• kejda

    Zdarec, asi horká novinka. Bláhově jsem myslel, že to bude zpětně kompatibilní i se staršími klikami, ale to nepůjde. Nový průměr osy. Tedy nové středové složení = nové kliky. Nemýlím se že?

    0 1
    • Hnoj  

      Nemýlíš.

      0 0
    • jonti  

      A proc by sis nekoupil stejne stredove slozeni jako mas ted bez vymeny klik? Jako duvod na upgrade je to ale dobre :)

      0 0
      • kejda  

        No protože mám rád nové kousky :) a tvrdí, že ložiska budou líp utěsněné než GXP, co mám teď. Upgrade – jo pravda, třeba budu teď zkoušet Eagle, a když se mi zalíbí, koupím si třeba nové kliky už v tomto novém rozměru.

        0 0
        • jonti  

          Podle me budou spis lip utesnena nez PF30, kde to je docela problem. GXP je uz ted bez problemu.

          0 0
      • novas752  

        Pro SRAM ideální zákazník. :)

        0 0
        • kejda  

          Jasňačka. 6800 km na XX1 a pouze řetězy. Takže u nich zůstanu.

          GXP střed není žádná výhra, takže kdyby bylo něco lepšího, tak budu rád. Kliky jiné značky neuvažuji, jsem spokojen se systémem utahování na imbus a DM převodník

          0 0
          • wilda81  

            „utahování na imbus a DM převodník“ má i RF, e13…

            0 0
            • kejda  

              Však jo, nehádám se. Ale mám celou sadu Sram a nechtěl bych ji měnit nebo to kombinovat a mít každý komponent od jiného výrobce, i když nakonec by z toho mohl být funkční celek. Původně jsem měl úplně celé kolo mimo ráfky na XTR a přešel jsem. Brzdy mi moc neseděly, kliky byly 2×11 atd…

              Např. kliky RF jsem demontoval kámošovi a je potřeba stahovák – nechci.

              0 0
              • wilda81  

                Jo to chápu.

                P.S. Stahovák je třeba jen u některých. Nexty apod. mají integrovaný stahovák, takže stačí jen imbus.

                0 0
                • kejda  

                  Myslím RF next SL to byly, ale byl to typ bez integrovaného stahováku. Taky jsem čuměl, že jsou dva typy. Naštěstí ten stahovák jsem měl doma.

                  0 0
    • depresy  

      A jedééém znovu: http://www.bike-forum.cz/…-28-99mm-wtf

      A ještě hodněkrát…

      0 0
      • kejda  

        Jsem na horách, dva dny sněží, napadlo skoro 60 čísel, lyžovat se nedá. Tak se dívám na net a na b-f.

        Jinak dneska tři hodiny e-fatbike v hlubokým sněhu, úplná paráda. Taky je to na *****?

        0 0
        • depresy  

          Bez motoru to nešlo? :)

          0 0
          • kejda  

            Sorry. Fakt ne. Nějak nám to zapomněli protáhnout…

            0 0
            • depresy  

              Tak sněžnice :)

              0 0
              • kejda  

                Byla to prdel. Gumy s hroty, na sněhu i ledu super grip a brzdilo to krásně. Smyky do zatáček krásně kontrolovatelné. Jinak nejsem samozřejmě elektrikář.

                0 0
        • Hnoj  

          60cm čerstvýho sněhu zní jako totální porno. kde je chyba?

          0 0
          • krabica  

            Přesně, ale asi nemají pořádné lyže… :-)

            0 0
            • kejda  

              Na svah vyjíždí jen opravdoví srdcaři. Mlha a sníh, a k tomu pěkný vítr.

              0 0
          • kejda  

            St Anton. Dneska pro změnu od rána zase sněží…

            0 0
    • TechDiver  

      všechny kliky s DUBem se prodávají s 32T; jsem zvědavý jestli je začnou standardně prodávat i s jiným počtem zubů na převodníku

      0 0
      • depresy  

        Tak doteď to tak bylo myslím krom XX1 Eaglu… 32z převodník bude za chvíli téměř neprodejný.

        0 0
      • tomxxx  

        to zas budou bazary zaplavený malejma převodníkama :D

        0 0
      • doubleingram  

        Chtelo by to, nechapu, proc nedelaji verze s vice. Asi prachy, jak jinak.

