Správná pozice silničních pák?

75 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Prosím zkušené silničáře o radu. Byl jsem napaden módní policií, tak jsem upravil pozici pák viz. dolní foto (horní foto stav při koupi). Ovšem posed se mi tak protáhl, že sotva dosáhnu na páky. Jak je to správně ergonomicky?

    0 0
    • Martin  

      v rovině s rovnou částí oblouků

      0 0
    • Singlespeed  

      Správně ergonomicky je to přece tak, jak se ti to nejlépe drží. Předělávat si páky podle toho jestli to dobře vypadá a pak mít špatný pocit při úchopu je cipovina ;-)

      0 0
      • mr.ricardo  

        asi tak, proste si dej paky tak, aby se ti dobre jezdilo a na rejpaly se vyser …

        0 0
      • JSt  

        s tim se da souhlasit, ale pokavad si to nasteluje, aby to dobre vypadalo, budou se mu to nejspis i dobre drzet. resp. depic zjistil, ze ma moc dlouhy forstouch.

        0 0
      •  

        Ajtakrajta…

        0 0
    • šimlos  

      Řídím se podle toho,abych byl schopen,když se držím za oblouky,normálně brzdit a na páky vůbec prsty dosáhnul..

      0 0
    • nooski  

      A jak se ti řadí a brzdí při jízdě v obloucích? Nová pozice je dle mě naprostý nesmysl.

      0 0
    • French  

      Sice protáhl, ale vrchní úchop je dobrý. Chtělo by to kombinaci horní fotky – úchop v obloucích a dolní fotky – vrchní úchop. Se současnýma řídítkama to ale nelze. Vyměň je. Měl jsem podobné a co jsem je vyměnil za 3T Ergosum, tak jsem spokojený.

      0 0
    • Lada,s  

      Já to vozím takto. Měl jsem předtím klasiky oblouky podobno jako máš ty a nemohl jsem to furt vyladit. Nakonec jsem koupil compact oblouky a je to úplně něčem jiném. Tak jak to teď mám nastavené mě to naprosto vyhovuje a jsem schopen v dolním úchopu jet dlouhou dobu a v pohodě brzdit i řadit. Vrch řidítek mám vodorovně, páky kolmo k tomu, a konec pák vychází v rovině s rovnou částí oblouků.

      0 0
    • prvniodkonce  

      Módní policii nebrat!

      0 0
    • Smazaný účet  

      Hmm, takže to vypadá na koupi kompaktů…

      0 0
      • alinceb  

        Tak, jak jsi měl ty oblouky prvně, jsi v podstatě z biomaxů udělal kompakty. Biomaxy mají zrovna dost dlouhý reach a hluboký drop. Sežeň třeba FSA Vero nebo Omega popř. Ritchey Comp Curve – jedny z nich by ti mohly vyhovovat…

        Ale pro začátek bych zkusil ten kratší forbec…:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Stejně není OS, teď je otázka jak trefit správně velikost těch rodel a představce (nyní 12cm) napoprvé (vlastně napodruhé)???

          0 0
          • mastihuba  

            tak možem se domluvit a kompakt se 100mm představcem mužeš vyzkoušet. mám 56 rám tak třeba to bude podobně.

            0 0
          • alinceb  

            Buď si to odměř třeba podle fotky a nebo prostě kup oblouky, omotej a forbec si zatím pujč. Začal bych na 100mm (podle fotky by to mohlo odpovídat) a pak případně zkusil další. Krňáci určitě pár forbeců v šuplíku mít budou. Finální kousek bych pak vzal až po vyzkoušení…

            0 0
        • jecnak  

          Presne tak. Navic 12cm forbec na silnici je vhodny spis na kompaktni ram.

          0 0
          • ¨MZ  

            A jsem zase zmatenej. Konečně mi někdo po asi patnácti sezonách silničáře vysvětlil, co je reach, drop, o kompaktních řídítkách jsem zatím taky mnoho neslyšel, jenom o kompaktních klikách, no a když to všechno pochopím, tak si jecnak prijde s kompaktním rámem :-) Asi radši začnu sbírat krabičky od sirek a na cyklistiku se vykašlu.

            0 0
            • jecnak  

              Jsou ruzne metody a zvyklosti jak ma vypadat geometrie ramu pro daneho jedince. Prakticky muze byt rozdil velikosti ramu pro stejneho jezdce i cca 2cm. Uz nekdy v sedesatych letech se zaclo s velikostma experimentovat. Pak v devadesatych letech prisly slopingove ramy, kde se da velikost urcit jen prepoctem pres efektivni delku ramu ke klasicke neslopingove geometrii. Par let zpet se zacly tlacit i tzv kompaktni geometrie. Obvykle je ram nizsi a mensi (i delka horni ramovky) a tomu jsou prizpusoben uhly sedlove a hlavove trubky (zachovani efektivniho slapani – olovnice nad mezi nartem a kolenem v predni puluvrati kliky) a pro zachovani delky posedu je pouzit delsi predstavec. Nekomu tohle reseni vyhovuje, nekomu ne.

              0 0
            • JSt  

              kompaktni ram , ovsem s nekompaktnima obloukama. ;-)

              0 0
      • Paja  

        …za sebe mužů říct, že použitelnýho úchopu na silnici (tj. včetně dolní části oblouků), jsem dosáhl až koupí compact rodel.

        0 0
        • obda  

          Jak jsem na silnici letos párkrát jel, tak o nich taky začínám uvažovat. To by mohlo být přesně ono.

