Je v pohodě použít do třmenu obyčejné šrouby ze železářství, nebo se používají nějaké spešl vysokopevnostní?
Je v pohodě použít do třmenu obyčejné šrouby ze železářství, nebo se používají nějaké spešl vysokopevnostní?
osobně bych sháněl asi nějaké VP šrouby, ale řekni mi prosímtě co se stálo s těmi starými???
Vzhledem k tomu, ze se bezne pouzivaji i titanove, tak bych si s nejakyma vysokopenostnima vrasky nedelal.
nektery blazni davaj dokonce i alu srouby…
Mám doma adaptér na větší kotouč a šrouby jsem někde ztratil. Pojede mtbtrilogy a tam se větší kotouče hodí.
Dal bych tam obyčejné 8.8, nepůsobí na ně zas až tak velké síly jak by se mohlo zdát.
myslím že řešit pevnost ocelového šroubu v alu rámu a alu brzdiči moc smysl nemá
uplně obyč stačej
jenže on chce šrouby do třmenu, ne šrouby na přichycení třmenu k adaptéru/rámu.
chci srouby na prichyceni trmenu k adapteru a ramu
Porad je to do hliníku
Tak potom tam patří šroubek aluminiový
Staší šrouby ze železářství, nejlíp nerezové.
Zbytečně těžké :-)
Tak skrz vyvrtat trojku díru :-)
tak titanové z titanářství
kua, po titanářství mam kafe v nose. :-)
Ale nereznou. Nerezový sou sice trochu víc houževnatý, ale stačí.
I kotouče mam přišroubovaný nerezovýma. Lépe řečeno A2–70. Pak je ještě A4–80, ale to je fakt už zbytečný.
A pokud by se mi snad nějakej šroub na kole přetrhnul, tak mam na kole na všech místech kde se jde dostat na jeho druhou stranu pilkou vyřízlou takovou drážečku na plochej šroubovák a v nářadí vozim takový kulatinku do L na jecíž obou stranách mam plochou čepel šroubováčku. Plus v brašničce náhradní šroubky.
Vetsina lidi resi po prasknuti srouby spis jestli jsou zivy, nez jak dostat ten sroub ven.
Tak když ti na kotouči ulítne jeden ze šesti šroubů tak to ještě drží.
Jinak sem viděl na vlastní oči utženou hlavičku na klice Hollowtwech. A muselo se to pak odvrtávat(vrtákem ten zbytek šroubu vyhnat-vytočit ven.
Jak udělam, že když napíšu komentář a někdo mi na něj odpoví tak mi pak BF pošle mail s oznámením?
Tak jak to šlo na starým BF.
Zdravim,
taky se chystám nakoupit pár šroubků k adaptéru, protože některý ze starejch maj trošku unavenej vnitřní šestihran. V dávnejch dobách jsem někde vyčetl, že by se šroub měl dávat měkčí, než materiál, ve kterym je zašroubovanej – aby v případě přetažení odešel šroub, kterej se dá vyměnit/vytáhnout. Sice mam momenťák, takže všechno dotahuju tak akorát, ale i tak jsem neslabší šrouby DIN 912 našel s pevností 8.8, jsou teda v pohodě? Předpokládám, že navářka na rámu pro uchycení třmenu bude z něčeho pevnějšího než hliník, ne? Oni u seriově prodávanejch adaptérů ty šrouby asi budou uplně stejný (8.8. – 10.9. – 12.9), že?
Měkčí čroub než základní. materiál je přece nesmysl. To by jsi nemohl třeba na Al používat ocelové šrouby atd. Šroub se volí běžně podle požadované únosnosti (rozměr, pevnost,…). Navářka na rámu není pevnější, než zbytek rámu.
Ale každopádně i šrouby 8.8. budou pevnostně dostatečné. Ale když si dáš pevnější ničemu to vadit nebude. Jen je to zbytečné.
Děláš z toho strašnou vědu. V železářství koupíš M6 imbus požadované délky a hotovo.
+1 na těch przdách nepůsobí ani náhodou takové síly jako si myslíš, už dávno by byla ohnutá vidlice a ten šroub by v tahu byl ještě pořád naprosto v pohodě
Zdravím při sobotě
chci koupit titanové šrouby k přichycení brzd. třmenů XT 8000, ale nikde nemůžu najít velikosti těch šroubů. I přichycení objímky páky k řídítkám. Neví někdo přesně? Je možný, že je to tohle?
https://www.aliexpress.com/…1812181.html?…
Díky za odpověď.