Uvažuji nad koupí nové vidlice s pevnou osou, zdvih ideálně kolem 120mm která z těchto bude lepší variantou? Případně další doporučení?
Uvažuji nad koupí nové vidlice s pevnou osou, zdvih ideálně kolem 120mm která z těchto bude lepší variantou? Případně další doporučení?
za tu cenu samozřejmě a bez kompromisů reba… :)
Jako myslíš nekompromisně na hovno chodící solo air Reba?
tak jeden kluk od nás jí má přes rok (soloair) a říkal, že zobe celkem dobře.. má v ní prej dva tokeny..
ale tak je pravda, že epixon nabízí jednoduchej, levnej servis.. kterej může v pohodě udělat i doma.
A třeba po předělání na olej může chodit mnohem líp jak reba
Solo air chodí hůře než dual air. A ani s dual air Rebou nejsem spokojený (ale ta se už dá) a používám ji jen na zimu jako náhradu pevné (na dojíždění do práce), kde ji vozím cíleně přefoukanou (na to je dobrá díky možnosti přefukovat samostantě negativku a pozitivku na různý tlak). Jakmile se pokusím nastavit Rebu na optimální chod, tak to nikdy není ono. A to mám Rebu upravenou. Upravený Epixon (kterého jezdím přes teplou část roku do terénu chodí mnohem lépe.
Z toho co si vybral bych nebral ani jednu a vzal bych upraveného Epixona
vidle z TT je jistota dobrýho chodu.. za tu cenu, za kterou jí tam maj, nejni co řešit..
Tak větší tlak můžeš mít jen v pozitivně ne?
Proč bys nemohl mít větší tlak v negativce? Samozřejmě, že můžeš a přesně tak to vozím (pro omezení chodu vidlice má přefoukanou pozitivku oproti ideálním tlaku do terénu a pro zachování geometrie mám negativku přefoukanou ještě o něco více – na nezatížené vidlici cca 0,5cm zdvihu rovnou pryč – tak to docílí ± stejného sagu jako při normálním tlaku v pozitivce).
Protože začne přetlačovat pozitivní,ve které se tím pádem začne tlak taky zvedat až do vyrovnání.
vyrovnání čeho?
Tlaku.
ozaj?
Nafoukl jsem vidlici na 70 psi (obě komory),pak negativní na 100 psi,sebralo to kus zdvihu a v pozitivně bylo taky 100 psi.
ale v negativní už zase 100 nebylo
Foukal jsem negativní na 100 psi,při foukání tlak padal,jak se snižoval zdvih,pak zůstal na 100 psi.Po našroubováním pumpičky na horní ventilem,ukazoval manometr nějakých 95 psi.
Postel je z obou stran stejný.Dve pumpicky nemám.
nevím jak postel, ale když se vyrovnají síly, tak tlaky nemůžou být stejný
Co ty vis, jak ma tu svoji vidlici zkonstruovanou.
Díky za tip,tady ji objednam, netušil jsem že je nekdo rovnou upravuje..
Jak správně nastavit kompresní útlum,na staré vidlici ho nemám…
Když ho tam nemáš, tak ho nijak nenastavíš – je prostě danej.
to chápu blbě sem to napsal, na té nové vidlici epixon už je..
To je jednoduché, zcela na minimum. Na tomhle zdvihu nemá žádný význam a jen zhoršuje citlivost vidlice.
…„tak jeden kluk od nás jí má přes rok a říkal“… to bude asi tím :-). Od RS fungují Yari, Piké, Lyrik, naopak Reba, Revelation jsou sportovní XC necitlivé vidlice.
Reba +1
Záleží na co to chceš, všechno jsou to málo citlivé XC vidle na sportovní použití nějakého XC HT.
Za mě Epixon. Reba se kamosovi furt kazila. Na Rychlebach mu dokonce vystřelilo horní gufero, když jsme stáli. Najednou bomba jak cyp a vidla zfuknuta. Prý to s kvalitou RS není žádná sláva obecně, nevím. Mám na hopsaci obludě starší Epicon 150mm a naprosto spokojený.
S těma guferama je to neduh posledních let u Reby. Přinreslo mi tam Rebu s vylítnutým guferem spousta lidí. Pak ale stačí sundat nogy, vyndat gufera, pořádne všechno domastit, narazit znova a už je klid. Nevím jestli se tam při výrobě třeba nedostane nějakej olej, nevím čim to.
Letos jsem rozebral Rebu na novem kole a z výroby se tam olej nedostane, ani na místa, kde má byt :o) Pístek byl namazaný červenou vazelínou, ze spodních nohou nekápla ani kapka oleje, v molitanech něco nasáklého oleje bylo.
Po namazání ta vidlice začala nějak chodit, ale dual air to není, nevím zda to bylo vidlicí, nebo tím, že jsem letos moc na biku nejezdil, ale tak bolavé ruce jako letos z Trilogy jsem ji ještě nikdy domů nepřivezl.
Reba. Mám jí na kole z druhé ruky (r.v.2014) a pořád moc fajn.
