Sorry,ještě 1 další dotaz na Suntour od Milana

40 nepřečtených
  • dancing dog

    Ahoj,omlouvám se všem,že kůli tomu zakládám další thread,ale jde mi o jednu konkrétní věc. Podle toho, co jsem četl na B-F, na tuning testu..etc. je pro mě Milan autorita a v podstatě jsem rozhodnutej pro Epicon od něj/bude-li k dispozici/ Zajímalo by mě ale, jak to děláte se servisem jím upravené vidlice. část z Vás patří mezi machry, jež si jí dokáží rozebrat a udržovat sami, ale co Vy, kteří to z jakýchkoliv důvodů nedělají. Jak jsem tu vyčetl, ochota v běžných servisech servisovat tyto vidle obecně asi není velká, ani Milan to nedoporučuje, jak to řešíte? Vozíte ji k Milanovi, nebo posíláte nebo jak? A jak často při „běžném“ ježdění měkkoně / na mtb cca 2–3ooo km,pokud možno bez deště a bláta/rok je ji třeba servisovat? Toto je věc, která je pro mě celkem důležitá. Nyní mimořádně musim řešit kůli přestavbě bytu i peníze + mám rád alternativy k k osvědčením / a většinou nákladným jistotám /, proto ten doporučovaný a chválený Suntour od Milana,kterému se tímto omlouvám,že jsem se s tímto dotazem neobrátil přímo jen na něj.

    • přeci jen jeden dotaz navíc- pevná osa, dokážu si představit klady, ale jak s manipulací při nasazování, je výrazně obtížnější? je lepší na rychloupínáky nebo matice-tady asi sebou člověk musí vozit klíč… má vůbec pevná osa smysl u kola na Včkách? Je pevná osa zvláště vhodná pro tlusťocha aktuálně žel přes metrák?

    Jsem v tomto outsider, proto se tak taky ptám

    Jo, to počasí a práce mě pěkně štve, všechny dny kdy neprší, hákuju, třeba právě teď :-( čímž zdravím všechny s podobným osudem.

    0 0
    • Lišák  

      Myslím, že při těchto kilometrech za rok, bude stačit větší servis 1× ročně a pokud si ho nebudeš dělat sám, tak bych s tím do cykloservisu nechodil, ale poslal to rovnou Milanovi. Máš jistotu kvality a rozumné ceny.

      K pevné ose se moc vyjadřovat nemůžu, neb nemám žádnou zkušenost. Jen z toho, co jsem kde pochytil, by měla o dost zvýšit torzní tuhost, což u přescenta, by jistě nebylo od věci :-)

      0 0
    • dancing dog  

      Copak si všichni ty vytuněný vidle servisujete sami…?

      0 0
      • Lišák  

        Na tom nic není. Rozdělat, vyčistit, složit, nalít spodem nový olej a sešroubovat vněší nohy s plunžrama. Olej v tlumiči podobně-vytáhneš tlumicí patronu, vyliješ olej, patronu dáš z5, naliješ nový olej, zašroubuješ víčko. Co bys chtěl dál servisovat? Výměnu futer ti Milan udělá, až bude mít vidla vakl.

        0 0
      • Al_Bunda  

        Mam od Milana XC PRO a servis spociva v tom, ze jednou za pul roku vyroubiji spodni sroubky a vypustim olej. Otocim vzhuru nohama a naleji 20 ml noveho zasroubuji sroubky. Otocim do puvodni polohy a vypustim vzduch z patrony. Klicem 30 alespon si to myslim povolim a vysroubuji celou matici s ventilkem naleji malinko oleje na mazani pistku a znovu zasroubuji a nafoukam. Co by jsi z toho sam nezvladl?

        0 0
        • Smazaný účet  

          to zní v pohodě, takže si s nějakým posíláním mýho epicona milanovi nemusím asi lámat hlavu. jakej používáš olej? Někde jsem četl že milan používá z R7. je to pravda?

          0 0
          • Al_Bunda  

            Podle Milanova doporuceni obycejny motorovy olej ted z hlavy nevim 10 nebo 15w. Mam ji uz druhym rokem a tak asi v zime pujde na generalni prohlidku k Milanovi a myslim si, ze bude slouzit dale. Zatim s ni nebyl jediny problem.

            0 0
            • vlk  

              Si děláte srandu- motorovej olej, to snad ne. Tam patří tlumičovej a pokud chcete ušetřit tak docela kvalitní je tlumičový olej pro motorky Denicol-také ho používám.

              0 0
              • Lišák  

                Tlumičový olej do tlumiče, motorový na mazání.

                0 0
                • vlk  

                  Aha jo tak, už jsem se lek.No i tak, já raději používám tlumičový i na mazání.

