• Travas

    Stavím Gravel na rámu Author Aura XR.

    Nevím jak osadit řazení tak aby fungovalo. Mám představu asi 1 – 11 abych se vyhnul kolizi přesmykače se širším pláštěm.

    Převodník 46 nebo 48 zubů. Řadící páky Ultegra nebo Dura 11 st. Jde tedy o přehazovačku a funkci.

    Vím, že řešením by byla Gravel sada ale ty jsou zatím drahé.

    Díky za každou radu.

    0 0
    • jIrI___  

      A s čím konkrétně si nevíš rady? Pokud nechceš gravel sadu, tak jediným omezením je 34 z kazeta a tu zvládne každá silniční přehazovačka s GS raménkem. Ať ti to ladí do sady, tak bych dal třeba Ultegru a pokud plánuješ jezdit více v terénu, pak Ultegru RX s brzdou, ale řazení pak má lehce zhoršenou odezvu. Jen je počítat s tím, že v kombinaci s 34 z kazetou a jednoplackou nebude rozsah převodů žádná velká sláva.

      0 0
    • KRoser  

      Nedávno jsem stavěl gravel mému taťkovi. Hodil jsem tam GRX dvouplacku a s přesmykačem a pláštěm není žádný problém ani na 650b kolech s 48mm pláštěm. Nevím jestli by to bylo na jiných rámech jinak, pokud bereš 38mm jako široké tak bych se toho nebál. (GRX přesmykač je posunut o 2.5mm ven právě kvůli tomuto problému)

      Jinak k tvému dotazu myslím, že tvoje jediná možnost je přehazka GRX 812 pro 1× systémy oficiálně pobere max 42 kazetu (bacha při nákupu 812 je určena jen pro 1× max. těch 42 a přehazka s označením 810 je po 2× max 34 zubů)

      0 0
      • Travas  

        Pokud k tomu koupím ještě řadící páky tak je to cenově rána.

        0 0
        • kamaro  

          Rána přijde až začneš řešit kola a obutí :-) Je tady spousta vláken ve kterých zjistíš, že ideální je investovat do DT nábojů, při omezeném rozpočtu alespoň tedy DT350, TLR ráfků a dobrého obutí.

          Jinak oproti běžné silniční sadě sady GRX nabízí:

          • možnost až 42 zubů při 1×11 kombinaci – se silniční přehazovačkou nemáš takový rozsah převodů, který u 1×11 budeš potřebovat.
          • brzdy jsou hydraulické
          • sada je na 1×11, tzn. levá páka nebude mít uvnitř řazení (nemusí se používat, ale mě by to prostě vadilo)
          • přehazovačka má brzdu
          • co se týče převodníků, tak 46 nebo 48 zubů mi přijde hodně, viděl bych to spíše na 40 nebo 42.

          Cenově bude řazení GRX600 srovnatelné s Ultegrou. Hazka bude asi dražší, ale tam jsou ty největší výhody (rozsah, brzda).

          0 0
        • KRoser  

          Na začátku jsi psal páku ultegra nebo dura-ace, což není zrovna nízká cenová hladina. Každopádně GRX hazku můžeš používat i se silničními pákami. Takže ultegra i grx páky budou fungovat.

          Jinak GRX 600 řada je cenově jako 105, GRX 800 je srovnatelná s ultegrou. Pak je ještě GRX 400 to je 10stp a cenově jak tiagra.

          0 0
          • Travas  

            Klidně bych se spokojil se sestavou 2×10, ale tam je nejvíš Tiagra. Ostatně tento typ kola je v originále s Tiagrou.

            0 0
      • jIrI___  

        S tím přesmykem to nemusí být úplně tak pravda. Já před časem cely nadšený z kladných recenzí koupil přesmyk nové konstrukce od Shimana a i s 35 mm pláštěm už to byl problém, nakonec jsem musel vrátit původní. Ale je pravda, že Aura nemá „výkus“ v sedlové trubce pro kolo jako můj X-Road

        1 0
        • KRoser  

          To máš recht. Ale myslím, že tvůj problém je právě v tom X-Road rámu který má na poměry gravelu krátkou zadní stavbu (412mm). Na gravelu co má otec a na mém CUBE Cross Race je zadní stavba 430mm a tam je celé tělo přesmykače již před pláštěm.

          Jinak pokud ti jde o nižší cenovou tak co jsem se teď díval tak GRX na 1× začíná pouze na tom 800 levelu (ultegra) Ta řada 400 (Tiagra) je pouze 2×10.

          Osobně bych šel do toho grx400 2×10 (Ale je to jen proto, že prostě 1× nemám rád) a pokud máš na rámu zadní stavbu 430mm+ tak myslím, že by němel být problém.

          0 0
          • KRoser  

            Třeba někdo příjde s lepší variantou. Možná by se ještě stálo za to mrknout na Sram apex 1×11 (cela sada stoji co jsem se díval 15 000), ale stím už nemám žádnou zkušenost a nikdy jsem to na kole neviděl.

            0 0
            • KRoser  

              Author Ronin SL 2019 byl postaven na SRAMU pro inspiraci

              0 0
              • Travas  

                SRAM vylučuji.

                0 0
                • Tom-T45  

                  To neděláš dobře. Mám Sram Rival na silničce a myslím si, že na gravel, se kterým se občas pohybuješ v terénu,l by to byla dokonce vhodnější sada než Shimano, protože:

                  • má pevnou brzdovou páku bez stranového pohybu
                  • „rohy“ na pákách sice vypadají divně, ale držení za páky je díky nim mnohem jistější
                  • řazení je jistější s „tvrdší“ odezvou
                  • někde jsem tady zahlédl (nemám to ověřené), že MTB a silniční sady Sram mají stejný tah lanka, takže se dají kombinovat silniční páky a MTB přehazovačky.

                  A řazení DoubleTap jednou páčkou pod brzdovou pákou mi teď přijde v podstatě i příjemnější, než Shimano.

                  0 0
          • kamaro  

            Ještě je mezitím řada 600, která nabízí 1×11 a je na úrovni 105tky. Akorát hazku využívá z řady 800.

            0 0
    • Tom-T45  

      Jaký to je ročník? Protože pokud to je 2017/2018, tak Tě můžu uklidnit, že max. šířka pláště co se tam vleze s odřenýma ušima je 40 mm a s přesmykačem to nekoliduje. Od 2019 ty rámy upravovali (jsou trochu delší), ale jestli se zároveň rozšířili zadní stavbu netuším.

      Jinak pokud se občas vydáš i na nějaké rozbitější cesty mimo asfalt, tak rozhodně přehazku s brzdou.

      0 0
      • Travas  

        Sada je ročník 2017, pláště uvažuji 38 mm.

        0 0
        • Tom-T45  

          Já jsem teď nahodil 40 mm a u klik je z každé strany meza tak 2 –3 mm. Přesmykač Tiagra 4700 má místa dost.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.