Silniční záplety pro diskové brzdy

35 nepřečtených
  • Sugar67

    Chci upgradovat záplety na silničce a tak se v tom snažím zorientovat. Mám aktuálně 92kg (aktuálně to jde pooooomalu dolů), cca 6–8tis km ročně, zvlněný terém. Preferuji střední výšku ráfků kolem 40mm. Je mi jedno Al či karbon, cena spíš někde uprostřed – prostě ať se investice do upgradu vyplatí. Díval jsem se třeba po Fulcrum Wind 40 (tam se bojím, aby se karbon nekroutil pod mou váhou), či Campagnolo Bora One (tam je spíš problém je sehnat za normální cenu).. PoraĎte pls ! Díky

    0 0
    • Fazzy  

      Fulcrum uvádí nosnost 109 kg.. pokud vážíš 92 a nemáš dvacetikilový kolo, nevidím zásadní problém..

      0 0
    • milan.v  

      Když tu pohledáš, najdeš zajímavé tipy v aktuálních vláknech z posledních, dvou, tří měsíců.

      0 0
      • Sugar67  

        Asi neumím hledat – od začátku roku jsem našel jen 2 témata na levné záplety do 10tis. Tak ale můj dotaz nezní

        0 0
    • Petr Ch  

      CampaFulcrum Wind 40 je hodně dobrá volba. Pokud o nich uvažuješ, tak do toho s klidem jdi. Kamarádovy Quattra jsou čelist, nebo disc? S tím kroucením se mně to nějak nezdá. Spíše je to tím, jak je těžkej, tak se deformuje pneu a on si pak myslí, že záplety.

      Pořídil bych ale jiná kola. CampaFulcrum před týdnem začala prodávat novinku Shamal Carbon C21. Oficiálně je to na endurance, ale to nemá cenu vůbec řešit. Na silniční kolo mohou též, ráfek š.28 je dnes naprosto běžná záležitost. Oproti Wind 40 je šířka venek 28/vnitřek 21 mm, tudíž je to pevnější. Navíc jsou oficiálně bezdušové a v kombo verzi – výška 40/35 mm, což na větru oceníš, to mi věř. Na Bike24.de stojí cca 1170 Ojro. Pokud se zaregistruješ u Campa dovozce Šírera a tím pádem dostaneš slevu 8%, tak cena bude přibližně stejná, jako v Bike24.

      0 0
      • Sugar67  

        Díky, konečně kloudná odpověď. Zrovna včera mi kamoš posílal odkaz na ty Shamaly ;-)

        Ty kamošovy Quatra byly čelisti a o té deformaci mu řekl jeho spolujezdec, bývalý závoďák. Teď jezdí na Vision 40, co jsou hliníky, ale nekroutí se mu. Jsou sice těžší, ale on je spíš lokomotiva, než vrchař, takže mu to vyhovuje. Jsem na tom podobně, ale podle mě kupovat hliníky za tu cenu – no nevím, jestli bych si polepšil proti Fulcrum Race 418, co tam mám. Díky za tip – hned jsu studovat internet.

        0 0
        • Petr Ch  

          Předpokládám, že Race 418 je model Racing 4, výška 35mm. Nechci Ti brát ideály, ale pokud si pořídíš nějaké karbony, bude to jen o tom – udělat si radost.Ta Tvá kola jsou, i přes vyšší hmotnost, hodně dobrá. Váhový rozdíl je tam cca 150 gr, což je hodně málo. Tvé aktuální záplety jsou o kapánek pevnější, než Wind 40, nebo Shamal Carbon. Jestli dáš své stávající pneu, plus stejný tlak, např. na Wind 40, tak v podstatě žádný jízdní rozdíl nezaznamenáš. Je to opravdu jen o té radosti a že kolo bude lépe vypadat, byt´ se výška ráfku zvedne o pouhých 5 mm.

          0 0
          • Sugar67  

            Pravděpodobně to budou ony a ta číslice 18 značí asi modelový rok.

            No, tímhle si mě moc nepotěšil, ale aspoň to říkáš na rovinu. Takže investice bez užitku. Pokud teda neberu jako užitek to, že karbony bych si pořídil na léto a stávající bych obul na 28mm pláště mimo sezónu.

            A co BORA ONE 35? Tam už by přece jenom rozdíl měl být.

            0 0
            • Petr Ch  

              Z uživatelského pohledu jsou One 35 vs. Wind 40 v podstatě jedny záplety, vyrobené jednou firmou. Atˇ to zde někdo začne sebevíc vyvracet, je to tak. Rozdíl je tam hlavně v ceně, One 35 jsou o cca 120 gr. lehčí, Wind 40 jsou zase oficiálně bezduše .

