• adijamp

    SUPERIOR XP 979 2016 VS SPECIALIZED EPIC HARDTAIL COMP WORLD CUP 2017

    Ahoj mám takový menší problém.Chci si koupit nové kolo na závodění a nemohu si vybrat.

    Cena těch to kol je mi nabízena stejně(platím si to sám)

    Co potřebuji je vyřešit

    • vzhled
    • komponenty
    • jízdní vlastnosti (rychlost atd..
      • celkový dojem do čeho by jste šli.

    Jezdím na kole 26"MRX vše je ok,mám osazené komponenty XT na rychlosti 2×10 jen mě ,už předhánějí 29" kola na závodech a to je ten problém.Do roka 10 maratonu projezdím…

    Jestli mi někdo dá navrhy budu rád

    0 0
    • pedro89  

      Rozhodně Superior. Rám bude určitě kvalitnější a je to na tom XT, to je prý řazení přímo pro závodníky. Rychlost z kopce bude dobrá, do kopce menší.

      0 0
    • Polka  

      Rozhodne Spesl. Ram bude urcite kvalitnejsi a je na tom sram 1×11 ;-) Jinak pokud opravdu za stejnou cenu, tak neni vubec o cem premyslet.

      0 0
    • PiPe.cz  

      ja bych spis koukal po nejakejch slevach, zvlast kdyz mezi ht sou dneska tak maly rozdily. otazka spis je esli vubec kupovat ht

      0 0
    • petyn  

      Spesl ma vychytanejsi geometrii.

      0 0
      • Lada,s  

        co konkrétně znamená vychytanejsi geometrii ?

        0 0
        • Polka  

          Z by kratsi zadni stavba + mensi hlavovej uhel + delsi ram + kratsi predstavec?

          0 0
          • Prasopes  

            A to je jako nějak obecně lepší? Někomu to třeba vyhovovat nemusí, psát o nějaké vychytanější geometrii u kola na běžný ježdění mi přijde jako blbost. Otestoval bych obě a pokud bych necítil velký rozdíl, koupil bych prostě to hezčí.

            0 0
            • Polka  

              Zkus se projet na kole s delsi zadni stavbou, kratsim ramem a dlouhym predstavcem. Psal ze 10× za rok zavodi na maratonech, takze to na obyc. jezdeni asi moc nechce.

              0 0
            • JFtryall  

              Ano to je obecne tak nejak lepsi. :-) i kdyz u maratonskeho kola neni delka zadni stavby tak podstatny udaj. Vyhoda je jednoznacne v kvalitach vidlice, zapletenych kol a obuti. To pomuze projevu mnohem vic, nez centimetr na zadni stavbe nebo pul stupne na hlavovce.

              0 0
              • pedro89  

                Základ je rám. Tohle je zbytečná otázka, Specialized je úplně jiná liga s doživotní zárukou, tady není co řešit. Nehledě na modernější geometrii a posed, plný souhlas s Polkou. Podívejte se na top značky a jejich geometrie. Superior je shit s vratkým řízením, nekvalitním středovým složením, špatnou koncepcí vnitřního vedení bowdenů, které drnčí a jde ztěžka chod řazení. Specialized bude mít rozhodně i komfortnější rám, SUP je tvrdý. Ale tady jsou všichni závodníci a ví co je dobré a co ne.

                0 0
                • Kubiczech  

                  Geometrie top značek vychází především z toho, že se z světového cross country stává takové malé enduro. Tomu blížící se terén najdeš na dvou či třech českých maratonech, sakum prdum pár metrů. Na většině domácích maratonů je úplně šumák, jestli má tvoje zadní stavba kilometr nebo dva a hlava jednasedmdesát nebo devětašedesát stupňů. Kvality rámu fajn, ale ze zbytku bych nedělal kovbojku. (:

                  0 0
                  • McBlacky  

                    asi tak, stačí se podívat na to jak rotují jezdci mezi teamy, mění značku kola každou chvíli a na bedně jsou pořád ti stejní :)

                    0 0
                    • Čipera  

                      A kolik z těch světových jezdců jezdi na supu? Navíc další velice podstatná věc je že zavodníkům staví sponzor kolo přímo na míru.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Brenjtens team na Supu jezdí… Ale o tom to není, světoví jezdci jezdí na tom, kdo je platí. A on i ten rám od Superioru jeden závod přežije, jen holt místo 3 Spešlů za sezónu vymění 10 Supů. Jenže jako pro hobbíka to pak znamená, že Spešl mu vydrží 3 roky a Superior půl. A pak druhá věc, že Spešl ti místo něj dá novej top rám, Superior to zaplácne další vrstvou karbonu, přelakuje a vrátí ti ho zpátky…

                        0 0
                        • Čipera  

                          Jo ale i přece jezdec má možnost si team vybrat. Proč nejlepší světový jezdci na předních příčkách jak na silnici tak v mtb jezdí specialized, cannondale, merida, trek a další. Už jsem to psal níže, protože velké firmy mají na vývoj a tam kde firmy jako kellys nebo sup končí oni začínají. Stačí se podívat na nejlepší ht od supu 80 000 nejlepší od spešla 300 000

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Protože velký firmy si ty jezdce zaplatěj. Malý firmy ne. Jezdec si sice tým může vybrat, ale nevybere si ten, kterej mu nabídne třetinovej plat. To bude asi hlavní důvod, proč se SP nejezdí na Supech.

                            0 0
                            • Čipera  

                              Já si myslím, že je to trochu jinak peníze na to maj, ale nikdo k nim nechce jít jezdit protože nemaj dobrý kola. Navíc pro tu značku je to nejlepší reklama. Ale to už tady plácáme jen domněnky.

                              0 0
                          • JakeF  

                            Což je přesně ono, když prodáváš celosvětově kola za 300, tak si můžeš dovolit nejlepší jezdce zaplatit. Když prodáváš kola za 80 jenom v regionu CEE, tak je to pro tebe daleko významnější položka, navíc když cílíš spíš na rekreační jezdce, kteří závody ani moc nesledujou… Proto taky Sup sponzoruje spíš jezdce na lokální úrovni.

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              To dá rozum… ale prý jsou to jen domněnky. :-D

                              0 0
                            • Barak  

                              Moc do sponzoringu cyklo týmů nevidim, ale není to tak, že obvykle výrobce kol sponzoruje profi týmy převážně po materiálové stránce? Zatímco další partneři přispívají finančně na hromadu, ze které pak mimo jiné jdou peníze jezdcům?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Takhle to máš tak u profi českých jezdců. U top jezdců máš factory teamy a tam to bude platit z velký části výrobce. Bavíme se teda o mtb, na silnici to může být jinak.

                                0 0
                                • Barak  

                                  V MTB se výrobci asi podílejí na financování více než v silniční cyklistice. Alespoň soudě podle toho, u kolika profi týmů se v názvu objeví jméno samotného výrobce.

