Prosím zkušené silničáře o radu. Byl jsem napaden módní policií, tak jsem upravil pozici pák viz. dolní foto (horní foto stav při koupi). Ovšem posed se mi tak protáhl, že sotva dosáhnu na páky. Jak je to správně ergonomicky?
Prosím zkušené silničáře o radu. Byl jsem napaden módní policií, tak jsem upravil pozici pák viz. dolní foto (horní foto stav při koupi). Ovšem posed se mi tak protáhl, že sotva dosáhnu na páky. Jak je to správně ergonomicky?
v rovině s rovnou částí oblouků
Správně ergonomicky je to přece tak, jak se ti to nejlépe drží. Předělávat si páky podle toho jestli to dobře vypadá a pak mít špatný pocit při úchopu je cipovina ;-)
asi tak, proste si dej paky tak, aby se ti dobre jezdilo a na rejpaly se vyser …
s tim se da souhlasit, ale pokavad si to nasteluje, aby to dobre vypadalo, budou se mu to nejspis i dobre drzet. resp. depic zjistil, ze ma moc dlouhy forstouch.
Ajtakrajta…
Řídím se podle toho,abych byl schopen,když se držím za oblouky,normálně brzdit a na páky vůbec prsty dosáhnul..
A jak se ti řadí a brzdí při jízdě v obloucích? Nová pozice je dle mě naprostý nesmysl.
Sice protáhl, ale vrchní úchop je dobrý. Chtělo by to kombinaci horní fotky – úchop v obloucích a dolní fotky – vrchní úchop. Se současnýma řídítkama to ale nelze. Vyměň je. Měl jsem podobné a co jsem je vyměnil za 3T Ergosum, tak jsem spokojený.
Já to vozím takto. Měl jsem předtím klasiky oblouky podobno jako máš ty a nemohl jsem to furt vyladit. Nakonec jsem koupil compact oblouky a je to úplně něčem jiném. Tak jak to teď mám nastavené mě to naprosto vyhovuje a jsem schopen v dolním úchopu jet dlouhou dobu a v pohodě brzdit i řadit. Vrch řidítek mám vodorovně, páky kolmo k tomu, a konec pák vychází v rovině s rovnou částí oblouků.
+1, takhle to ± má vypadat
Přesně tak, taky jsem laboroval s oblouky, nakonec compacty to zachránily. Měl jsem z toho trochu strach, ale nakonec jsem z nich nadšený. :)
Chlapi, co to jsou kompakty? Ač moc na silničce nejezdím, taky by mi tyhle druhy oblouků vyhovovali lépe, než ty několikrát lomené, co mám v současnosti. Díky.
Třeba ty v postu nad tebou ;)
co to je?
Kompaktní oblouky…nerozumíš řeči sousedního kmene?
sa pytam konkretne ake dilino zo susedneho kmena.
Jak to mám vědět? Křišťálová koule má nějakej zamlženej obraz… co se třeba zeptat majitele, hmm?
Tu cikánskou urážku budu dělat, že sem neviděl…
Jasný, ale čím jsou kompaktní proti nekompaktním? :-) Průběhem ohnutí toho oblouku, nebo čím?
plytky jsou
Kompakty maji obvykle mensi reach, to je ze nejsou tak vyklenute dopredu a tedy zkrati se ti posed zvlast pri drzeni za paky. Dale pak obvykle maji mensi drop, tedy spodni ochop v oblouku neni tak nizko, tedy nemusis se tak ohybat pri jizde v obloucich.
Díky z vysvětlení pojmů reach a drop :)
No ono to stačí hodit do Gůglu…:)
Ale je pravda, že některé nákresy jsou blbě – viz. druhý obrázek…
Jiste, ale rozdil mezi klasikou a kompaktem nikdo z vas vyse primo nevysvetlil. Misto toho je tady jako obvykle …
Souhlas, s kazetou 12–27 nejlepší kup za poslední dobu na silničku.
ake su to riaditka?
Čéče to ti neřeknu, nějaké no-name
Módní policii nebrat!
