Skutečná výdrž baterie AXS - VYŘEŠENO

294 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Jakou máte skutečnou výdrž (bez pohádek)?

    Po prvním nabití v létě byla výdrž fantastická, teď po pár nabitích a poklesu teplot, mi to vydrží cca 3 hod. vyjížďku :/

    Koupil jsem druhou, tak uvidím, jestli je vadná nebo to tak prostě je.

    0 0
    • kubad  

      máš to pokažené

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Smazaný účet  

        Mně připadá, že jak dojedu dom, tak prostě klekne bez ohledu na km, nechápu.

        0 0
        • kubad  

          buď baterka, nebo přehazka moc žere, to poznáš až vyzkoušíš novou baterku

          1 0
          • Smazaný účet  

            Ona ta jejich tabulka není tak optimistická, jak tady mnozí uvádějí.

            0 0
            • nooski  

              Typek to pekne shrnul

              0 0
              • roud  

                Jj a silně pochybuji že depresy za tři hodiny preradi 6000× něco je na té jeho axs špatně

                0 0
              • orm  

                Nevidim tam pri jake teplote a po jake dobe pouzivani.

                0 0
                • nooski  

                  Správně, nevidíš, protože to tam není ;-)

                  „This table is the summary for the battery life from the SRAM XX1 AXS Eagle rear derailleur from fully charged to fully flat where the gears would no longer work. This was with a brand new battery and mostly in fairly mild temperatures (usually between 15c (59f) and 25c (77f) ) so close to best conditions. The bike was only ridden, no car journeys transporting it (the AXS battery can be woken up from sleep mode and deplete if left connected during car journeys).“

                  0 0
              • rotker  

                takže to odpovídá tomu, co jsem psal v jiném vlákně. Já se dopočítal na cca 7000 přeřazení, s tím, že jsem jí nikdy nevybil do mrtě

                0 0
    • Lachtis  

      máš tam něco blbě, mně to na obou kolech vydrží hodně, i teď v zimě.

      1 0
      • orm  

        Jak to funguje ve snehu a ledu?

        0 0
        • Tadynikdoneni  

          Jel jsem s tím před týdnem v podmínkách, kdy bylo pod nulou, ale cesty nebyly zamrzlé a byly plné bláta, takže co se dostalo na kolo, to tam přimrzlo. Zadní stavba se mi asi po hodině obalila zmrzlým bahnem a přestala se hýbat a na kole se tvořila tlustá zmrzlá krusta – to jen k podmínkám, že nic moc horšího už si neumím představit. No a AXS hazka to zvládla v podstatě bez problému. Bylo vidět, že se s tím mrznoucím sajrajtem občas trochu pere, ale šlapala pořád. Např. po delším sjezdu bez přeřazení, kdy to mělo čas všechno přimrznout, přeřazení trvalo trochu déle a na garminu mi to občas i uprostřed kazety při řazení píplo, jakože jsem na konci kazety (asi to při velkém odporu přehazka do garminu hlásí). Je dost možné, že kdybych tam měl ve stených podmínkách normálně lanko, tak by to přimrzlo a už bych s tím nehnul.

          Jinak běžné zimní podmínky, kdy je sníh a pod nulou to zvládá úplně bez problému.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jsou někde fota rozkuchané baterky?

      0 0
      • nooski  

        Co čekáš, že tam najdeš?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Malou čínskou baterečku?

          0 0
          • TJK  

            na YT je borec co to rozebiral a presouval jinam… podivam se ti po videu

            odkaz hir:

            https://youtu.be/n2o4vd9RFf4

            1 0
          • nooski  

            No velký olověný akumulátor Varta tam asi nebude.

            0 0
            • Smazaný účet  

              0 0
              • Smazaný účet  

                Určitě nebude stát 1300,–.

                0 0
                • novas752  

                  2 dolary. :-)

                  0 0
                • nooski  

                  Asi nebude, no. Stejně by mě zajímalo, kam tím míříš. Pokud budeš provozovat zlaté české ručičky, tak se docela těším na výsledek a zábavné vlákno :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já nic pájet nebudu. Býval jsem spokojený uživatel X01 a trochu mě mrzí, že jsem podlehl AXS masírce.

                    2 0
                    • hrota  

                      Nevím jestli je to masírka. Holt v cenových kategoriích ve kterých se tady pohybujeme, už to celkem dává smysl to na kole mít.

                      Já kdybych nebyl takový zatvrzelý rybář, tak to na novou silnici hodím hned. Navíc je to teď i cenově dostupnější, než nové shimano.

