• kodyz

    Jsem tu nový, takže předně zdravím všechny uživatele.

    Do teď jsem jezdil na krosovém kole ale nyní zjišťuji, že nikomu nevadí, když jezdím na kole v práci :) (jsem lesník). Takže pokoukávám po MTB. Po prolezení všeho možného mi přijde jako nejlepší cesta koupit rám od RB a něco si nechat postavit. A teď proč Vám to tu píšu, nevím si rady jestli vzít rám 26 nebo 29. Měřím 180cm vážím 75 kg. Všude čtu jak jsou 26 kola pomalu mrtvé odvětví :) ale mám strach že do 29 bych musel nacpat hodně peněz abych z toho udělal ovladatelné kolo. Jaký je Váš názor? Jsem v tomhle ohledu úplný neznalec. Já se přikláním k možnosti 26 rám a 120mm vidla. Samozřejmě jsem otevřený radám na jiná kola a možnosti. Děkuju

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nevim jaky mas rozpocet, ale mas nejaky extra duvod stavet? Kolo koupene jako celek vyjde levneji (pokud nestavis sam treba z bazarovych dilu).

      Jinak bych sel s klidem do 26" bajku…

      0 0
    • MirosPikos  

      Tak si to nech postavit přímo u RB. Domluvíš si jaké komponenty chceš a máš to. Jestli tápeš nad 26 nebo 29, tak jdi do 27,5 a máš skvělý kompromis :)

      Chceš celopéro nebo jen přední pružení? Pořiď něco takového a budeš spokojen:

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-team

      a nebo jestli nechceš fulla, tak:

      http://www.rb-bike.cz/…crr-275-team

      0 0
    • mastihuba  

      á přišla zima začlo se vozit dřevo a hajní nakupují kola :D

      0 0
    • Azmir  

      Vzhledem k velikosti zadní stavby u 29ky od RB do toho můžeš nacpat kolik peněz chceš a přesto v obratnosti bude ztrácet. V kidu bych šel do 26ky, pokud 29ku, tak bych koukl jinde než u RB, popřípadě jak tu padlo dnes modní 27,5 :)

      Dále bych být tebou taky řešil tohle u nějakých místních skladatelů, popřípadě koupil kolo celé, ono takhle když si všechno koupíš sám, tak připlatíš docela dost tisíc celkem zbytečně.

      0 0
      • Vilém  

        A oni ti mistni stavitele stavi na ramech s kratsi zadni stavbou?

        0 0
        • maajkee  

          Skoro všechno má kratší zadní stavbu než RB :)

          0 0
          • sharkeeCZ  

            no nevim MRX (zakldni stavebni ram BF staviteluú ma delsi stavbu nezli RB (450 vs 445/447) ;-)

            0 0
          • Pan.Fazole  

            víte o nějaké alternativě k RB rámu s pevnou zadní osou , taper krkem cenou kolem 7000 a zmiňovanou kratší zadní stavbou ?

            0 0
        • Azmir  

          Sem psal, že u 29 bych koukl jinde než u RB a taky jsem nikde nepsal, že by si měl nechat u místních skladatelů poskládat 29, jaké jsou jejich možnosti v rámech mi stejně nebyl nikdo schopný říct. Zas jenom hledáš někde něco, co tam není, ale že mě to nepřekvapuje.

          0 0
          • scalar  

            Já třeba stavím 29er hlavně na Saintu, to je dobrý rám.

            0 0
            • Azmir  

              445mm taky není žádná výhra, na druhou stranu chápu, že na požadavky většiny lidí, pro které to stavíš, to stačí.

              0 0
              • Vilém  

                To RB ma stejnych 445mm.

                Opravdu veris tomu, ze tech –10mm ma tak velikou roli?

                0 0
                • Azmir  

                  Záleží na typu jezdce, ale pokud je ta možnost mít kratší, proč jí nevzít?

                  0 0
                • maajkee  

                  Věř, že obrovskou. Jezdil jsem 29ky s různýma délkama zadní stavby a né tak, že jsem si to půjčil na testovačce, ale nějakou dobu pravidelně jezdil. A rozdíl mezi 445 a 435 je velmi citelný.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    řekl bych že pokud k délce zadní stavby neuvedeš i úhel sedlové trubky, tak je ta informace o geo pouze poloviční.