                                  0 0
                                • Petr L2  

                                  Myslím, že asi nejlepši by bylo se podívat na čem jezdí závody ti, co si to musí koupit sami.

                                  0 0
                      • McBlacky  

                        na míru to staví jen těm top. V ČR fasují seriovky a max si dají sedlo nebo jiný řidítka.

                        0 0
                        • Čipera  

                          No dá se říct, že asi všem na světové úrovni a tak jsem to myslel.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Never tomu, myslis, ze se kvuli jezdcum delaji nove formy pro par ramu? Tohle ma jen par lidi na svete a hlavne v silnicni cyklistice. Z bikeru mozna Nino a par nejvetsich jmen, ale Jara ma myslim plne seriovy ram, kdyz neberu specialni laky atd.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              on myslel asi komponentově, že nevezme seriovou specku

                              0 0
                              • Nikovlas  

                                Tady se porovnávala hlavně geometrie a ta se komponentově mění jen velice těžko.

                                0 0
                      • tomxxx  

                        Ona forma na jeden karbonovej ram stoji radove 100–200 tisic, takze kolo na miru ma jen par jezdcu.

                        0 0
                • Prasopes  

                  Shit s vratkým řízením? Nedělejte z té geometrie takovou kovbojku, na 2 superiorech jsem delší dobu jezdil a ani jednou jsem kvůli „vratkému řízení“ (slyším prvně v životě) nespadl:-) Kdyby to mělo tak jasný pravidla, tak by všichni vyráběli stejné rámy, valná většina lidí prostě rozdíl na 1 cm zadní stavby nebo stupni na hlavovém úhlu nepozná. I když … tady jsem na BF, tady každej pozná i mravence v plášti:-)

                  0 0
                  • pedro89  

                    Víte a poznáte hovno, jen si to kupte.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Marketing velkého S zafungoval, ty jsi spokojený, výrobce dostal zaplaceno za předražené kolo a všichni jsou spokojení a tak to má být :)

                      0 0
                      • ememem1  

                        uznas ale ze spesl ma geometriu premakanu niekde uplne inde ci?

                        p.s. ano mam spesl :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tuhle diskuzi máš předem prohranou, prostě socka potřebovala projevit svůj názor, to je v každým vlákně… Lepší nereagovat.

                          0 0
                        • TeryPV  

                          A já jsem si vždycky myslel, že geometrie je o vkusu každého soudruha a každým proporcím, každému jízdnímu stylu a každému jezdci vyhovuje něco jiného. Ale děkuji, že jsi mě poučil, že existuje jedna jediná správná geometrie vyhovující všem lidem na zeměkouli :)

                          0 0
                          • ememem1  

                            v jednom ma jakeF pravdu, skoda debaty.

                            0 0
                            • TeryPV  

                              jo to on má vždy pravdu to je jasný, je to zdejší guru :)

                              Jinak zkus tedy přidat argument v čem nemám pravdu, jinak jen plácáš a stejně tak nemá cenu debatovat s Tebou.

                              0 0
                              • ememem1  

                                jestli nevidis rozdiel medzi ramom od speslu (pripadne treku, cannodalu a pod.) a seriovym ramom z ciny na ktorom je nalepena „znacka“ tak o com sa jako ideme bavit?

                                0 0
                                • TeryPV  

                                  Bavíme se zde o geometrii a to je zcela individuální záležitost a ano, jsou lidi co jim vyhovuje S a jsou lidi co jim vyhovuje Geo seriového rámu z číny. Pokud tohle nechápeš, nemá cenu dál diskutovat. To je jako bych si koupil kopačky adidas, protože je to adidas, ale prostě mi nesedí protože mám na ně úzkou nohu, ale přesto, že Puma mi dokonale sedí, ale je levnější a nemá moderní tvar tak si ji nekoupím i když mi sedí…opravdu tuhle „logyku“ nechápu…

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    to bude tym ze si doteraz asi jazdil len tie z ciny. proste ta geometria je vo vseobecnosti lepsia aj ked vynimocne moze niekomu nesediet. s tym suvisi tuhost tam kde to tuhe ma byt a ista miera pohodlnosti tam kde je to ucelne. k tomu manualne spracovanie o rad vyssie, vychytanie detailov typu „vnutorne vedenie netrieska“ a pod.

                                    a mimochodom ja som takeho co by povedal ze cinska seriovka mu sedi viac jak povedzme ten spesl este nestretol. zato som stretol uz x takych, co si podobnu cinu kupili, dva tri roky tunili a potom ju aj tak poslali do haja.

                                    jako nehovorim, da sa z toho uz dnes pri troche znalosti vyskladat celkom slusny bike, ale tvrdit ze je to to iste…

                                    0 0
                                    • TeryPV  

                                      Ale tuhost a zpracování o tom se nebavím. Je tu řeč o geometrii a ta má vliv na tuhost jen z části. Já se bavil o tom, že neexistuje obecně lepší a horší geometrie. Kdyby ano, vyrobí se jeden rám a budou na něm jezdit všichni, jediné co se bude měnit je velikost rámu. Myslím, že sám vidíš, že to je nesmysl. A zdůrazňuji, že se bavíme o geometrii.

                                      0 0
                                      • ememem1  

                                        tak keby sme mali ostat len pri geometrii co je ako jedine kriterium samozrejme nezmysel, vsak oni aj povacsinou tie brandy ram vyvinu a vyrobia a ostatni sa ho snazia skopirovat. kedze to ale nemozu urobit na 100% 1:1, tak tam daju nejake to kurvitko. netvrdim ze to plati na 100% ale povacsine hej. nakolko to v reale poznat je druha vec.

                                        0 0
                                • Rockodendronus  

                                  Když ony jsou ty spešly, cannondaly, treky apod. taky jen sériovky z Číny s nalepenou značkou, tak o čem se jako jdeme bavit?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    :D Ty jsi komik… Počti si o rozdílech originálu a číny.

                                    0 0
                                    • Rockodendronus  

                                      Sám jsi komik, rozdíly mezi originály a plagiáty jsou irelevantní, vůbec jsem je ve svém příspěvku nezmiňoval. Přečti si ho ještě jednou. Pro jistotu ti to ještě rozeberu per partes:

                                      • jsou sériovky – vyrábějí se sériově, nebo mi chceš tvrdit, že co rám, to unikát?
                                      • jsou z Číny – vyrábějí se v Čínské lidové republice, kam počítám i Tchaj-wan, debatu o jeho nezávislosti v tomto smyslu nepokládám za důležitou,
                                      • je na nich nalepená značka – a není? i když zpravidla ne nalepená, ale nanášena různými způsoby.
                                      0 0
                                      • Petr L2  

                                        Stejná kravina jako když v telce ty zoufalci tvrdí, že dělají v Nošovocích česká auta a přitom je to korejská plechovka.