                      0 1
                    • Cavendish  

                      Nabízí se otázka, proč si vyměnil roky vyzkoušenou a spolehlivou sadu X01 za nevyzkoušený elektrický krám nižší řady :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To je na hodně dlouhý vyprávění, začalo to kurvením suprovýho Genesisa pluskama, pak přišel sars a řetězec nesprávných rozhodnutí.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Vozit v dnešní době lanka je přežitek pro staromilce. Když si chce člověk udělat radost a pořídit kolu něco nového, pak nemá smysl uvažovat o ničem jiném než elektrice

                        3 10
                        • wawrik  

                          Tak o trinástkovom Ekare by sa uvažovať tiež dalo, a prežitok to nie je…

                          0 1
                        • Cavendish  

                          To je hrozný blábol :)

                          2 2
                          • kubad  

                            To je prostě Jiri :D

                            1 1
                            • Cavendish  

                              Jono. Co na tom, že kvalitní kola, vidlice nebo pláště udělají s kolem mnohem víc, než elektrická přezahovačka. Elektriku beru stále jen jako rozmar, když nevím co s prachama.

                              2 0
                            • orm  

                              Zvlast kdyz v jinem vlakne breci, ze je elektrina draha a ze kvuli tomu musi jezdit do polska :-).

                              2 0
                              • jIrI___  

                                Počítal sis někdy, kolik elektřiny je potřeba na roční nabíjení ASX a porovnával to s cenou slušných lanek a bowdenů? Možná bys byl výsledkem překvapen ;)

                                0 4
                                • kubad  

                                  Vypadá to na celkem slušný trolling :D

                                  0 1
                                  • jIrI___  

                                    Pravda, orm to asi jinak nemyslel, nechal jsem se nachytat. Tak už vlákno touto debatou depresymu plevelit nebudu.

                                    0 2
                                • orm  

                                  Tys to pocital? Pokud ano, per to sem. Docela by me to zajimalo. Celkove naklady na porizeni + elektrina + degradace baterky + cas venovany dobijeni a nutna jeji vymena vs. mechanika + spotreba lanka a bowdenu + cas venovany vymene.

                                  1 0
                                  • Cavendish  

                                    Radši to nepočítej. To by pak mohl být bazar plný jetých AXS :)))

                                    0 1
                                    • Cryzyy  

                                      ani nemuseji byt jete, kdyz baterka degraduje jenom casem, aniz by se pouzivala, lanko a bowden podstatne mene, kdyz se neouziva :-) takze vlastne takove AXS lehce jete po cyklostezce divkou, muze byt uplne v haji po par letech :-D

                                      3 0
                                      • McBlacky  

                                        Jak jednou jdes na asx uz se k lanku nevratis. Jednou za cas kousnes porizeni nove baterky a hotovo.

                                        2 2
                                        • orm  

                                          Elektrika, ktera pomaha v jizde, na kolo nepatri, at by to chodilo sebe lepe. Ze ti chodi lepe nikdo nerozporuje.

                                          2 3
                                          • kubad  

                                            Bez doprdele s téma kecama musíš to tady pořád zajebavat?

                                            10 5
                                          • zderes  

                                            Pleteš hrušky s jablkama.

                                            0 1
                                            • orm  

                                              Nemyslim si. Neni jeden z argumentu, ze to setri energii a clovek je pak mene unaveny pri delsich jizdach? Dodavas kolu externi energii, ktera ti pomaha setrit tvoji energii. Nevidim v tom filosoficky rozdil.

                                              2 3
                                              • J1RKA  

                                                dokazes tu energii spocitat?

                                                0 0
                                                • orm  

                                                  Nedokazu, ja s mechanickym razenim problem nemam, ale jeden z argumentu zastancu elektrickeho razeni je ten, ze jsou pak mene unaveni takze to neco setrit musi. Jasne, ze to neni stejne jako u ekol, ale v principu v tom nevidim rozdil. Instalaci el. razeni se z toho stane stroj, ktery pro svoji funkci potrebuje externi zdroj ne-lidske energie. Je podle jedno kolik ji je.

                                                  1 2
                                              • Cavendish  

                                                V čem to šetří energii? Pořad musíš palcem něco zmáčknout :)

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  Nekrmit trolla nemá to smysl

                                                  0 0
                                                  • orm  

                                                    Chtel bych jen napsat, ze tu diskusi jsem nezacal ja. Za druhe, kdyz mohou baterkari zminovat axs na mistech kde je o to nikdo nezadal, proc by mel vadit opacny pristup?

                                                    0 0
                                                  • Kalic  

                                                    Já v tom trollení nevidím, příjde mi to jako relevantní argument. Bez baterky si neškrtneš.

                                                    Mohli by to vylepšit tak, že přidají možnost nabíjení za jízdy a pak to krmit z dynamo hubu :-)

                                                    1 0
                                                  • orm  

                                                    Pořád bych to nechtěl, ale v tomto případě by mě to přišlo filosoficky jako čistější řešení.

                                                    1 0
                                                • orm  

                                                  Ale zrejme mensi silou. Jinak by to nezminovali jako vyhodu.

                                                  0 0
                                              • zderes  

                                                Proč nejezdíš na stálý převod, proč máš na kole i lehčí pastorky, když ti to šetří energii? To není fér… nenapadlo by mě instalovat AXS kvůli nesmyslu jako je „ušetření energie“ Napiš pravé důvod proč to nechceš. Nebo chceš?

                                                2 1
                                                • orm  

                                                  Zajimava fyzika :). Jak to prosim setri energii?