        0 0
      • Tina  

        To je hlúposť, že všetky DUB kľuky sa predávajú iba s 32z prevodníkom. Na r2 majú zalistované modely aj z 34z prevodníkom. Dostupné by mali byť už v priebehu tohto mesiaca. Skladom majú aj modely DUB s 30z prevodníkom.

        0 0
        • depresy  

          GX 34z? 30z jsou na faty ne?

          0 0
          • Tina  

            https://r2-bike.com/…-teeth-BOOST

            prečo by mal byť 30z prevodník na Fat? Nie všetci majú výkonnosť. Poznám bajkerov s hmotnosťou 100+, alebo juniorov a ženy s nízkym ročným nájazdom. Prečo by mali dlhé stúpania tlačiť? Nikto sa v minulosti nepozastavoval nad prevodom 22–34z na 26" kolesách. Tak prečo sa niekto pozastavuje nad prevodom 30–50z na 29er?

            BTW. 30z prevodník som musela použiť na XCO závodoch v Andorre a celkom som ho využívala. Ani s 30z prevodníkom som nemala počas závodu ani raz zaradené 2 najmenšie pastorky na Eagle kazete.

            0 0
            • depresy  

              Je to marný.

              0 0
              • Tina  

                „Marný“ dotaz, „marná“ odpoveď

                0 0
                • tomxxx  

                  p@x ale pise, ze driv byl take jen 32 prevodnik, krome XX1Eaglu. Proto si povzdechl, ze je to marny, pac tu zacala debata o tom, ze jsou kliky i s 34 a 30, ale nevyvratilo to jeho tvrzeni.

                  0 0
              • tomxxx  

                Prosim te a co by delal vecernicek, kdyby nedelali 30z prevodnik?

                0 0
                • novas752  

                  Tomu je to sumak, ma singlspeed, tam si klidne muze vozit 50–50z. :)

                  0 0
              • tonik666  

                kudlanka32 vozi prevodnik 26, pyco. A kamosova zena taky.

                0 0
    • Zaire  

      Ahoj, zkusím se zeptat tady :). Mám nově Sram dub BSA, prosím vás jaký klíč je potřeba na misky ?

      0 0
    • Zaire  

      Díky

      0 0
    • Tehu  

      Zdarec, chystám se na montáž DUB Boost středu BSA73. Radši se zeptám abych něco nezvoslil :( proč je tu taková spousta spaceru? Předpokládám že ty dvě malý (navlečeny na ose) budou takhle pod miskami v případě že je můj rám 73mm. A ty vedle (4,5–3–2mm) budou pod klikou? Jakou? Pravou kvůli řetězové lince? Nebo levou kvůli toleranci rámu? Díky za radu :)

      0 0
    • mikkke  

      Ahoj bajkeři, koupil jsem kliky Sram XX1 AXS DUB do své nové Orbey OIZ, ta má stř. složení PF92, bylo mi řečeno, že lepší než origo od Sramu – kde je plast, je lepší dát celokov – ideál šroubovací, že to i zpevní střed trochu, guglim jak se dá, ale vyrábí to snad jen Token a to ještě není úplně jistý z jejich webu. Netušíte někdo o nějakém výrobci? Plast asi není úplně ideální řešení na trvanlivost a to zpevnění šroubovaním do sebe se mi líbí, jako to má třeba Hope, ale ten bohužel dělá jen redukci na DUB a to taky není asi moc good řešení. Díky za tipy.

      0 0
      • maajkee  

        Neřeš. mám origo pf dub 92mm osu na enduru a pocit nezpevněného středu teda nemám :)

        0 0
        • mikkke  

          Jako zas na enduru asi nemáš rám kolem 2kg i s tlumičem, tam to budeš mít bytelný samo o sobě ;-) Ale asi se v tom moc rejpu, i když minimálně jako prevence proti nějakýmu skřípání časem by byl lepší BB určitě přínos.

          0 0
      • bimjeam  

        Skús wheels manufacturing, ale cena dosť vysoká

        0 0
    • Tehu  

      U středového složení Sram dub Boost a klik truvativ. Tak při utahování středového 8icky imbusu je taková „dorazova“ matice na 4 čepy(jehlickY) na to je nějakej klíč taky? Dik

      0 0
      • Vilém  

        To je samostahovaci mechanismus. Pri sundavani klik jen povolujes ten imbus, ktery se pak opre o to nac se ptas a stahne kliku.