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        Koukám jsi nepochopil, o čem ememem1 psal… Tak si v prvním řadě rozeber jeho příspěvek.

                                        0 0
                                        • Rockodendronus  

                                          Na Tvé doporučení jsem si jeho příspěvek znovu rozebral. A odpověděl bych na něj stejným sarkastickým příspěvkem. Nevěděl jsem, že je dnes tak teplo, aby se lidem roztahovalo vedení, no co už.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Tak když jsi to nemyslel vážně, pak je samozřejmě všechno v pořádku…

                                            0 0
                                      • Čipera  

                                        Ano máš pravdu delaj se na taiwanu ale s tím rozdílem ze u originálu maj ve fabrice svoje lidi který dohlizej na kvalitu

                                        0 0
                                        • Petr L2  

                                          No hele také ne vždy, pamatuji si na test myslím že to bylo v Surf Magazine kde měli k dispozici první sérii stěžňů, pak namátkou kousky v čase a kvalita se s tím časem docela horšila :-)

                                          0 0
                                          • Čipera  

                                            Tak sťežňe nejsou kolo

                                            0 0
                                            • Petr L2  

                                              No jak myslíš, kavlita práce je u obou výrobků potřeba asi zhruba stejná a možná ti to nepřipadá, ale když něco není u stěžně OK, tak může jít o hubu stejně jako na kole

                                              0 0
                                              • Čipera  

                                                Děláš si ze mě srandu ?

                                                0 0
                                                • Petr L2  

                                                  Proč myslíš, nabil jsi si někdy hubu, když ti za jízdy praskne stěžeň ? ty si asi z těch, co si myslí, že do vody se padá do měkkého viď?

                                                  0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Ale tady jsi na Bikeforu ne na boatforu

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    Boatforum, to je vtipný.

                                                    Šlo o kvalitu výroby a stejný materiál, kde je problém? Pokud to mají tendence ojebávat v jednom odvětví, určitě to bude stejné ve druhém nebo ne?

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Výroba stěžňu je určitě velice zajímavá a důležitá Ale s výrobou rámů na kolo to nejspíš nemá vůbec nic společného

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    :-)

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Ta analogie je naprosto relevantní. To, že tě nezajímaj stěžně, na tom nic nemění.

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    No mění to to že výroba stěžňů má uplně jiné výrobní postupy tím pádem i uplně jinou kontrolu kvality než rám kola.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    A přesto je ta analogie relevantní.

                                                    0 0
                                        • tromboonen  

                                          Spis je to velmi casto jejich fabrika, mam pocit, ze Merida dela ve svych fabrikach vetsinu ramu drahych znacek.. ale to uz jsme tu meli stokrat, hosi cop si mysli, ze kdyz se neco dela v Cine pro velkou znacku, ktera ma vyvoj a resi kazdy detail a dohlidne na kvalitu, tak je to nemlich to samy jako kdyz si tam SUP koupi katalogovej ram, nebo maximalne formu aby to nemel nikdo jinej… krome toho, jak ty ramy vypadaj na prvni pohled kdyz se clovek podiva dovnitr (to ovsem vyzaduje stave´t a nekupovat jen seriovky), bych tyhle obhajovace katalogovejch Cin odkazal treba na fotky totalne nezvladnutych detailu na SUP nebo jinych ramech tehle kategorie, jak to kolem sedlovky, nebo kolem usti vnitrniho vedeni vsechno praska atd… a SUPO to akorat zamazne a ceka az skonci zarucni doba..

                                          0 0
                                          • Mr.Duck  

                                            Ukaž, takové by mě zajímaly. Jen tak ze zvědavosti a na droze :-D

                                            0 0
                                          • Nikovlas  

                                            Zas abychom jim nekřivdili – myslím, že Sup má taky svůj vývoj… To samozřejmě nesvědčí o kvalitě, ale bylo by pak nefér tvrdit, že kupujou hotovou věc.

                                            0 0
                    • Cray  

                      Já tedy musím souhlasit. Na jarním test festu v Jedovnicích jsem se projel na XP 979 a po velkém těšení přišlo ještě větší zklamání. Úzká řídítka a pláště mi dalo zabrat nejen v kličkování mezi stany, rachocení bovdenů v rámu mě rozčílilo po prvních 100 metrech (2016 by to měly mit vyřešene – buzirka Jagwire) a rezonance rámu při každém přeřazení zanechaly hořkou pachuť. Co se vzhledu týče tak ovšem radši SUP než Spešl

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Taky tak. Ještě jsem si jej nakonec půjčil na víkend na testování a to mlácení vnitřního vedení a rezonance mě taky vytáčela. Navíc jak se opěvuje jak je karbon pohodlný, tak u XP 979 to rozhodně neplatí. Teda já to nepoznal na žádném karbonovém HT.

                        0 0
                  • Polka  

                    Geometrie negeometrie, pokud ti da nekdo na vyber spesl nebo sup se zhruba stejnou vybavou a za stejnou cenu, tak by sis vybral supa? :-)

                    0 0
                    • Prasopes  

                      Jasně že ne, pozastavil jsem se jen nad tou „vychytanější geometrií“. Za stejnou cenu bych bral samozřejmě spešla, pokud by mi ty kola jinak přišly ± stejný.

                      0 0
                • Dorsiflex  

                  A nedoporučoval jsi mu ty v prvním příspěvku Superior? Máš v tom nějaký hokej.

                  0 0
                • TeryPV  

                  modernější geometrie… to mě rozsekalo :D :D :D

                  0 0
                • JFtryall  

                  Ty budes asi odbornik co? :-) jestli pri maratonskym pojeti poznas par mm na zadni stavbe a stupen na hlavovce, tak gratuluju. Spesl bude mit urcite propracovanejsi ram, odolnost je otazkou pri aktualni vaze. Vratky rizeni? Taky mam na pevnym kole hlavu 71 stupnu a vratky mi to moc neprijde, ano a obcas se svezu i na zavodech. :-D

                  0 0
                  • pedro89  

                    Poznám celkovou koncepci a posed na kole a konkrétně mezi SUP a Specialized (nebo Cannondale, Scott, atd.) je rozdíl obrovský. V kvalitě provedení a jízdních vlastnostech jednoznačně. Pokud to můžeš mezi sebou přímo porovnat, tak je to znatelné hned. Pár mm, tedy slovy dvě nepoznám. Položenější hlavový úhel při vyšších rychlostech se na maratonu může hodit, díky kratší zadní stavbě – větší obratnost při vyhýbání se nějaké díře taky dobrá. 71 stupňů záleží samozřejmě na co, ale na MTB by momentálně tento úhel měl začínat číslicí šest a oproti jiným modelům s položenější hlavou je to zkrátka vratší. Geometrie kol, jako všechno, se nějakým způsobem vyvíjí, nevím co je na tom k nepochopení. Proč si nevybrat tu lepší, modernější.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Zase moderní :D A určitě to bude i módní ta geometrie :D

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        „Módní“ a „moderní“ jsou dvě různá slova s různým významem.