                                                  0 0
                                                  • zderes  

                                                    Chlape napiš pravdu pravého důvodu. To, že v to nemáš důvěru nebo je to drahý nebo nemáš rád inovativní věci, to není žádná ostuda. Mechanika je taky fajn a já ji třeba používám dodnes. Dokonce nemoderní dvojpřevodník na XT. Nemám AXS, protože je mi líto vyhodit tolik peněz, protože na mé ježdění to zas tak nepotřebuju. Ale nevěřím ti tvůj nesmyslný důvod.

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    To ze to jako duvod neberes je tvuj problem, ne muj. Elektriku nechci, protoze to podle me na kolo nepatri a popira to podstatu toho co kolo je. Chodi to super, jednoducha montaz, to nikdo nerozporuje. I je mozne, ze u toho take skoncim, kdyz nebudu mit jinou volbu.

                                                    1 1
                                                  • Krejza  

                                                    Dálkové ovládání k televizi máš? Pračku, lednici, troubu, ústřední topení a další?

                                                    1 1
                                                  • orm  

                                                    Jakou to ma souvislost s kolem?

                                                    0 1
                                                  • Zdyn  

                                                    Světla na kole používáš? Nebo computer? Jen jsem si tak rýpnul, promiň.

                                                    0 1
                                                  • orm  

                                                    Ano, mam dokonce i powermetr, ale jak computer nebo svetlo ovlivnuje pohyb kola? Pokud ostranim cyklopocitac, bude kolo jako takove fungovat jinak? Fakt ty protiargumenty jsou jak na urovni zaka pomocne skoly. Promin.

                                                    0 1
                                                  • novas752  

                                                    Jednoduše, když je tma jak v pytli tak se jet nedá. :-)

                                                    Přehazku mít taky nemusíš, touhle dobou bych radši světlo než přehazku. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Martinez666  

                                                    Tvl čtu tady ty tvoje bláboly a mam z tebe fuck dost …kecat že alektronicke řazení šetři jezdcovu energii je fakt na hlavu padlý…velmi nejakej prášek na hlavu …

                                                    0 2
                                                  • Lachtis  

                                                    Necetl jsem historii, ale vyjadrit se mohu… mam axs na dvou kolech a na fatbiku mam jeste lanko. Zda axs setri energii? No, to je samozrejme blbost. Spis bych to rekl tak, ze kdyz jedu delsi zavod a opravdu na max., tak s lankem mam kolikrat nechut preradit, jak uz nemam silu a proste i ten blbej pohyb palcem je pri zavodnim tempu os.r. Kdezto s axs se tohle nekona. To je ten rozdil, tam je axs super, jen cvakas

                                                    1 1
                                                  • kandik psi zub  

                                                    ty jses tady cerstvej vid? tak mokrej hadr na hlavu, a zkus to vic cesky.

                                                    1 0
                                              • PAFIRA  

                                                Když nejsi zastáncem AXS,tak proč jsi v tomto vlákně?

                                                0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Když pohledáš, ttak najdeš v manuálu, žé je hazka v energetický třídě F…celková uhlíková stopa mimořádně špatná.

                                    0 0
                          • jIrI___  

                            Když myslíš… Já si něco takového ještě nedávno taky říkal, ale pak jsem si pár stovek km zajezdil na ASX. Návrat zpět na lanko byl jako návrat do pravěku a nepřeju to nikomu zažít :)

                            0 2
                            • ZdeNECK1  

                              Dneska sem poprvý letos vytáhl zimáka, xx1 12sp mechanika, po sezonnim axs je to hrůza, o to víc v rukavicích

                              0 1
                        • Smazaný účet  

                          Hlavně na bikepacking je to dobré :)

                          1 0
                          • kubad  

                            už s otestoval, jak to vydrží s druhou baterkou?

                            0 0
                          • foosi  

                            Vidím díru na trhu. Dynamo do zadního náboje a bezdrátové dobíjení. Ještě by se mohlo dát nastavit spínání jen při brždění z kopce, takže by šetřilo i brzdy :-)

                            0 0
                            • orm  

                              Dynamo sice ne, ale nekde jsem videl, ze sram koketuje s dratovou prehazkou napajenou z baterie ekola. Kruh by se uzavrel :).

                              0 0
                          • File12  

                            powerbanku nevozíš? telefon nebo cyklopočítač nenabíjíš? Jak jsem psal. dal jsem na tom 2 přespání,3 dny jízdy 400km a baterka přes půlku. Nabíječku jsem vezl zbytečně. Příště asi sundám baterku ze silničky a povezu náhradní, kdyby něco. Asi se mi teda nestane, že bych byl na týdenním bikepackingu bez elektriky ale i přesto bych to s 2 kusy odjel.