                    0 0
                    • maajkee  

                      SUP i Gary 72,4°, Agang 71,7°, Werk 73,5°

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jinak hlavové úhly, SUP a Gary 70°, Agang 72°, Werk 71°

                        Rozvor (vše v 19"), Gary 1121mm, SUP 1109mm, Agang 1108mm, Werk 1120mm.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Proč? Úhel sedlové trubky to neovlivní vůbec nijak. Jediná vyjímka jsou jezdci co mají nějaké hodně nestandardní proporce a současně rám nějaký extrémnější sedlový úhel (ať už hodně malý nebo hodně velký) a danému jezdci tam předozadní nastavení sedla nevyjde s žádnou sedlovkou.

                      Mimo tyto extrémní případy je to úplně jedno a vždy bude jezdec ve stejné pozici oproti středu ať je sedlový úhel jakýkoliv (jen prostě bude mít dle sedlového úhlu menší nebo větší offset sedlovky a jinak posunuté sedlo v ližinách). A tedy bude i ve stejné pozici vůči zadnímu kolu.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Taky si myslím – sedlo si dáš do ideální polohy vzhledem ke středu – a úhel sedlovky může být prakticky jakýkoliv.

                        0 0
          • Vilém  

            No spis ty zase hledas nekde neco. Jeden superman tu stale opakuje, jak je to nejdulezitejsi udaj na geo ramu, tak to proste opakujes po nem, jak mas ve zvyku.

            Pritom sam jezdis na kole, ktere ma o silenych 10mm delsi zadni stavbu, nez je u 26tek obvykle a vubec te to netrapi. Pritom u tech 26" kol by sla udelat misto beznych 425mm stavba treba 415, 410, 405mm. A to nikdo nikdy nefnukal, jak jsou ta kola s 425mm neovladatelna.

            Takze bych nedelal z komara velblouda, prihledl k ocekavanemu uziti kola atd.

            0 0
            • Hynas  

              +1

              0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • Azmir  

              Neříkám, že to je nejdůležitější, ale přijde mi to jako základ, ty to možná neoceníš, ale mnoho dalších ano, navíc je celkem zásadní rozdíl třeba 445 a 435 vs 435 a 425. Bohužel měl jsem tu čest, projet si hodně 29tek a ta tankovatost prostě byla znát. A jestli čteš co píšu, tak už sem psal mnohokrát, že pro běžného turistu to je jedno, ale pro někoho, kdo si rád užívá techničtější ježdění bude kratší zadní stavba plus.

              0 0
              • scalar  

                Kdo si nejraději užívá technické ježdění a má normální výšku, si nemusí kupovat 29er kol…

                0 0
                • Azmir  

                  Řekni to výrobcům, kteří už často nenabízejí moc jiných alternativ. A jak už sem psal, když tu ta možnost je mít tu kratší zadní stavbu, proč do toho nejít?

                  0 0
                • maajkee  

                  Aha, to jsou dneska novinky :)

                  0 0
              • scalar  

                Na „tankovatost“ některých 29er kol má často mnohem větší vliv hmotnost kol nebo úhel přední vidlice než nějakých 5 – 10 mm v délce zadní stavby.

                0 0
                • JakeF  

                  To jsou rozhodně další významný vlivy… Ale kola beru jako stejný, když to bude stavět, takže tam rozdíl nebude a s úhlem vidle je to trochu složitější, tam i položenější úhel vidle má svoje výhody, což se o 445mm zadní stavbě říct nedá.

                  Osobně bych jednoznačně chtěl při stejným rozvoru položenější vidli a kratší zadní stavbu, než naopak. Co jsem o tom přemýšlel, kdybych si nechal dělat SingleBe, tak nejspíš přesně do toho jdu – zadní stavba 430mm a vidli na 69,5 nebo 70°.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    // položenější úhel vidle má svoje výhody, což se o 445mm zadní stavbě říct nedá.//…a co kdyz nekdo tank chce?:)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Pak mu 445mm zadní stavbu klidně doporučím… Co tu psal zakladatel, že se obratnosti 29" bojí, tak to pro něj vhodnej rám není.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Takze dlouha zadni stavba ma vyhody, ne?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Pokud někdo považuje nízkou obratnost za výhodu, tak pro něj jo. Podle mě to výhoda není…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No tak tady ale zase nepodsunuj sve nazory jako obecnou a univerzalni pravdu…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak to označuješ akorát ty :). Pokud někdo ví, že obratný kolo nechce a má to vyzkoušený, tak s tím nemám problém…

                              Většinou to bývá takhle:

                              „29 je na hovno, vůbec to nechce zatáčet!“

                              „A jaký jsi zkoušel?“

                              „Superior, Maxbike a RB.“

                              „Aha :D“

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                ja nic nijak neoznacuju:)

                                0 0
                              • fousek  

                                29" jsou na ho*no, z toho duvodu co si psal a jsou tam jeste dalsi 3–4 duvody.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  A já myslel, že už se těšíte, až přijde 29" Trigger :).

