Staveci a gramhonici potrebuju radu

107 nepřečtených
  • DoDo2

    Stavim bike pro kamaradku , dost jezdi (loni 4k km, ale jen rychle xc, zadne tezsi tereny nebo dropy). Vazi 55 kg. Pozadavek je co nejlehci bike, ale je omezeny rozpocet (nekde mezi 20–30k).

    Ram bude HT cina karbon s klasickym hlavkem. Kola poresim na hnojisti pozdeji. Jakou by jste dali vidli, kliky (BSA), brzdy a razeni (2×10)? (klidne bazar ve slusnem stavu),

    0 0
    • alinceb  

      Vidli SR Epicon X2 T-T a řazení 2×10 SLX a kliky taky asi SLX.

      Jinak pokud je kamarádka menšího vzrůstu, tak na bazaru zdejší uživatel ELx prodává komplet rámovku – základ pro MTB kolem 10kg jak vyšitej a cenově budeš pod cenou čínského karbonu+Epicon…

      0 0
      • karliner  

        Proč pro holku 2×10?

        0 0
        • JSt  

          presne! jedna pila ji musi bohate stacit. ;-)

          0 0
        • DoDo2  

          Asi mas pravdu, neuslape dvoupilu, tak 3×10.

          0 0
          • alinceb  

            To bych asi neřekl. Spíš se jí zeptej, jak často řadí kašpárka (jestli vůbec) a pokud neřadí, tak bych se nebál kombinace kliky SLX 38/26 + kazeta SLX 11–36…

            0 0
        • alinceb  

          Třeba protože to napsal v požadavcích v úvodním příspěvku…?

          0 0
          • karliner  

            Teď ještě je otázka, co za tím 2×10 v úvodním příspěvku znamená ten otazník, co? :-P

            0 0
            • alinceb  

              Napsal: Jakou by jste dali vidli, kliky (BSA), brzdy a razeni (2×10)? , takže otazník jasně patřil k celé větě.

              Kdyby napsal: Jakou by jste dali vidli, kliky (BSA), brzdy a razeni (2×10?)? , tak by to bylo něco jiného, ale…

              Takže remízu neuhraješ ani tentokrát…:P

              0 0
              • Vilém  

                ..aneb najdi 5 rozdilu:)

                0 0
              • DoDo2  

                Puvodne jsem mel na mysli 2×10, ale trosku jste me nahlodali, prozkoumam, jake jezdi prevody a podle toho bud vyberu vhodnou kombinaci 2×10 nebo zustane u trojplacky.

                0 0
                • alinceb  

                  To bude optimální…ono záleží, jestli šlape spíš silově (aby jí nechyběly těžké převody) anebo spíš kadenčně (to by u 2-placky nebyl problém) a pak jestli jezdí hodně kopcovatý terén (technické věci jsi psal, že nejezdí).

                  Já sem letos poprvé nahodil dvojplacku 2×9 40/27 + 11/34 a převody mi vůbec nechybí. Když už je situace, že bych využil 22z nebo 24z pilu, tak mě spíš podklouzne zadek, než že bych to neušlapal. Standardní „kašpárek“ je 22/32 (0,68) nebo 22/34 (0,61), u 2×10 je pak 26/36 (0,81) – takže prakticky přijdeš jen o ten úplně nejlehčí převod…

                  0 0
                  • JSt  

                    // takže prakticky přijdeš jen o ten úplně nejlehčí převod…//

                    praaavee. kdyz vyjedes jednou za cas tak se kousnes a tu absenci vecernicka prezijes. pokud se dostanes do kopcu na par dnu, budes druhej den kurvovat a treti tlacit a krecovat. po case si mozna zvyknes. ;-)

                    tady ty dvouplacky a „moderni“ prevody jsou na xc, kde tech 30km vpohode objedes bez razeni 22z deklu. na delsi streky na to chce mit, aby ses netrapil.