                            2 0
                        • mais  

                          jsem staromilec, jsem na to hrdý a jsem za to rád, právě ta „jednoduchá“ mechanika je jedna z věcí, co mě na kole tak baví

                          3 0
                          • Cavendish  

                            Tady se ale dozvíš, že elektrika je jednodušší a mnohem spolehlivější :)))

                            0 0
                            • Lišák  

                              Nebo, že kolo s motorem je pořád kolo. ;-)

                              2 2
                              • mais  

                                že kolo s motorem – pokud motor plní pouze funkci přípomocnou stále kolem je – 1. hodina přednášek na vš – konstrukce silničních vozidel – stať typy vozidel

                                0 1
                                • orm  

                                  Ten flame se vede jinde, ale ne, neni to kolo. Patri to do stejneho legislativniho ramce, nic vic. Kdyz to ty parametry nesplni, tak co to bude? Nebo chces rici, ze poruseni jednoho parametru, treba vykonu, ktery muze byt ciste sw, se ten stroj kompletne zmeni a prestane to byt kolo?

                                  3 2
                                  • mais  

                                    tohle jsou cancy, co se řeší 100 let, co je kolo, co moped, co motokolo, co motocykl, pro část lidí nad rámec chápání, takže to musí stále napadat, hospodská technická univerzita..

                                    3 1
                                    • orm  

                                      Neodpovedel jsi na zadnou z otazek.

                                      0 3
                                      • mais  

                                        viz výše kategorizace vozidel se bere na první přednášce, není o čem diskutovat, respektují to tak všechny země tuším podle ženevské konvence 1949 co si mektá nějakej orm na b-f je zcela nepodstatné

                                        2 2
                                        • orm  

                                          Neodpovedel jsi na otazku. Bojis se odpovedi?

                                          0 4
                                          • mais  

                                            Ne prokazuju ti laskavost, aby jsi nedopadl jak Onuce s jednoválcovým dvoutaktním dvuopístem. Howgh

                                            1 1
                                          • Alojs01  

                                            Já myslím, že ti odpověděl už před tím, než jsi tu otázku položil, jen ty to stále nechceš pochopit :-)).

                                            1 0
                                  • Krejza  

                                    Už se vyser na to cpát tyhle své kecy do témat, která s tím nesouvisí.

                                    Naštěstí je tvůj názor absolutně zbytečný pro všechny, kteří do toho mají co mluvit.

                                    1 1
                                • Lišák  

                                  Špatná legislativa. Kolo je HPV, nikoliv HaEPV.

                                  A dost plevelení vlákna!

                                  ;-)

                                  1 2
                            • mais  

                              no jakožto absolvent elektro i strojního oboru mám rychle jasno.. hlavně když mechaniku seřizuju imbusem/šrobovákem a elektriku appkou

                              0 0
                            • roud  

                              Cav- víš co je největší výhodou AXS ?rovnou ti odpovím že krom občasného nabíjení o něm vůbec nevíš :)

                              0 0
                              • Cavendish  

                                To bohužel p@x teď potvrdit nemůže :D

                                Ale mechanický X01 taky chodilo celou sezónu v pohodě ne? ;)

                                0 0
                                • roud  

                                  Hele na silnici mi letos po jednom blaticku naprosto zatuhla dura kdybych měl AXS tak to ani nepoznám a nemusel bych ani měnit bovdeny :)

                                  0 0
                                  • Cavendish  

                                    A nebylo by řešení dát v jednom kuse zatěsněný bowden?

                                    Mě to na CX pomohlo. Od té doby mě to šlape skvěle i ve sračkách a mrazu :) AXS na řešení takové problém mi přijde jako kánon na vrabce

                                    3 0
                              • novas752  

                                Největší nevýhodou je že zahodit baterku je rychlejší než zahodit ventilky. :-)

                                0 0
                                • roud  

                                  Jj holt dobrá parta kamarádů dokáže v hospodě tu vyjížďku značně zkomplikovat :D

                                  0 0
                        • ememem1  

                          jak sa to vezme. funkcne bez debaty. raz skusis a cesta spat neni. snad aj co sa tyka udrzby. ale moj ososby problem je, ze napr na silnicke mam dnes ak doobre ratam 4 veci ktore vyzaduju baterku – wattmeter, garmin, radar, cidlo rychlosti. tepak neratam. snad neni tyzdna aby mi aspon jedno neodislo pocas jazdy hlavne teraz v zime, obzvlast ak to neobdaj este obcas umyjem. predstava jak riesim dalsie baterky do este vyrazne zravejsich komponentov ma desi. ja to proste s tym nabijanim nedavam.

                          1 2
                          • mais  

                            Další evoluce téhle hazky bude propojení wattmetru, čidla frekvence šlapaní, čidla rychlosti s aplikací a na základě plánové trasy to bude samo řadit podle aktuální rychlosti, výkonu, frekvence šlapání

                            0 1
                            • pepek  

                              . . . a záznam pošle do Bruselu.

                              1 0
                              • mais  

                                jo to netuším, ale přepokládám, že tím bude krmen Garmin a Strava – nicméně reálně by mě zajímalo, jak moc by se změnilo schéma použitých převodů a frekvence řazení…

                                0 1
                              • bara2  

                                správně má být: „…do Brusele“

                                0 5
                          • J1RKA  

                            dneska rano mi odesel dalkac na vrata < teda baterie > sice po 2 letech, ale zcela necekane :D

                            0 0
                        • Mr.Duck  

                          Zas bych z toho nedělal takovej zázrak. Funguje to, a funguje to dobře. Leccos jsem na axs odjezdil, a nikdy mi to po návratu na mechaniku nechybělo. V některých situacích je to pomalejší – palec dýl z gripu když musím řadit o několik převodů oproti mechanice s multi release.