                        0 0
                      • Čipera  

                        furt nechápuá co tě na moderní geometrii tak rosekává. Asi dobrej dealer. :-)

                        0 0
                        • Prasopes  

                          Možná jde o to, že ta „moderní geometrie“ je jen další bezobsažná vábnička, aby si lidi kupovali nový kola – nemáme momentálně moc co nabídnout, tak zkrátíme o pár milimetrů zadní stavbu a začnem tvrdit, že to je ta moderní geometrie, musíte to mít a na ničem jiným se nedá jezdit. Prostě nic neříkající sousloví, aby bylo co napsat do prospektů.

                          0 0
                          • TeryPV  

                            Lépe bych to nenapsal, prostě jen pár čísel na papíře, kterými lidem vymývají mozky. No a nakonec z těch kol vznikne takový pěkný prasopes :)

                            Další věc je ta, že si nemyslím, že dvoumetrovému člověku bude vyhovovat co nejkratší zadní stavba. Už tu o tom taky bylo vlákno.

                            0 0
                            • Čipera  

                              Pro někoho zbytečnost pro někoho funkční věc za kterou si rád připlatí.:-)

                              0 0
                              • TeryPV  

                                no a právě s tím výrobci počítají. Napsat do katologu super bomba popisy se super číslama a lidi jdou a kupují, ale málo kdo se zamyslí, zda to vůbec pozná. Ano jsou věci, které prostě poznat jsou, ale zkrácení stavby o 1,2,3 mm nemůže prostě nikdo poznat a kdo jo, tak je to jen placebo. Ale samo, kupujte o tom to celé je :)

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Jenze uberes 5mm na zadni stavbe, polozis hlavu o stupen, o 3mm snizis stred a hned mas jine kolo. Jasne ze kdyz zmenis jeden udaj a zeptas se „co je jinak“ pri slepem testu, tezko to nekdo pozna. Ale pak udelas 1000 testovacich mereni a 80% jezdcu bude v prumeru o vterinu rychlejsi s onou upravou, uz to ma smysl. To, ze to vetsina lidi nepozna neznamena, ze to pro ne nebude lepsi.

                                  0 0
                                  • TeryPV  

                                    Ale no tak. To je přesně ono, na tyhle lidi co na tohle slyší výrobci cílí drahými koly. Tohle nepozná 95% hobíků. To spíš poznají změnu efektivní délky, výšku hlavové trubky nebo velikost kol. Vteřina rozdíl v průměru, to je mazec, to každý ocení na novém kole za x tisíc. Jinak nevěřím, že bude moc lidí co by na slepém testu poznají rozdíl na těch třech parametrech co jsi napsal.

                                    0 0
                                • Polka  

                                  Tak pokud ty nepoznas odlisne geometrie, tak je to ale jen tvuj problem. Spousta lidi ty zmeny bez problemu pozna, samozrejme ne milimetry, ale v radu 0,5–1cm jiz urcite a hlavne jde o celkove geo, ne jen o zadni stavbu. Nechapu, proc ses toho tak chytil, je jasny ze drazsi znacky, ktery davaj do vyvoje maj lepsi ramy a geo oproti daleko levnejsim znackam, tecka.

                                  0 0
                                  • TeryPV  

                                    Ale to je to co tvrdím, než nějakých 5 – 10mm na zadní stavbě nepozná skoro nikdo, protože jde o celkové geo. Vždy jde o celkové geo. A právě proto, prostě není lepší a horší geou obecně. Každému vyhovuje prostě něco jiného a tvrdošíjně tvrdit, že tahle značka a tahle značka má lepší geo, nebo naprosto dokonalé je prostě nesmysl. Každému vyhovuje něco jiného. A to je to co nechápu, jak tu někteří tvrdí, že tahle geo je nejlepší protože to prostě řekl marketing výrobce.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      tak ja som napr 1 cm na reach-e poznal teda celkom dost. a to nejsom zdaleka tak senzitivny jak poniektori iny tunajsi useri (to neni rypanie, len to mam proste inak)

                                      0 0
                                    • Polka  

                                      Tak konkretne ja jsem skok o 2cm poznal jen na zadni stavbe hned pri prvni jizde (u HT kola). A vsad se ze spousta lidi pozna i mensi rozdil, neber to uz konecne jen podle sebe!

                                      Kazdy chce, aby se mu na kole dobre jezdilo, aby byl rychlejsi, obratnejsi…to nekdo jako nechce? Nekomu to nevyhovuje? A proto si zvoli dobrovolne horsi (dle tebe jinou) geo? To je prece blbost.

                                      0 0
                                      • Prasopes  

                                        Horší? Třeba mě obratnost skoro vůbec nezajímá, ale mám hrozně rád výjezdy do co nejprudších kopců (ideálně ještě na hnusných cestách). Krátká zadní stavba je pro mě pěkně na …, takže já si tu podle tebe horší geo rozhodně zvolím. Není horší, je prostě jiná.

                                        0 0
                                        • Polka  

                                          Vazne si myslis, ze kola s kratsima zadnima stavbama delaj vyrobci celkove tak, aby se na nich nedaly jet prudky kopce? Pokud ma to kolo celkove vyladenou geo, tak neni problem. Skoda ze nemas kolo v profilu…kdybys napsal kolik meris, co mas za kolo/ram, tak by se ta tva volba dala proverit a tipuju, ze bychom nasli jinou pricinu.

                                          0 0
                                          • Čipera  

                                            To už nemá cenu vysvětlovat protože je to tu vysvětleno víc než dost. Tady je důkaz toho, že vůbec neví o co go když dokáže napsat takový kraviny..

                                            0 0
                                            • Prasopes  

                                              Jj, máš pravdu, když mi vyhovuje něco jinýho než tobě, nevím o co go a píšu kraviny. Že mě to hned nenapadlo, že je to tak jasný:-)

                                              0 0
                                              • TeryPV  

                                                Ale vždyť je to tu ve vlákně a obecně na BF s některýma tak. Když Ti vyhovuje něco jiného jsi prostě člověk, který tomu naprosto nerozumí…

                                                0 0
                                            • TeryPV  

                                              jako sorry, ale jediný kdo tu mele kraviny jste vy obhajovači katalogových čísel. Zajímavé je, že rozporujete najednou to, co se tu snažíte obhájit. Pokud zkrátím zadní stavbu, tak přirozeně musí dojít k tomu, že kolo se začně při prudkých výjezdech stavět na zadek. Pokud udělám geo tak, aby tomu tak nebylo, tak ho musím prodloužit, pokud ho prodloužím zase přicházím o ovladatelnost… teda takhle mi to dává logiku. Může mi někdo z vás chytrých tedy vysvětlit jak to je ? Celkem by mě zajímalo kde je teda ta pravda…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Délka zadní stavby je totiž to jediný, co stavění na zadní ve výjezdech ovlivňuje, co? :)

                                                0 0
                                              • Čipera  

                                                Takže chceš říct ze u 26" kola ti léta krátká zadní stavba nevadila a u 29" je to blbost ?