                    0 0
                    • scret  

                      budto maji vsichni tady tak najeto nebo nejezdej v takovejch kopcich…

                      Ja jsem kolikrat rad za prevod nejlehci 22/34, nekdy by se mi klidne hodila vzadu i 36ka…

                      Nejak si nedokazu predstavit jezdit treba 26/36… Pocitam, ze bych na tom byl podobne jako 22/32 a to je dobry na XC kolo (na KHS to tak mam), ale na AM fulla by mi to proste v kopcich nestacilo…

                      0 0
                      • alinceb  

                        Však já ale mám XC kolo…na AM fulla bych dal tak 36/24 + 11/36…:)

                        0 0
                      • jIrI___  

                        24/36 mám na hraně i na XC biku, občas bych snesl i lehčí převod :D

                        0 0
                        • scret  

                          jj, jen ta premyslim nad tema vykrikama nad uzasnosti XX1ky:)

                          To abych podle vyjizdky kam pojedu bral jinou placku:))

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Nejlíp ještě druhou do báglu a přehodi před kopcem. :D

                            0 0
                            • scret  

                              tak tak:)

                              a pak nejlip i treba treti a to to vlastne muzu rovnou vozit pokupe sebou, coz vlastne vozim:))

                              0 0
                          • JSt  

                            sak to neni urceny pro vyletniky, ale pro zavodniky na 5km okruhu, ze. ;-)

                            0 0
                            • scret  

                              nevim pro koho je to urceny, ale ted to perou skoro na vsechyn top AM kola:) a dle ohlasu se nad tim zacinaji rozplyvat i normalni jezdci…:)

                              Ale me je to celkem fuk, ja si budu jezdit co mi vyhovuje:)

                              0 0
                              • JSt  

                                aha. jsem myslel, ze je to enem na xc kola. O:-)

                                0 0
                    • alinceb  

                      No dřív sem vozil klasiku s kašpárkem 22/32 a teď mám 27/34. Malou pilu sem řadil jen minimálně (kašpárka skoro vůbec) a teď s 27z ji stejně skoro neřadím – většinu tras utáhnu na 40z. Ale je pravda, že dlouhý (vícedenní) trasy nejezdim…:)

                      0 0
                      • JSt  

                        sak jo. malej dekl tam je vpodstate jen kvuli tem dvema nejvetsim pastorkum, ale nekdy jsou potreba. ;-)

                        0 0
              • karliner  

                Kolům celkem rozumíš, ale při češtině jsi moc pozor nedával, viď.. ;-)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubiik  

      Chystam se do bazaru dat smyk Shimano SLX FD-M660–10 – Dyna-Sys a hazku Shimano XT M780. Oboje jako nove – najeto cca 50km.

      Kdybys mel zajem tak se ozvi.

      0 0
    • Mark-H14  

      Můžu vědět jaký rám máš vybraný? Prosím o odkaz. Pokud nekoupím klukovi slušný bazar 15", tak bych také nechal postavit na něčem podobném. Díky

      0 0
      • DoDo2  

        Beru tenhle ram prodejce by el byt provereny – a_baygoods

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Gabbo  

      Planuji pritelkyni asi taky neco postavit na tom samem ramu ale s nepatrne vetsim rozpoctem.

      Uvazuji o Rebe, komplet SLX, riditka, predstavec, sedlovka taky karbon cina, kola asi cridy s moznosti vymeny za ust do budoucna, nebo me zaujaly Remerx Magix, ktere se daji na cyklobazaru docela dobre koupit a jsou na tom vahove velmi pekne.

      0 0
      • alinceb  

        S nepatrně větším rozpočtem bych se rozhodně vykašlal na Cridy a nechal uplést lehké bezduše (Novatec 711/712+WTB Frequency i19). RMX Magic bych teda nebral ani omylem…

        0 0
        • DoDo2  

          JJ, presne tyhle kola tam palnuju ja :-)

          0 0
        • scret  

          *1

          0 0
        • hovanec  

          Na 55 kg si může dovolit superlajt kola kolem 1600 g.

