Dá se nafoukat cokoli, stačí když si pořídíte příslušnou redukci na ventilek
Většina pumpiček žádnou redukci nepotřebuje.
Já vycházel z vlastní zkušenosti, mám silniční pumpu od Specialized, a když chci foukat autoventilek, redukci potrebuju. Ale mate pravdu s tim co píšete níže, totiž ze větší plášt je dost víc práce. Nicméně stále lepsi než jít domu pěšky :)
To jako myslíš tento hloupý dotaz vážně?
Dovedu si predstavit ten pohovor v Decathlonu.
Vyšší tlak = malý objem. Malou pumpičkou se uhoníš k smrti než nafoukneš objemný mtb plášť. Naopak pumpičkou na mtb silničku moc nenafoukneš.
Objem vzduchu u silniční pneu je kolem 1 litru, u MTB 5 – 7 litrů, když nepočítám pluska.
jo
Nafoukneš i mtb, stejně jako cyklopumpičkou běžně foukáme i kola na motorku, když přezouváme někde v terénu. Ale člověk se fakt namaká :-D
Zdaleka nejsou vsechny pumpicky na oba ventilky.
pumpička na vyšší tlak – silniční zjednodušeně ává menší objem, takže se při pumpování horáku víc zapotíš – trvá to prostě déle
jeste bych zaradil do vyberu pumpu na vidlice, tou nafoukas na kole vsechno. Bohuzel vetsina je jen na autoventilek, na jiny typ musis dokoupit redukci.
Akorát s ní bude mtb plášť po defektu foukat 3 dny. :)
No pocho-pytelne.
S touto ne
A skutečně je do toho MTB pláště toho vzduchu potřeba o tolik víc? Silniční má sice menší objem, ale díky tomu je potřeba mít tam daleko větší tlak.
Ve své podstatě je to jedno, jestli tu minipumpičku je potřeba zmáčknout 250× pro silničku nebo 300× pro bika už nehraje roli. Je to prostě opruz a daň na malou pumpu… :-)
250 vs 750 spis, rozdil to je.
Bud to nekomu vadi, ma ruzne pumpy pro ruzna kola, nebo je mu to fuk a honi…
Tak takovej rozdil to neni ani nahodou, to se klidne vsadim…:-) 29 jsem pichnul naposledy v unoru…
Tak to prepocitej ;)
Tyjo nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, v cykloobchodě jsem řekl ze chci pumpičku pod košík on nabídl dvě vzal tu levnější a šel.
Už léta na MTB používám Crankbrothers s přepínáním objem – tlak.
Já vozím tuhle kvůli velikosti a nafoukat horský kolo jde v pohodě.
Z tech malych je dobra, jen myslim potrebujes vzdy redukci.
Pisou, ze je na autoventilek.
Tak si pořiď bombičkovou. Sice dražší foukání, ale když chytíš defekt někde v řiti a nenchceš vyplácat poslední zbytky sil nebo čas před soumrakem, ušetří to hodně.
Jezdit jen s bombičkovou se mi zdá ok, pokud jezdíš kolem komína. Když jsi ale někde v řiti a budeš mít jen bombičkovou, máš jen 1–2 možnosti dofouknutí (předpokládám, že víc než 2 bombičky nikdo nevozí), což může být celkem problém.
Sice jezdím jen s prachobyčejnou nejlevnější na ruční pohon z Dekáče, ale řešení je i přihodit do mini-nářadí redukci na autoventilek.
V krajním případě se nějak dohrabeš k benzínce a dofoukáš tam. Kde zklame i tohle, zbývá už jen odlovit někoho na vsi. Pokud se nepodaří, pak už je to na vlak nebo na telefon a žebrání o odvoz.
Po Evropě tolik míst, kde jsi skutečně zcela mimo civilizaci, zase není. Hned po otevření hranic jsem v Rakousku žebrala na statku o klíče, co jsem s sebou zrovna neměla.
Jasně, vždycky to jde nějak vyřešit, život to člověka stát nebude.:-) To „dohrabání se“ na benzínku nebo na vlak ale může zabrat třeba 2 hodiny. Takovou akci bych si rád ušetřil.:-) Člověk může odchytnout případně jiného cyklistu. Raději ale spoléhám sám na sebe.
Vzduch ti neutece, v bombicce skoro zadny neni…
CO2 :-) ale souhlasím že je to nesmysl. Na závody dobrý, ale na každodenní jeźdění nesmysl.
