Ahoj,
na kazete Eagle XX1 mi dnes při nasazení nového retezu začalo střílet na nejvíce jezdenych pastorcich 3, 4, 5.
Je to při záběru do kopce, jinak to tak hrozne není.
Kazeta má najeto cca 5000km. Můj dotaz je, sedne si to nebo je to v p…?
Dekuji
Ahoj,
na kazete Eagle XX1 mi dnes při nasazení nového retezu začalo střílet na nejvíce jezdenych pastorcich 3, 4, 5.
Je to při záběru do kopce, jinak to tak hrozne není.
Kazeta má najeto cca 5000km. Můj dotaz je, sedne si to nebo je to v p…?
Dekuji
Jezdi na chvíli lehčí převody, ale výměna tě nemine.
Takže si to sedne? Časem?
S tím bych nepočítal. Pokud budeš jezdit lehčí převody, tak se ti asi povede dojezdit nový řetěz. Z vlastní zkušenosti to tak funguje. Při další výměně dávám komplet vše nové.
Pokud máš XX1 sadu za spoustu peněz, je zcela nepřípustné tolerovat jakoukoliv jinou než špičkovou funkci systému, takže určitě okamžitě vyměnit.
Nesedne, vyměnit kazetu
No, je to v háji, nějak brzy ale…
Každopádně spotřebák a je to tak potřeba brát…
kazetu si nech …a pak na ní dojezdi „zajeté řetězy“ .
Ale tohle je asi fakt na novou-tedy pokud se nedají sehnat samostatné pastorky…
Ta kazeta je z jednoho kusu vyjma největšího vorla… :o/
Koupis obratem novou kazetu, nevidim problem. Kup radsi rovnou dve at mas k ruce nahradni a nemusis cekat dva dny na dodani.
;)
No jasne, ještě najít sponzora, který to zacvaka:-))
Na XX1 jsi měl, takže bys měl mít i na odpovídající řetězy. Jak praví přísloví, kdo chce opici, musí mít na banány.
Myslím, že o tom, zda-li na to měl nebo ne, to není. Pominu, že ta zlatá mi přijde jako Adidas od Vietnamců, čím víc pruhů… znáte to všichni…
Je zvláštní, že ta kazeta odešla po 5tis. km, i ty dva řetězy nejsou úplně mimo, ale to je individuální a jestli to pravidelně měřil… Stále tomu nějak nerozumím…
Stalo se mi nwco podobneho u Shimano SLX kazety, kdy 2 nejmensi pastorky strilely, i kdyz retez mel byt jeste ok. Odpravilo je silove slapani. Nastesti jsem objednal pastorky zvlast a kazeta jezdi dodnes. Asi uz 5 retezu.
Divné to tedy je a je to fakt pech. Jediné vysvětlení je asi to silové šlapání. Už jsem viděl kazetu od závodníka, který ji zrušil po 1500km.
Je to určitě XX1? U kola v profilu je psaná NX.
No i já jsem silový jezdec, takže to možná bude odpověď. Kazeta je opravdu XX1.
 
                    
                nejen silové šlapání-jízda v písku a blátíčku je možná větší „urychlovač“ opotřebení!
Prostě sada pro profíky, kteří to fasují a neřeší nebo pro děti, kterým to vydrží :-)
Nebo pro pracháče ;).
Tak pokud mas dremel nebo podobnou frezku, jde to snadno zachranit. Staci spravne zbrousit nabezne hrany zubu. Uz se to tu resilo mnohokrat i s obrazkem.
Tazatel to asi snadno a levně řešit nechce :-)
Nikdo mu to nevnucuje. Za blbost se plati.
:-)
Kdyby chtěl snadno a levně, nekupoval by XX1, ale třeba SX. Funkce se střílející kazetou je u obou sad naprosto stejně špatná.
Dal jsem tam řetěz na kterém mám najeto asi 1500km a běhá to nadherne. Před chvilkou jsem se vrátil z objížďky kolem baraku. Proste kazeta už není na novy řetěz.
prostě to teď už s řetězem dojezdit do smrti a pak vše nové
Souhlasim
no ale to vypadá , že náklady na provoz, údržbu a servis tvého kola budou stejný jako na sportovní motorku !
PS: Mně to vychází cca na 1,–Kč/ km (poslední 2 roky)
No a?
no b!
Nevím, co jsi tou tvou další hloupostí chtěl říct, no, sám sis odpověděl…
co je hloupost? že si dovolím sdílet svoji zkušenost ? že uvádím náklady na provoz svého kola? Já to považuji za zajímavé..na rozdíl od tvých prázdných plků… :-)
Náklady na provoz 1 Kč/km, to je skvělé, ale zkus si spočítat, což je zajímavější, náklady na pořízení a provoz, pak Ti ta cifera vyjde možná i větší, než u motyšky
Točit řetězy dokola dokud to funguje. Pak vyměnit vše i s převodníkem. Na 11sp tocim řetězy a občas tam vrazim ojety ze silnice.
Přesně začni točit řetězy od prvního do kola.
Nevýhoda 1× něco sad. Olítá se spodek a kupuje se nová kazeta. U 3× něco vyzdržely kazety déle bo se tolik netočily malé pastorky. Drtily se těžké převody, ale stále byla rezerva.
No nevím, na GX kazetě mám 4 řetěz. Jeden vydrží kolem 1300 km. Nájezd kolem 6000 km. Poslední řetěz sem tam ze začátku střelil na jednom pastorku. Nyní je budu točit od začátku. Na 3×9 mi odešla kazeta dřív.
pak je tedy otázka, jestli není lépe kupovat levný „měkký“ řetěz a raději "ochránit kazetu, než kupovat řetěz s lepší životností a devastovat pastorky!
ale to už se tady x-krát řešilo..a já se přiznávám na 1×12 nejezdím…mám jinou filozofii!
PS: u tak luxusních sad bych očekával vyměnitelnost jednotlivých pastorků v kazetě..
zvláště když váží 350g a jsou z jednoho kusu!
no..jo to je fakt…to jsem si neuvědomil…je to prostě profi závodních komponent-a tam jsou jiné priority.
Asi jsem viděl jinou sadu 1×12…kde byly vyměnitelné spodní pastorky..třeba tady
Levný „měkký“ řetěz ti kazetu rozhodně neochrání.
Spíš naopak.
ještě by to chtělo možná měrku na pastorky-u tak drahé sady se už asi vyplatí…
ještě by to chtělo možná měrku na pastorky-u tak drahé sady se už asi vyplatí…