        0 0
        • Tehu  

          Až takhle, já jen že to bylo volný, utáhl jsem a povolil kliky a už je to utažený a neni to volné jak dříve. Takže je to ok, i s nenasazenou klikou je to nevyklajíc se?

          Jsem nasadil dle návodu stred bez podložek, a kliku se 4,5mm podložkou a při otočení vzad mi padá vzadu velkej převod níže, tudíž zkusím dát tu menší 3,5mm asi…

          Jsem si říkal jestli tou maticí nejde posunout převodník blíže ke středu (jako doraz).

          Trochu by to chtělo doladit :)

          0 0
          • Tehu  

            Je divný, že se to nějak dorvalo(jestli to nemohlo být v nějaký hraniční poloze), přitom momentak na 8mm imbusu, 45Nm ( rezerva páč tam má byt 54). Jsem si říkal ještě to promaznu, překontroluju dotažení středového složení a narazil jsem na toto. Takže je to sumak, že je to natvrdo? Nebo to je teda nějakej doraz, kterej dorazi kliku blíže nebo dále ke středu? Diky

            0 0
            • tomxxx  

              na tu matici se normálně nesahá, prostě jen povoluješ vnitřní osmičku. Pokud z nějakého důvodu potřebuješ manipulovat s maticí a je na tyhle dirky, stačí ji povolit zahnutejma kleštěma na ségrovky nebo takovym tim „ohnutym drátem“ na ségrovky a právě na tyhle matice (nevim jak se to jmenuje)

              0 0
              • kubad  

                Třeba něco takového

                0 0
                • Tehu  

                  Jo kleštěmi na segrovky mě napadlo to zkusit, ale mám jen takový ty pod 45°, ne kolmý, no zkusím, třeba to bude stačit. Uvidím až se dostanu večer domů, jen mi to celý den vrtá hlavou.

                  Vždycky jsem jezdil pressfity a tohle je neznámá proměnná :)

                  Kubad: jo něco takového jsem hledal.

                  Takže když bych chtěl trochu posunout řetězovou, ať už kvůli vodítku MRP nebo řetězové lince, tímhle si nepomůžu a jediné dát menší podložku co byla v sadě?

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Tu matici prostě utáhni a nech jí být.

                    Kliky musej být uprostřed, takže když dáš podložky jinak než maj být, budeš si klikama šoupat a pudeš šlapat šejdrem. Řetězová linka je prostě daná rámem a klikama a nic moc s tim neuděláš, leda jde dávat jinej převodní s jinym offsetem, ale ten se ti nemusí vejít kolem zadní stavby.

                    0 0
          • kejda  

            Ten plastový vymezovač na levé klice nedorvat, lehce utáhnout, zkusit zahenglat s klikama a jestli nebude vůle, dotáhnout ten malý imbus, s citem. Pokud máš boost rám a správný převodník, neměl bys vpravo laborovat s podložkami, je tam pevně daná 4,5 mm.

            0 0
    • maajkee  

      Nevíte někdo z hlavy jaký ložiska jsou v DUB ose?

      0 0
    • jenda95  

      Mam relativne novy SRAM DUB (asi 3000km) … a vrze/lupa. Skoro jiste stred, sedlovka, pedaly vylouceny vymenou komponent a je to jen pri slapani. Obvykle v zaberu, ale ne nutne, neni to ani v nejake konkretni poloze klik, casto vypada, ze to je nahodne.

      Rozebral jsem to, vse ciste, loziska vypadaji ok (uplne do nich videt nejde), dokonce jsem dal i Loctite na utahovaci sroub, utazeno podle navodu na 54Nm … nepomaha. Podle navodu jsem pri usazovani trochu pomohl klice (gumovym) kladivem aby si lepe sedlo (velmi decentne), dotahovaci krouzek vlevo jen priblizen k ramu aby se lehce dotykal – proste me to donutilo se podivat i do navodu a nic. Vule nikde zadna, vsechny komponenty vypadaji ok, prevodnik na klikach taky sedi pevne (sundan a vycisten).