              Pokud se přeneseme do teoretické roviny, tak ráfek One 35 je pravděpodobně kvalitnější – „více karbonu, méně pojiva“ – v praxi to ale nemá na nic vliv.

              0 0
              • Sugar67  

                Koukám, že máš přehled! Dík za užitečné informace. Takže z toho, co říkáš, bych asi teda šel do tech Fulcrumů – jsem spíš tahoun, než šplhoun. A s koly této firmy mám zatím dobré zkušenosti – na silnici jsem zatím v podstatě jezdil jenom na Fulcrum/Campa,, ikdyž v nižší cenové relaci.

                0 0
                • Sugar67  

                  Zdravím – po dlouhé době! Cítím povinnost napsat konečné řešení. Trvalo to dlouho, protože na trhu nic nebylo. Psal jsem tenkrát k Šírerovi o ty nové Shamaly, ale odepsali mi, že budou až v září a dodneška je ještě nemají (plášťové). Dlouho nebylo v rozumné cenové relaci nic dostupného, až teď se v zahraničí objevilo víc typů. Nakonec jsem koupil tyto FFWD Kolega je má v ráfkové verzi, z táhlých kopců mi zdrhal, idkyž je o pár kilo lehčí, tak jsem vsadil na jistotu. Včera jsem je byl odzkoušet a jedou super. Objednávka v pondělí brzo ráno, dodávka ve středu (minulý týden) – z Německa rychlovka.

                  0 0
                  • milan.v  

                    No, pokud ti kolega odjel na ráfkovém modelu, je to jasné, jedná se o skvělý kup…

                    0 0
                  • karel d.  

                    Do jaké míry se o to zasloužily ty samotné ráfky? Určitě je to jeden z faktorů, ale těch je tam celá řada.

                    0 0
    • milan.v  

      Kolik do toho chceš dát? Řešily se tu Rovaly, nové Zippy…

      0 0
      • McBlacky  

        ty nový 303s vypadaj dobře, snad to nebude hořet na nábách jako některý předchozí verze.

        0 0
        • milan.v  

          Jj, mám na ně zálusk… :o)

          0 0
        • milan.v  

          Dle této recenze jsou náboje stejné jako u předchůdce 302…

          https://road.cc/…-2020-273241

          Co se na tom podělávalo?

          0 0
          • McBlacky  

            si vygoogluj zipp hubs failure. Kromě toho, že se trhaly příruby – což se dokonce ofiko uznalo a byla na to svolávačka, tak se rozsypával ořech. Obecně je blbý u premium brandů brát nejlevnější nabídky. Zipp dělá špičkový věc loterie. šrot s premium cenou, čest výjimkám.

            Pokud nekdo netrvá na tom, že to musí být Zipp, tak ve stejný ceně jako 303s máš o 200gr lehčí Cadex, nebo ušetříš pár tisíc a pořád máš o trochu lehčí Hunt.

            Na druhou stranu, kamarád má 10 let starý 303ky, prasí to fest, servis prakticky nula a ty kola pořád fungujou. Pokud by ty nový byly takový držáky, má smysl o tom přemýšlet. Jenže kdo má křišťálovou kouli…

            0 0
            • jonti  

              Za podobne penize jako Zippy jsou treba FFWD na DT nabach, a kdyz mas stesti na vyprodej i ty se daji. Co ted vozim Reynoldsy AR41 uz bych do neznackovych kol nesel.

              0 0
      • Sugar67  

        No, hádal jsem, že za cca 30tis bych už mohly být kvalitní, tak aby se upgrade vyplatil.

        0 0
    • iceduck  

      Za mě třeba https://www.lightbicycle.com/…patible.html

      Kvalita víc než slušná, cena vynikající. Jedny 45mm už od nich vozím, a člověk si to může nechat zaplést na několika druzích náb.

      0 0
      • Sugar67  

        Taky jsem se díval, ale když jsem to zkoušel nakonfigurovat, tak mi cena moc výhodně nevyšla. Pokud jsem to chtěl na pevné osy, tak už mě to tlačilo do DTSwiss240 a pak už to naskakovalo

        0 0
        • mastihuba  

          Nadruhou stranu 240 je jistota, mam je 8 let a pokud nekdy budu jeste neco skládat, tak uz nic jinyho nechci. :)

          0 0
          • Sugar67  

            Jé nazdar!

