Stříkání rámu v domácích podmínkách

44 nepřečtených
  • geronimo.1

    Ahoj, rád bych se pustil do změny barvy rámu. Hliník, aktuálně převážně zelený, chci červenou:) Rám je novej, takže žádnej vryp nebo oděrka. Dá se stříknout rovnou na tu barvu (po odmaštění apod.) autobarvou ve spreji nebo to je hodně blbej nápad? Nemusí to být extra kvalita, bude to takovej pivní bajk. Ale zas úplně strašně by to taky vypadat nemuselo, pochopitelně. Vím, že mě každej druhej pošle do lakovny, kde to udělají pořádně, ale co jsem zkoušel lakovny v okolí, tak buď zatím jim nejede provoz nebo jsou drahý (třeba jen chemický odlakování si někde řekli za litr). Nebo obojí, drahý a za měsíc nejdřív.

    0 0
    • Smazaný účet  

      pan Onuce má v tomto směru bohaté zkušenosti…

      0 0
    • Smazaný účet  

      ok, ale vážně – dá se to stříknout rovnou a koukal bych na barvy na zbraně

      0 0
    • gersa  

      Já jsem dal za opískování a barvení rámu pro juniora 500Kč

      Ale na pivní bike je to asi zbztečně moc

      0 0
    • JanKoumar  

      Domácí lakování stojí za prd. Dělal jsem zimáka, tam mi to bylo jedno.

      Ale bajk jsem dovezl do lakovny, rám mi opískovali a nahoru dali černý lesklý komaxit.

      Je to daleko lépe otěruvzdorné a lépe to vypadá.

      0 0
    • Smazaný účet  

      AHoj využiji téma…

      zkoušel někdo raw design?

      chtěl bych barvožroutem lak sundat a poté přelakovat hliník bezbarvým lakem…

      Barvožrout zvládnu ale co pak s tím rámem?

      Je potřeba rám před lakováním vyleštit?

      Nebude to po nalakování mít třeba nějaké mapy atd?

      Jaký bezbarvý lak použít – plechovku ve spreji nebo stříkací pistole?

      Vyrobím decentní samolepky a chtěl bych je nalepit až na finál s lakem.

      Jedná se o rám Cannondale F29 tak snad to nebude příliš tenkostěnný hliník :)

      0 0
    • onuce  

      Není to špatný nápad. Sám jsem stříkal celý rám sprejem. Byla to syntetika namíchaná dle RAL v míchárně autobarev. Drží dobře, přežila vedra i mrazy. Pokud Vám bude vyhovovat běžně dostupný odstín barvy prodávané originál ve spreji, vyjde to ještě levněji a nebál bych se toho. Jen koupit co nejkvalitnější a s největší kryvostí. Výhodou je ve výsledku vždy snadná a dokonalá oprava poškozeného místa, máte prostě zbytek identické barvy :) Jinak tedy na originální lak možno sprejovat bez základovky.

      0 0
      • couffy  

        …a na kolik vás to mistře celkem vyšlo?,Nepočítám zelené lino.Kolik času bylo zapotřebí?

        0 0
        • onuce  

          Přišlo to asi na tři stovky. Zbytečně jsem to nejdřív stříkal černým akrylem, to již bych neudělal. Odstrojil jsem minimum, část oblepil. Jen na tom odstrojování a nastrojování se ušetří moře času.

          0 0
      • jardalee  

        no koupil sem v lidlu nakou matne cernou antikorozni na vyfuky za 50kc,vyslo to na cely kolo a vypadalo to naprosto uzasne,takova matna jak surovej karbon nebo neco takovyho,problem je ze se hodne prasi a za chvilu na tom byla vrstva prachu ale jinak to drzi taky dobre :)

        0 0
        • TK75  

          Tak to zní lákavě

          0 0
          • jardalee  

            jo no ja od toho nic necekal koupil sem staryho ocelaka a byla na tom naka silena seda a cervena,ale hladka,tak sem to jenom ocistil horkou vodou a potom redidlem a narazil v lydlu na tuhle slevnenou cernou a vysledek dobrej krasne to prilnulo a drzi to akorad jak rikam na te matne cerne je silene videt prach,vic nez na leskle :)