                          Daleko větší rozdíl je pro mě třeba mezi HG+ a ostatními, než mezi axs a lankem.

                          0 0
                          • ememem1  

                            lankovy sram ma multirlease?

                            0 0
                          • Slam09  

                            A proč si nenastavíš přeřazení o víc převodů když to potřebuješ?

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tak nastavim, ale at uz to mam mackat dvakrat, nebo dlouze podrzet, stale to je pomalejsi nez jednou hrabnout do padla. Nerikam, ze se s tim neda zit, ale nevyhovuje mi to.

                              Nejcasteji radim o dva. S takovym nastavenim je to pres celou kazetu podobne, mozna o neco pomalejsi nez mechanika hlavne nahoru, o jeden je to samozrejme s AXS prijemnejsi, ale o dva to trva dele nez bych chtel.

                              Souvisi to ale asi i se zvykem na HG+, ktery mi dovoli radit jako prase pres nekolik prevodu v tahu. Urcite bych se mohl preucit, ale proc bych to delal :)

                              0 0
              • miťo  

                Hodně štěstí, až nastane tohle:

                0 0
                • Markony  

                  Kolegovi udělal to samé baterie do mobilu kupovaná u nás .

                  0 0
                • roud  

                  Míťo nepřeháněj to stejné ti udělá i baterie v telefonu ve světle v kameře a ve spoustě dalších věcech co normálně vozíš :)

                  1 0
                  • miťo  

                    No právě, tahle technologie je všude a může ti klidně zapálit barák :-/

                    Baterie na fotce je z kamery. Rozměrově podobná té od Sramu.

                    PS: nechte si kolo s bateriemi v řazení v autě v létě a vystavujete se nebezpečí, že to blafne.

                    2 0
                    • roud  

                      Asi nechápu tvůj stres z tohohle řešení :)

                      0 0
                      • miťo  

                        Můj stres z kola s bateriemi v autě pramení z případů, kdy leteckým modelářům blafly v autě v letním horku baterie do modelů letadel. Smutnej pohled. A to je třeba důvod, proč nenechávám kameru v autě. Na netu je dost videí ze vznícení elektro koloběžek, vrtaček, mobilů, autobusů. Hasí se to prý špatně.

                        2 3
                        • mais  

                          máš blbé informa nehasí se to, čeká se až to dohoří a jen to chladí, protože řada baterek hasit ani nejde. Baterka by teplo v autě dát měla, ta teplota, kde se to trhá a jde to definitivně do kytek je o pár desítek stupňů výš, ale to neznamená, že je dobrej nápad to nechávat na sluníčku atd..

                          modelářské baterky blafají, protože jsou hodně nestabilní, jsou naskládané tak, že se dají prakticky zkratově vybíjet při nízké cyklické zátěži a zároveň jsou v pytlíku (ty baterky potřebují dýchat pohybem – pouzdro by udělalo fatální problémy separátoru, který je občas označován jako grafen)

                          celému tomuhle problému předejdeš nízkým dobíjecím a vybíjecím proudem

                          0 0
                        • roud  

                          stejně jako nenecháváš kameru v autě tak můžeš vzít z auta i baterii z přehazky je fakt maličká (problem solved)

                          0 0
                          • miťo  

                            Jasan. Smyslem bylo upozornit na možný problém.

                            0 1
                            • roud  

                              Jinak k tomu nabíjení manželka nabíjí telefon každej večer pod polštářem na kterém spí a také s ní nehnu ani bagrem aby pochopila co se může stát :D

                              0 1
                        • Esi  

                          Ano baterky čas od času hoří, ale to hoří kde co a kvůli tomu asi nepřestanu používat robotický vysavač a nebudu nabíjet telefon před barákem. Je fakt že powerbanky a podobně se snažím nabíjet přes den když jsem doma. Babičce bouchla při nabíjení baterka v obyčejném 2 měsíce starém důchodcovském tlačítkáči, tak že malá baterka v podstatě nová a nabijení malým proudem originální nabíječkou, úplně se tomu vyhnout asi nedá.

                          0 0
                        • novas752  

                          Zase ty modelářský baterky jsou často Li-pol, protože jsou mimo jiné při stejný kapacitě lehčí, to v téhle elektronice jinde moc není, i v normálních „konzumních“ dronech jsou jen Li-ion, právě kvůli bezpečnosti.

                          0 0
                  • krabica  

                    A co teprv v elektroautě… :-)

                    0 0
                    • mais  

                      Záleží, co tam máš za baterku NMC je prostě divočejší chemie – dokáže dobrý poměr cena výkon životnost, daní je chemická stabilita a chemická odolnost…vůbec se nedivím, že do slabších BEV se rozmáhá vylepšený LFP

                      0 1
                • mais  

                  a proto modeláři skladují takovéhle baterky buď v battery casech nebo aspoň odděleně v keramických hrničcích

                  0 0
      • roud  

        Co to vyrekamovat ? ;)

        0 0
        • babicak  

          To bude asi podobný problém, jako reklamace Onuceho vidle :-).