          0 0
          • alinceb  

            Však to ty, co jsem navrhoval, zhruba budou mít. Ale po problémech, jaké tu lidi s Magicama měli, bych je teda rozhodně nechtěl ani zadarmo…

            0 0
            • hovanec  

              Vozím teď VIKING a zatím bez problému. Na Magic jsem neslyšel taky žádnou chválu. Ale to na Remerx v poslední době obecně… :) Nicméně ZTR je na tom cenově i váhově lépe než WTB. Jak pevnostně, to nevim…

              0 0
              • karliner  

                Ráfky Remerx 7325 zapletené na nábách Novatech jsou levná, lehká a spolehlivá kola. Pro popisované dámské použití naprosto dostačující…

                0 0
                • hovanec  

                  Defakto cokoliv, jak jsem napsal, je pro 55 kg dostačující. ;) Takže, ať si vybere dle vkusu a rozpočtu.

                  0 0
                • alinceb  

                  Nevýhodou je, že nejsou TLready. Proto bych šel spíš do těch WTB. Ještě by šly DT XR400, ale ty taky nejsou na bezduše…

                  0 0
                  • karliner  

                    Jo, to jo, otázkou je, zda mají pro uvedené použití bezduše smysl…

                    0 0
                    • alinceb  

                      To je tak vždycky…ale zas proč nemít tu možnost. Imho je možnost montáže bezduší důležitější, než mít třeba SLX kliky místo Deore (odpovídající cenový rozdíl)…

                      0 0
                      • karliner  

                        Pozor, s těma klikama bych nepodceňoval dámský faktor. SLX jsou jednoznačně hezčí :-)

                        0 0
                  • Kubiczech  

                    Bezduše se na Remerx ráfky nahazují vcelku pohodlně, takže v tom bych nutně problém nehledal. Na DTčka je to krapet horší, ale jde to.

                    Kola na DT XR 400 a Novatecích 711/712 pod 1600 g bych tu měl navíc, kdyby byla jó nouze.

                    0 0
                    • DoDo2  

                      V jakem stavu a za kolik penez?

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Už to bude rok, co je mám jako záložní kola a od té doby samozřejmě nevyjely. Ráfky jsou jeté jen párkrát, náby toho za sebou mají víc. Nicméně v pořádku, ložiska ok, zánovní ořech, od posledního servisování jsem na tom nejel.

                        Úplně je prodat nepotřebuju, ale kdybys měl zájem, tak se domluvíme. Kdyžtak email. Fotky hýr

                        0 0
              • alinceb  

                ZTR je levnější než WTB? To čtu/slyším prvně…

                0 0
            • Mark-H14  

              Moje 52kg žena také jezdí Magicy a vše OK. Málo která ženská to drtí a prasí a těch 55kg…

              0 0
          • scret  

            superlajt kola – 1600g?:)

            Pritelkyne ma kola na AM jezdeni a maj cca 1630g:)

            0 0
            • hovanec  

              cca ze zkušenosti není přesná váha. ;) A jinak teda když se podíváš na váhy různých vysokých modelů zapletených kol, tak málokterá jdou s váhou pod 1600 g. Když teda beru DT za 25 tis. nebo Mavic za 15 tis. tak asi ano – lehce pod 1600 g.

              0 0
              • scret  

                no tak aleeee:)) Nemusej byt tovarni, daji se i sikovne zaplyct:)

                Btw.kdyz to chces presne, prosim:) jinak je to vcetne NT pasky a ventilku…

                0 0
                • alinceb  

                  „Zapleteno na Hnojišti“ :D

                  0 0
                  • scret  

                    samozrejme:)

                    Jinak kola drzej a velky diky patri Hnojovi za osefovani custom barvy rafku (ZTR Arch Ex) a Radovi za polepy…

                    0 0
        • kali222  

          už by úplety s timhle wtbéčkem i tim širším měl někdo hodně rychle a hlavně pořádně zrušit. těhle ér nadpozemskejch ráfků už tu bylo… . :)

          0 0
      • mr.nikdo  

        Anebo naby na prumyslech, 32 dratu, rafky TLR… Do 4 se vlezes s vahou okolo 1800 g…

        A to uz tam v te cene mozna bude i paska a ventilky ;-).

        0 0
        • Hnoj  

          Za 4tis tubeless ready kola? To mi je prosím ukaž !