To si pleteš, ty se používají na tuning aut.
Pletes to i ty, na tuning je rajsky plyn N2O. NO2 urcite ne.
N2O je do šlehačky, ale plnění bombiček je dražší než u sifonu, tak proč nepoužívat to levnější.
Venkovan a Novas psali NO2, to je konecny produkt oxidace. N2O do slehacek nebo pri startu aut v zime, vojenske specialy ACR mely primo v kabine skrinku, kam se bombicky s N2O vkladaly.
A v plneni bombicek je cenovy rozdil minimalni, rozdilna je cena plynu.
A jinak na plneni plastu aut se pouziva N2, protoze molekula je oproti kysliku vetsi a nepronika pres gumu tak rychle.
Nestartovaly se ty vojensky auta nahodou eterovejma bombickama?
Asi mas pravdu, v tech specialech se vkladaly bombicky tohoto tvaru, musel to byt teda eter. Ten je snadno zapalny. N2O se zase pouzival pro kratkodobe zvyseni vykonu. Podrzelo se to u sani. Nejak si vzpominam, ze vykon se mel zvysit az o 30%. To pri startu v zime pomahalo prekonat odpory studene prevodovky. Mozna je to trochu jinak, kazdopadne je to N2O (rajsky plyn) a ne NO2.
Přesně tyto.
Zase chytrolín co má potřebu chytat za slovíčko, prostě když přineseš 10 prázdných a bereš si 10 plných tak u šlehačkových zaplatíš o dost víc než u sodovkových.
Jo, od tebe to sedi. Zrovna slehacka se tady resi.
Pár jsem jich už na silničce vozil a skončil jsem u této dvoupístové Force.
Mám tu stejnou a je na ní napsáno Author, to by se ti líbilo víc?
Jinak absolutní jistota je klasickej Duopíst. Používám ho na starém kole už 20 let, je sice trochu těžší, ale nezničitelná.
Používám Lezyne Tech Drive HV na gravelu, Lezyne Micro Floor Drive HV vozím v batohu na delší štreky, lokálně vozím na rámu trailbiku OneUp EDC Pump 100ccm, kterou ještě doplním bombičkami.
Na tlumiče používám Lezyne Digital Shock Drive.
Pořidíl jsem Topeak Ninja P Mini Pump a max spokojenost. Je v rámu a můj problém že jsem ji zapomínal doma se odstranil. Nafoukaní 29 kola je na cca 5 minut.
Když fechceš Force, tak tohle funguje hezky.
vezmi tuhle – ma i ocasek:-) https://www.kupkolo.cz/…fc02_z95562/
(uz sem s tim dofukoval u tlustocha po trnove terapii- neni to hned ale da se.-)
Tu mám, foukal jsem s ní přední kolo na motorce, byla to makačka, ale zvládla to :-D
Taky ji vozím. Už jsem ji musel použít v lese když mi ufoukl plášť a šlo to v pohodě.
Lezyne HV Drive S
Lezyne Control Drive na CO2
Tahle pumpa od Xiaomi vypadá zajímavě, škoda že neuvádí rozměry a váhu:
Tuhle pumpu jsem nepobral k čemu je dobrá. Nafoukne jen 2 kola a přitom má 190g a cena nechutná. Bombičky jsou oproti tomu ve všem lepší.
Do 190g se vejde 3× 16g bombička a tedy nafoukneš 3 kola a s jistotou (u té pumpičky bude v trochu horším stavu baterka a ani ty 2 nedáš) a ještě mnohem rychleji. A za 2790 Kč bombičky jsou na opravdu hodně dlouho (pro mě tak na 50 let, kdo defektí více, tak to bude méně let, ale pořád hodně).
A pokud náhodou u bezduší spadne patka, tak ta pumpa také nic neřeší (bombička pomůže).
Mám malou pumpičku z Ali, dá se použít i s bombičkou. Při potřebě rychlosti použiju bombičku, pokud mám čas pumpuju ručně. Cena byla myslím kolem 200,–.
No tvoje reakce jsou poslední dobou výživné. Mám ji a je naprosto Ok. Dá se koupit i u nás.
Mám dost věcí Ali i origo z Wiggle a od nás. Zajímavé, že z 99% mají jedno společné made in China. Co si dáš na kolo je tvůj problém.