      V servisu mi rekli, ze to muzou znova rozebrat, ale uprimne neverim, ze udelaji neco jineho nez ja.

      Nemate prosim nekdo nejaky tip? Utahnout mene nez na 54Nm? Narvat trochu vazeliny i nekde jinde? Kde?

      diky moc!

      0 0
      • tomfree  

        Kliky alu, nebo karbon,pokud karbon,můžou to být kliky.

        0 0
      • Doyle  

        Na 54Nm se utahuje jaké středové složení? Jen se tak ptám, jelikož taky budu montovat Sram Dub a 54Nm jsem ještě nikde neviděl.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Ne samotné složení ale klika. Ten šroub co se šroubuje do osy.

          Jenda: Osobně bych loctite na ten šroub asi neriskoval pokud se ti nepovoluje. Přeci jen povolit to i s vazelínou po pár měsících není nic moc, a loctite to asi bude spíš moc než nic.

          0 0
          • jenda95  

            Jo jo, na klice je napsané 54Nm. Vlastní složení jsem nemontoval.

            Loctite byl pokus něco s tím udělat, o povolení se moc nebojím, mam metrový momentak, s tím jsem zatím povolil vsechno. Ale fakt ze když loctite nepomohl, tak ho možná setru (aspoň to, co půjde)

            0 0
            • depresy  

              Většinou lupou PF misky.

              0 0
              • jenda95  

                A má cenu je zkusit vysroubovat z rámu? To mi přijde až moc velká operace …

                0 0
                • jonti  

                  Jestli je šroubovací, tak určitě vyšroubovat, vyčistit a našroubovat. Jestli je lisovaný, tak bych to asi jen kvůli zvukům neřešil, možná v kovovém rámu.

                  0 0
                  • jenda95  

                    Uz jsem se byl podívat, je nalisovana v karbonu. Tak asi nic, ale je to debilni

                    0 0
        • jenda95  

          Se ale dívám že i misky se utahují na 50Nm, tj poměrně hodně

          0 0
      • novas752  

        Relativně nový. :) Za 3000km může být už docela vyjetý. Ale nemusí.

        Koukl bych i na převodník – sundat, vyčistit directmount a pojistné šrouby, na dosedací plochy aplikovat Loctite 648.

        0 0
        • jenda95  

          Jo, to jsem udelal, ale nepomohlo

          Ze by stred nevydržel 3000km se mi úplně nezdá … i když možné je vsechno

          0 0
          • novas752  

            Bohužel to neni nic neobvyklého. Já teď odepsal RaceFace po 1500. Uvidím jak dlouho vydrží obyč Shimano za 500…

            Ono to navíc nemusí být pouze vyjetejma ložiskama, mohl se dostat bordel do spoje mezi střed a rám a může to lupat, i když je střed jako takový ještě v pohodě.

            A jestli je to na fullu, mohou to být ložiska zadní stavby, nejdřív většinou odejdou v hlavnim čepu – ten poblíž středového složení.

            0 0
            • jenda95  

              Ložiska to asi nebudou, jednak nemají žádnou vůli a asi by se to měnilo (aspoň dočasně) když tam narvu vazelinu. Aspoň takové mam zkušenosti s jinými středy. Pochopitelně jen odhaduji

              Je to karbon HT

              0 0
              • mirorek2  

                A vsaď se, že budou

                0 0
              • Mr.Duck  

                Dub stredy nejsou uplne zname tim ze by vydrzely dlouho. 30mm zavitove nejsou o moc lepsi, pokud chces aby ti vydrzely loziska tak si porid kliky na 24mm(a ne GXP) osu :)

                0 0
              • vysmátej bajker  

                začni očistěním a máznutím pevné osy, uložením kazety, pak pedály, sedlovka, objímka, převodník. a na konec když vše sklame zalepit PF loctite.

                0 0
                • jenda95  

                  viz prvni prispevek – tim vsim jsem zacal

                  PF bych zalepil, ale kdyz jsou misky vlisovane, tak s tim asi nic moc neudelam, ne?

