• kralovek

    Zdar,

    Zkousel jste nekdo pouzit tuhle pasku

    http://www.notubes.com/…mm-P155.aspx

    http://www.notubes.com/…install.aspx

    na montaz tubelessu?

    Rikam si, kdyz se tam pak naleje to tesnici mliko, nemuze se tim ta paska odlepit?

    (mam rafek ZTR Arch 29)

    Dik

    0 0
    • mr.antik  

      předpokládám, že vědí, co dělají :-)

      0 0
    • Lada,s  

      funguje to naprosto bez problémů

      0 0
    • Tina  

      Aký by bol dôvod odlepenia pásky? A ktorým smerom sa tá páska odlepí keď tam budeš mať plášť? Vieš si predstaviť ako tam sedí plášť na ráfku a pod ním je páska? Notubes mlieko+páska je podľa mňa najlepší produkt na konverziu tubeless. A navyše máš Notubes ráfky :)

      0 0
      • kralovek  

        tak kdyz to existuje tak to asi fungovat bude. V ruce jsem to jeste nikdy nemel, tak mam nejak problemy si to predstavit v praxi.

        Takze netusim z jakyho materialu ta paska je.

        0 0
      • Necris  

        Na konverzi ano, na TLR rdy nejlepší není ;)

        0 0
        • kubad  

          ja nemluvit řečí tveho kmene, trochu to ujasni

          0 0
          • Necris  

            Na konverzi je NoTubes prostě fajn. Když máš obyčejné ráfky a chceš jezdit bez duše. Fórum a obsáhlý web, víš s čím to bude fungovat a s čím asi ne, případně jak to nasadit.

            Ale jako TLR systém je nejlepší Bontrager a basta. Tento týden jsem přešel z pásky CafféLatex, která stála za prd, na tu gumu od Bontrageru (člověk se pořád učí). S ničím se nesereš, nic neoblepuješ, nic se ti neodlepuje. Prostě to tam jenom cvakneš a jedeš. A vydrží to tam věčnost.

            Alespoň lepší/jednodušší systém neznám. Samozřejmě musíš mít jejich ráfky. Naprostá jistota toho, že se ti někde neodlepí malinkatej růžek pásky a v půlce výjezdu ti ujde mlíko a vzduch přes nipl.

            0 0
            • kubad  

              :D že máš levé obě ruce za to páska nemůže

              jinak jo system Bontrager je fajn, ale pasuje jen do jejich ráfků

              0 0
              • Necris  

                To jen dokazuje, že ten Bontrager systém je blbuvzdorný. Popravdě do mého ráfku byl s tím CafféLatexem trochu problém, protože ta RACE páska byla moc úzká a dostat ji do toho žlabu rovnoměrně, to byl boj o holý život. Ta NoTubes páska je tak jako tak lepší, jenže už jsem jí doma měl z toho jejich kitu. Ale nejlepší je to holt bez pásky ;)

                0 0
                • kubad  

                  ona je ta žlutá pásky určená na ráfky NoTubes a o tom to je, cpát ji jinam sice jde, ale fungovat to nemusí

                  0 0
                • JakeF  

                  Bontrager systém pásky je sice poměrně blbuvzdornej a šikovnej, nicméně těžší a naprosto zabitej špatnou profilací ráfků, který procvakávaj pláště…

                  0 0
                  • Necris  

                    Popravdě jsem zvědav, jestli fakt někdy cvaknu RaR. Nejezdím extra nízké tlaky. ;)

                    0 0
    • rock  

      Nevím, jak jsi na tom ty, ale na mých ZTR byla páska už z výroby, takže jsem tam při konverzi prostě nechal původní. Celá akce se pak odbyla jenom našroubováním ventilku a nasazením pláště s trochou mlíka :-) …

      Za 10 minut hotovo.

      0 0
      • kralovek  

        i to je mozny. bika mam od stredy a na vnitrek jsem se jeste nekouk

        0 0
    • Vilém  

      zkousel

      0 0
      • GaGy  

        mě to ted učil kamarád .. Používám elektikářskou pásku a takové pěnové těsnění do oken a funguje to skvěle a je to daleko levnější než celé sady :D

        0 0
        • kubad  

          daleko levnější než žlutá páska za 250kč?