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    29" Trigger je uz 2. sezonu, prave se ceka na 27,5". U 27,5" ta neohrabanost nastesti neni tak velka jako u 29" takze uz je to pouzitelnejsi, ale me osobne zatim oba nove rozmery nepresvedcili, abych kvuli nim nutne kupoval nove kolo.

                                    0 0
                      • Hynas  

                        A je 451mm hodně pro xc full?!?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak full je zase o něčem jiným, tam kvůli funkci pružení má smysl nějaký kompromisy udělat… Ale pokud se ptáš na můj názor, tak to pořád je dost, vybíral jsem mezi fully s 455mm a 430mm a asi je ti jasný, kterej jsem vybral :).

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Se nedivim zes nic poradne nevyhral…s tim bych mohl zavodit leda tak na ovalu a to jenom pri vnejsim okraji…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Nic takovýho jsem nikdy nenapsal… Naopak mnohokrát že na závody je to víceméně jedno, zvlášť maratony. Je to hlavně o pocitu z jízdy…

                            Jinak se divím, že někdo s Trekem se vůbec ještě ozývá :). Dlouho tu píšu, že jejich 445 zadní stavba je špatně a všichni že ne, že oni tomu rozumí víc, než já… A hele, přišel rok 2014 a Trek revoluční novinka, zadní stavba 435mm :D. Tak třeba se brzy vývoj dostane i k fullům :). I když systém odpružení, co používá Trek, tomu bohužel moc nevyhovuje… Já z toho důvodu vyřadil Remedy a Slash z výběru a že jsem o nich celkem uvažoval…

                            0 0
                          • Hynas  

                            To nevyhrál, ale zase jsem s tímhle rozměrem jeden dobře nakoupil. ;o)

                            Osobně si myslím, že uvažovat o „tankovitosti“ skrz o centimetr delší zadní stavbu je kravina. 29 jezdím 7 let, vystřídal jsem ve vyzkoušení něco kol a protože je jízda v terénu tak komplexní soubor jízdních režimů, tak to mizivé procento zde často skloňované obratnosti kola je naprosto zastřeno ostatními pozitivními vlastnostmi. Kdo se potřebuje s 29tkou neustále motat kolem stromů, zábradlí na přechodu, jezdit slalom mezi dětskýma prolézačkama nebo projíždět tobogánem…pak má důvod hledat krátkou zadní stavbu. Pro jiné to tak ovšem být nemusí a dovolím si napsat subjektivní pocit…projel jsem už něco terénů včetně opěvovaných rychlebek a jiných singltreků a myslím, že krátká zadní stavba může být určitou berličkou, ale vždy to bude v rukách, nohách a těle jezdce, jestli je schopen se s terénem popasovat. A pokud to ve všech případech bude muset dohánět technickýma finesema alá 10mm kratší stavbou, tak pak tady budeme třeba všichni jezdit na kolech jedné jediné značky a to děkuji nechci.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              a ne, a ne, a ne, a ne, a ne:)))

                              0 0
                            • JakeF  

                              S tím samozřejmě souhlas… Ale jak už tu padlo, když je možnost kratší stavbu mít, proč do toho nejít? Zvlášť když někdo obratný kolo cíleně chce…

                              Jinak možností s krátkou zadní stavbou začíná být víc a víc, jak výrobci dostávaj rozum :). Takže omezovat se na jednu značku myslím není potřeba, jak jsem psal, tak i tvůj oblíbenej Trek už v tomhle směru udělal pokrok a posunul to na 435mm, což už je pěkná hodnota.

                              0 0
                            • michomin  

                              Hoši, zanechte zbytečných sporů a radši ať z někoho vypadne aspoň jeden ROZUMNÝ věcný důvod, proč je kolo s kratší zadní stavbou obratnější. Zatím se hovoří o pocitech, nic víc.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Kratší rozvor, snáz jde na zadní, těžiště blíž bodu otáčení.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Tak. To nejsou žádný pocity.

                                  0 0
                                • michomin  

                                  Souhlasím s tím, že rozvor je z hlediska obratnosti zásadní, nicméně byl bych opatrnější v tvrzení být tebou. Např. SUP 949 v hlíně má o cca 1 cm delší řetězovou vzpěru než S-Works Stump a přesto menší rozvor (samozřejmě stejné velikosti). Tak které bude obratnější?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jak jsem psal výš, kratší zadní stavba ovlivňuje obratnost pozitivně vždycky. Do rozvoru pak hrajou roli další věci, jako délka rámu (což bude nejspíš důvod, proč je SJ HT delší, nechce se mi to hledat) a úhel vidle. Tam to ale není až tak jednoznačný a položenější vidle má v některejch situacích výhody a je to daleko subjektivnější, než délka zadní stavby.