                  0 0
                • 01carbon  

                  nejsem si uplne jistw jestli je rozumne radit blbosti = zalepit loctite. pokud to tam opravdu zalepi necim co fakt bude poradne drzet, tak dalsi vymena bude mozna komplet ram. a abych jen neprskal – zjistit co k imstalaci pf doporucuje vyrobce ramu, nebo se pokusit najit sroubovaci stred – nahradu pf od praxisu nebo tokenu. sroubovaci nikoliv do ramu ale do sebe.

                  0 0
            • kandelik  

              RaceFace 30mm je parodie na loziska PF i BSA, uz nikdy vice…

              0 0
              • novas752  

                Ja mám 24mm osu. Ale i tak jsem z nich zklaman. Zajímavé že totožnej střed mi před tim vydržel nějakých 5000km, tenhle druhej maximálně 1500.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Měl jsem to podobné, první RF z asi 2008 jsem koupil i s kolem a dovezl do Kanady a vozil 3 roky v bike parku. Druhý vydržel tak sezónu.

                  U 30mm na Demu s press fit žádný problém, vydrží tak 4 sezóny, ale závitové 30mm nic moc. Teda nic moc znamená sezónu tak 200 dní na kole a většinou bahno nebo aspoň prach, takže ani žádná tragédie to není od Wheels ale RF myslím ve 30mm nevydrží nic.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    rekordmanem je v tomto parodie na ložiska co dává ke klikám sruntour, jedna vyjížďka v bagu a vyrezlá ložiska

                    hned za sr bych dal šroubovací gxp, i přes drsně vypadající několikavrstvé těsnění to vydrží díky konstrukci úplné prd, za ty prachy…

                    0 0
      • mirorek2  

        A proč teda nevyměníš ten DUB střed, když křupe?

        0 0
        • jenda95  

          Možná k tomu dojde, ale je nalisovany v karbonu, což by asi byla větší operace…

          0 0
          • novas752  

            Operace je to úplně stejná jako kdyby byl nalisovaný do hliníku. Z karbonu to jde mnohdy i lépe.

            0 0
            • jenda95  

              ok, nicmene si nejsem jisty, jestli si na tohle doma troufnu … ale servisy porad existuji, ze ano

              0 0
              • wert7  

                Vyrazit PF bude jednodušší než tam nalisovat nový, k tomu už je potřeba speciální nářadí (ale dá se složit v hobby marketu).

                PF (všechny jeho varianty) je docela „oblíbený“ střed právě pro různé vrzání a pazvuky. Možná by bylo lepší ho vyměnit za šroubovaný střed typu Token TF24.

                0 0
                • jonti  

                  Mě vržou i všechny šroubované. Stačí, že se tam dostanou nečistoty, co je teď venku skoro jistota, a už to vrže. Plastový pressfit v hliníku není problém vyklepnout, vyčistit a znovu nalisovat, v karbonu to ale dělám co nejmíň, trochu se bojím o rámy.

                  0 0
      • kejda  

        Na PF je takový O-kroužek, modré barvy, těsní osu, má tendenci prasknout a pak se tam může dostat bordel, když jezdíš v marastu, je v pořádku?

        0 0
        • jenda95  

          Jo, dik za tip – ten je v poradku.

          A pokud by to byl on, tak by se chovani po vycisteni aspon na chvili zmenilo.

          0 0
        • mirorek2  

          Když to křupe i po vyndání osy a promazání, je to PF v rámu nebo ložiska. Problém je, že to „vymačkání“ není nijak vidět, ložiska se na sucho mohou točit OK

          Vylisovat, koupit nový střed nejlépe se šroubovací vložkou a je po problému

          0 0
          • jenda95  

            Jo, tipuji PF v ramu, chovani lozisek by se aspon kratkodobe menilo kdyz je primaznu. Dam tomu jeste 100km a zkusim ukecat servis at si na me najde cas.

            0 0
            • mirorek2  

              Odkud jsi? Jestli poblíž, přelisuju ti to…

              Mazáním by se nezměnilo nic, nekřupe to protože tam je nebo není vazelína, ale proto, že pod zátěží jsou vyběhaná ložiska, nebo plastový insert.

              To samé se děje i u DUB BSA verzí, kde v závitu opravdu nic vaklat nemůže.

              0 0
        • tomxxx  

          bez okroužku jezdim 2 roky a nic.