          0 0
          • roud  

            Jako že by mu ten akumulátor v servisu odřeli??? :D

            1 0
            • Esi  

              Baterky mají výjimku a je na ne záruka jen 6 měsíců

              0 1
              • roud  

                Mnoba depresy to má jak dlouho týden nebo měsíc?

                0 0
                • Esi  

                  No píše po prvním nabití v létě, tak ze muže být celkem na hraně

                  0 0
    • Smazaný účet  

      :)

      1 0
    • File12  

      No nevím, mě vydrží nesmysl na Rival XPLR AXS jsem jí nabíjel zatím 4× za 3.500km a to nikdy nebyla do nuly. Ale tak já si na to buď jednou za čas vzpomenu nebo teď už to i ukáže Garmin po jízdě. Nedávno jsem koupil i silničku s Rival AXS, tak jsem zvědav jak tam to bude držet. U přesmykače asi úplně nesmysl.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mně pořád chybí relevantní informace od někoho, kdo to má na MTB trochu dýl a jezdí i v 0°C…

      1 1
      • roud  

        A už jsi zkoušel tu druhou baterku ? Můžeš mít prostě smolika a ta první je vadná:/

        0 0
      • McBlacky  

        Vetsinou to maj lidi v CR na Ackovym bajku, takze moc do sracek kolem nuly se nejezdi.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je potom těžká diskuze, když většina to zřejmě nabila jen několikrát a biky má zazimovaný.

          1 0
          • Polka  

            Tebe jako testera bych chtěl ve firmě mít, to by se na trh nevypustilo skoro nic :-)

            0 0
          • Kouba_2005  

            Mozna proto, ze nebylo potreba, to nabili jen nekolikrat :-) Krome delsich rovnych useku, kdy mam zarazen jeden prevod (coz je tu minimalne), radim v podstate kazdych par sekund, abych udrzoval tak nejak stejnou kadenci, protoze je to tady nahoru a dolu. Odhadem nabijim tak co 300km, ale to spis preventivne. Celou zimu jsem s tim ale jeste neabsolvoval, letosni bude prvni.

            0 0
      • File12  

        Tak jestli to mám na gravelu je jedno ne? tam řadím stejně jak na bajku a odjel jsem s tím minulou zimu. kolo přišlo v konec listopadu a najel jsem s tím do února tak 400km a baterka byla na půlce. tak snad ti to stačí takhle

        0 0
        • novas752  

          Na každym kole se asi řadí trochu jinak často. Na mtb v členitějšim terénu řadíš častěji než na gravelu na lepších cestách.

          1 0
          • File12  

            Tak to je jasný. já s tím gravelem jezdím spíš XC terén. Pak taky někdo se snaží držet ideální kadenci a někdo to tahá na sílu. Umím si i představit, že 10–51 kazeta to vybije rychleji, než 10–30. Těžko se bude srovnávat. Každopádně co píše, to musí být v prdeli baterka, jinak to nevidím.

            0 0
      • pluto  

        Mám XO1 AXS od loňského podzima, jezdím celoročně do práce od pondělí do čtvrtka a o výkendech výlety, pokud nechumelí a nabíjím tak jednou za tři neděle až měsíc. Abych pravdu řekl, je mi to i jedno a nezabývám se tím, za mě jeto super věc.

        0 0
    • mais  

      www.batteryuniversity.com, najdi si křivku stárnutí a uvidíš.

      Lapidárni SOH těch článků je ca 500 ekvivalentních cyklů na SOC70, nejrychlejší degradace je prvních pár desítek cyklů a pak by se to mělo linearizovat až do těch 500 ekvivalentních cyklů je to klasické životnostní esko

      0 6
      • mais  

        Nechť moula minusový napíše, co jsem napsal špatně

        0 4
    • MatyW7U  

      https://www.youtube.com/watch?…

      Mrkni. Myslim že Martin Imrich jezdí dost ve všech podmínkách i dle jeho Stravy, opravdu bude asi problém někde v baterii či hazce.

      Já jsem tedy také skočil na GX AXS ,ale nic relevantního ti po týdnu a 2 jízdách tvrdit nemohu.

      V každém případě určitě budu jezdit i do nějakých –5 stupňů tak to ozkouším.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tvl, řazení má třetí tlačítko? :D

        Kolik toho ještě nevím…

        0 0
        • Gru  

          Spousta lidi ani netusi ze packa pod volantem slouzi k zapinani blinkru a steracu. Zapinanim prednich mlhovek si mysli ze jsou dalkove a zrcatka nechapou k cemu vlastne slouzi :-). Takze jsi na tom jeste dobre.