                  0 0
                • Al_Bunda  

                  Jsem to spatne napsal, ano motorovy olej je na mazani a lije se do nohou vidlice. V tlumici patrone nic nemenim, myslim ze je i nerozebiratelna. Tedy Milan ji asi rozdelat umi, kdyz to upravuje :-))))))))))))))

                  0 0
                  • milan1  

                    Představ si, že Vlk si doteď myslí, že si pletu olej do tlumiče a motorový. Opravdu bych se ho měl asi ptát na každý krok, jestli jsem tohle a támhlerto udělal dobře, on totiž ví vždy vše lépe :-)

                    0 0
                    • Al_Bunda  

                      Bohuzel jsem ho uvedl v omyl ja spatne napsanou odpovedi, ani jsme si to neuvedomil, ze by se to po precteni mohlo zamenit s vymenou oleje v tlumici.

                      0 0
                      • milan1  

                        Takováhle záměna, kterou předvedl je ale dána tím, že si myslí, že on zná podmínky lépe, že vůbec zná všechno lépe a tak právě on najde tu zásadní chybu. Normálně ho nechávám na pokoji ale teď právě v sousedním threadu mi s ním zase došla trpělivost. Jsou to takovéhle kapky ke kapce, které potom vyznějí, že mám toho hodného rádce plného omylů už docela dost.

                        0 0
                    • martt  

                      Otazne je, ci je na mazanie puzdier skutocne vhodnejsi motorovy olej. Ten je totiz optimalizovany okrem mazania na mnozstvo inych veci (rozpustanie karbonu, stala viskozita vo velkom rozsahu teplot v motore a turbe atd.).

                      Pre tlmicove oleje su kriteria postavene dost inac, okrem nepenivosti je jeden z bodov napr., ze neposkodzuje tesnenia, co je pre motorovy olej nepodstatne kriterium.

                      Tu su kriteria pre tlmicovy olej 129.35.64.91/bpglis/l­ubtds.nsf/techni­caldata/099D5DE­CA460275AC1256CDF0040320­0?OpenDocument 129.35.64.91/bpglis/l­ubtds.nsf/techni­caldata/20505464E­E206D1CC1256CE200306067?­OpenDocument

                      Na porovnanie, pre obycajny motorovy olej su napisane uplne ine kriteria, ktore su pre vidlicu nezaujimave 129.35.64.91/bpglis/l­ubtds.nsf/techni­caldata/7E02D88BF­7FC08A3C1256F650027AD55?­OpenDocument

                      Nevies cim sa mazu puzdra v motorkovych vidliciach?

                      0 0
                      • milan1  

                        Zřejmě budeš muste tyto objevy prezentovat u výrobců vidlic. vznikne z toho specifikace oleje zcela jasně určeného pro potřeby odpružených vidlic a budeš kupovat značkové a předepsané zboží vyráběné v malých sériích, exkluzivní a drahé. No a potom vyrazí někdo, kdo nad tím azpřemýšlí a objeví tenhle oběv. Vždyť motorový olej je daleko levnější a poskytuje v provozu zcela obdobné služby, jako ten vidlicový speciál. No, možná má pár přísad, které oparvdu nevyužijeme, to je pravda ale to, co požadujeme splňuje beze zbytku a je to o mnoho levnější. Tak, takhle nějak vypadá praxe, nad teoretickým spekulováním.

                        0 0
                        • martt  

                          Existuje napr. olej do vidlic 20W, ten by mohol byt na puzdra a hlavne tesnenia vhodnejsi a viskozitne je na tom rovnako ako ten motorovy olej.

                          A ani nie je nejak velmi drahy, litrova flasa oleja do tlmica co ja pouzivam stala nejake dve tri stovky (Shell Advance Fork Oil). Rovnaka flasa syntetickeho motoroveho oleja do mojho motora stoji viac.

                          Ja osobne lejem do noh a na piest tiez motorovy olej ale neviem, ci je to to najvhodnejsie.

                          Do manzelkinho Skarebu som pred casom nalial na piest olej co som mal v aute po ruke. Bol to velmi drahy long life synteticky olej pre najmodernejsie turbodiesle. Odvtedy unika vzduch okolo piesta a je treba pred kazdym pretekom dofukovat. Neviem to dokazat ale myslim si, ze v tom oleji su nejake aditiva, ktore poskodili tesnenie piesta. Mozno sa ale iba opotreboval, predsa ma uz par rokov.

                          Vždyť motorový olej je daleko levnější a poskytuje v provozu zcela obdobné služby, jako ten vidlicový speciál.

                          S tymto tvrdenim si nie som isty napriklad vo vztahu k tym tesneniam.

                          Mozno by bol lepsi nejaky menej aditivovany lacny olej (napr. M6).