                                                0 0
                                                • Nikovlas  

                                                  Schrödingerova 29" se stavbou 430 mm. Je delší, než 26", takže se s ní nedá zatáčet, a zároveň se pořád přepadává dozadu.

                                                  0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Asi někde udělaly chybu U cannonu fsi je zadní stavba 429,9 mm a žádné přepadávání se nekoná a přesto je kolo perfektně ovladatelné.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Tery nám vysvětlí, proč nemáš pravdu.

                                                    0 0
                                                  • TeryPV  

                                                    Protože má ******** těžkou ***** vidlici :D

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Asi mu došly argumenty.

                                                    0 0
                            • Nikovlas  

                              Některý kola maj pro různý velikosti různě dlouhou zadní stavbu – třeba Canyon Exceed.

                              0 0
                              • TeryPV  

                                však nepíšu všichni. U Ghostu to třeba taky tak bývalo, nevím jak teď.

                                0 0
                          • Polka  

                            Takze zase jen slovickareni. Pritom je jasny, ze se geometrie odhlidneme-li od marketingu a kseftu stejne nejakym zpusobem proste vyviji dopredu.

                            0 0
                            • Lada,s  

                              Slovickareni to je.

                              Když do katalogu napíšou „kratší zadní stavba“ tak to laikovi nic neřekne.

                              Když tam ale napíšou „moderní geometrie“ tak si laik řekne hmm to bude asi super, to chci

                              0 0
                              • Polka  

                                Ja myslel slovickareni, ktery tady resi TeryPV. Do katalogu ty kecy samo napsat musej.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Nechte ho… On prostě potřebuje ten pocit, že když si koupil levný kola, tak tím vlastně ušetřil a o nic nepřišel. Zatím mi teda přijde, že o tom nejvíc potřebuje přesvědčit sám sebe…

                                  0 0
                                  • Čipera  

                                    Mě by zajímalo jestli vůbec někdo z těch vyvracečů moderní geo někdy na nějakým kole s moderní geo vůbec jel.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      možná i jel, ale otázka je spíš jestli to mělo na jízdu vliv. Ono meziročně/mezi­generačně v tom zase takové rozdíly nejsou, ale podívej se, kam se to posunulo za posledních 10 let. A to jak v MTB tak na silnici

                                      0 0
                                      • Čipera  

                                        Určitě je zřejmé, že se geometrie kol vyvíjí všechno na světě se každým rokem vyvíjí, posouvá dopředu, modernizuje, proto nechápu to tvrzení, že je to vlastně k ničemu.

                                        0 0
                                        • TeryPV  

                                          Pozor, já netvrdil, že vývoj je k ničemu. Vývoj se sakra důležitý a to i slepé větve vývoje. Nicméně se bavím o vývoji, ne o tom, že někdo udělá „kosmetickou“ úpravu ve zkrácení zadní stavby o jednotky mm a a pak to prezentuje jako „moderní geo“ a dělá z toho něco úžasného. 95% cyklistů hobíků to nemá nárok poznat, já bych řekl že těch % bude i víc. Je to jen marketing nic víc. Chápu vývoj v technologiích přužení/tlumení, brzd, řazení. I u té geo bych to chápal, pokud půjde o něco zásadního, ale řešit milimetry na zadní stavbě? To je čistý marketing a je to vidět i zde kolik lidí tomu věří. A ano mám vyzkoušených několik kol a já ty rozdíly v zadní stavbě nepoznám a předpokládám, že málo kdo to pozná.

                                          0 0
                                          • BB  

                                            nesouhlasím, délka zadní stavby má na chování kola zásadní vliv a jako hobík jsem zkrácení setsakramentsky poznal. Kratší rozvor díky zkrácené zadní stavbě kompenzuje položenější vidlice (výsledný rozvor je delší než u původního kola), takže ve sjezdu je to klidné a aby to zase dobře točilo, tak je zkrácená stopa kola větším off setem vidlice. A je to úplně jiné kolo, žádný marketing, žádná kosmetická úprava, žádná slepá větev ve vývoji geometrie. Nikomu to nevnucuju, věřím, že jsou lidi, kteří to nepoznají, třeba moje manželka by to určitě nepoznala.

                                            0 0
                                            • TeryPV  

                                              Hezky to máš z katalogu načtené :)

                                              Nějak mi technicky nedává smysl, jak může větší rozvor kol pomoc točivosti kola…

                                              No ono jestli to nebude tím, že jsi si koupil úplně jiné kolo. Pochybuji, že jsi testoval dvě totožná kola (tlumiče, vidlice, velikost kol, rám) pouze s odlišnou geometrií. Pokud ne, tak asi nemám smysl říct, že to poznáš.

                                              0 0
                                              • BB  

                                                umíš číst ? Napsal jsem, že položená vidlice znamená delší rozvor, a aby to točilo, tak to má zkrácenou stopu delším offsetem vidlice. A pro tvoji informaci to načtené nemám, už měsíc jezdím kolo s tohle geometrií. A jestli tě můžu poprosit, tak už na mě nereaguj, dík

                                                0 0
                                                • TeryPV  

                                                  Tak ono stačí, že jsi neodpověděl, zda se jedná o totožný rám, stejné komponenty jen rozdílná geo. To mi stačí a už nereaguji a Ty taky nemusíš :)

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Kolik jsi takovejch zkoušel ty?

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Jezdil si vůbec někdy na nečem takovém co je pro tebe zbytečné?

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    nemusíš testovat úplně stejný kola.

                                                    Základ je mít přístup k víc kolům a ty pravidelně střídat, pak jsou rozdíly patrné. Kdo má doma jedno kolo, tak si na něj zvykne a při 1–2× za rok krátkém testu něčeho jiného nepozná nic, protože na tom automaticky jezdí jako na svém kole a naopak pozoruje nedostatky, kde to není jak je naučen.

                                                    Alespoň tohle vidím v drtivé většině na test dnech. Max si někdo pochvaluje jak je to lehký, nebo jak to jede do kopce – což u testů kol v cenovce 150t+ už tak nějak jde ruku v ruce.

                                                    Na druhou stranu, kdo jezdí za sezonu těch kol víc, naopak vyhledává hrany v technice, kde který model co dovolí a tím, že má v ruce obecně „kolo“ tak nesrovnává apriori proti jedinému benchmarku.