          2 0
          • Smazaný účet  

            Mně zřejmě unikl nějaký další manuál než montážní, vč. manuálu k appce :)

            Co všechno se vůbec v té appce dá dělat? :)

            0 0
            • Kouba_2005  

              Můžeš si přeprogramovat tlačítka, což jsem udělal jednou :-) a pak tam vidím, jak jsou na tom baterky, pak taky aktualizovat soft v komponentech. Moc na to ale nekoukám, určitě to umí víc věcí.

              0 0
            • kubad  

              Nahrát soft. A měnit co na které páčce je za funkci z přednastavených, plus možnost kontinuálního řazení a rychlost řazení

              Mikroposuv to jen ukazuje, nejde nastavovat

              0 0
    • Smazaný účet  

      Je to zralý na zamknutí.

      2 0
      • Polka  

        Ne, napřed otestuj tu druhou batyšu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To by vyžadovalo několikahodinové denní ježdění vč. měření času a vzdálenosti, což u mě absolutně nehrozí :)

          0 0
          • Cavendish  

            Tak proč tu kňouráš? Když pro řešení problému nejsi ochoten nic udělat???

            1 2
            • krabica  

              Je ochoten o tom vypisovat na b-f, to není málo… :-D

              1 0
              • Smazaný účet  

                Někoho baví jezdit, jiný radši sedí za komplem, je na tom něco k nepochopení? To je nějaká povinnost jezdit furt?

                Nedozvěděl jsem se stejně jako skoro vždy téměř nic. Vlastně dozvěděl jsem se, že mám tlačítko i pro ukazovák, takže aspoň něco to přineslo.

                0 0
                • krabica  

                  Nemusíš hned jezdit, stačí vynést kolo ven a cvakat na místě… ;-)

                  0 0
                • Kouba_2005  

                  Když tě teda nebaví jezdit, tak k čemu je ti informace, kolik ostatním vydrží baterie? Navíc tobě, při tom sezení u kompu, se jen tak ani nevybije.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Když během 14 dní 2× vyjedu na 3 hod. a baterka prázdná, tak se ptám.

                    0 0
                    • zderes  

                      .

                      0 0
                    • Paja  

                      Však ses tu už dozvěděl od několika lidí, že jim to v zimě vydrží výrazně dýl než tobě.

                      0 0
                    • Kouba_2005  

                      Tak zkus druhou baterku, 2× za 14 dní vyjeď na 3 hoďky a uvidíš, jestli to bude stejný.

                      0 0
                • Cavendish  

                  Stejně na tom nejezdíš, tak je ti to k prdu :)

                  0 0
      • Paja  

        To bys Kamilovi neudělal…

        0 0
    • Krejza  

      Než to zamkneš, mám otázku. Jak dlouho trvá u AXS, než se dá řadit na přehazovačce, po zařazení na přesmykači?

      (vím, že může být semi-synchro, ale někdy to nevyjde a je třeba dořadit)

      0 0
      • kubad  

        Hned

        Zmačkneš obě páčky, pustíš a hned můžeš pokračovat vlevo nebo vpravo

        0 0
        • Krejza  

          Takže ne úplně hned/zároveň.

          0 0
          • kubad  

            Nechápu jak to myslíš?

            Současně to nejde na to nemáš páčky :D

            0 0
            • Krejza  

              Jen se ptám, co mě napadlo. Slyším argumenty, jak je AXS intuitivnější a lepší řazení než Di2. Nechápu proč.

              0 0
              • novas752  

                Nesmysl.

                1 0
              • McBlacky  

                A ty neco takovyho delas?

                0 0
                • Krejza  

                  Jestli myslíš řadit, tak ano.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Uplne naraz jo? U klasiky pri razeni vpredu musis trochu povolit v tahu, coz u asx nemusis. Takze ve finale to co do sily je vyhodnejsi s elektrikou. Nebo si nastavis automatiku a pily ti to radi samo a ty jen cvakas lehci/tezsi a v jednu chvili to to preradi misto vzadu i vepredu.

                    Chce to s tim jezdit, protoze v realu s tim nejsou problemy a omezeni vubec.

                    1 0
                    • Krejza  

                      Automat fakt ne, nevyhovuje. To je pro někoho, kdo neumí používat spojku v autě.

                      Semi je mi mnohem příjemnější – nahoru o 3, dolů o 1. Přesto je dost situací, kdy je třeba dořadit. Především dolů, jak se uvolní řetěz, tak semi chvíli trvá.

                      Rychlejší tak je si to dořadit ručně zároveň.

                      Mám Di2. A stejně tak zároveň řadím na mechanice, která je tedy celkem o něco pomalejší.

                      Jen prostě přemýšlím nahlas o situacích, které reálně zažívám. A když pak vidím srovnávací videa mezi oběma systémy, tak mi nedává smysl, jak může být jeden systém lepší oproti druhému. Imo záleží na zvyku.

                      0 1
    • Smazaný účet  

      Nová aku, cca 3 hod., 7–4°C, dioda zatím green.

      Taky jsem si všim, že řadím imrvére, brněnské periferie krom jihu to je furt nahoru a dolů.