          0 0
          • kejda  

            No, teď jsem mladýmu čistil kolo a půlka kroužku chyběla… zatím bez vrzání, vyřešil jsem to přidáním vazelíny :)). Až to začne křupat, pokud vůbec, vyměním PF, vlastně možná i kolo, je mu stejně trochu malý…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Je fajn jako okrouzek na vnitrni noze. Neni tak velkej a cervenej jak origo RS, tezce ve stylu. Nemyslim ze tam dlouho vydrzi ale jak dlouho ladis vidli :)

            Neni to vubec asi nejlepsi vyuziti DUB stredu, na ty o-krouzky?

            0 0
      • Tehu  

        Věřím tomu, to ti vydrželo ještě dost :D já o o víkendu vyhodil asi po 1500km :( Levé ložisko totálně KO, právě by ještě chvíli vydrželo, ale chod už hladký nebyl.

        0 0
        • jenda95  

          Možné je všechno, ale nějak se zdráhám uvěřit, že by SRAM takhle tlačil střed, který se musí každý rok měnit. Když to srovnám s HII, které mi drží i přes 10k km a pohoda…

          0 0
          • depresy  

            PF je prostě problémové řešení, od kterého už výrobci začali upouštět, navíc DUB má zmenšené kuličky.

            0 0
            • Mr.Duck  

              PF s tim nema nic spolecneho, DUB je problemove reseni kvuli tem malym kulickam. Sroubovane stredy se tomu problemu nevyhnou. 30mm na tom teoreticky neni o nic lepe, prakticky je aspon vetsi vyber stredu a da se sehnat neco co vydrzi o trochu dele, ale obecne co se tyka zivotnosti lozisek, 24mm osa jako HT2 je asi bezkonkurencni.

              0 0
              • mirorek2  

                Hlavně je za 400, a ne 950

                0 0
              • krabica  

                Ono dost záleží na zatěsnění středu a velikosti kuliček, jestli je to PF, nebo BSA je celkem jedno, samozřejmě širší osa a menší průměr domečku znamená menší kuličky a tudíž problémovější řešení…

                0 0
          • jonti  

            Kdyz mas v ramu velkou diru na 30mm osu, muzou byt kulicky vetsi a cely DUB stred vydrzi vic.

            0 0
            • kejda  

              Paradoxně mi DUB drží nejlépe. Na obou kolech bez problémů, jedno je BSA a druhý PF92.

              GXP jsem rozdělával a čistil několikrát do roka. Shimano jsem zrušil po přechodu na sadu Sram.

              Jo a pak mám ještě čtyřhran na Kleinovi, LX z roku 2007, a ten drží – ale to jiná písnička :)

              0 0
              • jonti  

                Mně DUB v PF30 středu drží zatím asi 5200km, taky dobré.

                0 0
        • kejda  

          Mám na něm už přes 10k km. Sem tam ho vyčistím, víceméně na to dlabu, umýjvám wapkou s nižším tlakem, 1× ročně. Ale není to PF teda… Ložiska stále tichá, nic nevrže ani nedrhne.

          0 0
    • petr mensik  

      mám funglovou DUB PF osu k prodeji. než přišla koupil jsem jiné kliky.

      0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, neměl by někdo z jeteho, vyhozeného DUBu alespoň prachovku? Svoji jsem si prdnul, ale ložiska jsou stále v klidu. Už jsem s tím otravoval, ale až v tomhle vlákně se našel někdo, komu se dub vysral. Jinak je to držák. :D

      0 0
    • okolokolala  

      Je třeba nějaké nářadí aby šlo tu vypadávací matici máznout loctitem při instalaci? A dát trochu vazelíny do mini žlábku kde dosedá volná pressfit miska nebo se tam stejně při lisování nějaká dostane? Díky

      0 0
    • depresy  

      Jdou u DUBu docpat ložiska bez destrukce plastů?

      0 0
      • depresy  

        Zkusím zopakovat dotaz, nikdo nezkoušel docpat PF DUB?

        0 0
        • depresy  

          Takže odpovím si sám, plastové krytky jdou sundat dobře, ale může být problém dostat je zpět :). Je na to nějaká fligna?

          0 0
          • rotker  

            normálně nacpat, malým šroubováčkem si trochu pomoc…na YT jsou i videa, tak nastuduj

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.