Silniční závody a kotoučové brzdy

9 nepřečtených
  • niro125

    Máte někdo informace jak to je s použitím silničního kola s kotoučkovkama na silničních závodech obecně ? Kdysi to bylo UCI povoleno, následně zakázáno (klasická fotka jak si nějaký profík při závodě ktoučem udělal zářez do lýtka). Nevím jaký je nyní stav. Někde to je od pořadatele výslovně uvedeno , že je povoleno (např. Svorada Masarykův okruh), někde se pořadatel odvolává na obecná pravidla ČSC, kde jsem to nikde nevyčetl. Vím, že na triatlonech lze používat kotoučové brzdy jen při závodech terénních (MTB) a nebo na nehákových typech závodů … Např. jarní VC Hlohovce apod. ? Bavím se o amatérských nelicencovaných startech. Díky za reakce

    0 0
      • LuckyBerny  

        Jo von už je rok 2018? Projíždím stará vlákna a myslel jsem, že jsem narazil na něco aktuálního. Pardon jako :) A vůbec, jaký máte názor na ten Ventosiho úraz? Ja si stabilně měkké tkáně trhám o převodníky a nedokážu si představit rotaci a zároveň tlak disku, který by mohl tohle způsobit.

        0 0
        • Vrci  

          Nezapomeň na teplotu toho kotouče. Před pádem se většinou brzdí.

          0 0
          • niro125  

            Ten můj původní dotaz nesledoval na to co muze kotouč udělat za zranění a zda je to nebezpečné. Chtěl jsem vedet zda jsou kotouče povolené a to asi ano podle toho článku v odkaze. Důvod dotazu, mam silnicku na kotoučích a občas si chci dat nějaký amatérský zavod tak zda me od tama nevyhodí …

            0 0
    • Cyclismo  

      Jedna věc je, zda může kotouč způsobit zranění na rámec pádu a jaká. Pak je tu ale ještě druhá věc, a to, že jezdec na kole s kotoučovkami má větší brzdnou účinnost, což skončí v naprosté většině pádem.

      Závody sám jezdím a nevím o tom, že by to bylo zakázané (možná nějaké výjimky), ale obyčejně ostatní někoho s kotoučovkami moc nevítají.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud máš na mysli amatérské akce typu Krakonoš, Krušnoton apod, tak zde se kotouče už běžně vyskytují a osobně jsem nezaznamenal jediný problém způsobený jezdcem s kotouči. Argument o rozdílném účinku popřít nelze ( neb je to fakt nebe a dudy ), ale proti kotoučům bych jej moc nepoužíval, vždyť i v účinnosti jednotlivých ráfkových brzd je velký rozdíl, v extrémním kontrastu kantíky na upraveném CX kole a mini V čelisti na nějaké aero silnici.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pomalu ale jistě se kotoučovky stávají normou i na silnici. V závodech však ale nemusí být úplně vítané tradicionalisty (nebo staromily, vyber si), kteří se ráfkových brzd z nepochopitelných důvodů nechtějí vzdát. Důvod je jednoduše ten, že kotoučovky výrazně mění způsob jakým brzdíš a tím pádem v husté tlupě můžeš potenciálně rozbíjet dav, podobně jako by to v závodě dělal někdo kdo jede na singlespeedu.

      V amatérských závodech je to asi celkem jedno. Tam tě kolikrát skoro nechají odjet XC závod na tříkolce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.