Specialized DH rám na 2012 (Demo vs Status)

24 nepřečtených
  • Mr.Duck

    Zdarec, tak nějak vybírám rám na příští sezónu, jelikož SX v Lku je mě prostě velký, a v zatáčkách se s nim neskutečně peru, natož když chci stvořit ve vzduchu nějaký kreace.

    Zkoušel sem se jentak lehce povozit na letošnim Demu v Sku, a musim uznat, že se mi s nim vážně výborně hraje.

    Na příští rok každopádně Spešl chystá Status jako levnější variantu, na pohled se mi mnoho líbí, ale jelikož ho tu nikdo nemá a já bych ho asi předobjednával, tak zkoušim vyčíst aspoň něco z čísel:

    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc…

    A teď babo raď, ta geo mi přijde vcelku sympatická, je to trochu vyšší jak demo, ale ten vyšší střed mi nepřijde na škodu, brousim zem i na SXu, a kámoš s demem jezdí převodníkem po zemi normálně. Slibuju si od toho, že by to mohlo jet podobně jak to SX, ale bejt hravější a snad bych třeba byl i rychlejší v zatáčkách a technickejch pasážích.

    Každej názor člověka, kdo aspoň jednou sjel kopec uvítám, teoretiků je tu spousta, tak prosim o radu )

    Status –

    1. +nemusel bych měnit zadní nábu a kliky za širší
    2. +cena
    3. +moh by bejt lehčí jak Emo

    Demo –

    1. +je ozkoušený
    2. -cena + investice do náby+klik (±10k)
    3. -spíš bych kupoval jetý
    0 0
    • Mr.Duck  

      Sorry, link na srovnání geometrií – http://bit.ly/oF6SoH

      0 0
      • SOBYS  

        Jsi si jistý tou velikostí S? Nevím kolik měříš, já mám 187cm a demo 2010 L mi sedne skvěle. Spíš bych se rozhodoval mezi demem a sx trailem podle toho, jestli jezdíš fr nebo dh. Status bude horší verze rámu na sjezd, jestli máš peníze na demo, je škoda kupovat statuse.

        0 0
      • xetron  

        Nebudu porovnávat přímo kola pro tebe, ale SX trail v příslušné velikosti je velmi hravé kolo. Když sem měl ještě big hita a srovnal ho s sx trailem, oba dva ve velikosti M tak SX trail šel lépe do zatáček a byl hravější. BH zase držel byl klidnější ale nebyl tak hravý a nešel tolik do zatáček a občas sem se pral…

        Osobně si myslím, že porovnávat Lko a Sko je trošku mimo. Jelikož vybíraš Sko, tak nechápu jak se teď musíš prát s Lkem… Koukni na ty geo, SX v Lku a Demo v Sku mají skoro stejný rozvor, takže na zemi budou stejně dlouhé, akorát díky kratšímu posedu se ti bude líp ovládat demo… Pokud máš tedy na svojí postavu velký rám, tak bych neviděl chybu v SXu ale v té velikosti.

        Těžko říct jak bude jezdit ten Status, ale do oka mi zrovna nepadl. Zkusil bych sehnat SX v Sku a uvidíš, podle mně je to ideální kolo, které dokáže jet z kopce a přitom je na tom dobře po technické stránce, nebo teda aspoň bylo v tom ročníku co jsem měl možnost ho zkusit. Pokud ale chceš vysloveně stroj na DH tak bych šel asi raději do Dema než neznalého statusu…

        Pokud máš tedy postavu na Sko a jezdíš Lko, každé kolo které koupíš v Sku bude hravější a líp se ovládat.

        0 0
        • Mr.Duck  

          O SX v Sku sem taky dost uvažoval, ale přecejenom na blbosti už mám skoro pojízdnýho pevňáka, a fulla využívám přece jenom z většiny na DH..na některejch tratích to SX vyloženě trápim (ne že bych jezdil tak agresivně, spíš blbě :)).

          Mám cca 173cm, takže bych řek, že na rozhraní S a M, ale ty naše sjezdy sou přece jenom spíš namotaný a utažený, než rychlý, tak myslim, že to S bude lepší..

          Srovnával sem dýlku těch kol, a je to fakt ± stejný, ale každou zatáčku sem na Sku projel o poznání rychlejc, že tam nejsem jak na skřipci.

          Díky za názor, asi radši začnu šetřit dřív :D

          0 0
          • goofy  

            No tak pokud jezdis se 173 na L-ku, tak se neni moc cemu divit :o) Ale to S-ko a M-ko bych si jeste dobre odzkousel pokud mas moznost. At pak nakonec nelitujes :o)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Mko nemám zas tak moc kde zkoušet, zas tolik lidí s Demem neznám, dneska snad všichni jezděj Summum :-S Každopádně na tom S se mi jezdí moc pěkně, nezkusil sem to na ničem svisle dolu, ale něco rozbitýho sem si projel, trochu na tom zaskákal (lítá jak SX :-O) a i na pumptracku sem s tim dokázal chvíli kroužit, narozdíl od mýho autobusu :))

              0 0
          • Attila  

            Se svojí výškou určitě S.

            0 0
    • logoman  

      A kolik na to mas penez? Kolik ma stat status? za 30k tady mozna maji sx trail v S

      Za me Status nebo SX, demo se mi nelibi. V pripade DH kola bych sel nejspis k uplne jine znacce.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Něak kolem týhle částky bych se rád pohyboval, no. Se Statusem by to neměl bejt problém, a možná bych si moh dovolit na něj vrazit i ten lepší tlumič.