      2 0
    • RomSva  

      Zdravím,

      nenašel jsem někdo někde(třeba aliexpress) adapter na baterii?

      tj.: že vy tam byl konektro co se zacvakne do hazky a na kablíku je vyvedené pouzdro na něco normálního (např 2×18650, 2× RCR123, nebo tak)

      případně pokud ne, máte možnost to někdo vytisknout na 3D tiskárně?

      jde mě hlavně o delší vyjížďky jako třeba míle, aby to tam člověk nemusel řešit případně měl stejné baterie i ve svítilně

      0 0
      • nooski  

        Baterka s krytkou vazi 26 g a je malinka.

        0 0
      • Kouba_2005  

        Místo baterky je na novém kusu červená záslepka odpovídajícího tvaru, takže tisknout nic netřeba, ale jak s kontaktama a co šťáva? To máš ošéfovaný?

        0 0
        • Johny.Merida  

          0 0
        • RomSva  

          upřímně děkuju, za to, že jsi mě vysvětlil že jsem vůl a řešení mě leží pod nosem.

          vrtnu 3 dírky do toho červeného čurapajzlu, vlisuju do toho mosazný kontakt, napojím to na 2s 18650 battery pack a je hotovo.

          tj, mělo by to držet, jít nabíjet origo nabíječkou(akorát to bude tak na 3dny nabíjení, přece jenom 200mAh vs 3600mAh je rozdíl)

          díky za nakopnutí

          0 0
          • Kouba_2005  

            Napěťově je to stejný, jo? Ani jsem to nezkoumal :-) Kdybys potřeboval víc těch červenejch bazmeků, tak se jich tu posbírá určitě mraky :-)

            0 0
            • RomSva  

              Je to Lithiovka,

              takže 4,2V max na článek, je to zapojené 2s(proto ty 3 piny na baterii, kvůli balancování článků)

              Takže 8,4V max

              0 0
              • novas752  

                Výše ve videu je to rozebrané, má to 7,4V.

                0 0
                • mais  

                  7,4 v odpovídání dvoučlánku ve smluvním napětí ekvivalentnímu 3,6 V na článek – to smluvní napětí je uvažováno pro SOC50

                  0 0
          • Smazaný účet  

            300mAh

            0 0
          • orm  

            Co mne jen tohle reseni s externi velkou baterkou pripomina :)).

            0 1
            • orm  

              Ted koukam, ze to mohlo byt dvojsmyslne. Myslel jsem di2 reseni. Treba by baterka ze shimana sla pouzit.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Volba na AXS padla právě pro tu bezdrátovou instalaci, i když jsem zapřísáhlej shimaňák. Možná s novým bezdrátem od Shimana budu zas měnit, kdo ví :-)

                0 0
                • orm  

                  Mne se to take libi, kdybych nebyl odpurce elektriky, tak bych si prave kvuli konceptu vybral sram – kazdej s kazdym (silnice, mtb), zamenitelnost baterek. RomSva, ale resi delsi vydrz kvuli extremnimu zavodu a chce to resit 10× vetsi baterkou, ktera bude mimo prehazovacku, coz mne ve vysledku prijde stejne reseni jako ma shimano. S cim prijde shimano jsem take zvedavy, hlavne na to, kam chce narvat baterku, kdyz na mtb se vozi teleskop, pokud stale bude baterka mimo prehazku.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Můj Genesis měl prostor na baterku ve spodní trubce, víčko před středem dole, ale dnešní fully tam mají tlumák.

                    0 0
          • RomSva  

            tak dnes prakticky hotovo, nasadil jsem to a funguje to.

            nakonec jsem ustoupil z toho že použiju 2ks 18650.

            doma se me válela nefunkční fenix svítilna na 2×16340 (rcr123). z té jsem použil tělo, na soustruhu mě chlapy v práci vyrobili čelo a vytocili cuprextitovou destičku, ted jsem se hrál s pájkou.

            použil jsem záslepku co dodávají s novou hazkou (tu červenou) do ní dvě díry, kolíky z mosazného drátu a hotovo.

            ještě to zítra v práci zaleju epoxidem a nechám vytvrdnout ať to vypadá trochu k světu.

            fotky jsem nedělal dokud to nebude vylité ať mě nepomluvite jak to vypadá.

            zítra dodám foto hotového.

            takže, vzhledem k tomu že jsem použil tubu na baterie, nejde to v tom nabíjet ale je velmy jednoduchá výmena (a baterie jsou klasické rcr123, takže to co mám v čelovce a ruční svitilně, navíc je jak čelovka tak ruční svítilna umí i nabíjet z usb-c),

            kapacita baterie je teda nyní 700mAh, 7,4V (2s1p), s tím, že jich běžně sebou vozím 6–8 náhradních a můžu nabíjet za jízdy z powerbanky.

            problem solved, celkové náklady 30kč – 1m opleteného kabelu (baterie jsem měl a vozím je tak i tak, takže nezapočítány)

            foto jen těla, krytky, jak říkám celek dodám až bude hotový, musím to ješte zalít

            3 0
            • RomSva  

              no vizuálně žádná hitparáda… co už, od toho zalití jsem si sliboval víc.

              0 0