Sram X9- slabý tah přehazovačky- dotaz

27 nepřečtených
  • ToBla

    Mám přehazovačku Sram X9 (10ti kolo). Má najeto cca 2000km a najednou z ničehonic (žádný pád, ani jiné poškození)se výrazně snížil tah přehazovačky (vodítka). Na nejtěžší převod (velká vpředu- malý pastorek) se řetěz ani nenapne. Dělka řetězu je ok. Nevíte co s tím? Vyměnit za novou??

    0 0
    • Kosta  

      podívej se na pružinu, jestli je ok.. je možné, že je na tři půlky ;)

      0 0
    • Macik  

      Začal bych tím, že bych vyměnil lanko a bowdeny.

      0 0
      • Vilém  

        Pro zacatek je staci vyhaknout z navarek na ramu.

        Jinak k veci. Nevim jak 10sp, ale vic lidi tu popisovalo stejny problem s x.9, jeden z poslednich modelu, prevazne kupovanych na kk.

        0 0
        • ToBla  

          Lanko a bowdeny jsou nové. Problém je zřejmě v pružině která napíná vodítko pod horní kladkou. pružina mě nyní přijde o 60–70% měkkčí. Vodítko jsem demontoval, ale dál už se nedostanu a proužinu nemohu zkontrolovat. Možná je prasklá..

          0 0
    • petrun  

      Nechápu, mám SRAM X9 (9ti kolo) koupenou před třemi roky na kupkole, najeto cca. 5× víc než ta tvá a řadí jak když bičem práská …

      0 0
      • Kosta  

        Že by třeba vada materiálu?

        0 0
        • petrun  

          To si nemyslím, spíš zaprasený bowdeny.

          0 0
          • McBlacky  

            jaký mají vliv na napnutí řetězu?

            0 0
            • ToBla  

              Je to tak. Bowden a lanko na napnutí řetězu nemá žádný vliv.

              Vodítko řetěz nenapne ani když lanko odpojím (převod velká vpředu-malá vzadu). Délka řetězu je samozřejmě spávná. Teď jsem měl v ruce nový šaltr X9 a pružina co napíná vodítko má úplně jiný tah (výrazně silnější). Takže je to jasný,

              pružina je v háji.. Koupím nový a starý zkusím reklamovat. Na šaltru není žádná deformace, ani škrábenec po pádu a měl by tedy správně fungovat.

              0 0
              • McBlacky  

                teoreticky vím, že se pružina může „vytahat“ ale v praxi jsem se s tím nesetkal ani u hodně desítek tisíc jetých kousků. Po půl roce provozu bych to tipnul na buď vyskočenou pružinu z aretovacího bodu nebo prasklou pružinu.

                0 0
              • Vilém  

                Co jsem ted koukal do manualu nahr. dilu Sram, tak to voditko by melo jit oddelat. Takze to muzes prekontrolovat.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  u X-7 je ze spodu takova mala segrovka, kterou kdyz clovek vytahne, tak muze vyjmout cele raminko s kladkama a muze ocekovat stav pruziny. Ja to ted delal nedobrovolne, kdy mne samovolne to raminko cele vypadlo, asi se nejak uvolnila ta segrovka. Nastesti jsem ji neztratil, takze jsem nasadil pruzinku(coz neni prvne vubec zadny med, hlavne jeji predepnuti) a raminko zpet, zacvaknul osu raminka tou segrovkou a jezdim dal.

                  0 0
          • Kosta  

            jestli myšlením takto na dálku diagnostikuješ stav té pružiny/nebo čehokoliv jiného, tak to tě neskrytě obdivuju :D … ale příčinou může být plno věcí :)

            0 0
    • jecnak  

      Vycisti a nebo vymen bowden a lanko. Problem je v tom, ze SRAM zmeni zprevodovani/pokovy pomer na lanku a tim padem je mnohem nachylnejsi na cistotu kabelaze stejne, jako bylo driv 9kove Shimano. Musim rict, ze timto u me Sram definitivne skoncil, protoze driv aspon chodil pekne, byt moc nevydrzel, dneska nechodi dobre ani novy.

      0 0
      • Kosta  

        Cože? To už je jako definitivně ten krátký chod? Dělá se třeba ještě taková X4ka?

        0 0
        • petrun  

          Žádný krátký chod, to je nesmysl. Poměr 1:1,2 versus 1:1 není a nikdy nebude totéž co staré Shimano 1:2 versus 1:1!

          0 0
      • McBlacky  

        Ta změna není tak velká u desítky a u devítky si myslím, že naopak sram fungoval výrazně líp než shimano v blátě a při zasraných, nalomených bovdenech…

        0 0
        • jecnak  

          U desitky Sramu mi to fakt prijde tragicky. Devitka super, jak pisu.

          0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Ona je pružinka v základu krapet slabší než u ostatních modelů, ale tohle mi nedělá X9 ani po namotání do zadního kola.

      Jak radí ostatní. Vyměň bowdeny, lanka, promaž a vyčisti hazku, pořádně seřiď a bude vše ok.

      0 0
      • ToBla  

        Naopak pružina na X9 je výrazně silnější. s namotáním do drátů bych snad ani toto poškození nesrovnával..

        0 0
    • Tina  

      Nejazdil si predtým v blate, alebo neumýval kolo vysokotlakým prúdom vody, prípadne nemazal reťaz nejakým hustým mazivom? Skús do miesta kde je napínacia pružina vodítka nastriekať WDčko, a nechaj pár minút pôsobiť. Ak to nepomôže tak podľa mňa predčasne „odišla“ pružina. Pokiaľ je v záruke je to na reklamáciu.

      0 0
      • ToBla  

        Kolo vapkou nemeju, taď je spíš všude sucho, takže bahnem to asi nebude. Olej na řetěz FinLine Teflon. Všechno šlapalo super a během jedný jízdy cca 20km to doadlo takhle. BMyslím, že to bude prasklá pružina. Chtěl jsem sundat vodítko, ale vypadá to, že je nýtovaný. Zavolám ještě Žitnýmu a poradím se. Díky :-)

        0 0
        • Vilém  

          Jak jsem ti psal vyse, podle servisnich manualu sramu je mozne raminka 10sp saltru x7, X9, x0 oddelat. Je tam uvedeno x-typu voditek ruznych delek, pro jednotlive modely, staci jen kouknout (str.22).

          0 0
    • BikeRider  

      Prvni serie 10sp X9 byly hodne zmetkovite. Nadava na to hodne lidi. Praskle pruziny, zlomene prehazovacky, atd… Aspon to muzes vymenit za type 2 :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.