                                    0 0
                                    • michomin  

                                      Tak, hoši, a máme to. Situace je jasná tím že je nejasná. Myslel jsem si to. Takže závěr je jasný. Neblbněte už s tou zadní stavbou, pak to od vás přebírají ostatní a začínají už blbnout i začínající rekreační bikéři (vi nedávno na BF).

                                      Kdyby někdo uvedl že menší zadní stavba je tužší, lehčí, tak řeknu jó, to beru, ale ta obratnost, no !

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        To jsi tak zabedněnej nebo to jen děláš?

                                        Délka zadní stavba není všechno, to nikdo neříká, ale její vliv je nepopiratelnej.

                                        0 0
                                        • michomin  

                                          Milý MD,

                                          vliv zadní stavby je rozhodně nepopiratelný – na tuhost, hmotnost a tak. Dokonce ušetříš nějaký ten článek řetězu (možná). Ale s tou obratností, jako spousta lidí tady, poněkud přeháníš. Můj příklad s božským S-Worksem a nemožným Sup 949 JakeFovi poněkud zamotal hlavu, opět přešel do pocitů. Zkus teď ty otevřít svou bednu a popřemýšlej, proč by měl být výše zmíněný spešl obratnější než ten sup. Fakt je? Nebo není? Proč vlastně?

                                          S pozdravem

                                          tvůj MD

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Ty máš Supa, viď? :) Když jsem vybíral svojí 29ku, tak jsem o geometrii věděl kulový a přesto jsem byl schopnej bajky seřadit podle obratnosti. Až pozdějš jsme to tu začli řešit na netu a přišlo se na to, že moje seřazení přesně odpovídalo délce zadní stavby těch konkrétních bajků a že to byl přesně důvod, proč jsem 29ky dlouho odmítal, protože jsem zkusil akorát Trek, kterej byť v plný palbě ±10kg, tak byl prostě nudný kolo, co se mu v terénu do zatáčení moc nechtělo. 445mm zadní stavba :).

                                            Jinak vliv na tuhost a hmotnost je naopak naprosto zanedbatelnej :D.

                                            0 0
                                            • michomin  

                                              Nemám Supa, jen jsem ho vybral (samozřejmě záměrně) jako protiklad k S-Worksu abych vytvořil materiál k přemýšlení. Aby lidé začali skutečně přemýšlet a nepapouškovali pořád dokola stejné věci.

                                              Mimochodem, to porovnání obratnosti supa a spešlu je dobré. Kdo se nad tím zamyslí bez zde oblíbené hloupé povýšenosti, tak nutně musí dojít k závěru, že adorovat délku řetězové vzpěry je blbost.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Dole máš porovnání přímo Supa, já jezdil jiný bajky se 445mm a můžu říct, že plácáš kraviny…

                                                Můžeš udělat bajk, který bude mít delší zadní stavbu, ale menší délku a strmější úhel hlavy, takže výsledně bude mít menší rozvor a myslíš, že bude obratnější? Nebude… Akorát se budeš častějš kopat kolenama o představec a častějš půjdeš přes přední kolo (zrovna v tom už je Spešl celkem na hraně).

                                                A tak schválně, co určitě obratnost kola podle tebe?

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Přes přední bude chodit, v tomhle bude o dost horší. Co se týká kopání o představec, tak v tomhle to bude podobné. Střed bude posunutý více k přednímu kolu a tím i celé těžiště (to je špatně).

                                                  Větší hlavový úhel, který dožene ten rozvor aby byl stejný při delší zadní stavbě pošle dopředu ale i hlavu a tedy řídítka a představec.

                                                  A tedy posed bude vycházet ± nastejno (soustava střed, sedlo, řídítka bude pořád stejně a budou posunuta jen obě kola dozadu oproti této soustavě a tedy i oproti jezdci).

                                                  0 0
                                                • Nikovlas  

                                                  Přece hmotnost 1 cm trubky a jednotky procent v tuhosti :-)

                                                  0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Ta kombinace delší zadní stavba + stejný rozvor přináší další nevýhody, není to jen o horším zvedání na zadní.

                                                Konkrétně ten Sup 2014 model na tom není už tak špatně s geometrií, vychází to u něj téměř stejně jako mám na svojem Scalu 29 (tak jak ho mám poladěný s kratší vidlicí).

                                                Takže moc dobře vím jak se takové kolo chová (najeto výrazně přes 10tis. km na téhle geometrii).

