Světlo - zkušenosti, které bych měl vzít při výběru

24 nepřečtených
  • chodec

    Prosím, odhlédněme nyní od relativně vysokých cen dále rozebíraných produktů a vezměme v úvahu hypotetickou situaci, že bych měl šanci koupit buď:

    1 x Hope Vision 4 LED

    (1000 lumenů, 2,5 hodiny výdrž nebo až 9 hodin na nějaký úsporný mód – provoz na dodaný akumulátor, montáž na řidítka NEBO helmu)

    nebo

    2 x Hope Vision single LED

    (cca 25 lumen výkon z jedné LEDky, 2,5 – 3 hodiny plný výkon nebo zase něco úspornějšího delšího, provoz na 4×AA každá, montáž na řidítka anebo helmu)

    Ve stručnosti nyní váhám nad tím, zda je lepší spokojit se s dvěma méně výkonnými zdroji, které tak mohu rozhodit například jeden na helmu a druhý na řidítka, nebo pořídit jeden ohromnej, kterej ale bude jen na jednom místě – nejspíš řidítkách.

    Aby se nám debata nerozplizla do řešení něčeho úplně jiného tak vyjděme z toho, že tyhle věci jsou nehorázně drahé, takže pořízení kombinace obou nepřichází v úvahu, Jiná světla (alternativy Hope) zatím pro zjednodušení nezvažuji (možná až budu mít jasno v tom, co bych chtěl tak budu hledat možné substituty), na domácí bastly čas a znalosti nemám, tak prosím poraďte spíš jen po praktické stránce, zda zvolit jeden rozdělený zdoj 2×250 lumen či jeden v celku 1000 lumen. Účel je ježdění po setmění, ale ne noční – tedy 2,5 hodiny či 3 hodiny času mi bohatě stačí, ale potřebuji vidět v terénu na cestu, abych nemusel jet krokem.

    díky za pokud možno věcné příspěvky.

    parametry viz zde:

    www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

    www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

    0 0
    • jecnak  
      1. dve svetla lip prokresluji teren, jasnejsi videni nerovnosti a tvaru
      2. svetlo na helme ti sviti do zatacek
      3. ledka blbe osvetli mokrou silnici a je na nic v mlze
      4. vykon neni vsechno, dulezitejsi je rozlozeni svetla
      5. maly reflektor znamena obvykle spatne rozlozeni svetla a je nachylny na dramaticke snizeni svitivosti pri zaspineni.
      0 0
      • Jirik123  

        v podstate souhlasim az na 3) vykonejsi ledky ti dobre osviti i mokrou silnici, zvlast u tech svetel co zvazuje chodec to nebude problem.

        1. to plati naopak, u LED maly reflektor obecne znamena siroky kuzel, hluboky a siroky reflektor uzky kuzel. u optik/kolimatoru na vnejsich rozmerech nezalezi. toho spineni jsem se kdysi taky bal, ale zatim muzu rict ze bahno smerem na svetla moc nelita, takze jsem zatim zadny vyznamny ztraty svetla zablacenim nezaznamenal. (blatnik nevozim)
        0 0
      • pepko  
        1. to s tou mokrou cestou je uplna blbost … prave som sa vratil z nocnej jazdy a moj bastl nema najmensi problem na mokrej ceste … a cez hmlu nesvieti ziadne svetlo moc dobre, ani ospevovane halogeny …

        s ostatnym sa da iba suhlasit …

        2 svetla o mensom vykone mozu byt 75% pripadov lepsie ako 1 vykonne svetlo … ale zase to neplati pri mojom bastli (1 svetlo so 6ledkami svieti dokonalo a nic tomu nechyba :-)))

        0 0
    • Attila  

      Na bika bych volil variantu 2 světel.

      0 0
    • Kiri83  

      Hope Vision 4 LED

      0 0
    • mr.antik  

      2 světla – jedno můžeš v nouzi půjčit, případně zajištění vysoké dostupnosti pro případ poruchy… Světlo na hlavě není špatné, ale není potřeba nic extra silného, spíš široce rozprostřené. Za mlhy se musí vypnout.

      0 0
    • Jirik123  

      pokud chces hotove reseni, tak doporucuju mrknout na tenhle test www.gearreview.com/…08_intro.php (da se tam proklikat i na fotky jak to sviti) hope tam sice neni, ale rozdily asi videt jsou. nejvic se mi rozlozenim svetla z tehle svetel libi NiteRider TriNewt www.gearreview.com/…ge_array.php#… Ma dobre pokryty i prostor primo pred kolem.