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Asi 6 lidí vysvětluje jednomu, že nemá pravdu to je hustý…To je tak, když se narazí na pána všudebyl a všechnoznám. :-D

                                                    0 0
                                              • Polka  

                                                Offset? Driv z toho vsichni chcali u G2 geometrie ;-)

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  minimálně trek to dělá pořád, což je celkem blbý, pokud chceš jinou vidli

                                                  0 0
                                    • krabica  

                                      Co to je ta moderní geo? Jestli dlouhý předek a krátký zadek, tak jediná správná cesta je Mondraker, ostatní jsou zastaralé plečky :-)

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        Podival jsem se na tri HT ramy a ani jeden nebyl dlouhej (640 v XL) s kratkou zadni stavbou (438) ;-) Fully dlouhy maji, ale borec tady v zakladajicim prispevku resi HT kola.

                                        0 0
                                        • krabica  

                                          A co to Vantage? 705 v XL…

                                          http://www.mondraker.com/…tage-rr+/552

                                          0 0
                                          • Polka  

                                            Porovnavej srovnatelny ramy, copak epic nebo ten sup xp jsou am kola?

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              zrovna v sobotu mi kamarád říkal, že objel před rokem enduro serii na carbon epicu a že z toho dobře lítaly špony, po sezoně servis+oprava za 20t a kolo na dojetí po cyklostezkách.

                                              osobně si to vůbec nedovedu představit, trápit epica jako trápím trance to by byla zřejmě smrt nás obou :)

                                              0 0
                                      • Čipera  

                                        Nevím jestli 435 mm je to zrovna ta pravá cesta :-) cannon i spesl mají zadní stavbu 430mm cannon ve fullu 435mm a spoutu dalších značek taky ale na ht, ale jak zde píšou je to k ničemu. :-D

                                        0 0
                                  • TeryPV  

                                    Ty by jsi tomu spešlu mohl z fleku dělat obchoďáka :) Jakmile se někdo neztotožňuje s jejich vírou, tak ho přesvědčíš, že je jediná správná :) No tak prostě nejde říct, že tady ta jediné geo je správná, to je prostě nesmysl.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Zase mám pocit, že čteš úplně něco jinýho, než píšu… Fakt mě baví, jak pokaždý odvodíš něco, co tu nikdo nenapsal a následně si to sám vyvrátíš a označíš za nesmysl. Nebylo by snazší si na to založit druhej účet a vlastní vlákno?

                                      0 0
                                      • TeryPV  

                                        A mě zase baví jak Ti dochází argumenty :) Ale bojuj za své jediné velké S :)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Nemám důvod argumentovat proti něčemu, co jsem nikdy neřek.

                                          Tak mě napadá… Víš, že jezdím na Giantu?

                                          0 0
    • plysovykozisek  

      Spešl jasná volba.

      0 0
    • sharkeeCZ  

      Za men Spešl. Tedy já se rozhodoval také mezi Epicem, Canoynem a SUPem a nakonec u men vyhrál Spešl.

      0 0
    • adijamp  

      Vyhral Specialized dnes jsem ho objedal,je pravda ze vsude m kolo chvalil jak Sup tak Spec.Ale doživotní zaruka na rám a garanční servis zdarma vyhrál.Na rocniku 2016 jezdí i kamarad závody a nemůže si vynachválit.Ferrari mezi koly.Lehky rám a rychle kola.Kola Roval mám na MRX a Jsou luxus lehké a rychlé.Díky za navrhy i za klady i zápory.Snad neudělám chybu s timto kolem.

      0 0
      • Singlespeed  

        Doživotní záruka na rám je v dnešní době, bohužel, skoro k ničemu. Zkus reklamovat třeba 8 let starý rám s doživotní zárukou. Dostaneš nový, ke kterému nebude pasovat původní vidlice, bude určen pro úplně jiný rozměr kol, bude mít pevné osy, nedáš tam původní výplety ani kliky, prostě vůbec nic. Nezbude ti nic jiného než vše komplet vyměnit a poskládat úplně nové kolo. Podobně dopadne případná reklamace dnes nového rámu třeba za pět let. nic z původního kola na něj nedáš.

        0 0
        • JakeF  

          Nedávno tu proběhla story s reklamací Spešlu, kde místo vyreklamovanýho 26" rámu dostal dotyčnej 27,5" rám, novou vidli a nový kola… Takže asi tak.

          0 0
        • tomxxx  

          Zrovna o reklamacích starejch spešlů znám dost historek přímo od lidí co je reklamovali…měl super starýho epica v topu a dostal novej rám v topu…za mě teda docela úspěšná reklamace :D

          0 0
          • gemini  

            Taky si na reklamační oddělení Spešlu nemůžu stěžovat – kdysi mi praskl Stumpjumper Comp carbon ( ještě 26" ) a dostal jsem novej S-Worksovej rám ( samozřejmě taktéž 26" ):-) Ten teď po asi 3 letech praskl kámošovi, co jsem mu ho prodal, tak jsem zvědavej, co na to Spešl:-):-)

            0 0
            • kemo  

              Nechci vyvolat flame, ale tohle mi přijde hrozně vtipný.

              Normálně se na BF haní SUP že praská a tady se majitelé prasklých spešlů předhání, kdo svůj lépe vyreklamoval :D

              0 0
              • JakeF  

                Tak u Supů byli majitelé rádi, když konečně dostali novej rám, protože Sup to s oblibou řešil opravou…

                0 0
              • gemini  

                Prasknout může všechno…

                0 0
                • kemo  

                  O tom žádná. Jen na nějaké značky se pohlíží tak, že praskají a jiným se to záhadně toleruje a bezmála se to bere jako plus.

                  To říkám bez zášti, sám znám (osobně) člověka, kterému hliníkový SUP 2014 prasknul postupně 2× a 2× mu ho reklamovali. Ale je fakt, že má pekelnout techniku.

                  0 0
                  • gemini  

                    Ono to praskání u SUPa bylo jednu dobu docela častý – to se pak ještě chvilku s tou značkou táhne ( sám jsem měl Supa v merku, když jsem nedávno pořizoval HT a nakonec jsem se možná i podvědomě kvůli této minulosti poohlídnul jinde – u BMC:-)). U Spešla zase bývaly jednu dobu častý problémy s tlumičema s brainem – naopak o prasklých rámech sem zas tak moc neslyšel…ale jak píšu – prasknout může i Bianchi a to je tradiční značka – Ferrari mezi kolama…

                    0 0
                  • tomxxx  

                    Jenže on ten spešl praskne třeba po 5 letech ježdění, kde u supa už žádnou záruku nemáš (a u většiny ostatních „levnějších“ značek).

                    0 0
            • camlost  

              nebyla by rada, jak správně zničit S-Works, aby se dal úspěšně vyreklamovat rám?

              při dnešních cenách by se dal rám prodat a koupit za to auto. ;-)

              0 0
              • Petr L2  

                Člověče tak přesně takhle nějaký pako někde v diskuzi popsalo, jak se mu daří lupnout rám od Giantu a v pohodě vyreklamovat, někdo od Progress to četl, jak to dopadlo už nevím, ale padala slova jako podvod .......