                                                Na trhu jsou rámy s lepší geometrií, ale už to není tak špatné jako např. Supy před pár lety (to byla katastrofa).

                                                A jak jsem psal pod maajkeeho, tak stavět kolo jiného zaměření (tak jak mám třeba fully na kterých skáču násobně více než na celopevňáku), tak bych tu geometrii rozhodně nechtěl.

                                                0 0
                                          • Nikovlas  

                                            Při stejných ostatních faktorech (reach, úhel hlavovky) znamená kratší zadní stavba menší rozvor, což má nepopiratelný vliv na obratnost. Jelikož je délka zadní stavby na těchto faktorech nezávislá, pak se dá naprosto jednoduše a pravdivě tvrdit, že kratší stavba = obratnější kolo. Navíc – kratší stavba také znamená, že kolo jde lépe na zadní, což je znát například při výskoku. To dokonce platí nezávisle i v případě delšího rozvoru (např. vlivem úhlu hlavovky).

                                            To, že některé vztahy nedokážeš exaktně popsat, neznamená, že ty vztahy neexistují.

                                            0 0
                                          • maajkee  

                                            Jezdil jsem Supa Team 29 se 445mm zadní stavbou. Jezdil jsme Gary Fishera (Treka) s 445 zadní stavbou, jezdil jsme Agang se 435mm zadní stavbou, teď ocel s 435mm zadní stavbou.

                                            Na všech kolech jsem něco odjel, projížděl s nima i svoje známý a stejný trasy.

                                            Sup i Gary oproti Agangu nechtěli prostě na zadní, fakt hodně citelně. Hůř se na nich dělal bunny hop. I v prdkých zatáčkách se hůř vešly. Na klid nebo neklid řízení pak měly vliv odlišené úhly hlavovky, ale ty byly na všech kolech celkem podobné.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Co se týká zvedání na zadní a skoků, tak i můj Scale 29 se 440mm zadní stavbou je na tom už dost bídně.

                                              Nebojím se to napsat ani o svojem kolu, že je v tomhle ohledu prostě pěkně na h…o.

                                              Nebýt zaměření toho kola, že je to celopevňák převážně na jezdivé trasy a skáču na něm oproti fullu minimálně (přeci jen nejsem příznivce dopadů bez odpružení s vytaženým sedlem a teleskop si na celopevňáka fakt dávat nebudu), tak bych ten rám dávno vyměnil.

                                              Točivost a obratnost je ok, s kratší pevnou tám mám dost velký hlavový úhel + poměrně velký offset vidlice.

                                              A na celopevňáku si více užívám náročnější výjezdy oproti fullu, takže zase více ocením, že se ani náznakem nezvedá na zadní ve výjezdech.

                                              Proto pro zaměření jak ho používám vyhovuje.

                                              A nepadla tu jedna nevýhoda delší zadní stavby + stejný rozvor (díky většímu hlavovému úhlu). Takhle poladěné kolo má pak těžiště posunuté dopředu oproti kratší zadní stavbě + stejný rozvor (díky menšímu hlavovému úhlu) a to je velké negativum do náročnějších sjezdů.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                S tím těžištěm jsem to už psal… Supa prej nemá, tak to bude asi nějakej další RB fanatik, co mu geometrie RB naprosto vyhovuje, sice jinou 29ku nikdy nejel, ale to přeci pozná! :D Teď se mi to nechce hledat, jestli on to dokonce není ten stejnej RB fanatik, co se tu se mnou tímhle způsobem hádal posledně…

                                                0 0
                                        • n04r3d  

                                          zapomněl jsi dodat

                                          „při zachování zbytku geometrie“

                                          0 0
                                        • n04r3d  

                                          zapomněl jsi dodat

                                          „při zachování zbytku geometrie“

                                          0 0
                                      • JakeF  

                                        Brát to nemusíš, to je tvoje věc… Každopádně rozdíl mezi 445mm a 435mm je znát dost citelně. A když pak jezdíš trochu víc, tak na projíždění vody a děr manuálem, nájezdy na dropy atp, všude delší zadní stavba překáží… A protože většina lidí nevozí teleskop, tak o to víc.

                                        Jinak rozdíl váhy a tuhosti při 1cm rozdílu si myslím, že nemá šanci nikdo poznat. Zato rozdíl v obratnosti poznáš prakticky okamžitě…

                                        0 0
                                  • maajkee  

                                    Bude záležet na hlavovým úhlu, od toho se bude odvíjet i rozvor. To už je pak na každým jakej způsob řízení preferuje.