            0 0
            • jardalee  

              nasel sem aji foto ale tam neni nic videt proste cernej ram :)

              0 0
              • TK75  

                Černá je nejhezčí a náhodou to vypadá úplně v pohodě.Dokonce je to na můj vkus ještě moc pěkný a lesklý:-)

                0 0
      • geronimo.1  

        Výborně, to rád slyším s tou barvou přímo na původní barvu. Předpokládám lak lehce přebrousit, ať nová vrstva má na čem držet, co? Jaká je odolnost, srovnatelná s původní barvou?

        0 0
    • DejfSejf  

      Minulý týden jsem odvezl své druhé RB rr1100 přímo k výrobci Race Bike do Opavy. Původní bílá půjde pryč a nahradí ji černý lesk. Odlakovani, odmaštění, nový lak s polepy RB vyjde na 2500,– nemyslím si že je to nějak moc… Čekací doba 3 týdny…

      0 0
    • bathed  

      V profilu mam dve kola. Obe strikane doma.

      0 0
      • couffy  

        Tohle už je vyšší dívčí,Ten LP je luxusní.

        0 0
        • bathed  

          … a pritom na tom fakt vubec nic neni…

          0 0
          • jardalee  

            no chce to asi kvalitni spreje,protoze co sem zjistil tak nejhorsi je ruznej tlak,no a potom kdy prestat,protoze jak uz je to prazdnejsi tak to obcas vychrstne kapky :) ale asi je to problem tech levnych spreju

            0 0
          • aristo  

            Jakej byl postup malování té mapy? To by mě jako laika zajímalo :-)

            0 0
            • bathed  

              To si to polozis na podlozku, odmastis, vezmes si bavlnene rukavice abys to nepotapal. Pak uchopis fix – akrylovy Molotow a kreslis :-)

              0 0
    • Michal.jezdec  

      Modrá za 120kč, základovku jsem dal taky. Nástřik základ 1×, vrchní 2×. Nedostatky ještě poladím. Odstraňovač na to určitě nedávej – ten s tím nehnul ani trochu, nevím čím to před cca 25lety stříkali, ale pomohla až flexa s drátovým kotoučem :-). To na hliníku nezkoušej :)). Jemně to břebrus, stříkni a je to. Když se ti to nebude líbit, tak to odvez do lakovny :). Původní stav mám v profilu.

      0 0
      • Michal.jezdec  

        Lépe vyfoceno.

        0 0
      • bathed  

        Lakozer samozrejme ANO. Pouze u nekterych puvodnich nastriku je zapotrebi aplikovat nekolikrat: nanest, nechat zaschnout a znova. V jeden moment se dostane pres svrchni lak a dostane se na barvu. Pokud je ram strikany akrylem, zabere lakozer v podstate hned, u epoxy laku je to delsi.

        Podstatnejsi ale spis je, kdy ho pouzit a kdy ne. Pokud puvodni design neni moc reliefni – tzn. pokud loga a ruzne pruhy nelezou na omak z laku ven, je celkem kontraproduktivni sundavat to dolu vsechno. Proc? Protoze nekdo udelal zaklad – ale ne ZAKLADOVKOU ale primerem zrejme dost dobre, tudiz je lepsi se pokusit tu predchozi praci spis pouzit nez odstranit. Zkratka: zarovnat relief brousenim hubkou, diry od sutru a strabance zacelit co nejjemnejsim dvouslozkovym tmelem. Znova zabrousit. Odmastit, dat filler – idealne dvouslozkovy. Nasledne nejakou 1000–1500 hrubosti na mokro zabrousit, pokud se otevre plnic a ukaze nejake stare misto, lokalne opakovat strikani a znova dobrousit. Na tohle kvalitni barva – na Molotow po poslednim strikani nedam dopustit! Nasledne masky, strikani jinyma barvama, polepy, kdyz je potreba rucni grafika. Nasledne moc neotalet a po strikani barvy do 48mi hodin kryci lak. Zase stejne jako filler 2K epoxy.