        To SX vypadá pěkně, ale radši bych vážně rovnou DH kolo, jak sem psal vejš, na skákání dodělávám pevňáka, a tohle chci hlavně na závody a bikeparky.

        O jinejch značkách sem taky přemejšlel, ale v týhle ceně toho tolik neni, líbil by se mi třeba Session, Summum nebo Glory, ale to je cenou jinde, a Spešl mi dycky sednul..

        0 0
    • Mr.Duck  

      No, tak možná bych si moh ten Status eště koncem sezóny projet, tak sem zvědavej, co z toho bude, každopádně k němu docela tíhnu, recenzí zatim neni moc, ale vesměs nikde nic že by bylo na tom kole zle, tlumič bych tam nakonec vrazil asi Dvoj Sud od Cane Creek ať to zobe..najde se tu někdo, kdo ten tlumič jezdí/jezdil?

      0 0
      • Atilla  

        Prosím tě a proč sis koupil SX v L-ku? Zdá se mi trochu divný, že by Demo bylo hravější než SX. Jezdil jsem 2 půjčený dema a asi 3 SX a velikost S a M (mám 182cm) a demo je hroznej vagon. Všude se s tím musíš tahat, houpe se to jako…, ale jestli tě baví DH, tak asi proč ne.

        0 0
        • logoman  

          Tipuju, ze byla neodolatelna nabidka, nebo nesehnal nic jinyho :)

          0 0
          • mr.antik  

            myslim že psal, že to kupoval za 20 komplet…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Tak tak, přesně jak píše antik..

            Chtěl sem zakusit fulla, a tohle bylo za 20 komplet, na zkoušku myslim, že dostačující.

            Rozvor je sice dost podobnej demu v S, akorát sem na tom těžce nataženej což se na ovládání podepíše.

            No a jelikož to chci na sjezd, tak mi přijde škoda trápit SX, i když na ten muj šolich má asi zdvihu dost.

            0 0
      • cat  

        Taky se pripojim na dotaz k tomuto tlumici, kdybych nebyl linej cist anglicky, tak bude hodne informaci na forums.mtbr.com

        0 0
        • kesu  

          Ahoj,

          nejezdil jsem ho, ale co jsem slysel je velkej problem ho správně nastavit. Nastavuji s eu něj jak obě komprese tak i obě expanze. Na rozdil od foxu ma tedy nezavislo highspeed expanzi (stejnak jako vivid). Předpokládám, že díky tomuhle by měl chodit lépe než fox. Ale ta cena:(

          0 0
          • cat  

            Hm, tak to je pro me pase, uz hi/lo komprese me totalne pletou.

            0 0
            • kesu  

              ale na tom neni nic složitýho,

              low speed je když je to menší ráz, jako třeba brždění či malý rázy. Uvedu příklad, jedeš po roletách a brzdíš, bez komprese (lowspeed) se ti ta vidle postupně zatlouká do zdvihu. Když ji přitáhneš, tak je to sice na místě tupěnjší ale nezatlučeš to tak daleko. Taky se tim dá eliminovat potápění vidlice při brždění.

              naopak highspeed poznáš hned, klasika, jedeš, nedoletíš skok a pošleš malýho hejníka, když budeš mít highspeed kompresi povolenou pošleš tam doraz a klepne tě to přes ruce. Když si ji přitáhneš, tak to k dorazu nepůjde.Tím se dá eliminovat třeba to, aby ti to zbytečně nešlo celej zdvih.

              Proste podtrženo sečteno ti komprese umožněj vozit měkčí pružinu a hlavně líp využit zdvih. Problém je, že aby to fungovalo správně musel bys to nastavit na to:

              jak jezdíš

              jak máš nafouklou pružinu

              jaká je to trať

              a co hůř jaký je to kolo (rám)-pro tlumič

              0 0
              • fousek  

                A ja myslel ze H-S a L-S okruhy jsou tam hlavne kvuli tomu aby kolo dobre kopirovalo teren. U DH tlumicu se doraz resi hydraulickym dorazem. (proto treba Boxxer ma jak obe komprese tak Bottom-out)

                0 0
          • fousek  

            No tak kdyby byla H-S expanze nezavisla tak by to byla hracka to nastavit, ale ona pravdepodobne bude zavisla na nastaveni L-S expanze, stejne jak je to u komprese. ALe stejne bych rek ze ten kdo dokaze naladit H-S a L-S kompresi tak expanze bude hracka

            0 0
      • Debustrol  

        Bohužel se mi nepoštěstilo na něm pořádně projet, ale v Rokytnici jsem si od jednoho poláka pučil na parkovišti Intense M9 s CC DB pod zadkem. První dojem byl takovej že to chodí úplně jak po másle, nejplynulejší a nejjemnější chod co jsem zkusil.

        Otázkou je jak chodí třeba Elka, která je za míň peněz… Mam jí v hledáčku na další kolo :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          To taky nevypadá uplně marně, na druhou stranu, to bych asi šel do ozkoušený RC4ky, která je taky moc příjemný máslo.

          Ale jestli ten Cane Creek je taková bomba jak se řiká, a nestál by o tolik víc, tak proč ne. Nastavením teoreticky rozumim, a v praxi už mi to taky začíná tak nějak fungovat, takže toho se moc nebojim..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.