                                    0 0
            • n04r3d  

              já mám u předpotopního 26er 500 mm a otočím se s tím na pětníku

              obratnost bych řekl že mnohem víc ovlivnuje ve vyšších rychlostech gyroefekt kol (větší kola se hůř naklápějí do zatáčky) a v malých rychlostech položení vidlice (položenější vidlice snižuje „rejd“)

              jsem na 90% přesvědčen že důležitost geo zadního trojůhelníku je púouze typickej marketáckej žvást ale protože si nejsem schopen toto ověřit tak to netvrdím ani nemám v úmyslu s kýmkoli o této věci hádat

              já kdybych si kupoval kolo tak bych se díval spíš na geo předního trojúhelníku protože mám asymetrickou postavu (krátké nohy dlouhé ruce)

              0 0
              • JakeF  

                Pokud všechny zatáčky jezdíš odhozením zadního kola a otočením na předním, tak platí co píšeš :).

                0 0
              • Nikovlas  

                Kola u 29" se otáčejí pomaleji, než u 26", takže s tím gyroefektem to nebude zas tak žhavý… ale trochu to roli asi hraje.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zase jak už jsme tu řešili to bude pouze o hmotnosti. Ta ale bude pořád o něco větší u srovnatelných kol.

                  0 0
            • JakeF  

              Vždyť to je právě ono, pokud nechceš mít 29ku, co se chová jako tank, tak se to právě míře 26" chce co nejvíc přiblížit. Potom máš všechny výhody větších kol, ale obratnost víceméně na úrovni 26". Zase jít pod těch 425mm, tak už začne být celkem problém ve výjezdech, že se bude stavět moc snadno na zadní…

              Jinak 10mm je opravdu znát dost, už 5mm je poznat. Samozřejmě nepopírám, že se na to dá zvyknout a že to je v první řadě o pocitu, ale tak kvůli pocitům z jízdy člověk na kole jezdí, no ne? :)

              Jinak určitě se najde dost lidí, co jim na jejich ježdění 445mm zadní stavba bude v pohodě stačit, ale pokud sám píše, že se nízký obratnosti bojí, tak pro něj 29" s 445mm zadní stavbou určitě ideální nebude, to se myslím shodnem… Já bych se v tomhle případě přikláněl k 27,5".

              0 0
    • oddie  

      Doteď jsi jezdil na krosovém, ale máš pocit, že horské se stejně velkými koly bude neovladatelné? Super úvaha…

      0 0
      • kodyz  

        Taky netvrdím že na tom krosovém je extra svezení :) bylo to první kolo za pár korun abych zjistil jestli mě to bude bavit.

        0 0
        • oddie  

          Tak si půjč nějaké testovací 26 a 29, a porovnej, co ti bude sedět líp.

          0 0
    • roman 3D  

      za mě RB CRR 27,5 v Brutal Finishi a budeš jedinej hajnej či lesník s tímhle kolem:-)

      0 0
      • mastihuba  

        to bych netvrdil, lesníků jezdí na kolech kvanta a nějakej RBčkář už by se určitě našel. :D

        0 0
    • jakub  

      no, hlavně bych se asi snažil na nějaké 29er projet, využij toho, že dnes můžeš před koupí kola něco i otestovat, pujč si v RB nějaké kolo o kterém si myslíš, že by ti mohlo vyhovovat nebo ji jinde, projeď se na tom a uvidíš – sám si uděláš obrázek a hlavně vlastní názor, na kecy lidí z tohoto fora moc nedej, je tu spousta „odborníků“ – uvidíš jak po mé reakci budou lidi psát nejapné kraviny naprosto od věci jen aby mě urazili a tím se pobavili… nedej na to. Moje rada zní, musíš zkoušet a zkoušet nicméně 29er se neboj a to ani od RB

      0 0
      • alinceb  

        Jen jestli to, jak se tu do tebe ostatní naváží, nebude tím, jak se tu sám prezentuješ…;)

        0 0
        • jakub  

          ono nejsem zdaleka jedinej, kdo se tady asi teda prezentuje nějak špatně, myslím si, že hlavní problém je v tom, že když se už náhodou zapojím do nějaké diskuse (a pak si to vyčítám) a snažím se být užitečnej, tak se najde nějakej blb, kterej mě začne hned zesměšňvat, jelikož v reálném životě nejsem moc zvyklej na to, že se ke mě někdo takto chová(a nejde o nějakou fyzickou převahu spíš o vzájemný respekt), tak si to nenechám líbit, což je opět voda na mlýn dalším anonymním blbcům, kteří si rádi přihodí… znám spoustu lidí, kteří na toto forum již ani nechodí právě z výše uvedených důvodů a nejsou to ani policajti, ani vědátoři ani si na nic nehrajou, já si to tu občas rád pročtu a někdy zareaguju – za to co napíšu zodpovídám, nezodpovídám už ale za to, jak to pochopíš. Spíš mě tu často zaráží jednání, které je tu vůči i jiným v anonymitě používáno proti někomu, kdo se chce něco dozvědět, podotýkám, že nejsem suchar a rozumím legraci, nerozumím ale reakcím zesměšňování a urážení někoho o kom nevím vůbec nic… omlouvám se, teď už k tématu.

