• Kelib

    Měl jsem týden volna, tak jsem si řekl že zkusím otestovat dvě testovací kola. Pořadí, v jakém jsem kola testoval nebylo náhodné, vycházel jsem z informací o kvalitě a z cen. Jako nejdražší a podle ohlasů i nejlepší kolo jsem před testem považoval Specialized Epic Expert (80 tis) a druhé bylo GT. Podle původního plánu měla být na třetím místě Merida, tu jsem ale z časových důvodů jsem ho vypustil. Pořadí on nejlepšího k nejhoršímu jsem zvolil z jednoduchého důvodu: Pokud sedneme z horšího kola na lepší, moc to nepoznáme, obráceně je však rozdíl větší. Všechna kola jsem jezdil povětšinou po polnačkách, občas silnice, ale žádnej tvrdší terén. Spešla jsem měl půjčeného na víkend, najeto 180km. Je to krásné kolo, upoutá svým designem. Osazení Sram X.0/X.9 je špička, k tomu není co dodat. Sedlo Specialized mě také velmi přijemně překvapilo. Vidlice FOX byla jistě velkým krokem kupředu proti mému Skarabovi, ovšem oproti Reconu na GT byla horší co se týče pohodlí. Potěšila ale možnost zamčení. Systém zadního pružení mě příliš nenadchl, nezdálo se mi příliš citlivé. K brzdam Avid Juicy Seven 180/160 nejde nic vytknout. Co se týče kola GT, první dojem po vyjetí byl že vůbec nejede. Vinu na tom nesl přední plášt Kenda 2.35, ale ten se dá snadno vyměnit. Ve sjezdu ale podržel skvěle. Co se týče pružení, k němu mám jedinou výhradu-chybí lockout. A to jak na vidlici Rockshox Recon Solo Air, tak i na zadním tlumiči Fox. Vše bylo ale velmi citlivé i na malé nerovnosti. Příjemně mě překvapily i brzdy Shimano Deore které, ačkoliv měly pouze 160mm kotouč a ačkoliv jsou asi 2× levnější než Avid Juicy Seven(specialized), měly citlivé dávkování a brzdný výkon také nebyl špatný, a to jsem na brzdy hodně náročný. Noční můrou se stalo sedlo(už nevím značku). Když jsem večer přijel domů, chodil jsem jako bych měl v kalhotech. Osobně bych na tomto kole dal také přednost osazení Sram, místo Shimana. Doufám že tyto zkušenosti někomu pomůžou s výběrem

    0 0
    • pavelm  

      urcite zajimavy prispevek. Me by ale spise zajimalo jak jsi pocitil rozdil v geometrii ramu, nez rozdil ve funkcnosti osazeni (navic cenove rozdilnych kol). Takze spise chovani ve vyjezdech, tuhost, … muzes k tomu napsat vice, diky.

      0 0
    • pedrod  

      To GT bylo jaký typ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Podle 2,35 Kendy to byl skoro uričtě idrive 5. A tedy srovnávat dvě kola určená pro zcela jiné použití je trošku podivné.

        0 0
    • marapara  

      Ještě by mě zajímal závěr testu. + a – v jednotlivých kategoriích (sjezd, výjezd, tech. sjezd …)

      Já testoval I-Drive 5 2.0 a Meridu AM 800. Na GT chodilo přužení o třídu výš, než na Meridě. Lepší žehlilo, při frekvenčním šlapání se systém nepohupoval při jízdě na silnici. Merida se mírně pohupovala. Ale stačilo dám max. kompresi na tlumiči a jela skoro jako HT. Na Meridě vidlice chodila výborně, na GT ta Marcočka také. Jediný problém byl se zamykáním na Marzochi, šlo moc těžko. Na RS šlo krásně lehce. Hlavní rozdíl byl v zadní stavbě. Tam je GT o třídu výš a pocitově větší kapacitou zdvihu. Co se týče brzd, Juicy 5 a LX brzdily dobře oboje, ale na Juicy 5 byla lepší tvarovaná páka. Delší, pohodlnější, LX na Meridě byla moc daleko od řídítek a ještě moc zahnutá. Pocitově mi GT taky moc nejelo, ale to bylo díky plášťům. Sice držely skvěle, ale moc velký odpor. Na Meridě jsem měl Nanoraptor 2,1, takže ta jela o dost svižněji. Dát na GT ten samý plášt, tak pojede asi stejně jako Merida. Při výjezdu byla na obou kolech znát větší váha, takže výjezdy jsou spíš na pohodu :). Na obou strojích bych uvítal tlumič s možností blokace. Kdybych si měl vybírat, bral bych GT. Ne že by se mi Merida nelíbila, ale to GT fakt žehlilo o poznání lépe.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.