            O tom žádná, DéTéčka jsou spolehlivé, ale s to Fulcrumy také. Aspoň já mám s nima takovou skušenost. A pokud mám dát stejné peníze za čínu na DT jak za Fulcrum/Campa, tak zvolím itala. Zvlášť pokud to koupím u nás a můžu servisovat u nás ;-)

            0 0
            • mastihuba  

              Vem u nas DT :)

              0 0
            • iceduck  

              No 280 budou naskakovat u kohokoliv :)

              Já pořád koukám na 340 a tam je prostě pořád cenový rozdíl cca 20%. A to už se mi asi vyplatí…

              Ten budget z evropy je vždycky loterie odkud berou ráfky, zatímco „značka“ z číny (osobní dojem) se alespoň prozatím snaží držet poměr kvalita/cena.

              0 0
      • McBlacky  

        zatímco renomovaní výrobci zlevňují, tak Čína paradoxně zdražuje. Před 5–6ti let stál čínský ráfek 110–120usd, ted stojí 150–200 a premium řady i víc. Tou dobou stály tovární kola 60+tkč minimálně a dneska je široká nabídka kolem 30tkč. To s poštou/clem/dph už začíná být v kompletu na úrovni 70% továrních zápletů a u budget výrobců jako třeba Hunt, kde seženeš super kola za 800eur už to je za stejnou cenu.

        0 0
      • Jan_UL  

        O těchto už delší dobu uvažuju, sháním nějaké univerzální kola na silničku s obutím 28 mm. Mám teď nízké hliníkové kola DT, jsem lehčí váha a na větru to z kopce není úplně ono. Máš zkušenosti, jak se chovají tyto kola za větru? Aby mě to nesfouklo někam do škarpy, když letos fouká skoro pořád…

        0 0
        • iceduck  

          Mám 62 kg takže asi tak. Je to poznat. Bohužel. Vítr jako takový ani ne, spíš nárazy, ale jak si na to zvykneš tak už s tím tak nějak počítáš.

          Pocitově jedou rozhodně lépe než předchozí 24mm hliníky či ty A:Xus co jsou v profilu (ale ten hliník byly kovadliny s dušemi) váha je také nižší – takže za mě spokojenost. Mám je na ráfkové brzdy a 25 galdy takže lehce odlišné než to co bylo v odkaze ale profil by měl byt shodný. Za mě celkově super kup.

          (a to nemluvím o “cool” faktoru, ten přidává 20W ;)

          0 0
          • Jan_UL  

            Díky za info. Počítám, že na rovině pojedou výrazně líp než nízký hliník. Kdyby to z kopce na větru bylo srovnatelné, tak bych kola asi měnil. Kdyby to mělo být horší než je současný, tak bych to hodně zvažoval, protože už teď je to občas lehce strašidelný :-). Souhlas, že tam minimálně 20W navíc je :-)

            0 0
            • McBlacky  

              Moderni u shape profily se na vetru choval do vysky cca 35 temer stejne jako klasicky nizky hliniky, co do bocniho vetru a narazu. Rychlostne je to ale fakt rozdil. Ja jezdil dlouho ruzny mavic i lehky jako ksyria SL a ty byly opravdu pomaly v rychlostech nad 50km/h, nad 70 uz extrem kotva kdy mi odjizdeli lidi na 50kach aero kolech na rovinach ve sjezdech ze spice. Dneska univerzalni kola jsou mezi 35–50mm, lehci jezdci spis ty nizsi.

              0 0
    • vt  

      Vim, ze to je dotaz typu „pane Lorenc, uvezu to?“, ale nejak jsem bezradnej, tak to zkusim :-)

      Silnicni zaplety: pevne osy, disky, pneu 28, zkusim bezduse (neni podminka), ne radialni vyplet, idealne DT naby (jako mam na jinych kolech).

      Rozpocet zadny vicemene nemam, ale na moji turistiku by asi mohlo 20k stacit … uvidime.

      Hnat to spis na vahu a zvolit treba:

      1495g Zapletená kola DUKE ROAD RUNNER 23 DISC, náboje DT Swiss 350 straightpull road disc

      https://www.bikepart.cz/…l-road-disc/

      nebo spis do vysky:

      1645g Zapletená kola PANCHOWHEELS SPIRIT 35 DISC, DT 350 Straightpull Road, Sapim CX Ray

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      … predpokladam, ze v techto cenovych hladinach se nic zasadne lepsi nekoupi … pak asi uz jen pritlacit a vzit neco jako Giant SLR 1.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.