          :D

          0 0
        • Georrge  

          no já ti nevím, ono ten tmel je celkem svinstvo a rádo to rozleptává lepidla, tak aby se ti to po nějakém čase neodlepilo :)

          0 0
        • Lada,s  

          Tak ještě zkus montážní pěnu místo NoTubes tmelu :-D

          0 0
          • jachymk  

            Nebo rovnou místo vzduchu Joseph de Sax by mu si vývojem určitě pomoh :D

            0 0
        • blisterexist  

          lepší je stříbrná prošívaná páska, víc lepí a neprotlačí se do děr jak ta elektro

          0 0
    • Georrge  

      Musím zveřejnit velmi pozitivní zkušenosti se žlutou notubes páskou. Dnes nalepena do ráfků Remerx Hurry, ráfek je 21mm, použil jsem 25mm pásku, sedla tam suprovně. Do ráfků jsem obul nový 2,4 NN SS a starší 2,1 NN na dojetí, ten už byl jako notubes provozován. Oba pláště šly na ráfek docela snadno nasadit, až jsem měl strach, jestli to vůbec bude těsnit. 2,4 NN šel nahodit absolutně bez problémů dílenskou pumpou, ani jsem nemusel nějak zatlačovat patku gum do ráfků. 2,1 šla trošku hůř, byla už vytahaná, ale po pár rychlých fouknutích pumpou zaskočila jako nic. Tmel to dotěsnil, tlak zatím drží parádně. Přijde mi to rozhodně lepší než rubena, navíc je to mnohem jednodušší a lehčí :) kolik ale váží páska na jeden ráfek bohužel nemám zvážené…

      0 0
      • Flegmatik  

        Tak proč tvrdíš, že je to lehčí, když to nemáš zvážené? :-) Zrovna ta hmotnost by mě zajímala.

        0 0
        • kubad  

          :D

          ta žlutá má cca 10g na ráfek pokud si to dobře pamatuju

          0 0
        • kralovek  

          na strankach notubes pisou 5g

          0 0
        • Georrge  

          protože to vím :) žlutá páska ma deklarovaných 5g na ráfek, osobně bych ale tipoval spíš tak 10 u té širší. Jenže rubena má oboustranou pásku, ta má 8g na ráfek, a ještě gumovou pásku, a ta má 40g :) takže je to výrazně lehčí

          0 0
    • kralovek  

      Tak jsem zkousel „oddusit“ RaR TLR 29.

      S paskou skutecne zadny problem neni.

      Ten plast ale unikal na vice mistech po obvodu, vzdy na te „lince“ (cervene) to je pry ale normalni.

      Pouzil jsem mliko NoTubes. Snazil jsem se otacet kolo tak aby se mliko rozlilo tam co ty diry jsou, ale porad o nekde utikalo. Poteboval jsem to na druhy den, tak jsem nakonec rezignoval a vratil dusi.

      OTAZKA:

      neni lepsi tam misto toho mlika nastriknout ten opravovaci sprej? Ten netece, je to pena a rozmisti se v tom plasti rovnomerne a ne jako to mliko gravitaci. – tak si myslim ze by to melo fungovat lepe.

      Pripadne pouzit kombinaci obou?

      Dik

      0 0
      • Tina  

        Karle, doporučujem naliať mlieko, nafúkať a držať kolo vo vertikálnej pozícii a kývať s ním tak aby mlieko vo vnútri plášta špliechalo zvnútra na boky. Pomaly s ním pootáčať a takto ho zvnútra ošpliechať po celom obvode. Potom je dobré ho položiť do vodoronej polohy a nechať pol hoďku poležať, zopakovať kývavý pohyb a položiť na druhú stranu do vodorovnej pozície. Mlieko ktoré si takto našpliechal na boky by malo tie malé dierky bezpečne zalepiť. Ak medzitým stratíš tlak v gumách tak v priebehu tohto procesu dofukuj tak na 2,5 – 3. V prípade potreby tento proces opakuj aj dva – tri krát pokiaľ to úplne nezalepí všetky diery. Musí to fungovať. Notubes dokáže zalepiť aj väčšie diery.

