka..zalezi jak slapes…ale jinak pravda, ze nektere ramy jsou na houpani nachylnejsi…u ca­nyonu bych to neresil, bude to v cajku.

          Hele..pri prvni koupi fulla stejne podcenis milion veci, ktere te ani neapadnou a az treba po roce jezdeni budes mit jasno co bys chtel mit jinak (zdvich, prubeh zdvihu, geosku a tak)…a pak zacnes pokukovat po necem novem…tim si proste projde kazdy:)

          0 0
          • Verny  

            Kámoši mi to tvrdí taky (že nezůstanu dlouho u jednoho), ale chci kolo, které mi pár let vydrží, protože mě do dvou let čeká stavba RD a při ní přebytečný koruny nebudou. Proto nechci udělat nějakou výraznou chybu ve výběru. Vím, že si teď pár let nové kolo nebudu moct dovolit a když ho nekoupím tento rok, tak už asi vůbec. Geometrii má prej dobrou, komponenty tak nějak taky. Proto mě zajímal ještě systém zadního odpružení. Abych se na tom nehoupal jak na nějakým olpranu za 2 500,– z Globusu :D . Díky

            0 0
            • Azmir  

              Ale olpran to má vychytané, aby nehoupal, tak radši nepruží vůbec, jinak většínu houpání ti vyřeší propedal.

              0 0
            • Stingray  

              Canyon bude houpat o něco míñ než ten Spešl. Jestli budeš brát kolo na dlouho, tak je otázka jestli nevzít větší zdvih. Na takovýto turistický ježdění už bych pod 140 nešel, komfort půjde znatelně nahoru..

              0 0
    • bathed  

      Oba systémy (FSR od spešlu i to co má Canyon) jsou jenom modifikací patentu Horsta Leitnera. Obojí bude strašně podobné – i když to vypadá jinak, tak fungovat to bude stejně.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně naopak. Tyhle dvě kola se chovají dost odlišně. V rámci stejného systému jsou často daleko větší rozdíly než někdy mezi různými systémy…

        Např. Canyon jde za pedálem o hodně lépe než starý Stump. FSR. Průběh těch staveb se také liší, i když ne až zase tolik (jsou jiné FSR/horstlinky, které mají průběh naprosto odlišný než Canyon a starší Stump.).

        0 0
    • kOmE  

      Starsi Spešly jsou trochu houpavejsi. Ale zase treba tenhle model je temer neznicitelny.

      0 0
      • bathed  

        on se spíš houpal kvůli použitému tlumiči. Systém přepákování na to moc vliv neměl… Ale máš pravdu že tohle bylo krásné kolo…

        0 0
        • MlokCZ  

          Právě měl. Starší Stump. FSR patří mezi opravdu hodně houpavé FSR/horstlinky a je to dané rámem (současný Stump. FSR je podle mě mnohem lepší a hodně odlišný rám). Tlumič to vždy může omezit, aby se to tolik nehoupalo, ale to už je vždy na úkor citlivosti.

          Oproti tomu Canyon patří mezi ty dobře jedoucí FSR/horstlinky.

          U Canyonu je tohle chování dané především umístěním horstlinkového čepu níže a více dopředu. I malý posun horstlinkového čepu dělá velké rozdíly v chování u tohoto systému.

          0 0
      • honhav  

        ehm, kamaradovi praskla stavba stumpu 06 a to bylo jen obycejnym xc namahanim. Dalsi 3 (muj a dva kamaradu vse rocniky 07) jezdi stale. Materialove je jeden z nejslabsich rocniku. Nicmene taham vozik, sam pak jezdim tereny cca jako rychleby a drzi (podobne ty mych kamaradu)…

        Canyona jsem nejel, ale tento spesl je houpavejsi ale vyborne zehli pri sjezdech. Pri agresivni jizde a stoupani ma trosku gumovy projev. Take u nej sleduju vyrazny „propad“ stavby po prejeti prekazky, coz pri technictejsich vyjezdech kolo jakoby zabrzdi za prekazkou. Kolo mi ale prijde dostatecne jezdivy, netaha za retez pri slapani.

        Vyhovuje mi triad tlumic, kde si pekne zvolim otevreno, zavreno, propedal, coz pokryva me potreby od silnicniho presunu po teren.

        Zvazoval jsem neco jineho ale ve finale jsem si ho rozhodl nechat jeste rok ci dva, protoze z toho co jsem se zkusil svezt, vim ze dalsi kolo pod 80 tis. by pro me jezdeni bylo srovnatelne s mym starouskem…

        0 0
    • MlokCZ  

      Osobně bych vzal určitě Canyona. Kdyby bylo srovnání se současným Stumpem FSR, tak to by byla jiná. Tam bych asi dal přednost Spešlu.

      0 0
      • Verny  

        Super, tak díky moc za názor a zhodnocení. Díky i všem ostatním…Momentálně Canyon dostupný není a tak mě čeká ještě cca měsíc čekání. Snad se neobjeví něco nového, nebo to úplně do té doby nepadne. Doufám ale, že ne a že se brzo pořádně svezu. Pokud by se objevil ještě někdo s dalším názorem, budu jedině rád. Díky moc

        0 0
    • honhav  

      ten stump v inzeratu je model 2007, 2008 je jiny… vice o stumpu jsem popsal niz…

      0 0
    • mr.antik  

      ten Canyon mi za ty prachy přijde v pohohodě, časem maximálně přehodíš brzdy a jiný spotřebák.

      Mrkni ještě na Radon, i když barevně se mi moc nelíbí, výbava vypadá líp.

      http://www.bike-discount.de/…125–7–0.html

      0 0
      • Verny  

        Super, asi ho teda vezmu.S těma drobnějšíma komponentama uvidím časem. Myslím ale, že jako skorozačátečník to nějak moc nepoznám. Chtěl jsem hlavně solidní vidlici, aby byl v pohodě rám a zadní odpružení. Všechno samozřejmě v poměru k ceně. Radon už je moc drahej. To už jde skoro ke 40 000,– Jinak ale zajímavej.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.