          0 0
    • Seky  

      Brzo zjistíš, že přijít si pro radu na b-f je tvoje největší chyba života. Teď se sem vrhnou všici co ti budou cpát to či ono. Moje doporučení je na všechny se ******. Využij možnosti kterou ti nabízí RB a půjč si od nich všechny tři kola na otestování. Oprosti se od všech pitomých keců typu, že 26 je mrtvý, 29 nebrat a že jediná správná cesta je 27,5. Projeť si všechny ty tři rozměry od RB a vyber si bez ohledu, jen to, na kterým se ti nejlíp pojede. Na tom kole budeš jezdit ty a né ti kecákové tady. A až budeš vědět kterej konkrétně rozměr a model si vezmeš a kolik peněz na to máš, tak pak se sem vrať s otázkou čím to osadit.

      0 0
      • tom0227  

        +1

        0 0
      • Lišák  

        No a já třeba skoro vždycky na B-F radu našel. Možná je to v přístupu tazatele, jak na něj budou reagovat ostatní. Ale kdo ví?

        0 0
    • JakeF  

      Na RB rámu bys pro obratnost musel spíš zapracovat flexou a svářečkou :D. Vezmi 27,5" a máš to vyřešený, pořád to bude obratný a taky budeš mít cool rozměr :).

      0 0
    • Hynas  

      A v jaké kamufláži si to necháš nastříkat?

      Woodland, jehličí?

      0 0
    • Hurikan88  

      Dobrý den, zrovna taky pokukuju po kole od RB a koukal jsem na CRR 290 MY014 RÁM, kterej výjde na 6800,– (se jménem)

      Vůbec nevím jestli to mám od nich koupit verzi BASE za 28000,– a nebo si od vás nechat postavit, počítal jsem tak 22–25tis. měřím 175,87kg a je to tak napůl 50/50 silnice, polňačka občas lesík…Děkuji

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Veselé počtení přeji.

      A proč zrovna RB, to se ti tak líbí?

      0 0
      • Hurikan88  

        tak je to elegantní, hezké, docela obyčejný rám na pohled + si tam můžu napsat svůj mail v případě když si ho nějaký more vypůjčí…ale jsem naivní :-))

        Nějak co jsem procházel se mi vůbec nelíbí ty rámy jako je např.

        http://www.sterba-kola.cz/…thracite.jpg

        pod těma řidítkama se mi to prostě nelíbí u písmena A!

        Mám ted asi 14let starého Kellys, jezdí dobře ale…

        0 0
    • mkzvk  

      Ahoj RB je pro mě srdeční záležitost:) Mám IQ a občas když někdo chce kolo postavím, IQ jsem postavil 6 (poslední šlo z domu před 14 dny a jezdí v Brně) a jedno CRR. Když budeš chtít napiš a můžeme to probrat.

      0 0
      • vili  

        Ha, ze by novy stavitel na bf? :-)

        0 0
        • mkzvk  

          Tak bych to nenazýval :) JE to pro mě relax a zábava. Kdyby někdo chtěl rád pomůžu :)

          0 0
    • MisakMisak  

      Nerad se vtírám, ale název tématu je doslovný i pro mě :)

      Uvažuji o MONSTER FR BASE

      Rád bych z toho udělal kolo na enduro, jen si nejsem jistý, jestli toho docílím, proto bych potřeboval pomoci. Koukal jsem prvně po IQ 6, ale 150mm je málo. Jezdím převážně lesní tratě, po horách, technické stezky a bike parky. Bude s tímhle rámem problém při šlapání do kopce?

      Možná by bylo lepší jiné kolo, ale tohle se mi zamlouvá cenou a i servis RB je na dobré úrovni co jsem pročítal. Bazarové komponenty mi problém nedělají, výběr je solidní. Nebo jít rovnou do něčeho, jako je Torque EX Gapstar ?

      0 0
      • lutte1  

        Monster Fr je kompaktní sjezďák i oproti jinejm FR kolům je to hodně žravý. Na ježdění mimo bikeparky a lokální FR tratě bych to nechtěl. Koukni ke mě do profilu na to jak se to dá postavit abys na tom někam ujel. Ale radost to moc neni :)

        Já bych šel do toho Gapstaru být tebou, to bude větší univerzál.