      Jinak na helmu to chce urcite taky nejaky svetlo, ja uprednostnuju spis uzsi kuzel vic do dalkym ale nazory se evidentne ruzni:-)

      0 0
      • pepko  

        ja ti neviem … cim viac na tieto svetla pozeram, tym viac pochybujem o ich kvalite … vsetko gulate optiky, priestor osvetluju asi len hrubou silou, bez nejakeho cieleneho smerovania svetelnych lucov v priestore … tak velmi by som chcel vidiet porovnanie s mojim „dokoncenym“ bastlom … ani jeden vyrobca nemysli na to, ze na ceste nie sme sami …

        0 0
        • Jirik123  

          Ten NiteRider TriNewt tam mensi presah ma, i kdyz proti tobe minimalni:-) Vyrobci to myslim neresi proto, ze takovyhle svetla se pouzivaji hlavne do terenu, silnicar by si to na riditka asi nedal. :-)

          0 0
          • pepko  

            no ale nie je to iba o oslnovani protiiducich … obycajna optika, reflektor, kolimator… sice osvetlia dobre do dialky, ale priamo pred bicyklom svetlo chyba … ja som si to vsimol vlastne az potom co som vylestil z vnutornej strany tu striesku … zrazu mi pribudlo vela svetla tesne pred bicyklom … co z toho, ze svetlo ma 1000lumen, ked polovica svetla zmizne vo vzduchu …

            0 0
            • Jirik123  

              Polovina svetla to sice neni, ale je to tak. Nekdo by to mel tem vyrobcum poradit:-) Jinak jeste jednou vyzdvihnu ten trinewt, rozlozeni svetla ma fakt hezky. Ale ceny tech svetel radsi nekomentuju:-)

              Wilma: www.gearreview.com/…e_images.php Trinewt: www.gearreview.com/…t_images.php

              0 0
              • pepko  

                no to som si uz preklikal, ale nechapem tvoje nadsenie … uplne vsetky svetla, pri svieteni na tercik, maju kruhovy kuzel … ked som dal jas na monitore naplno tak som si vsimol, ze ten tvoj trinet ma naznak trojuholniku … ale inak to ma stale naprd rozlozenie …

                ja som skoncil pri tomto … asi mi to staci a dalsie zmeny robit nebudem … 80% casu pouzivam iba 2 ledky v strede hore …

                www.bike-forum.cz/…m/769672.jpg

                0 0
    • kankrlicek  

      Kdysi jsem pořídil Blacburn X6, jedna baterka – čili jen na řidítka. V terénu úplná volnost jak ve dne, chyběla mi možnost svítit si vedle, kam mám jet. Na silnici úplně bez chyb, když ti ten proti neztlumí dálkové, vidím krajnici pořád a nemusím volit různě nebezpečné manévry. Teď jsem k vánocům dostal fénixe L2D, 1 led, 2×AA. Šel na řidítka, jezdím skoro každý den do práce po silnici nebo po lesních cestách a ráno v 6 je tma. Ten fénix v těchto situacích stačí, když si chci zařádit po tmě v jakémkoli terénu, dám na helmu 1 světlo od X6, baterku do batohu a je to jako ve dne.

      0 0
    • rock  

      Volil bych dvě – porucha, poškození při pádu … vždy je šance, že alespoň jedno přežije; vracet se domů potmě se svítilnou za 13 litrů by mne dojalo k slzám … a propos, vím, že cena není předmětem debaty, ale za cenu jedné Hope Vision 4 LED Li-Ion se na těch stránkách dají koupit skoro 4 Hope Vision Single LED, ne jen dvě …

      0 0
      • chodec  

        No s těma 3–4 je to sice pravda, ale upřímně i cena za 2 single je celkem dost, navíc do každé 4 AA baterky … to abych si pořídil elektrárnu.

        Takže moje úvaha byla, koupím buď nějaké takovéhle dvě drobotiny s tím, že využiju výhodu, že jedna bude svítit podle řidítek na cestu a jedna tam, kam koukám z helmy, případně můžu jednu hodit manželce/kámošovi, když se někde zaseknu, nebo se zakousnu utratím deset litrů za nějaký 1000 lumenový plamenomet a ugriluji cestu hrubou silou – pak ale nevím jak moc mi bude chybět světlo směrem kam náhodou kouknu a jednak se můžu rozloučit s nějakým půjčováním manželce.

        0 0
    • vysmátej bajker  

      No já bych volil dva nebo tři fénixe:),sice nejsou ve výběru ale dají se koupit u nás a záruka se taky hodí.Jen tak mezi řečí nevíte někdo jak dlouhá je záruka mimo CR.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.