• Smazaný účet

    Ahoj všem. Chci si koupit novou silničku. Do ted jsem jezdil na AL kole a nyní si chci pořídit něco z karbonu a na kotoučových brzdách. Zajíma mě jaký máte názor na skrytou kabeláž v řiditkach. Jestli je to není třeba poruchové nebo jak to je. Budu rád, za každou rozumnou odpověd.

    0 0
    • mais  

      netuším čeho se bojíš, skrytá kabeláž v rámu, nebo v řidítkách se používá na motorkách 70 let, pokud bowden nepřirozeně nezlomíš, což si myslím, že na kole vyšších řad nikdo neudělá, tak není důvod, aby to nefungovalo spolehlivě – naopak třeba za mě je taková čistota velmi estetická

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • novas752  

        Já bych ty vývojáře moc nepodceňoval. ;-)

        Pokud by to mělo být na mechanické sadě tak bych do komplet vnitřního vedení nešel ani za zlatý prase, ale to ani naštěstí nebývá moc k vidění. S elektrickou sadou jako jo, ale i tak se mohou najít určitá úskalí. Může to povrzávat, může to klepat, servisně to může být dost komplikované (například servis hlavového složení je značně obtížný, výměna ložiek hlavovýho složení u některých modelů vyžaduje rozpojení brzd atd. U některých modelů je také dost složité experimentování s výškou představce, to kolo je skoro nutné postavit podle předem udělaného bikefitu atd.

        1 0
        • mais  

          Nové kolo, vše co píšeš v záruce – jak mi tu někdo vysvětloval, prvomajitel má kolo do pěti let, takže ani s ložisky by neměl být problém.

          0 1
          • novas752  

            Akorát je to na 99,9% záruka jen na rám (a vidlici) a ne na ložiska (to je díl podléhající opotřebení a je i z povinné 2leté záruky vyloučen), navíc jen na výrobní vady rámu (když se to někde rozlepí, prdne to bez pádu, když v tom začne lupat apod.)

            0 0
          • Breakpain  

            Ale servis hlavoveho neni reklamace ;). A vysypane lozisko, pokud to neni do par mesicu bude pravdepodobne zanedbana udrzba ;) …

            To same zmena vysky riditek, to taky neni reklamace ;).

            Ja bych nato prdel, pokud si kolo servisuju sam. Pokud servis a mam penize, proc ne, ale treba pocitat, ze to nikdo neudela na pockani a ne vsude se a tim budou mrcasit :) …

            Nikomu to nevnucuju, ale takhle to vidim ja, pac si kola vesmes delam sam …

            2 0
    • Doyle  

      Záleží na tom, jestli chceš mechanické nebo elektrické řazení. Sám mám elektrické, kde to je bez problémů, ale mechanického bych se kvůli těm dost velkým zlomům bovdenů tak trochu bál.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Chci mechanickou ultegru.

        0 0
        • novas752  

          V tom případě se rozluč s vnitřnim vedenim. Ty ohyby skrz řídítka, představec a hlavu jsou takové že je nutné velmi často bowdeny měnit. A výměna je poměrně zdlouhavá ⇒ drahá.

          1 0
          • Smazaný účet  

            Právě toho se bojím, proto jsem tady napsal :-) takže vidím že s tím nejsou moc dobré zkusenosti.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Ale to nejsou nedobré zkušenosti. Prostě jsou to zkušenosti z praxe a technické vyfikundace pramenící z provedení. Kup elektriku a máš klid :-)

              1 0
        • ULPA  

          nevyměníš lanka aniž bys musel sundat řidítka.

          0 0
    • tomxxx  

      Celá diskuze je zbytečná. Mechanická ultegra 12sp neexistuje a 11sp ultegra mechanická se do řidítek moc nedává, jestli vůbec.

      1 0
      • gersa  

        Orbea Orca např? Prodává se i na 105

        0 0
        • tomxxx  

          Tak ptal se na vedení řidítky, ta nemá vedení řidítky.

          0 0
          • jIrI___  

            Jsi si jist? Web výrobce tvrdí něco jiného.

            0 0
            • tomxxx  

              Tohle je takový prasopes. Úplně ukrytý to nemaj.

              0 0
              • Fazzy  

                Z hlediska tý zmíněný praktičnosti už to ale vyjde nastejno ne?

                0 0
                • tomxxx  

                  Nemáš tak zlomené bowdeny. Takže na tu mechaniku lepší. Osobně bych to ale asi nechtěl, zas moc nevidím problém mít bowdeny venku a když čistý kolo, tak prostě koupit elektriku, nové shimano nebo sram, kabely skoro neřeší a kdo kdy potřeboval hrabat do brzdových hadic. Jen ten servis hlávka…

                  0 0
                  • novas752  

                    Je to trochu jednodušší na výměnu řadících bowdenů, sundáš z kola úplně představec a neni třeba kvůli výměně bowdenů povolovat i třmeny. Ale voser je to furt.

                    0 0
              • jIrI___  

                Jo takhle, já z toho ilustračního obrázku pochopil že to jde přímo představcem. Řešení zajímavé, ale pro lankové řazení stejně nepraktické :)

                0 0
              • Mike95  

                ahoj vlastním orbeu orca omr m30 na 105. Řazení funguje parádně, ale ukáže se až časem jak to bude fungovat.

                0 0
    • melda  

      Pokud to bereš z designovýho hlediska, tak asi dovnitř, pokud z praktickýho, tak ven. U mechaniky čím víc je toho venku, tím líp. Třeba u mýho Canyonu Ultimate CFSL je malej rádius u přehazky fakt blbej, vpodstatě to naprd řadí jen díky němu.

      0 0
    • easyrider  

      By mě zajímalo, jak to vypadá po pár letech v rámech, kde jsou ty bovdeny a hadice v kontaktu s krkem vidlice…

      1 0
      • BTom1  

        No vypadá to obroušeně.

        0 0
      • mais  

        mám to tu ve staré motorce a není problém, když jsem to renovoval, tak bowden šel, jen byl totálně časem rozpadlej – byla to ještě verze bez gumy,ale s opletem

        0 0
    • Kos_CZ  

      …a ještě jedna věc, která s tím souvisí – naprostá většina těchto řidítek je s integrovaným představcem a z karbonu. Tedy jakákoliv nutnost změny (například změnšení vzdálenosti řidítek od sedla = reach) z důvodu doladění polohy na kole = koupit celé kombo + pokud bys na kolo chtěl dát hrazdu, jsi na tom stejně…

      0 0
      • novas752  

        Zdaleka ne vždy je to s představcem integrované do jednoho kusu. Ale i tak tam často jsou omezení jen na 1 model představce a řídítek apod.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.