Take ted resim vidlici akorat na 29 take s pevnou osou zdvih 100 mma byla mi doporučena SR Suntour AXON https://www.kupkolo.cz/…pered_z5121/?… jaka to je vidlice v porovnani s vyse uvedenyma. ??? Vyhody nevyhody servis atd.
Dik
Pokud uvažuješ o Axon respektive vůbec Suntouru, tak je asi nejlepší ji vzít přes Tuning-Test – cena skoro stejná a dostaneš upravenou vidlici přesně na Tvou váhu a záměr ježdění, nastavenou, tak jak potřebuješ (tedy jako maximální žehličku s více či méně progresivním chodem a dalšími parametry, které vidlice od výroby nejsou schopny dokázat).
A taky se samozřejmě dobře domluíš – podle Tvých požadavků Ti bude doporučeno, co je OK a co nebrat, nebo je vzhledem k ceně a potřebám zbytečné. Obecně vidlice z TT jsou „vyladěné“ na minimální odtrh (extrémní žehlení i malých nerovností) a optimální chod dle potřeby uživatele, které se dá domluvit.
Reba i Epixon(Axon) jsou jednoduchý a levný na servis, u Rock Shoxu jsou paradoxně levnější díly na servis a hlavně dostupnost náhradních dílů je celkem uspokojivá, se Suntourem to je horší. Epixon (Axon) je samozřejmé po koupi rozebrat, respetive sundat spodní nohy, vytřít a nalít místo vazelíny mazací olej, návodů je na netu spousta a zvládne to každej trochu šikovnej člověk. Pak se chod citelně zlepší, A Axonu už je z výroby ve vzduchové komoře token na úpravu progresivity vidlice, který lze vyndat (doporučuju, protože jinak je vidlice hodně progresivní).
Nevýhodou (výhodou) u Suntouru je ocelová pružina v negativní komoře, která třeba při mé hmotnosti 90–95kg chodí bych řekl celkme optimálně a je citlivější než vzduch. Pokud má je někdo lehký 60,70kg nebo naopak těžký nad 100kg, tak už to pro něj bude horší, u lehkých jezdců se vidlice zanoří a člověk příjde o zdvih. U reby je negatovka vzduche, takže hmotnost jezdce je fuk.
Rebu po koupi doporučuju po koupi taky samozřejmě rozebrat, nebývá tam skoro žádný nebo málo mazacího oleje a klidně dávám řidší (v originálu dávají tuším 15w40, s 7,5 nebo 5 w mi příjde vidlice citlivější.
Osobně radši servisuju rock shox. Další nevýhoda, že u Reby posledních let nejde měnit zdvih vidlcie jako dřívre vyndáváním spacerů, ale je potřeba koupit delší pístnici. U Suntour je to stále řešeno spacery, takže vidlcie lze měnit od 80 až po 120(140)mm.
Co nemám rád u Reby je pevná osa maxle, plecvhový výlisek za po čase zohejbá a jde pak těžko povolit. Rychlupínací osa Suntouru, pokud se občas očistí a promaže je geniální řešení.
Aso bych se rozhodoval podle ceny, podle designu jak se vidlice hodí ke kolu. U Suntour jsou nálepky pod lakem u RS jsou to jen samolepky a design lze libovolne přizpůsobit.
Reba je lehčí, nicméně Expixon (Axon) zase tužší.
Chybu neuděláš ani s jednou z nich.
Diky za popis. Na ten zluty valecek ve vzduchove komore axonu jsem take narazil. Jelikoz jsem to rozdelaval poprve, tak jsem nevedel presne co to je, tak jsem to tam nechal. Ted uz vim. Diky :-).
Ze je reba lehci to nevim. Muj axon elite 29" s titanovou osou s nerezanym krkem mela kolem 1550g.
S pruzinou souhlas. Mam 115kg a neni to ono.
Využiji vlákna.
Mám svoji Marunu u Bartoníčka na kontrole.
Musel jsem ji foukat na skoro polovinu předepsaného tlaku k mé váze co je v manuálu abych měl SAG 20%, když ji fouknu na předepsaný tlak, tak je jak šutr a jezdí max 40mm. Když ji dám na 50 psíků, tak mám sice SAG 20%, ale nejde zpět do zdvihu, poslední cm zůstane zalezlej a citlivá stejně moc není, odtrhnout do zdvihu se ji na malých nerovnostech moc nechce.
P. Němec říkal že vypadá jen podhuštěná, ale domluvil jsem se na rozborce – když byla nová chodila daleko lépe.
Nicméně koukám po alternativě.
Takže 29", tapered, 100mm, 15×100.
Chci něco citlivého = automaticky jsem skončil u TT.
Jaké je rozdíl v:
„Epixon 29“ TR- RL 15 QLC (2015)":http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail
„Axon 29“ RL RC (2017)":http://www.tuning-test.cz/…-2017-detail
1 .Proč je starší a těžší model dražší? :-)
2. Viděl jsem pár vidlic od TT a některé měli kluzáky hrozně oblemcané od oleje (tuším že to byl pokaždé Aion) – to je u TT normální jev?
Nebo na to hodit bobek a jít cestou relativní jistoty = Reba
Na Manitou jsem radši nekoukal, stačí mi ten nedostatek informací na Marzocchi, takže koupit něco podobného nee.