        Ešte skontroluj či máš dobre utesnený ventil. Niekedy je najväčší problém tam.

        0 0
        • kubad  

          +1

          ono si stačí prohlédnout videa na Notubes stránkách

          0 0
          • Tina  

            presne :) keď niečo nefunguje, prečítajte si návod :D

            0 0
          • Honz8t  

            Přesně tak, stručné a jasné. A navíc to funguje. Nahazoval jsem teď 2 jeté RaR TLR (žádné SS ani DD), mají za sebou tak 600–800 km.

            S postupem na NoTubes webu naprosto žádný problém, tlak drží krásně už víc než týden.

            0 0
          • Honz8t  

            Přesně tak, stručné a jasné. A navíc to funguje. Nahazoval jsem teď 2 jeté RaR TLR (žádné SS ani DD), mají za sebou tak 600–800 km.

            S postupem na NoTubes webu naprosto žádný problém, tlak drží krásně už víc než týden.

            0 0
        • kralovek  

          Jo to vim, ale jak jsem rikal, potreboval jsem to na druhy den, takze tenhle experiment jsem musel stornovat.

          A jak je to teda s tim sprejem? V cem je to mliko lepsi nez ten spej? Nebo spis v cem je ten sprej horsi nez to mliko?

          0 0
          • kubad  

            vyzkoušej a uvidíš

            0 0
            • kralovek  

              Ufff to je odpoved

              0 0
              • Tina  

                Karle, je zbytočné vysvetlovať prečo. Proste tento vyššie popísaný postup spoľahlivo funguje. Ak však máš potrebu vyskúšať sprej, tak ho vyskúšaj a daj vedieť výsledok :)

                0 0
                • Tina  

                  Tým sprejom pravdepodobne nič nepokazíš iba mierne zvýšiť hmotnosť plášťov a cenu celého systému.

                  0 0
      • jIrI___  

        Nejlepší je to hned pár km projet.

        0 0
        • Honz8t  

          To bych neřekl. Systematický postup z NoTubes webu mi dává větší smysl než na to prostě skočit, jezdit a pozorovat jak mlíko lítá ven a tlak mizí.

          0 0
          • jIrI___  

            Moje zkušenosti mluví jasně. Projetí pár km dá za X desítek minut šaškování a třepání ráfkem.

            0 0
        • Honz8t  

          To bych neřekl, systematický postup z NoTubes webu se mi zdá spolehlivější než na to jen skočit, jezdit a za stříkání mlíka a utíkání tlaku doufat, že se mlíko dostane všude tam, kam je třeba.

          Ale na druhou stranu podle chuti každého soudruha – někdo to prostě rád dobrodrůžo…

          0 0
          • Smazaný účet  

            když to hned projedeš je to uplně to samé jako když s tím třeseš… jen to není pakárna…

            0 0
            • Tina  

              nie je to to samé. Rotáciou kolesa pri jazde mlieko odstredivou silou ostáva po obvode plášťa a na boky sa nedostane.

              0 0
              • jIrI___  

                Když vjedeš mimo rovný povrch, tak to mlíko stříká všude.

                0 0
                • Tina  

                  náhodné postriekanie bokov v rotujúcom kolese nemá rovnaký efekt ako systematický postup na webe Notubes pretože mlieko sa je aj tak odstredivou silou vytlačované k obvodu a nestihne vyplniť diery.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    V praxi to tak ale moc nefunguje.

                    Problém systematického postupu s koly na boku je v tom, že časový interval kontaktu tmelu s bokem je hrozně krátký (pochybuju, že by někdo takhle dával třeba 5 hodin+). A zlepšení těsnění celé plochy nefunguje tak rychle jako zacelení defektu (tedy jedné konkrétní díry).