                0 0
              • Rubi  

                Rada snad jedina: nebyt typicka vychcana ceska ku*rva :-)

                0 0
        • tromboonen  

          Ehm.. a je tohle fakt horší, než praskající SUP, u kterého nedostaneš po záruce NIC a v záruce pofiderní opravy?

          0 0
      • okam_z_brna  

        Teda říct o kolu za 90 tisíc, že je to ferrari mezi koly? No že tě huba nebolí

        0 0
        • plysovykozisek  

          A která značka je Ferrari mezi koly??

          0 0
          • Bubaaak  

            to bude favorit nebo ukraina

            0 0
          • Chlebovnik  

            Prej Kulenágo, ale osobně se spíš příkláním k Pínaréllu.

            0 0
          • okam_z_brna  

            No rozhodně ne specialized, kterej má minimálně 2 conceptstory v každým větším městě a o jinejch shopech nemluvě. Nebo je snad u nás odhadem tak 50 prodejen ferrari?

            Když už něco jako Ferrari, tak s puncem exkluzivity a ne značku, na kterej jezdí každej druhej.

            Za mě Colnago. Ale bavíme se o TOP modelu a ne o entry modelu za 90 tisíc.

            0 0
            • krabica  

              Specialized je tak VW.

              0 0
              • Petr L2  

                Ferrari asi ne, ale někde mezi Audi a Porsche by to být mohlo, sériovka za dost peněz, co by měla dobře fungovat a má velmi dobře zmáklou image .-)

                0 0
                • krabica  

                  Tomu říkáš něco mezi Audi a Porsche? Pro mě je to jasný VW – pokrývá celou paletu kol, od levných až po drahá. Audi by mohl být třeba Santa Cruz a Porsche třeba Liteville, Ford – Trek, Škoda – Author, Kellys – Kia, MRX – Dacia, Gost – Opel… :-)

                  0 0
                • okam_z_brna  

                  Tak znova… kolik vidíš okolo sebe jezdit Audi a Porsche? Je to něco jako VW, akorát bych spíš řekl, že s marketingem a lidovým cítěním v ČR něco jako Škodovka, protože spešla má fakt každej druhej.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Člověče já docela dost :-)

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Ja treba spoustu, ani tech ferrari nepotkavam uplne malo. Tohle jsou uplne nesmyslny srovnani :)

                    0 0
              • gerrard  

                Tvl. ty riskujes. To uz jsem tu jednou tvrdil a malem me umlatili pumpickama Specialized. :)

                0 0
                • krabica  

                  :-D Vůbec to náboženství kolem S nechápu. Pro mně to není nic extra, spíš takový lepší standard stejně jako Trek, Scott… Jen mají trochu lepší marketing, distribuční síť a celkem komplexní sortiment. Je fakt kvantum značek, které jsou pro mně exkluzivnější, třeba Santa Cruz, Bianchi, BMC, Ibis, Colnago, Pinarello, Turner, Yeti, Rocky Mountain a spousta dalších.

                  0 0
              • Tomcat  

                A kolik jiných značek Specialized vlastní… ?

                0 0
                • TeryPV  

                  No nevím jak je to s podílem, ale pokud vím tak se jedná minimálně o „koncern“ Specialized – Merida

                  0 0
                  • TeryPV  

                    tak je to S/M 51%/49%

                    0 0
                  • Petr L2  

                    Merida má od roku 2001 podíl 49%, celá operace byla provedena tak, aby Mike Sinyard byl dále majoritním vlastníkem a Merida minoritním akcionářem.

                    0 0
                  • Tomcat  

                    Tedy srovnání s VW není na místě.

                    0 0
            • Mr.Duck  

              A co je to zac to colnago?

              0 0
    • ZdeNECK1  

      za stejnou cenu rozhodne spešl, vyvojove karbonovy ram jinde, moderní geo, vyssi prodejni cena pri prodeji 2nd handu,

      nebo cannon fsi

      0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, chtěl jsem napsat nějaké info, ale pak jsem si všiml, že jsi už vybral Spešla. Určitě jsi chybu neudělal (podle mne ani s jedním), jen škoda, že jsi nezahrnul BMC TE 01 nebo 02 – dají se sehnat za super prachy 2016 a BMC je parádní stroj co do jízdních vlastností a kvalitou rámu a v neposlední řadě je poměrně neokoukaný…

      Každopádně až budeš mít kolo doma, vlož jej do biků a napiš, jak se na něm jezdí, sám jsem zvědav :-)

      0 0
    • Tomcat  

      Rovnat vedle sebe stejně vybavené kola Superior a Specialized je se rozhodovat jak mezi Renaultem a Audi/BMW a spol…

      Skoro mi to připadá jako pokus o flame, takový malý třídní konflikt.....

      0 0
    • Nikovlas  

      Asi to tu bylo, ale je to tak jediný, co k tomu vím.

      Letošní Sup má poměrně dlouhou zadní stavbu – asi 439 mm.

      Letošní Specialized má (už několik sezón) zadní stavbu 430 mm, což je v souladu s trendem posledních let – zkracování zadní stavby.

      Hlavový úhel mají oba 71°, což je poměrně hodně. (více obratnosti, méně stability ve vyšší rychlosti)

      Na příští rok udělal Sup novej rám a zkrátil zadní stavbu na 430 mm, takže by měl mít podobnou geometrii jako letošní Specialized (stejná zadní stavba i hlavovej úhel).

      Specialized udělal na rok 2017 taky nový rámy a položil trochu hlavovej úhel a sníženou ochotu zatáčet kompenzoval vidlicí s větším offsetem, aby i při položenější hlavě udrželi krátkou stopu (a zachoval obratnost). Taky trend posledních let.

      Osazením se mi obecně víc líběj Spešly – dávaj tam víceměně to, co bych si tam chtěl dát sám – ale jsou dost drahý. Nevím, jak je to s konkrétníma modelama, který chceš, ale očekával bych, že za podobnou MOC bude Sup líp osazenej… druhá věc je, za jakou cenu se k tomu budeš schopnej dostat – u Spěšlu asi půjde získat větší sleva… obecně bych ale řekl, že Sup bude vycházet výhodněji, co se týče osazení/cena.

      0 0
      • kemo  

        Super rozbor. Takhle informačně bohaté kdyby bylo celé BF, tak by mělo cenu zlata.

        0 0
        • Nikovlas  

          Na druhou stranu – je to jen porovnání papírových údajů z katalogu…

          0 0
          • kemo  

            … které si mohl ten, kdo toto vlákno založil, udělat sám a žádné bike-forum by nebylo potřeba. Pomohla by osobní zkušenost alespoň s jedním z kol, ale ať koukám do hada diskuze nad tebou jakkoliv, nic takového tam nevidím.

            Na druhou stranu jsou lidé (včetně mě) kteří katalogy nesledují, kola meziročně nesrovávají a nevědí, co je dlouhodobý trend v geometrii (ať už dobrý nebo špatný). Pro ty je pak podobný souhrn spásou, protože pak aspoň vědí, na co se při srovnávání zaměřit.