                          0 0
                        • Pekáček  

                          A jak je to tedy s RedRumem od RS? Je to speciální mazadlo co se vyplatí a nebo je úplně jedno že tam dám „běžný“ olej stejné hustoty? Ptám se proto, že už jsem doporučením RedRumu sklidil kritiku.

                          0 0
    • miťo  

      Ahoj, tak tedy k věci: Vidli od Milana mám, teď momentálně tři, ale dělal mi čtyři(viz můj příspěvěk jinde). Právě budu řešit repas XC-Pro. Mám ještě osobní požadavky na tuning, na negativku a odskok, tak to posílám Milanovi balíkem. Už jsem to dělal i s NRX 8200, kterou mám na biku 29", kdy jsem mu jí poslal s osobními požadavky na dotunění(výměna patrony z remote LO na klas.LO, chtěl jsem i menší citlivost na počátku zdvihu). Vše bez problémů. Doma nemám čas se do toho šťourat, jeden a půl letý syn mi dává zabrat :) Jinak k pevné ose: Používám ji na 29" biku-zimáku. Jde o to, že NRX je krosová vidlice a tuhostí je na tom asi jako Skareb, ovšem kdyby měl rozměr na 29". Když jsem zavřel odskok, vidlice se kroutila a ráfek dřel o špalek. S pevnou osou je to o70% lepší. Vozím na pumpičce očkový klíč 15mm. Jo na závoďáku mám pro zpevnění nábu Ritchey Scarxle s tlustým rychloupínákem. Není to jako nába od Milana na matice, ale dost to vidlici pomůže. Všechno co má vzduch jen v jedné noze se prostě kroutí. Chce to pevnější přední náby. P.S.: Moje NRX 8200 s nábou od Milana je tužší než Recon s Deore nábou, který jsem pro kámoše testoval :D

      0 0
      • vlk  

        Jak tak na ten obr. koukám- jak je to vlastně utěsněný proti vodě a nečistotám.

        0 0
      • Pekáček  

        Když jsem koupil Recona, zděsil jsem se, jak se kroutil při jízdě ze sedla, jeden špalík mě šel až na plášť (pokud jsem ho neseřídil proklatě nízko). Nakonec to vyřešil upgrade na přední nábu Deore XT, má totiž 10mm přední osičku a ne 9mm jak Deore LX a níž.

        0 0
      • martt  

        co je to „nába od Milana na matice“? On vyraba aj naboje?

        0 0
        • miťo  

          Je to nába Deore upravená na ložiska s plnou osou. Ještě na to přiložím ořízlý gumový těsnění z Deorka jako to má Ritchey na posílení těch těsnících kroužků na ložisku. Chodí suprově.

          0 0
          • Toams  

            hmm, nemas nahodou rozborku? je to len vymena dutej osi s RU za klasicku plnu os s matkami, alebo je tam este nejaka finta? konusy a loziska zrejme ostavaju, jak su, tak ine „vytunenie“ asi moc priestor nema, ale mozno sa mylim:-)

            0 0
            • Vilém  

              Uz oid pohledu tam konusy a loziska nezustaly.Puvodni bude jen obal.V tom nalisovana loziska a pevna osa.

              0 0
            • vlk  

              V 95 jsem něco podobného měl.Francouzká výroba už přesně nevím zda to byl sachs nebo nějaký savoj nebo něco podobného. Ve středu ta osa byla širší a bylo to uchycený matkami.Rozdíl mimo tvaru těla náboje byl především v tom, že jsem měl s klasickými ložiskami-konusy a ne průmysla jako jsou tyto.Další jejich nevýhodou bylo pouze jednobřité těsnění. řek bych, že pevností tenkrát byly něco těsně nad deore. Ovšem nynější Novatec co mám s klasickou dutou osou na rychloupínák, jsou pevnější a to výrazně.Podotýkám že dotahuji rychloupínáky nakrev, už sice ne gumovou paličkou, ale největší silou co jsem schopen vyvinout.Nevěřím, že jsou o tolik pevné než nějaké lepší průmyslové náboje. Ale samo-toto hodnocení je pouze subjektivní. S Milanovým provedením jsem se nesetkal a třeba má Milan osu z lepšího materiálu než jsem měl na těch svých.Mě dokonce jedna zadní osa po několika letech praskla, kdo ví zda nebyla kalená, ale to by si asi nedovolili.

              0 0
              • vlk  

                PS: Jistě budou pevnější než deorka a ostatní shimana, a hlavní jejich výhodou bude cena. By mě spíše zajímala váha a jak je to s tím utěsněním.