                    Co jsem jezdil těch pár plášťů, které netěsnily rovnou dobře samy od sebe (jako UST nebo snake skin verze), tak jsem vždy nejprve aplikoval systematický postup s kolem na boku. A to nejdřív v ruce dle toho jak to doporučují ve videu NoTubes. A následně ještě delší čas (kolem 0,5 hodin) kolo položené na boku s mírným sklonem (tedy tmel stéká na bok pláště v nejnižším místě) a neustálým točením (to už není takový opruz, stačí občas kolo znovu roztočit).

                    I po aplikaci obou těchto postupů vždy plášť těsnil z počátku pěkně blbě. Konkrétně to znamená, že už sice těsnil že se dalo jet, ale ztrácel přehnaně rychle tlak. Jenže podobně těsnil i jiný kousek, kde jsem se na tohle šaškování vykašlal.

                    A oproti tomu po několika vyjížďkách (10h+ jízdy) začal těsnit už dobře.

                    Ta mnohem delší doba během jízdy udělá daleko více. On se tmel vždy aspoň chvílemi dostane i na boky, zvlášť když je ho tam více.

                    Systematick postup s koly na boku bych aplikoval pouze v případě, že daný plášť těsní opravdu mizerně a ztrácí tlak tak rychle, že je problém odjet i tu jednu vyjížďku. Pak to má smysl pro první mírné počátečné zlepšení.

                    Jinak za mě jen ztráta času.

                    0 0
                    • Tina  

                      Uznávam, že som asi nenahadzovala toľko plášťov s Notubes čo ty. Ja som však s tými čo som pracovala nemala vážnejší problém a štandardný postup vždy zabral. Myslím, že hodne záleží kus od kusu na aký plášť narazíš. Niekdy úplne bez problémov a niekedy trocha prehovárania. Vždy dielenskou pumpou. V jednom prípade bol plášť (RaR) pomerne riedky a ja som chcela celý proces urýchliť a tak som vyrazila na bajk aj keď plášť uchádzal. Dúfala som práve, že počas jazdy tmel postrieka vnútro plášťa. Bohužiaľ som každých cca 10minút strávila dofukovaním a tak som to po asi 4. – 5. dofukovaní zabalila a išla domov po iný pár kolies. Doma po aplikácii „štandardného návodu“ boli kola na druhý deň „ready to go“.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Když utíká moc, tak to je přesně ten případ, kdy ta metoda cenu má, aby se právě po cestě nemuselo dofukovat.

                        Jízdou se to dobře zatěsní, ale zase to dost dlouho trvá. Pokud to nevydrží aspoň 2–3 hodiny se ztrátou třeba poloviny tlaku, tak je nutné se s tím drbat předem.

                        Já moc tenké šlupky naštěstí nikdy nejezdil, takže jsem měl vždy plášť se kterým šlo vyrazit aniž by se muselo cestou dofukovat. I tak to ale třeba u RK protection bylo ze začátku znát. První jízda ztráta ze 35 až skoro na 25psi (první jízdy foukám kvůli tomu mírně více, jinak bych 35psi ani nefoukal). A to jak u kousků, které jsem se snažil poctivě zatěsnit před první jízdou, tak u kousků u kterých jsem na to kašlal.

                        Zlaté UST pláště (ty mám nejraději, jenže ve 29" nejsou), tam je s tímhle pokoj.

                        0 0
        • Honz8t  

          Hmm, to jsem se teda ukázal – napsal jsem první odpověď a nebyla nikde vidět ani po refreshi. A pak se, mrška, ukázala spolu s tou novou. Sorry za double post.

          0 0
      • pelhrimov  

        Na kýbl naležato jsi kola pokládal?

        0 0
    • Specík  

      Jde použít tahle páska i na klasických ráfkách? (na kupkole píšou pouze pro ráfky NoTubes)

      CafféLatex páska lze použít na klasické ráfky.

      Chci použít jednu z těch pásek + CafféLatex tubeless ventilky + Tmel NoTubes + 2Bliss Ready pneu

      Která páska bude lepší ?