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tady, tady. Ted ti je ukazuji. Vidis je?

            Vim o nich. Dokonce tady byly na bazaru a uspesne jako TLR s mlekem a plastem jezdi.

            Mimochodem, do 4 se dlouhou dobu dala sehnat UST kola. Ted to je tak 4,5 (Shitmana MT-65)…

            0 0
            • Hnoj  

              Shimano kola jsou šrot…

              Zatím jsi ukázal leda velký kulový…

              0 0
              • hovanec  

                A navíc absolutně bez podpory náhradních dílů. Většinou se nedají sehnat nebo jsou drahé jak nová kola. Už bych Sh nechtěl. Pořád se v nich člověk vrtá, aby vydžely.

                0 0
                • jIrI___  

                  A druhý tábor lidí může podložit, že správně seřízené kónusy jsou takřka nesmrtelné. Si člověk nevybere :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    A nekdo ti rekne, ze ma velke problemy s Mavicem na prumyslech…

                    0 0
                • obda  

                  Pokud si pamatuju, tak jsem našel německej eshop, kde třeba dráty (ale i jiné díly) na Shimana měli normálně skladem. Ráfky už jsou jiná písnička, ale za ty prachy není problém pořídit celé kolo. Nicméně ráfek jsem na bajku ještě nezrušil.

                  0 0
              • mr.nikdo  

                Tak nevim, kam koukas. Ukazuji ti tady za pocitacem ta kola. Mavam s nimi. Asi ta technologie neni dokonala, kdyz to nevidis.

                Dokonce s nimi jezdi 3 spokojeni uzivatele a 4. budou jezdit od pristiho tydne. Celkove uzivatelu vice, ale tito uzivatele na mliku.

                A kdyby neco, tak jsou tady uz namontovane. Je pravda, ze v tuto chvili tam je jeste duse, ale uz to nejaky ten patek na mleku jezdi.

                Jo a nahodit bez mlika (paska, ventilek) i s vytahanou, jetou a starsi dusi jdou. A drzi tlak pekne.

                0 0
                • Hnoj  

                  Sory, ale tenhle ráfek je tubeless ready asi jako zadnice.

                  To, že ho jde používat s bezduší je spíš shoda náhod než záměr výrobce…

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Hm. Takze pokud ma shodny profil a v katalogu to neni napsane, tak neni TLR?

                    A pokud jde pouzivat uplne na pohodu, tak neni TLR?

                    V praxi to funguje a nikdo z nich s tim problem nema. Tak co ted?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Shodny profil nema.

                      Uz jsem tu o tom vedl debatu s clovekem co je tu nabizel a prodaval.

                      Ze to nejak funguje je vec jina, ale funguje i spousta jinejch rafku.

                      0 0
                      • bluma  

                        Shodou náhod to funguje stejně dobře jako třeba ZTR ráfky, až na rozdílný tvar prostředního žlábku. Nahazoval jsem hodně plášťů na různé ráfky a tento tvar je z praktické zkušenosti stejně uživatelsky pohodlný jako ráfky v katalogu s nálepkou „TLR“. Ale v pohodě, každý máme zkušenosti jiné, já mám ověřeno tohle, ty zase něco jiného…

                        0 0
                    • Hnoj  

                      To máš jako s banánem, taky ho můžeš použít jako robertek. Ale je pak ještě k jídlu?

                      0 0
      • kubiik  

        nabidka komponentu plati i pro tebe, DoDo zatím neví ;)

        0 0
    • hovanec  

      Jestli jí bude 16" rám, tak ber ten karbon z bazaru. Za 10k s R7 to je dobrá cena, ne? A pokud to všechno nebudou nové komponenty, tak XT/XTR do 25k v pohodě. Kola něco na úrovni RM3, tj. ZTR+DT apod. EPICONA mám na druhém kole, jezdí na něm žena a jenom chvála…ale váhově už na tom není tak dobře jako R7.

      0 0
      • DoDo2  

        To jo, ale zatim jsem nedohledal geo toho ramu a ten cinan co jsem odkazova vyse ma geo optimalni. Navic budu brat asi dva. Jeste se uvidi.

