Surový karbonový rám - povrchová úprava

36 nepřečtených
  • michalzik

    Zdravím místní znalce. Hledal jsem, nenašel informace o tom, jak povrchově upravit surový karbon.

    Protože mi během cca 5 let prasknul už druhý duralový HT rám, zkusím karbon. Mám objednaný surový, bez povrchové úpravy.

    A nyní dotaz: Jakým způsobem, co nejjednodušeji/ nejlaciněji provést povrch. úpravu?

    1. nechat surový? asi nee, UV záření a spol.
    2. stříknout dvousložkovým lakem
    3. dát nastříkat profíkovi (opravykarbonu.cz)

    Kolo mám na každodenní ježdění, není to žádná leštěnka, čili řeším funkčnost, ne vzhled. Díky.

    0 0
    • Smazaný účet  

      kde jsi koupil surový rám? To není ani UV lakem ošetřeno?

      nerýpu. Spíš mne to zajímá co se vše dá koupit.

      1 0
      • Polka  

        U nás třeba v rychlosti zde. Asi i číňan ti to po domluvě může dodat v surovým stavu, neměl by být problém. Sice ten důvod nechápu, když to umí dobře nalakovat, ale proti gustu…

        0 0
        • Slavik  

          Běžná cena v obchodech je něco přes $300 :-)

          0 0
          • Polka  

            Neptal se na cenu, ale kde koupit ;-) Čína to samozřejmé jistí.

            0 0
          • gerrard  

            No a za kolik by sis to pak na krámě v MOC představoval, aby ses tomu nešklebil?

            0 0
            • Slavik  

              Určitě ne termín:

              Běžná cena v obchodech: 22 999,00 Kč (vč. DPH)

              0 0
              • gerrard  

                Aha, tak už vím co mělo být ten vtip. Tak to sorry to sem nepochopil, mně zajímá za kolik se to prodává ne omáčka okolo, pro ovce co chtějí slevu.

                1 0
              • Polka  

                Ty už jsi u nějakého CZ prodejce viděl uvedenou „pořizovací cenu v číně“? :-D To by byl blázen…tak tam prostě dávají nějaký CZ průměr vycucaný z prstu. Jako jo, nemusel to tam psát. Pokud si ale člověk pořizuje rám (dokonce surový), tak se v tom asi trošku orientuje a je mu jasné, že cca 15–25 tis. za rám u CZ prodejce jsou prostě standard a čínské ceny „trošku“ ne-li uplně jinde.

                0 0
                • Tomcat  

                  Ne ale už sem zažil kdy si dovozci Číny mezi sebou nadávali kdo prodává plagiát a kdo pravý výrobek a proto ta cena …

                  Záruka a ochrana spotřebitele se musí zaplatit. Takže minimálně by na to měl nahodit tolik aby to vytvořilo fond na kriti reklamací.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Za mně je akceptovatelné pro oficiální prodej tady cena v Číně x2 až x3. Když si spočítáš náklady na dovoz, peníze co v tom utopíš pokud to chceš mít na skladě, poskytnutí záruky, zisk, tak to prostě podobně drahé jak v číně nemůže být ani náhodou.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Tak nelze paušalizovat a 2× uz může být u něčeho nekonkurenční… Prave ta cena a risk ze to nebude treba reklamovat je to co táhne.

                      0 0
        • Smazaný účet  

          aha tak je to dobrý základ pro individuální (týmové) lakování. Dobré vědět že to jde… nicméně nešetřil bych na tom protože doma pěkný lak asi neudělá.

          1 0
          • Polka  

            Přesně tak, z Ali vždycky lakovaný a vždy cajk. To jedině kdyby byl surový za výhodnou cenu, tak si to pak nechat u někoho stříknout.

            0 0
    • Fazzy  

      Strikni to tim lakem. Kdyz nebudes zbrklej, tak to bude naprosto ok

      0 0
      • michalzik  

        Konečně odpověď. Máš s tím osobní zkušenost. Myslím dvousložkový lak na karbon?

        0 0
        • 01carbon  

          Ten rám se skládá z vláken a pryskyřice – dvousložkové. Ať je to dělané klasicky – prosycením vláken – tkaniny, nebo s prepregu, vstřikování plastu s vlákny se snad na rámy nepoužívá -nevím, tak pokaždé je to dvousložkové pojidlo. Lak nebo barva jsou jen kvůli estetice.

          0 3
          • michalzik  

            Mám tomu rozumět, že lak není potřeba? Žiju v domnění, že UV záření není dobré.

            0 0
            • kandik psi zub  

              lak je potreba, s UV ochranou. Ten co mas jako c.2 nahore

              0 0
              • 01carbon  

                uz jste videl kvalitni lamimat, ktery se rozpadl po uv? pokud se ohreje nad 60–70st. C tak muze dojit k problemu, ale samotne uv kvalitmi pryskyrici nedegraduje.

                0 2
                • kandik psi zub  

                  Cerpam z vlastni zkusenosti a zkusenosti lidi, ktery s karbonem delaji a kterych jsem se na to ptal uz pred mnoha lety – napr. mistni uzivatel Zdyn. Resit bandasku za par stovek jestli je s UV nebo neUV skutecne nehodlam a totez doporucuju tazateli.

                  0 0
                  • kubad  

                    jak píšeš, každopádně tazatel by měl oslovit s dotazem dodavatele rámu, zda je další UV ochrana potřeba, ne na BF

                    1 0
                  • 01carbon  

                    je dobre mrknout do tech listu k pouzitemu pojivu :)

                    0 0
                • Tomcat  

                  Ale ano , ono se to nerozpadne, ale „křehne“.

                  0 0
        • Fazzy  

          Tim sprejem co mas ve vyberu sem strikal detsky kolo, svoji krosku co mam v profilu a cinskou nelakovanou karbonovou sedlovku. Vsechno s hezkym vysledkem. Tvrdne trochu dyl, ale ztvrdne solidne a hezky se rozlije. Povrch zdrsnit, treba 1000kou, dobre odmastit. Zkus na nejakym kousku jak se to chova. Na celej ram budes potrebovat cca 2 spreje. Mechanickou odolnost na holym karbonu nemam odzkousenou nejak dlouhodobe, ale celkem tomu verim.

          0 0
    • ZDRI  

      Ad verze bez lakování – nechápu, co řešíte… Měli jste ten karbonový surový rám reálně v ruce? Já ano a věřte – tohle opravdu za ty prachy nechcete… Snad leda jako těžký industrial design :-) Ono je to čisté, v celku rovnoměrné, ale stejně, jako final nee… Navíc to má lehkou strukturu, špiní/mastí se a blbě čistí.

      Počítá se s tím, že minimálně nějakým transparentem, nebo spíš lehkou vrstvou černé/matné se to stříkne. Berou je hlavně stavitelé, kteří umožňují zakázkové lakování dle výběru klienta, jinak se určitě vyplatí vozit z Číny už lakované (evropské ekologie a normy jsou drahé…).

      0 0
      • Vilém  

        A ty jsi jasnovidec, ze vis na jaky ram a za jake prachy se pta?

        0 0
    • André Vebr  

      Já mám takhle dělaný rám několik let a bez problémů. Surový karbon a dvousložkový bezdarvý lak ve speji, lakováno doma. Je to trochu punk,ale byl to záměr:)

      0 0
      • michalzik  

        Díky za povzbuzení, nalakuju a dám vědět výsledek.

        0 0
        • gerrard  

          Zdejší uživatel Onuce má s lakováním na punk doma velké zkušenosti. Stačí prohledat jeho vlákna. :)

          0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.