      0 0
      • Kubiczech  

        Jde použít v pohodě i na cokoli jiného než NT ráfek. Za mě je NT páska lepší než Caffé. Pracuje se s ní lépe, lépe drží, po čase se nerozkládá.

        0 0
      • JakeF  

        Podle toho, na jaký ráfky… Na ráfky dělaný jako TLR stačí žlutá páska, sám jsem jí vozil mimo ZTR i v RMX Magic a bez problémů. Do hlubších ne-TLR ráfků je lepší dát vyšší pásku, díky který se bude líp nahazovat a držet, tak jsem to měl u Bontragerů.

        Pokud to podle plášťů plánuješ dát do Rovalů, tak tam by snad měla stačit jen žlutá. Teda alespoň jsem to někde čet a doufám v to, vyzkoušený to zatím nemám.

        0 0
        • Specík  

          Ráfky Nukeproof Generator – vnitřní šířka 22,5, pneu 26×2,35 SL Eskar Control2 2Bliss.

          Nebo by bylo lepší Rubena kit s gumovou vložkou ? + NT mlíko. S NT začínám, ale po sezoně 2012 kdy jsem asi 5× štípnul duši anich bych jakkoliv píchnul pneu – jdu do toho.

          0 0
          • Kubiczech  

            To ti asi nikdo nepoví, zkus to s páskou NT a když to neklapne, nasaď Rubena sadu. Jestli nemáš nerv, tak rovnou Rubenu. (:

            0 0
            • kubad  

              rubena na to bude podle mě uzká, pokud nemají nějaku AM verzi

              0 0
              • Specík  

                Zkusím tu 25mm NT pásku a uvidím – koukám, že jí je 9m, při nejhorším to obtočím 3× dokola :D

                0 0
                • Specík  

                  Tak se to povedlo a hned na poprvé :) Stačila jen ta žlutá NT 25mm páska.

                  Lehce to ze začátku ucházelo jen u ventilků, ale zachvilku se to zalepilo – u plášťů si to sedlo dokonale a to už za sebou něco mají. Ráfky mají stejný profil jako Sun Ringle MTX 29. Tak už jen aby páska držela, jako zatím drží.

                  0 0
    • nobody  

      zeptám se laicky, co všechno potřebuji k tomu, abych ráfky na kole v profilu (Alex DP 20) předělal na bezdušáky a jestli to vůbec s těmi ráfky půjde? Pláště mám NN 2,25 a Karmu (tu mám na dojetí, potom tam půjde RR).

      dík

      0 0
    • quassar  

      Ahoj, zeptám se. Je lepší použít pro jistotu 25mm pásku, nebo s tím může být problém když je páska sirší a je lepší změřit ráfek? Na kolech mám dva různé ráfky (stejný výrobce ale jiný typ vepředu a vzadu), tak v případě rozdílných šířek se mi moc nechtějí kupovat dvě pásky. Nebo můžu prostě koupit 25mm a bude to jistější?

      Díky za odpověď

      0 0
      • Vilém  

        jak ti ma nekdo odpovedet, kdyz nikde nepises co mas za rafky, pripadne, jak jsou siroke (vnitrkem).

        0 0
      • romanVfr  

        Já zrovna instaloval 25mm pásku na 18mm ráfek a pohoda, pásku musíš napnout při natahování a krásně ti přilne i k bočnicím, ta širší mě připadá jistější

        0 0
        • quassar  

          Děkuju. Já se právě ptal, jeslti je to víceméně jedno (u 25mm), nebo jeslti to je potřeba nějak řešit, měřit a tak.

          Ráfky mám DT Swiss, na zadním se to identifikovat dá, přední ne. Změřeno nemám

          0 0
          • quassar  

            Ještě jsem koukal, že dt swiss doporučuje u toho ráfku co jsem schopen identifikovat (XR400) 23mm, takže je to asi jasné a kupuju 25mm.

            0 0
            • Ricci  

              Daval som na XR400 21mm No Tubes pasku a je to uplne v pohode

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.