          0 0
    • Janes  

      Já Ti nevím, možná už bych do toho se svými názory „stará škola“ ani vstupovat neměl, ale jen poznámečku…poš­telovat vzdálenost a náklon řidítek a k tomu ještě umístění pák je opravdu zdlouhavá věc. Každý to má jinak a prověří to jen dlouhé najeté kilometry a následné pozorování třeba toho, jak nesouměrně máš namožená zápěstí.Já třeba štelovával i souosost pák s rámem a ve finále jsem měl úhel každé páky trošku jiný. Šteloval jsem i okamžik záberu každé páky (brzdy), abych při panickém brzdění nešel na hubu. Proč to vlastně říkám? Chce to čas, hodně kilometrů a pokusů, vercajk v kapse a uivědomit si, že každý návod je jen obecné doporučení, k výsledku se musíš dopracovat sám. Tak ať se ti daří.

      0 0
    • stip1978  

      Ta spodní fotka se více blíží „učebnicovému“ nastavení. Je možné, že budeš muset dát kratší představec, pokud ti to příjde dlouhé. Zkusil bych to než budeš pořizovat jiná řídítka. Možná nakonec vymněníš oboje, ale představec prohodíš rychleji, začal bych tím. A jezdi nějakou dobu klidně bez omotávky (nebo tam flákni nějakou použitou), než tu ideální polohu najdeš.

      0 0
    • HonzaRez  

      Mnohému z řečeného jsem neporozuměl, ale nabídl bych selský rozum, který občas vozím sebou… Zkrátka abych mohl zabrzdit v horní i ve spodní pozici…

      0 0
    • Jaroslávek  

      Jsem zcela out, tys zase měnil stroje ?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak rodla jsem nějak pořešil (mělčí, širší + kratší forbec).

      Teď řeším výšku sedla.

      Máte na silničce sedlo stejně nebo o něco výš než na HT? Zatím mi to moc nejede a cítím na nohách úplně jiné partie než na biku…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Takže asi stejně?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Co dnes, bude někdo sdílnější? :)

        0 0
        • JSt  

          vem imbus a jed laborovat. odpoved na tvou otazku nemuze byt obecne smeroplatna. ja mam treba na silnicce sedlo o kus vys, protoze silnicni kufry jsou vyssi nez bajkovy. v konecnem dusledku to ale bude ± stejne, ta vyska. ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            To taky dělám, ale nechce se mi s karb. sedlovkou moc zajíždět, už teď mi to připadá, že jsem měl snad vzít vel. 54 místo 56, přitom jsem uvažoval o 58…

            0 0
            • mastihuba  

              jak to má dlouhou horní rámovku? toje imho směrodatnější. dybys vzal malej rám, tak se ti muže stat že budeš mít víc vysunutou sedlovku, ale kratší hlavu, rodla podložený 5cm podložek a kilometrovej představec.

              0 0
      • Lada,s  

        Na silnici mám sedlo trochu výš (cca 5 mm), více posunuté vpředu a více skloněné dopředu. Po nějakém laborování mě to tak sedí akorát. Když jsem dal sedlo stejně vysoko jako na bajku, tak při jízdě za oblouky jsem měl pocit že mám nohy moc pokrčené a jelo se mě blbě. Ale každému to sedí trochu jinak :-)

        0 0
        • Zerocool  

          proc naklonene, to neklouzes? predozadek delas podle pedalu ne?

          0 0
          • JSt  

            sak. kdyz posunes sedlo vys, musis ho soupnout i vic dopredu. ;-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jsem třeba netušil nastavení Romina…

            0 0
            • JSt  

              na to se vyser a nastav to, aby ti to vyhovovalo. prece poznas, jestli sjizdis ze sedla nebo jestli te nekde tlaci. poucky beru jako startovaci bod.

              0 0
            • blaf  

              tohle nastaveni je kvuli tomu, aby tlacilo panev dopredu a tim nebolela bedra, ale ja jsem z toho sjizdel a to mi hodne vadilo, musis to nastavit tak, aby ti to sedelo no

              0 0
            • john34  

              zajímavé, prozradil bys kde si to našel? Zrovna Romina mi na silničce „ladili“ dlouhou vodováhou přes celý sedlo…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Je to na té fólce co je v u novýho sedla, asi model 2013, ve vodorovné pozici se fakt na něm nedá sedět…

                0 0
                • john34  

                  To je pravda, když jsme ladili posed tak jsme ho tam dali na zkoušku a už sem ho tam nechal, tak proto sem si toho nevšim, díkes

                  0 0
              • milan.v  

                No a to je přesně špatně… Nastavuje se dle obrázku, museli to být „experti“ ti nastavující… Navíc to správné nastavování je i na obrázku v balení u sedla…

                Sice dlouho od původního příspěvku, ale Romin se stále dělá a chybu člověk může opakovat dál a dál…

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Pokud se člověk občas chce/potřebuje na sedle posunout, tak je nastavení podle běžné dosedací plochy do vodoroviny snad logické a použitelné i u extrémně tvarovaných sedel. Pokud ale jezdec sedí jak žok a přepadává na řídítka, tak zapadnutí do kolébky třeba na chvíli ocení.

                  0 0
          • Lada,s  

            Naklonene mysleno par mm. Když bylo v rovině tak při držení za oblouky mě tlačila špička sedla. Tak jsem to trochu sklonil a je to lepší.

            0 0
      • Martin  

        pozici sedla vůči pedálům mám plus mínus stejnou, nohy mám natažené podobně. na obou kolech 180mm kliky

        ale v absolutních číslech mám na bajku sedlo o facku výš bo tlustší pláště :)

        0 0
      • RomanH  

        Na silnicce jsem to mel stejne jako na HT, ted oproti fullu mam sedlo nize (na fullu jsem ho zvedal pri ladeni posedu) a mam strach jej zvysit :-)

        0 0
      • Paja  

        Nastavuju to úplně stejným způsobem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse