• vasek80

    Brousím do mne neznámých vod a chci si objednat na zimní/jarní vyjíždky pláště na mého HT na období kdy je v lese marast a sníh.

    Mám 17mm ráfky a nevím jak nejužší plášť je vhodné tam dát a na jaké tlaky jsou běžné MTB ráfky stavěny. Jestli by mu třeba nevadilo třeba foukat více jak 4 bar.

    Koukal jsem třeba na drátového kojaka od schvalbe, ale 1,35 se bojím, že bude moc úzké a naopak 2,0 zbytečně široké. Byl by nějakej tip?

    0 0
    • vasek80  

      Případně

      Maxxis

      Michelin

      Ritchey

      0 0
      • nox159  

        ty ritcheje mam doma jezdil jsem na tom rok do skoly a pak chvili na trenazeru vydrz maji dobrou za tu cenu, ale zadne jine plaste podobneho zameřeni jsem nejezdil

        0 0
      • vasek80  

        Celkem by se mi líbil ten Michelin, hlavně váhou, ale zajímalo by mne jestli ten úplnej slick na vlhku není o ústa. V kombinaci s touto duší by to mohlo být lehké a rychlé.

        0 0
        • maxtor  

          Tak ono ty pseudovzorky na jiných slickách ti moc nepomůžou. Ber to tak, že máš pořád větší styčnou plochu než u silničky s nadupanýma galuskama. Jen prostě musíš počítat s tím, že jsou to pláště na pevný povrch. Do lehčího teréhu to jde, ale už to začíná být i za sucha o hubu.

          Duši vozím taky tuhle Ritchey, ale do 1,4 palcových slicků jde použít i duše na rozměr do 2,1 palce. Jednou jsem takovou duši obul nouzově po defektu a nakonec tam vydržela celou sezónu.

          0 0
        • maxtor  

          Jo a ještě jedna poznámka. V zakládajícím příspěvku píšeš, že chceš ty slicky i na zimu. Tak to bych ti moc nedoporučoval. Já třeba na zimu své cyklostezkové kolo přezouvám do klasických horských plášťů. Led a sníh rozhodně pro slicky není.

          0 0
          • vasek80  

            Já to chci na období, kdy je v lese mokro a sníh, ale na silnici je sucho a třeba se po novém roce oteplí nad 0. Do sněhu bych se na tom nehrnul.

            0 0
            • MlokCZ  

              Vůbec bych se nebál objemnější verze a vzal klidně toho Kojaka ve 2" verzi.

              Jednak když je velká kosa, tak asi nebude cílem to honit co nejvíce do maximálních rychlostí na rovných úsecích a mírných sjezdech, tedy horší aerodynamiku širšího pláště vem čert (stejně to samo o sobě zase tak moc neudělá).

              A pak přes zimu bývají silnice často v mnohem horším stavu a objeměnjší plášť se hodí i na tu silnici.

              A ani na váhu se Kojak i přes tak velký rozdíl v šířce moc neliší.

              0 0
      • Cryzyy  

        Nejakej cas (dve zimy) jsem jezdil Ritchey Slick 1.4, trosku problem je nizka hodnota TPI a driv, nez jsem ty plaste sjel, tak jsem je rozrezal zimnim posypem. Klidne bych dal na zimu nejakej 2.0" tubeless plast (SmartSam, Mezcal…).

        0 0
    • nox159  

      dojizdel bych „sjete zavodni plaste“ :)

      0 0
      • vasek80  

        Aktuálně žádné nejsou, ale pokud by někdo chtěl darovat ojeté RaceKingy 2,0 supersoniky, tak beru :-)

        0 0
    • McBlacky  

      vozil jsem nějakou 1,5 od schwalbe na 65PSI a v pohodě, ještě bych ji i našel doma.

      Záleží co máš za ráfky, některé mají limit na tlak.

      0 0
    • pepek  

      1,35 není úzké, dá se jezdit i 1,25. Hlavně dávej pozor, aby se ty pláště daly nabouchat na 6–7 barů, jinak to nepojede. Poškození ráfku nehrozí ( rozhodující není tlak, ale tlak x boční plocha pláště.)

      0 0
    • maxtor  

      Proč bys dával víc jak 4 atm? Já vozím Ritchey Tom Slick v 1,4 a při 55 PSI je jak kámen.

      Jinak Tom Slicka můžu doporučit. Už mám na nich naběháno 15 kkm a počítám, že nějakých 5.000 by mohly ještě vydržet. Je to verze Pro (kevlarová).

      0 0
    • kycis  

      Zdary, koukam ze jsi z Plzenska, mam 2 plaste MAXXIS slick 1,25 vcetne dusi, po koupi silnicky uz jen visi ve sklepe na hrebiku. Po asfaltu je rozdil proti terennim plastum celkem znat, normalne jsou je hustil na 5,5–6 bar. Maji za sebou jednu sezonu cca 1000km, jsou uplne v pohode, jeste hezkejch par tisic najedou. Pokud mas o ne zajem, ozvi se mi na mejl.

      0 0
      • vasek80  

        Napiš mi prosím odkaz na ně v nějakém shopu, nebo výrobce, nejsem si jistej jestli jsem našel přesně ty co máš.

        Případně bych se ozval, ale zatím nejsem jistej jestli budu chtít tak úzké, zatím se kloním k 1.4 a víc

        0 0
      • Juraš1  

        Mám tady ty a jsou na prodej http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        0 0
        • DominikGT  

          Já sem ještě silniční pláště na mtb mockrát neviděl ale přijde mě to zajímavé taky o tom trochu přemýšlím. To asi máte i s dalšíma ráfkama že? Ale odrazuje mě když mám jedny ráfky abych pořád přehazoval pláště. Ale stejně se to se silničkou asi srovnat nedá nebo jo?

          0 0
          • Lada,s  

            Silnička z toho nikdy nebude, ale na ježdění čistě po silnici je to lepší než na širokách pláštích. Prostě takový kompromis. Já vozím Schwalbe Kojak 1,3 a mám na to druhou sadu kol, takže přehazuju celé kola, je to otázka dvou minut :-)

            0 0
            • Lada,s  

              A vypadá to komicky :)

              0 0
              • jIrI___  

                A to jsi ještě neviděl slicky na fullu, teprv to vypadá komicky :)

                0 0
            • DominikGT  

              Já jezdím s nevegalama i asfalt třeba i 80km občas předjedu i někoho na trekingu takže až koupím rychlejší mtb pláště 2.1 tak to bude ještě lepší na univerzální ježdění.

              0 0
    • vasek80  

      Dokázal by někdo odpovědět jak to bude s výdrží u těchto dvou plášťů?

      Continental vs. Schwalbe

      Kojak není o tolik dražší a mohl by mít kvalitnější směs, pokud by by vydržel déle, tak za něj klidně připlatím. Těch 100g rozdílu mi až tak netrápí, protože to bude jak jsem psal na tréning po silnici. Spíš by mě zajímala výdrž a také aby 300g Kojak nepíchal na každé šponě, ale to snad ne.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kontík je v pohodě.

        0 0
      • MlokCZ  

        Budou v pohodě oba. Můj tip (i když jen odhaduju z toho, co jsem všude o těch pláštích četl, žádné praktické srovnání) je, že ten Contík vydrží mírně více.

        Výborně pojedou oba, v testech ten Contík dopadá velmi dobře stejně jako Kojak.

        Odolnosti u Kojaku bych se nebál, má raceguard. Takže bude určitě odolnější než třeba FF v obyč verzi.

        A určitě chceš tak úzký? Na aerodynamice a váze trošku získáš, ale žádný extra rozdíl to nebude. Já bych osobně při tomhle výběru vzal Kojak, ale 2" verzi. V zimě jsou silnice často velmi rozsekané, takže můžeš ocenit i trošku pohodlí.

        0 0
      • jIrI___  

        Tenhle Contík jsem měl v 1,6" a byl parádní, nemohl jsem si u něj na nic stěžovat. Snad jen hmotnost, ale díky ní byl neprůstřelný :). Díky té větší šířce se na něm dalo bez obav vjet i na polňačky a lesní cesty.

        0 0
    • dalinv  

      tak já mám teď tyhle ale možná i zkusím tyto silničnější ..jezdím dost silnici a občas zamířím i do terénu a do crossu zatím jít nechci

      0 0
    • Pumsc  

      dal bych furious fred,teď je jezdím,4 bary,jedou jak svině a dá se s nima opatrně i do lesa prostě kde s těma galuskama už nemůžeš:),a takovej rozdíl v rychlosti už to nebude, fred vs kojak…

      0 0
      • vasek80  

        Mám to jen na „závoďáka“ a normáně na něm jsou RK+XK kupovat Freda, tedy plášť o něco rychlejší jak RK ale zase pomalejší jak slick nemá význam, protože jakmile pojedu s kolem nějakou akci, tak tak místo slicků hodím ty stávající. Řeším už jen Kojaka nebo toho Contiho.

        0 0
        • šlapatko  

          Čeho prosím dosáhneš s pláštěmi 1,3? Co na to tvé ráfky? dovolují ti foukání více než 60 PSI? Při tomto použití dost praskají.Na silnici silničku.Pokud chceš horala na asfalt, můžu doporučit pláště schwalbe sammy slick 2,1.Jede perfektně a navíc vydrží.Na najíždění kilometrů jsou nějaké schwalbe Kojak k prdu.

          0 0
          • vasek80  

            Tak na Sammy Slick jsem tu zakládal já vlákno, protože jsem je měl jako jeden z prvních. Neřeším nákup silničky, jen řeším výběr mezi těmi plášti.

            0 0
          • MlokCZ  

            S tlaky není naprosto žádný problém a pro úzké pláště to dovoluje každý ráfek (jen se může lišit jaký přesně tlak povoluje). Čím užší plášť, tím větší tlak je pro ráfek povolený.

            Pro ilustraci tabulka pro některé Mavic (konkrétně jsem to vzal od STček):

            1” 25 mm – 7.7 bar 113 psi

            1.2” 30 mm – 7 bar 103 psi

            1.5” 38 mm – 6 bar 88 psi

            1.75” 45 mm – 5.2 bar 76 psi

            1.85” 47 mm – 4.8 bar 71 psi

            1.9” 48 mm – 4.7 bar 69 psi

            1.95” 50 mm – 4.5 bar 66 psi

            2” 51 mm – 4.3 bar 63 psi

            2.1” 53 mm – 4 bar 59 psi

            2.2” 56 mm – 3.7 bar 55 psi

            2.3” 58 mm – 3.3 bar 49 psi

            Takže pokud chce užší plášť, tak žádný problém. A Kojak pojede o třídu lépe než Sammy slick. A kdyby chtěl, tak je i v širší verzi 2".

            Na čistě najíždění kilometrů po asfaltu je naopak Kojak nebo třeba Marathon Racer super.

            0 0
    • bosmilan  

      využiju tohoto vlákna ke svému dotazu.

      Když už mám koupené zimní tretry a oblečení tak mám v plánu jezdit i v zimě,ale už se mi to najíždění km nechce absolvovat na tlustých pláštích a proto se chci zeptat co je lepší:

      Koupit silničku (kterou můžu mít za dobré peníze) a nebo si koupit 29' kola a na ně dát silniční pláště,což je i mnohem levnější varianta

      0 0
      • kali222  

        jestli to myslis s kolem vazne, tak je silnicka stejne „nevyhnutelna“ nebo spis vhodna. :)

        0 0
        • šlapatko  

          Tak, kdo se chce honit po závodech, bude potřebovat silničku pro trénink.Jinak stačí přezout:-)

          0 0
      • MlokCZ  

        Na to neexistuje univerzální odpověď. Asi více lidí ocení přímo silničku, která je na to určená. Ale ne úplně každému sedí třeba berany a silnička vůbec.

        Silnička bude rychlejší, otázka je jestli to je v zimě cílem? Pro někoho třeba ano, někdo zase nemá potřeba v zimě jezdit velké rychlosti kvůli teplotě x vítr a tedy nepotřebuje být na rovinách a mírných sjezdech rychlejší než by byl na biku.

        Pak je otázka pohodlí. Někdo raději pojede rychleji, někdo raději pohodlí. Pro pohodlí jsou pak lepší balónovější slicky (právě typu Kojak 2").

        0 0
        • vasek80  

          Díky, pěkně si to shrnul přesně jak já uvažuju. Půjdu do toho Kojaka 1,35 ta 2,0 by byla určitě pohodlnější, ale chci to zkusit takle na úzko.

          0 0
    • op  

      silnicni plaste na MTB mam ja :)) Vittoria Zaffiro 23mm

      0 0
      • šlapatko  

        Proč jsi nezapletl silniční ráfky? Tyhle dlouho nevydrží.

        0 0
        • op  

          dam ty zaplety pozdeji na nejake 29" MTB, tohle mam na vyzkouseni, ale je to celkem dobre tak jeste „zkouset“ budu mozna dyl.. Davam 7 atm.

          0 0
          • MlokCZ  

            Na 7atm. při té šířce je to zcela v pohodě. To nemůže těm ráfkům dělat problém.

            0 0
        • MlokCZ  

          Proč by nevydržely?

          0 0
      • Jezevec70  

        S pevnou vidlící na silničních pláštích – to musí být pěkné letadlo.

        0 0
    • rukay  

      Jen využiji tohle vlákno ke svému dotazu: chci si koupit tyhle , ale nevím, jestli potřebuji i nové ráfky. Jak to poznám?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud máš klasická 26" kola a ráfky běžné šířky (žádné široké DH mrchy), tak nevidím důvod kupovat nové ráfky.

        0 0
    • vasek80  

      Tak vybrány Contíky 1,3 váha trochu zklamala 450g, ale jedou. Bál jsem se převodů, 44/11 je pohodová kedence 35–40 km/h. Víc nepotřebuju.

      Překvapilo mě pohodlí. Mlok tu někde psal, že by raději Kojaky 2,0 ale já mám pocit, že když jsem měl na jednom závodu do kopce nabušenýho RK 2,0 na 4,5 bar, tak v pohodlí není rozdíl. Contíky mám na 5 barů, víc raději nepůjdu kvůli ráfkům.

      fotky zde

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to je snad jasné, že když o hodně objemnější plášť nabušíš na téměř stejný tlak, tak pohodlnější nebude. Odpovídající tlak pro 2" pláště by byl tak 3 bary (k těm 5 barům u 1,3" Contíkům).

        Takže pohodlí Tě překvapilo proto, že máš ty Contíky oproti těm RK vlastně hrozně podhuštěné (nebo naopak ty RK přehuštěné).

        Třeba na Marathonech Supreme je vyšší tlak než nějakých 40/50psi pro mojich 70kg k ničemu. Už to pak lépe nejede. A když jsem to chtěl mít pohodlnější, tak jsem foukal kolem 35/45psi nebo i ještě o něco méně.

        A ráfek dostane mnohem větší záhul při 4,5 barech a 2" plášti než při 1,3" a 5 barech.

        0 0
      • MlokCZ  

        A ještě valivý odpor. Pokud ty 1,3" nahustíš na ± stejný tlak jako bys nahustil srovnatelné 2" (teď nemyslím ty RK, ale třeba ten Kojak), tak ten širší plášť bude mít valivý odpor výrazně nižší. Tedy takhle tím užším pláštěm vlastně slušně ztratíš (teď neřeším aerodynamiku).

        0 0
        • vasek80  

          Ale zase jak říkáš, Kojak by nebyl moc ideální na 5 bar, takže bych měl mít valivej odpor nižší, protože Kojaka bych dejme tomu vozil na 3. Ať je to teoreticky jak chce, je to zajímavé svezení oproti plášťům s hrubým vzorkem

          0 0
          • MlokCZ  

            To mít nejspíš nebudeš. Bez přesného změření to nelze říct, bude to případ od případu trošku jiné, ale pro představu

            http://www.schwalbe.de/…lwiderstand/?…

            60mm srovnatelný hladký plášť bude mít při 3 barech menší valivý odpor než 37mm při 5 barech.

            Úzké pláště na tom budou s valivým odporem vždy mírně hůře. Taky se nevozí kvůli valivému odporu, ale kvůli aerodynamice (což se projeví až při vyšší průměrech) a nižší váze.

            0 0
    • Wojtkingson  

      Měl bych dotaz, s kámošem plánujeme jet nějakou delší trasu po silnici – kolem 200km. Já mám 29 HT on má fulla a silnici, předpokládám, že on na fullu nebude chtít jet, ale bojím se, že na silnici mi bude dost ujíždět. Výkonově bych si tipnul, že jsme na tom dost podobně. Pomohla by výměna plášťů za nějaký silniční na mým kole? Aktuálně mám nějaký kevlarový Racekingy. Případně co byste mi doporučili, abych zminimalizoval ztráty na silničku. Díky

      0 0
      • standoslav  

        Slicky 1.50

        0 0
        • Wojtkingson  

          Dá se nějak vyčíslit, jestli to pomůže třeba o 5, 10%?

          0 0
          • standoslav  

            Nedá, prostě i to má své limity. Já když neměl silniční, vytunil jsem synův mtb, ale prostě to má hranici. Pak Ti třeba silničář odjede i když jsi v háku.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tomu nevěřím. Tedy nevěřím tomu pro stejný výkon jezdců a rovinu.

              Na rovině pokud bude opravdu dobře poladěný bike (maximálně rychlé pláště + ne přehnaně turistický posed), tak na rovině v háku bude stačit na tom biku podle mě menší výkon než bude potřeba na silničce na špici.

              Jíná věc je pořádný kopec, tam hák nepomůže (pokud se nebavíme o profíkách jedoudích i slušný kopec rychlostí hodně přes 20km/h) a silnička bude pro stejný výkon jezdců mírně rychlejší. Ale v tu chvíli se zase nemá smysl bavit už o jízdě v háku…

              Hezky to tu už bylo vícekrát dle srovnání RT, opravdu dobře postavený bike vychází na cca jen 5% ztráty oproti silničce. Hák (na rovině, kde má opravdu smysl i pro hobíky) ušetří mnohem více.

              Rozdíly jezdců udělají většinou mnohem více než rozdíly kol a opravdu jen vyjímečně jsou dva jezdci opravdu stejně výkoní, aby šlo srovnávat jejich kola mezi sebou a nebylo to ovlivněno tím, že jednomu to jede lépe.

              Za ± stejně výkonstním jezdcem se udržím na rovině i na fullu když tam mám rychlé pláště a on jede na silničce. Jakmile je tam znatelnělší rozdíl výkonností (což je skoro vždy), tak naopak se ani na silničce neudržím oproti biku (tedy ani výhoda silničky mi nezachrání).

              0 0
              • Jezevec70  

                Otázka je, jak jezdec jezdící jen na bajku, bude umět jezdit v háku.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je otázka jak to bude umět konkrétní jezdec a praxi to samozřejmě nějakou chce a to od obou dvou. Hlavně od toho co to potáhne.

                  Typ kola sám o sobě nic neřeší. Obecně bych řekl, že na biku opravdu terén jezdí menšina jezdců a většina i na biku brousí s velké části asfalt.

                  Já mám třeba sice na silničkách najeto 50tis. km+, ale přitom v háku mám odježděno mnohonásobně více na biku než na silničce (na silničce mám velkou část nájezdu odjetou sólo).

                  Bike má výhodu v tom, že zvládne v háku mnohem více. Tím myslím i situace, kdy ten kdo táhne nehlásí všechno co by měl.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Na valivém odporu pro rychlost 30km/h bys mohl použitím nejrychlejších plášťů (G-one, apod.) ušetřit při cca 70kg jezdci oproti RK v dané verzi ušetřit tak cca 15W.

            A dále to bude záviset na tom, jaký máš na svojem kolem aero odpor a kolik budeš potřebovat W na těch 30km/h a kolik % pak z toho bude těch odhadunutých 15W.

            Rozhodně to bude méně než 10%, protože budeš potřebovat určitě přes 200W na těch 30km/h. Reálně tedy někde k těm 5% spíš.

            V kopci se pak ty ušetřené W za valivý odpor výrazně sníží, jak je to lineárně závislé na rychlosti.

            0 0
            • Wojtkingson  

              Vážím kolem 120kg, takže ty watty budou asi vyšší no. Díky za super popis, zkusím se poohlédnout po nějakých pláštích, abych to testnul.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to na rovině bude mít dobrý plášť ještě větší poměrový vliv. Aero odpor s hmotností moc nenaroste, valivý ale ano (pro oboje pláště, takže i rozdíl se zvětší).

                Stejně je to ale především o kopcích. Na rovině hák vždy výrazně sníží výkonnostní rozdíly (počítám samozřejmě, že ten výkonnější to táhne) a případně když je rozdíl větší, tak jen stačí mírně zpomalit a už se ten slabší udrží v háku.

                Sám pak ty pláště bez wattetru moc dobře otestuješ, protože nemáš na to stejné podmínky (nejen vítr, ale také stav organismu).

                V háku se to ale pak pozná dost. Myslím situaci, kdy se jezdí pravidelně za výrazně výkonnějším, kdy ten slabší sotva hák udrží. Pak každá i drobná změna hodně pomůže.

                Ale stejně v takové situaci je pak problém v kopcích, kde to nezachrání nic a ten výkonnější bude trpět, pokud se musí pořád plazit (z jeho pohledu).

                0 0
            •  

              nemáš vyčteno či vyzkoušeno kolik vydrží g-one na zadku a jak to jede s víc sjetejma figurama?, u TB jakmile sjedu 2/3 figur tak to hodně výrazně zpomalý, je fakt že se to stalo až na cca 2 tis. km což beru

              0 0
              • MlokCZ  

                Pacestar směs to tak měla vždy, že po sjetí vrchní směsi jdou vlastnosti pláště do háje. A je to určitě dřív než 2/3 figur. Uvidíme co nová addix.

                G-one je s onestar, tu jsem na žádném plášti ještě dlouhodobě nejezdil, tak netuším, jestli je to stejné. Ale odhaduji, že bude, je to také trojsměs.

                Hodnoty výdrže budou z mojich zkušeností pro ostatní stejně k ničemu pro moje extra výdrže všeho.

                Na TB dám mnohem více, tak 4–4,5tis. km na zadním, ale ještě s tím, že pak nebude pryč 2/3 figur, ale jen zmizí prohlubně, což je cca 2/5 vzorku a právě tak akorát vrchní směs pryč.

                Takže mi ten problém ojetí vrchní směsi u Schwalbe nikdy netrápil, i tak mi to vydrží vše hodně dlouho.

                G-one jsem zatím ještě ani nanahodil, pořád čekám na Finish line tmel. Ale já mám tedy připravené allround, na to co píše určitě vzít G-one speed.

                0 0
      •  

        klidně G-One

        0 0
      • MlokCZ  

        Stejně je to především o výkonosti, kde z vás dvou je na tom lépe. A pak o tom, jak moc se ten slabší přizpůsobí výkonějšímu.

        Pokud jsi na tom aspoň srovnatelně nebo lépe, tak na biku s rychlými plášti nebude žádný problém. Při srovnatelné výkonnosti prostě jen na silničce to skoro vše odtáhne (a možná ani ne úplně vše) a v kopci to nebude pálit na max.

        Pokud ovšem by byl i už jen o trochu výkonější on, tak to je pak debilní situace, když navíc by měl i o něco rychlejší silničku. V takovém případě by naopak aspoň trochu pomohlo to mít obráceně (on to pomalejší kolo, tedy aby jel na fullu).

        A s narůstajícím výkonnostním rozdílem to samotné kolo už pak ani nezachrání, tam pak ten výkonnější ujede kdy se mu zachce i na výrazně pomalejším kole.

        Jak jste na tom vůči sobě výkonnostně musíte vědět už sami.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.