        0 0
        • hovanec  

          Týjo… já nevím s tou čínou. Za ty peníze bych do toho nešel. Stačí jaký se vozí fejky ostatních komponentů a jejich suprová kvalita. Představa, že mi ten šikmooký uhlík rupne pod prdelí…

          Jako je to tvoje volba, ale ty čínské no namy nemají zrovna nejlepší reference. To raději s nějakou nálepkou u nás koupený kvůli případné reklamaci. Takhle s tím něco bude a efekt vyhozených peněz z okna máš v tu ránu. ;) Taky jsem loni uvažoval o číňanovi, ale nakonec jsem se na to vybodnul a koupil hlínu. Teď šetřím na karbon.

          0 0
          • scret  

            ja teda nevim, ale neslysel jsem moc vylozene negativnich kritik na „cinana“…

            Btw. jeden mam doma, bral jsem ho jako takovej „zimak“, pripadne ze vyzkousim a pak pujde dal…

            Krom toho, ze v nekterych mistech prasknul lak, dobry…

            0 0
            • hovanec  

              Tak prasknutý lak není závada. Spíš se bojím jejich kopírovacích schopností. Mnohdy to bývá o život. A kolikrát to není full carbon, ale potažený hliník. ;)

              0 0
              • jIrI___  

                Díky několika čínským rozštípaným kouskům mezi místními uživateli je jasné, že to potažený hliník není :)

                0 0
              • scret  

                nesmysl, pro cinana je dneska levnejsi, kdyz to udela z pryskyrice a malo uhliku… hlinik by tam necpal…

                0 0
        • hovanec  

          Pro letošek to mají nějak ohnuté ty trubky, ale bude to asi dost podobné u těch 26"

          http://www.leecougan.com/…age-team.php

          0 0
      • alinceb  

        R7 zase nemá takový chod jako Epicon, ale nevím, jak tahle po tjůningu…

        0 0
        • hovanec  

          Na svém kole mám R7, překopal jsem to na olej a chodí dost dobře. O moc lépe než na vazelíně. Každopádně EPICON mi přijde v chodu hladší. Zase ty Santurácké gufera stojí za prd a ostatní těsnění taktéž oproti Manitou.

          0 0
          • alinceb  

            Přítelkyně vozí sériovou R7 Elite Adsolute 80mm a její mamina Epicona TT a je to teda nebe a dudy, jak ty vidle chodí. Uvažoval sem, že bych tu R7 nechal taky poladit…

            0 0
          • scret  

            co si predstavujes prosim pod tim „prekopal jsem ji na olej“?:) diky..

            0 0
            • hovanec  

              V R7 modelový rok 2008, kterou vozím byla standartně vazelína. Předělal jsem ji na olejové mazání, tj. jak nohou, tak pístku komory. Pružiny jsou trochu mázlé vazelínou, tam je to jedno, stejně se tam rozstříká olej. Nohy utěsněny teflonovou páskou a o-kroužkem. Je to defakto to samé jako u Epicona – nalít olej a zatěsnit. Můžeš si pohrát i s hustotou tlumičového oleje, ale nechal jsem 5W.

              0 0
              • scret  

                hmm, je mi divny, ze kdyz vsechny model.rocniky R7 – vcetne te moji (z prvniho rocniku R7) jsou mazane olejem vcetne vzduch.pistku, tvoje z r.08 by byla vazelinova…

                0 0
                • Vilém  

                  Asi tak. Uz Skareb, nekdy z roku 04, coz byl predchudce R7, byl komplet mazan olejem, takze opravdu silne pochybuju, ze by R7 z roku 08 byla vazelinova.

                  Leda, ze jim ve vyrobe dosel olej, nebo nekdo maskoval vakl.

                  0 0
                  • scret  

                    *1:)

                    rikal jsem si, ze by mozna presli kvuli vaze na vazelinu, ze to je ale blbost:)

                    Proto jsem se ptal:) On jestli nas tak trochu hovanec nehoupe:))

                    0 0
        • scret  

          poladena R7 od Milana – jsem uz nekolik let spokojeny:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.