Silnička na těžkotonazniho chlapa :-)

12 nepřečtených
  • Hutar

    Zdar hoši, jezdím celý život na HT, ale půjčil jsem si silničku asi na 14 dní. Byla to emonda v hliníku. A celkem mě to chytlo. Najel jsem s ní asi 400km. No chtěl bych si pořídit svoji. Ale mám 190 a 105 kg a budu ji mít na hodně dlouho. Spíš na pořád. Zvolit Carbon nebo hliník? Aby ten rám něco vydržel. Jelikož mám Pro calibera, zůstanu u treku. I ta emonda mi krásně seděla. Máte někdo dlouhodobé zkušenosti co ten Carbon udělá za 15 let? Dík za názory.

    0 0
    • jenda95  

      Zadny karbon 15 roku nevydrzi. Bud te to prestane bavit a prodas ho nebo te to zacne bavit a koupis si dalsi a dalsi kolo :)

      Tim chci rict, ze zivotnost bych fakt neresil. 105kg je tak na hrane – ramu je to asi jedno, ale vetsina kol ma nosnost 120kg komplet, k cemuz se budes docela blizit. Ale neni to zadny extrem, nebal bych se toho.

      8 0
    • yetti  

      105kg není žádný extrém, s tím si můžeš pořídit takřka cokoli se ti líbí. Jestli na to máš peníze, jdi do karbonu. Hlavně dobře vyber geometrii a velikost

      2 1
    • Smazaný účet  

      Mám karbonovou silničku z roku 2001. Jezdím na ní denně do práce, kus po panelce, kus po polní cestě, občas vymetu nějakou díru, nebo trefím kanál a rám je jako novej. Jediný problém je, že za těch 22 let jsem přibral 20kg a do rámu se vejdou pláště max. 23mm.

      Na starém Colnagu z roku 1995 mám karbonovou vidli a funguje bez problémů.

      Hliníkový rám Klein Quantum Pro mi praskl bez důvodu po 9 letech.

      1 0
    • Hutar  

      Asi vezmu karbon…uvidíme jak dlouho vydrží…

      0 0
      • dydy  

        Vydrží. U mě jediný důvod výměny karbonové silničky byla ta průchodnost pro pláště max.23mm. Teď vozím 32mm. Takže pravděpodobně skutečně dřív zastará morálně.

        0 0
      • Hrabex1  

        Karbon vetsinou nepraska pro nic za nic, jedaze ma nakou vyrobni vadu. To hlinik se casem unavi a praskne. Hlinikovy ramy jsou dvoji, ty, co praskly a ty, co prasknou.

        3 2
        • cibi  

          Opravdu, Alu má tvz. časovanou pevnost- tj deformace se „nasčítají“ – na rozdíl od ocele, kde dochází k relaxaci.

          Z tohoto důvodu mají např. letadla stanovenu max. životnost draku a počet vzletů.Na druhou stranu – bývá životnost alu rámů třeba 40–50 000km. (při použití na silnici)

          0 0
      • macomb  

        Mám taky sezónně 105 kg a karbon v pohodě, dokonce jsem šel i s 15 let starým cube litening na zem a v pohodě, teď s novým Giatem Propelem jednou na mokru mi podjelo kolo, jednou přes zajíce a taky v pohodě.

        0 0
    • gersa  

      Jestli ti ta půjčená Emonda seděla, tak máš o starost míň. Stačí vybrat podle tvého rozpočtu

      A s tvou hmotností bych si nedělal starosti

      0 0
    • ZDRI  

      Tuhle hmotnost vůbec neřeš, několik kamarádů 100+ zrovna tyhle karbonové silniční Treky jezdí a rámy/vidlice dlouhodobě bez problému. Navíc únavová křivka karbonu je jiná než hliníku (lepší), ale stejně ho vyměníš dřív (morální zastaralost, chuť na novou lepší hračku…). Jediné, co bych já osobně zvážil, jsou bytelnější zapletená kola. Ale chlapi (podle mě zbytečně…) gramaří, mají tam lehké karbonové záplety a také to funguje (dokud vyloženě netrefí velkou díru/koleje). Mě jen při pošvihových sezeních u piva strašně baví ty vášnivé debaty, co/jak ještě o pár deka odlehčit, když mají problém zapnout cyklodres… Ale jsou o hlavu větší a 50 kg těžší, tak jsem radši zticha :-)

      0 0
    • AK867698  

      Pokud EMONDA vyhovuje tak není co řešit

      ale pokud mohu zkusil bych i DOMANE od Treku jako Allround – šírší pruchodnost plaštů(až 38–40mm)

      a jistě carbon – třída SL6 /SL6AXS dostačuje (Di2 105/RIVAL)

      ja osobně mam ještě více (180cm/120kg) a nemám problem s rámem i výplety(no ty je potřeba trochu častěji kontrolovat jestli nepovolily)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.