        0 0
        • MisakMisak  

          Mas to nejaky tezky, na netu to vazi v Mku 15,4kg a s lepsima komponentama bych srazil vahu si myslim. Preci jen je to rozdil cca 5000 od ramu samotneho, pocitam s vetsi investici do toho. Nebo co vse si predelal na enduro?

          0 0
          • scret  

            ale neveris katalogovejm vaham vid?:)

            0 0
          • lutte1  

            Víš ono to neni všechno jen o penězích a komponentech. Prostě rám co neni primárně určenej na ježdění do kopce, nikdy nepojede dobře do kopce ať už ho osázíš čím chceš. Jde hlavně o geometrii. Samozřejmě se to dá trochu ovlivnit ale vznikne ti z toho nepoužitelnej prasopes.

            A pochybuju že bys dokázal váhu dostat pod 15 kilo.

            0 0
          • lutte1  

            Ještě k tý katalogový váze. Tý snad ani nevěříš. V tom osazení co to maj bude váha s pedálama tak 17–17.5kg.

            0 0
            • lutte1  

              A když se dobře podíváš tak to potvrzuje fakt že v konfigurátoru nemaj osazený kola. Takže váha je fakt + 2kg. :))

              0 0
            • MisakMisak  

              Chapu, takze tenhle napad pohrbim, tohodle jsem se bal, dekuji vsem :-)

              0 0
              • lutte1  

                Neni zač :) neodrazoval bych tě kdybych na tom kole sám nejezdil a nevěděl co zvládne a co ne. Dokázal jsem na tom odjet Finale Ligure s množstvím stoupání ale byl to hec, protože jiný kolo nemám a pravidelně bych to nechtěl zažívat. To kolo je hlavně v nižších rychlostech v terénu při přesunech neohrabaný a neni to zábava, určitě jsou vhodnější rámy. Tohle je skoro DH.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  tak on neni moc rozdil mehi FR a DH verzi…kamos ma DH a jet po rovine je utrpeni…proste to vuuubec nejede a kvuli silenemu uhlu sedlove trubky se neda dostelovat sedlo do rozumne pozice…

                  0 0
                  • lutte1  

                    Je to tak, mě lidi u FR verze nevěří že to kolo má jen 180mm zdvihu. :) Kámošovo status má pocitově míň :D

                    Já abych na tom někam ujel musím zavřít uplně tlumič což je na výjezdy v terénu nepoužitelný. Ve Finale sme jezdili nahoru po áčku tak se to v kombinaci s jezdivejma pláštěma dalo.

                    0 0
                • MisakMisak  

                  Jsem rád, že je tu někdo, kdo tu variantu už zkusil, fakt díky :)

                  Prosím tě, jaký bys měl názor na Nomad Alloy ?

                  0 0
    • johnnySVK  

      Mam v plane si poskladat svoju CRR 290 29". Je v pohode, ked do rámu RB CRR290, velkost L, dám 120mm vidlicu??…Nezmeni sa nejako velmi geometria?? Standardne ponukaju na tento ram 100mm zdvih......NAsiel som na nete, ze nova REBA vo farbe NEON GRENN so zdvihom 120mm s pevnou oskou sa da zohnat za 250eur…Je to o dost lacnejsie ako 100mm reba cierna, resp. biela.....Mne sa ta neon green celkom paci…

      0 0
      • alinceb  

        Reba půjde snížit i na 100mm…

        0 0
        • Al Stra  

          zůstal bych z vlastní zkušenosti u 100mm

          0 0
      • vili  

        Jezdil jsem na tom rámu epikona na 120 mm (neznám rozdíl zástavbové výšky mezi těmi vidlemi při 120 mm) a bylo to spíš lepší než horší, takže vůbec bych se toho nebál a když ti to nebude vyhovovat tak ji dáš na 100 mm.

        0 0
    • palo7  

      oživuji téma: Uvažuji o koupi rámu RB IQ275, který je teď ve výprodeji. Uměl by mě někdo, a měl by někdo zájem seskládat celé kolo za podobnou cenu jako v RB, nejlépe ale levněji :-), n podobných nebo lepších komponentech? Můžou být i použité! Jde mně o to že zrovna na u nich požívané kola nejsou moc dobré recenze apd. Chtěl bych pohon 2×11, vše minimálně SLX, a kvalitní a lehká kola. Velikost by byla M a celkovou váhu bych rád viděl okolo 12kilo. Je to reálné a za jakou cenu? Děkuji za rady a názory.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.