        Ocel je obecne mnohem snazsi nez hlinik, naopak karbon je v podstate sranda. Vyhybat se podobne uchylce jakou trpim ja a tou je tmeleni spoju a svaru. Hnus… Jenze ja pokazde stejne podlehnu…

        0 0
        • Michal.jezdec  

          Aplikoval jsem 2×, dolů šli akorát nálepky a na pár místech barva no a když už jsem měl nanesený odstraňovač, tak jsem neriskoval přebroušení a nástřik nové barvy na narušený podklad. Je rozdíl jestli dělá člověk starý ocelový rám nebo něco novějšího. U mě drobné nedostatky vzhledem k budoucímu použití nehrají roli.

          0 0
          • bathed  

            No, asi tak: zasadni je, jestli sis prisel zamachrovat co se ti povedlo a nebo se vyjadrujes k tematu. Jestli to prvni, tak ti to neminim moc kazit, protoze tohle je ciste tvuj boj a me osobne to moc nezajima. Jestli to pomuze: mas to fakt moc pekne! Pokud je to ta druha varianta, pak musim rici, ze jsi uplne mimo misu. Bud nechapes a nebo ignorujes zadani. Popisujes ocel, zadani je HLINIK! Spoleham na inteligenci zakladatele vlakna, ze se snad nenecha tema nesmyslama zmast......

            0 0
        • geronimo.1  

          Koukám na Molotow a jde mi z toho hlava kolem. Tolik druhů, tolik možností… dokázal bys poradit, kterou řadu vybrat? Nakonec, po všem hledání tipů a nápadů, jsem změnil názor a bude stříbrná, furt ale nevím, jestli chci mat, lesk nebo něco a la metalízu.

          0 0
    • Hadato  

      Trochu se tady přiživím, ať nezakládám nové vlákno.

      Nevíte někdo, za se dají někde nechat vyrobit šablony na stříkání rámu (hlavně nápisy, asi vinyl)? Dost nerad bych to řezal sám doma žiletkou, protože bych tam chtěl dostat i trochu menší písmo. Kdyby to někdo uměl udělat doma, tak věřím, že se nějak domluvíme.

      Plán je originální hliníkový rám odbarvit/obrousit, dostat do broušeného vzhledu a následně dát průhledný základ, stříknout transparentní modrou tak, aby pořád šla vidět broušená struktura a pak transparentním lesklým 2K lakem, aby to něco vydrželo. Nápisy bych chtěl nechat v broušeném hliníkovém vzhledu – po nastříkání modré barvy budu šablony sundávat.

      0 0
      • kamaro  

        Grafiku Ti udělají v reklamce – vyřežou Ti ji na plotru do fólie a pomocí přenosné fólie to přesuneš na rám. Čím lepší podklady jim nachystáš (vektor), tak tím méně za to zaplatíš a tím více budeš mít výsledek pod svou kontrolou.

        Ale co se týče toho průhledného laku, tak to teda nevím. Jednak neznám „průhledný základ“ a nevím jak průhledný lak bude držet na hliníku bez reaktivního základu… A to vybroušení celého rámu do vzhledu který by se ti líbil Tě bude stát spoustu nervů a času.

        0 0
        • Hadato  

          Díky za radu! Máš nějakou reklamku, kde to necháváš dělat? Jaký materiál běžně používáš?

          K tomu základu: Špatně jsem se vyjádřil, mám transparentní adhesion-promoter, bezbarvý základ jsem našel, ale je to beznadějně vyprodané (bylo to něco na epoxidové bázi), navíc netuším, jak by na tom držela barva.

          Nebo to nebude fungovat? Existuje popřípadě nějaká jiná cesta, jak se dostat ke kýženému (nebo alespoň podobnému) výsledku?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.