            0 0
            • tomxxx  

              Jestli chceš osobní zkušenost, tak jí mám s tim Supem. Je to prostě levný karbonový kolo. Osobně ho nejezdim, ale pod rukama v servise ho mám v jednom kuse, páč je to bída bídná. Vnitřní vedení trubičkama je něco otřesného, trubičky mlátěj v rámu, a když se ti zanesou bordelem, máš po prdeli, páč se vyměnit nedaj. Středove složení – vykloktané po 1000 km (u dvou Supů, každý má jiného majitele). Lak rámu hrůza a celkové zpracovaní rámu žádná sláva. Vše co jsem tu popsal neni jen moje zkušenost, ale když jsem hledal jak třeba vyřešit vnitřní vedení, tak ho tu řešilo hodně lidí. Na obrasu supa musim říct, že jsou tyhle nedostaty problémem levnejch karbonovejch kol (kromě toho středu, to sup absolutně nevychytal a se středama má problémy už od doby kdy sem jezdil starou kliníkovou XP920 s BB30, taky nic moc).

              Osobně mi nesedí ani geometrie, ale to je subjektivní.

              Hodně mě superior zklamal, měl jsem jednoho hliníkového a vždy s mi supy líbily, ale když to teď vidim…

              0 0
              • nox159  

                Pod tohle se podepíšu, jen to mlácení trubiček vnitřního vedení pozoruju o všech modelu ne jen u tech levných.

                Navic kdyby jsme zmínili fully tak praskajici zadni šavle na leve strane. Pravá konstukčne tak blbe navrhnutá že řetez vybrousi do rámu cca 3–5mm dražku – pozorováno u 5ti ks ruzných majitelu…

                Sup proste ne! Jen teda koupit za půlku na ksefty to se tady u nás rozmáhá a prý i vyplácí :)

                0 0
                • tomxxx  

                  Jo jo, sundat komponenty a ram do hajzlu, protoze oni byvaji docela pekne osazene.

                  0 0
                • tomxxx  

                  Ale zase to nechci vylozene hanit, on se ten sup da sehnat za hodne zajimave penize, takze se to nekde podepsat musi.

                  0 0
        • Petr L2  

          Dovolím si z vlastní zkušenosti nesouhlasit, když si opravdu pečlivě projdeš jakýkoliv kolo od Spešlu a kolikrát i dost vysoko v řadě, vždy tam najdeš několik komponentů, které by si na kole za tu cenu radši neměl a dobrovolně by si je tam nedal :-)

          0 0
          • Čipera  

            Tam už je to dané značkou. Všechny takové velké značky jako spešl, cannon, atd… jsou dražší a to protože dávají nemalé peníze třeba o proti supu nebo podobným značkám do vývoje a musí si to nějak nechat zaplatit. Další věc je, že je ta značka tak trochu exkluzivní a to si taky nechají zaplatit. Proto za ty samé peníze, třeba o proti supu má horší vybavení, ale zase je to znát na tom rámu geometrie, tuhost, výdrž. Však nejlepší modely supu, meridy atd… se pohybují okolo 80 000,– a na těhlech penězích větší značky s pořádnýma kolama teprve začínají.

            0 0
          • Nikovlas  

            Třeba novej Epic HT Expert mi připadá sestavenej tak akorát – nic tam podle mě není totální overkill a nic naopak vyloženě šunt (brzdy SLX jsou levný, ale mě osobně připadaj ok a za dražší bych nepřiplácel). To, že to stojí stovku, je druhá věc – ale to jsem i psal, že je to drahý. Jiný značky ti za ty prachy kolo vybavěj líp.

            Takže to, že si dovolíš nesouhlasit s mým osobním názorem, je zcela v pořádku – je to prostě čistě moje subjektivní preference.

            0 0
            • Petr L2  

              No jo, jenže to je kolo za kilo, podívej se na levnější kola, já měl třeba na Camberu kazetu HG-20, což je pokud se nepletu Acera :-)

              0 0
              • Nikovlas  

                I ten Comp se mi zdá poměrně vyváženej (opět tedy dost levný brzdy… náboje neznám…) Obecně by ještě mohli třeba přidat karbonovou sedlovku a řidítka (hlavně u kol za 100 a víc)… ale zase řidítka a představec si stejně každej koupí podle toho, co mu sedí, tak by bylo blbost dát tam nějaký pěkný, který pak člověk vymění např. kvůli nevyhovujícímu sweepu…

                0 0
            • sharkeeCZ  

              Epic ma u modelu za skoro 140k hlinikovou sedlovku :-(

              0 0
    • vit25  

      Jestli mohu něco hodit do řečnické pranice, měl jsem spešla tam mi nevyhovovala geometrie teď mám supa a jsem spokojený

      0 0
      • TeryPV  

        to jsi neměl říkat, teď Tě tu někteří, jako třeba JakeF, ukamenují. Tě přesvědčí, že jsi nýmand, který to nepozná a nebo Tě přesvědčí, že jsi měl špatného spešla, musíš si koupit model s moderní a módní geometrií :)

        0 0
        • JakeF  

          Když už plácáš kraviny, aspoň se je nesnaž házet na mě, děkuju.

          0 0
    • jarouš2  

      To je sranda si toto číst.

      když vím jak se chovají u spešlu k zákazníkům při reklamaci.

      Navíc už ta značka specialized fuj, Nechtěl bych…

      Na druhou stranu chápu že je někdo pro tuto značku nadšený..

      0 0
      • ememem1  

        no povedz nam, jak sa chovaju ?

        0 0
      • McBlacky  

        btw – sežeň si náhradní motýlky co máš v zámku sedlovky. A moc nedoporučuji jezdit bez držení v záklonu. Docela to rádo praská i na silnici pod lehkýma riderama – myslím konkrétně tyhle černý co jich je plná ebay a Ali.

        0 0
      • Nikovlas  

        Docela sranda tohle číst.

        0 0
        • pierogross  

          :)))

          0 0
        • TeryPV  

          A zase, typická reakce, někdo má jinou zkušenost, ale jak se šáhne na S tak hned lže atd… to je prostě hrozné…

          0 0
          • Nikovlas  

            Spíš jsem narážel na to, že nenapsal absolutně nic konkrétního. Pouze o nějakym jejich přístupu k reklamacích a o tom, že značka je fuj. Takže je to zase jen plácnutí do vody.

            0 0
    • itvostro  

      V prvni rade bych si projel obe kola ktere ti bude sedet lip..

      Az potom bych resil znacky ale pokud nebudes videt rozdily sel bych do speslu pukud je muzes mit za stejnou cenu.

      Ano je to znamejsi a vyhlasenejsi znacka a proste se na nej lip diva pro ty co to tady tak resi :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.