Hmm, takže to vypadá na koupi kompaktů…
Tak, jak jsi měl ty oblouky prvně, jsi v podstatě z biomaxů udělal kompakty. Biomaxy mají zrovna dost dlouhý reach a hluboký drop. Sežeň třeba FSA Vero nebo Omega popř. Ritchey Comp Curve – jedny z nich by ti mohly vyhovovat…
Ale pro začátek bych zkusil ten kratší forbec…:)
Stejně není OS, teď je otázka jak trefit správně velikost těch rodel a představce (nyní 12cm) napoprvé (vlastně napodruhé)???
tak možem se domluvit a kompakt se 100mm představcem mužeš vyzkoušet. mám 56 rám tak třeba to bude podobně.
Buď si to odměř třeba podle fotky a nebo prostě kup oblouky, omotej a forbec si zatím pujč. Začal bych na 100mm (podle fotky by to mohlo odpovídat) a pak případně zkusil další. Krňáci určitě pár forbeců v šuplíku mít budou. Finální kousek bych pak vzal až po vyzkoušení…
Presne tak. Navic 12cm forbec na silnici je vhodny spis na kompaktni ram.
A jsem zase zmatenej. Konečně mi někdo po asi patnácti sezonách silničáře vysvětlil, co je reach, drop, o kompaktních řídítkách jsem zatím taky mnoho neslyšel, jenom o kompaktních klikách, no a když to všechno pochopím, tak si jecnak prijde s kompaktním rámem :-) Asi radši začnu sbírat krabičky od sirek a na cyklistiku se vykašlu.
Jsou ruzne metody a zvyklosti jak ma vypadat geometrie ramu pro daneho jedince. Prakticky muze byt rozdil velikosti ramu pro stejneho jezdce i cca 2cm. Uz nekdy v sedesatych letech se zaclo s velikostma experimentovat. Pak v devadesatych letech prisly slopingove ramy, kde se da velikost urcit jen prepoctem pres efektivni delku ramu ke klasicke neslopingove geometrii. Par let zpet se zacly tlacit i tzv kompaktni geometrie. Obvykle je ram nizsi a mensi (i delka horni ramovky) a tomu jsou prizpusoben uhly sedlove a hlavove trubky (zachovani efektivniho slapani – olovnice nad mezi nartem a kolenem v predni puluvrati kliky) a pro zachovani delky posedu je pouzit delsi predstavec. Nekomu tohle reseni vyhovuje, nekomu ne.
kompaktni ram , ovsem s nekompaktnima obloukama. ;-)
…za sebe mužů říct, že použitelnýho úchopu na silnici (tj. včetně dolní části oblouků), jsem dosáhl až koupí compact rodel.
Jak jsem na silnici letos párkrát jel, tak o nich taky začínám uvažovat. To by mohlo být přesně ono.
Já Ti nevím, možná už bych do toho se svými názory „stará škola“ ani vstupovat neměl, ale jen poznámečku…poštelovat vzdálenost a náklon řidítek a k tomu ještě umístění pák je opravdu zdlouhavá věc. Každý to má jinak a prověří to jen dlouhé najeté kilometry a následné pozorování třeba toho, jak nesouměrně máš namožená zápěstí.Já třeba štelovával i souosost pák s rámem a ve finále jsem měl úhel každé páky trošku jiný. Šteloval jsem i okamžik záberu každé páky (brzdy), abych při panickém brzdění nešel na hubu. Proč to vlastně říkám? Chce to čas, hodně kilometrů a pokusů, vercajk v kapse a uivědomit si, že každý návod je jen obecné doporučení, k výsledku se musíš dopracovat sám. Tak ať se ti daří.
Ta spodní fotka se více blíží „učebnicovému“ nastavení. Je možné, že budeš muset dát kratší představec, pokud ti to příjde dlouhé. Zkusil bych to než budeš pořizovat jiná řídítka. Možná nakonec vymněníš oboje, ale představec prohodíš rychleji, začal bych tím. A jezdi nějakou dobu klidně bez omotávky (nebo tam flákni nějakou použitou), než tu ideální polohu najdeš.
Mnohému z řečeného jsem neporozuměl, ale nabídl bych selský rozum, který občas vozím sebou… Zkrátka abych mohl zabrzdit v horní i ve spodní pozici…
Jsem zcela out, tys zase měnil stroje ?
Počítám, že si k tý 29 přikoupil silnici, v plánu už to pokud vím měl delší dobu.
Hmmm, konečně získal good job ?
…aha ona už je i v profilu.
Tak rodla jsem nějak pořešil (mělčí, širší + kratší forbec).