                0 0
                • milan1  

                  Mě by ti zajímalo, jestlis někdy viděl třeba deorkovou nábu na kotoučové brzdy? Zase se asi začneš strašně divit až to někde náhodou uvidíš. Napovím ti, není těsněná vůbec !! Nic tě ale nevedlo k tomu zkoumat tuhle vyhlášenou firmu co? No a k pevnosti tvého Novatecu. Až se pořádně podíváš, jak je tam řešen ten rychloupínák, tak jistě pocopíš, že tohle konkurence pevnostní rozhodně nebude. Snad jsou tvé dotazy zodpovězeny dostatečně.

                  0 0
                  • vlk  

                    Ano deore náboje 525 na kotoučové brzdy má brácha na svém kole. Těsnění mají -je to ta gumová prachovka která je na tom navléklá-je to stejná prachovka jako byla kdysi na prvních paralaxech stx/lx/xt -tato funguje jako těsnění. 475 jsou na tom s těsněním mnohem hůř.

                    K Novatec-vím o čem mluvíš, v tom že ten rychloupínák v té duté ose trochu glajdá , zatímco matice je napevno-to je pravda, jenomže to aby se to nehýbalo dobohu přece zajišťuje u Novatec to, že patky sedí na té matici z druhé strany.Když to rychloupínák pořádně stáhne, tak je to téměř nastejno. Samo, že může být ten tvůj pevnější, nezkoušel jsem ho a navíc je to takové subjektivní hodnocení. No ty na matice co jsem měl měli jednu chybu, v té uzší části poblíž patky mi zadní praskl a dokonce 2×(naštěsní poprvý ještě v reklamační lhůtě). Co jsem pak začal používat náboje s dutou osou(s rychlou­pínákem) tak bylo po problému s praskáním os. Asi byly jen nekvalitní.

                    0 0
                  • vlk  

                    PS: Pro mne není shimano v oblasti nábojů vyhlášenou firmou a už vůbec ne deore řada. Moc dobře vím o jejich problémech, dost jsem se s nimi na bráchově kole naprčil. Jinak moc často se zase nedivím. Věci co máme doma na kolech znám do posledního šroubečku, občas se jen podivím na nekvalitou některých výrobků značkových firem. Co si vzpomínám, tak jsem na na BF podivoval možná tak 2×.

                    Popravdě nemám v oblasti nábojů žádnou vyhlášenou firmu, i ty zázračné mavic, american classic apod mají své mouchy.Zatím jsem spokojen s levnými Novatec-jak dlouho to nedokáži předpovědět.Byly levné, potřeboval jsem rychle náboje tak jsem je testnul, uvidíme časem. To ale neznamená, že tvrdím, že jsou něco extra.

                    0 0
          • martt  

            Aku to ma vyhodu oproti lacnym nabojom s priemyselnymi loziskami?

            Preraba aj zadny naboj alebo len predny?

            0 0
            • miťo  

              Mám od něho jen dva přední. Ta nába má nejspíš vyfrézované lůžka a tam vsazená ložiska, osa je mezi ložisky zesílená. Tuhost je fantastická.

              0 0
              • milan1  

                Tahle nába nevznikla proto aby byla jen další v řadě ale proto, že obdobná není na trhu. Původně bylo míněno jako náhrada pevné osy u Ruxe ale takhle si našla cestu právě u tebe k 29" a crossové vidlici. Co poskytuje proti jiným? Novatec např má má na takovém provedení pseudorychloupínák, který snižuje pevnost.Neodpovídá plně 20 mm osám. Tahle nába je plně srovnatelná a přináší pevnost 20 mm osy pro vidlice, které jinak nemají provedení s pevnou osou.

                0 0
                • martt  

                  To je 20mm oska zuzena na konci na standarnych 10mm? Nie je to strasne tazke? Vlezie vobec taka hruba oska do toho povodneho naboja?

                  0 0
                  • miťo  

                    Ona ta osa je na konci silnější než klasická, tak mám vybroušené drážky, aby šla nasunout do vidlice. Váha je skutečně větší, ale tuhost, která je na NRX vidlici nutná, to vyvažuje :) I XT má silnější osu a na konci vyválcované závity, aby se to vešlo do vidlic. Ale má to udělané dokola, kdežto Milan to má jen na stranách.

                    0 0
    • Andrew  

      Ahoj já mám od milana už dvě vidle a jedna z nich na jaře byla na výměně stíráků a celkové prohlídce. Poslal jsem ji poštou a jediný problém byla právě ta pošta. Tam ani zpátky to nedošlo podle jejich prohlášení, vždy zpoždění a dokonce jsem si ji musel sám stopovat, abych to urychlil. Jinak spolupráce s milanem super bez problémů. Takže pokud je to třeba při cestě, tak doporučuji dovést osobně a jinak se otravovat se zkostnatelou zamrzlou poštou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.