Teď řeším výšku sedla.
Máte na silničce sedlo stejně nebo o něco výš než na HT? Zatím mi to moc nejede a cítím na nohách úplně jiné partie než na biku…
Takže asi stejně?
Ja jinak, ale mam tam kratsi kliky, takze ti to nepomuze :-D
Co dnes, bude někdo sdílnější? :)
vem imbus a jed laborovat. odpoved na tvou otazku nemuze byt obecne smeroplatna. ja mam treba na silnicce sedlo o kus vys, protoze silnicni kufry jsou vyssi nez bajkovy. v konecnem dusledku to ale bude ± stejne, ta vyska. ;-)
To taky dělám, ale nechce se mi s karb. sedlovkou moc zajíždět, už teď mi to připadá, že jsem měl snad vzít vel. 54 místo 56, přitom jsem uvažoval o 58…
jak to má dlouhou horní rámovku? toje imho směrodatnější. dybys vzal malej rám, tak se ti muže stat že budeš mít víc vysunutou sedlovku, ale kratší hlavu, rodla podložený 5cm podložek a kilometrovej představec.
Právě, že je to o 5mm kratší než CX, tedy 560mm (měřím 183 cm), asi se prostě postava (svaly odvykly) po dvou letech na biku zdeformovala :)
na 54 zapomeň :) já mám 179 a 54 bylo většinou tak 545–555 což je na tebe málo.
http://www.bike-forum.cz/…mgp0313a.jpg takhle jsi to treba myslel? :-D
nezklamal :)
ale vleze se to do teho frantovyho popisu bezezbytku, ze. ;-P
Na silnici mám sedlo trochu výš (cca 5 mm), více posunuté vpředu a více skloněné dopředu. Po nějakém laborování mě to tak sedí akorát. Když jsem dal sedlo stejně vysoko jako na bajku, tak při jízdě za oblouky jsem měl pocit že mám nohy moc pokrčené a jelo se mě blbě. Ale každému to sedí trochu jinak :-)
proc naklonene, to neklouzes? predozadek delas podle pedalu ne?
sak. kdyz posunes sedlo vys, musis ho soupnout i vic dopredu. ;-)
Jsem třeba netušil nastavení Romina…
na to se vyser a nastav to, aby ti to vyhovovalo. prece poznas, jestli sjizdis ze sedla nebo jestli te nekde tlaci. poucky beru jako startovaci bod.
Právě mi bylo divný, že sedím na kulách :)
tohle nastaveni je kvuli tomu, aby tlacilo panev dopredu a tim nebolela bedra, ale ja jsem z toho sjizdel a to mi hodne vadilo, musis to nastavit tak, aby ti to sedelo no
zajímavé, prozradil bys kde si to našel? Zrovna Romina mi na silničce „ladili“ dlouhou vodováhou přes celý sedlo…
Je to na té fólce co je v u novýho sedla, asi model 2013, ve vodorovné pozici se fakt na něm nedá sedět…
To je pravda, když jsme ladili posed tak jsme ho tam dali na zkoušku a už sem ho tam nechal, tak proto sem si toho nevšim, díkes
No a to je přesně špatně… Nastavuje se dle obrázku, museli to být „experti“ ti nastavující… Navíc to správné nastavování je i na obrázku v balení u sedla…
Sice dlouho od původního příspěvku, ale Romin se stále dělá a chybu člověk může opakovat dál a dál…
Pokud se člověk občas chce/potřebuje na sedle posunout, tak je nastavení podle běžné dosedací plochy do vodoroviny snad logické a použitelné i u extrémně tvarovaných sedel. Pokud ale jezdec sedí jak žok a přepadává na řídítka, tak zapadnutí do kolébky třeba na chvíli ocení.
Naklonene mysleno par mm. Když bylo v rovině tak při držení za oblouky mě tlačila špička sedla. Tak jsem to trochu sklonil a je to lepší.
pozici sedla vůči pedálům mám plus mínus stejnou, nohy mám natažené podobně. na obou kolech 180mm kliky
ale v absolutních číslech mám na bajku sedlo o facku výš bo tlustší pláště :)
Na silnicce jsem to mel stejne jako na HT, ted oproti fullu mam sedlo nize (na fullu jsem ho zvedal pri ladeni posedu) a mam strach jej zvysit :-)
Nastavuju to úplně stejným způsobem.