Shimano 105 r7000 vs Shimano GRX RX400

80 nepřečtených
  • Fugaso

    Ahoj chtěl bych si koupit na příští rok gravela :) a to buď GT s osazením Shimano 105 r7000 nebo Scotta s osazením GRX .která volba bude schůdnější pokud chci odolnější a trvanlivější osazení ?jsem kolovůl takže potřebuju poradit :))díky za nazory

    Anketa: Koupit radši GRX

    Ano
    8x
    73%
    Ne
    1x
    9%
    2x
    18%
    0 0
    • novas752  

      GRX má předevšim lehčí převody vhodnější mimo silnice. Pak taky 2×10 místo 2×11 a přehazku s třecí spojkou ramínka (proti mlácení a padání řetězu). Takže na gravelbike bych bral spíš GRX.

      0 0
    • Singlespeed  

      GRX nabízí pro gravelbike lepší skladbu převodů pro lehký terén a širší gumy. R7000 je klasická silniční sada s velkou 50z pilou a těžšími převody. Takže vybírej podle toho.

      0 0
    • Markony  

      Určitě se sadou GRX, koupil sem si kolo se sadou 105 a vyměnil sem kazetu i dvojtaliř 50/36.

      0 0
    • pumpy  

      Ahoj,

      s prominutim si pripojim dotaz na tyto dve sady.

      premyslim o koupi gravela, ale vetsina kol co jsou jsou aktualne (starasi modely) maji kliky 105 (52/36) a to mam pocit ze bude asi moc na moje pouziti. Proto bych se chtel zeptat, jestli myslite, ze je mozne zamenit kliky shimano 105 (52/36) za GRX (46/30)? Bez dalsich zmen na kole? Tzn jen postelovat presmykac a tot vse?

      Dik Radek

      0 0
      • MrtweyUbrus  

        Malím že k GRX klikám budeš potřebovat i GRX smyk kvůli rozdílné řetězové lince.

        0 0
      • novas752  

        Nelze to zaručit.

        0 0
        • pumpy  

          tak vymenit smyk jeste neni takovy problem, kdyby se meli menit paky, to by bylo uz asi o dost drazsi. Diky za reakce.

          0 0
          • Singlespeed  

            Přesmyk to obvykle sežere, ale bude se více křížit řetěz, neboť GRX převodníky jsou vysazené ven kvůli širším plášťům.

            0 0
            • TK75  

              A je vysazený ven i grx jednopřevodník?I když to je asi kravina

              0 0
              • Singlespeed  

                Je, má řetězovou linku 50,1 mm tedy jako bajkové neboost kliky. Pokud máš zadní stavbu klasickou silniční 130 mm bude jeednopřevodník GRX vysazený cca o 1 pastorek ven než je optimum.

                0 0
                • TK75  

                  No tak to jsem se přesně obával.To je dobrý vědět:-)

                  0 0
      • Jáchym 1  

        Tak já jsem si před týdnem na svýho oceláka nahodil GRX kliky.2×10.

        Funguje to na 100%

        Původně 105ky

        0 0
    • Markony  

      Někdo tady popisoval že smyk nechal původní a pasovalo to.

      0 0
    • Fugaso  

      Děkuji za přítomné názory ,myslel jsem si že GRX je jasná volba a je ;)konkrétně jde o rx400 na kole Scott speedster gravel 30 2020 v té úžasné krásné lahvové zelené :) u GT grade alloy expert 2020se mi moc líbí právě system trojúhelníků pro odpružení ale je osazen právě 105kou a myslím si že to GRX by mu slušelo o mnoho více ..děkuji pokud se neobjeví konkurent ve stejné hladině cena/výkon tak vemu Scotta .ještě jednou díky za názory.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A já myslel, že kola se kupují podle rámů…

        0 0
      • CervezaMatador  

        Počkej, grade expert 2020 má mechanický brzdy a Scott hydraulický, to mi přijde jako mnohem podstatnější rozdíl. GT taky nemá 105 kliky, ale FSA 48/32. Jestli teda koukáme na to samý kolo

        https://www.gtbicycles.cz/…grade-expert

        Jinak mám r7000 a nemám pocit, že bych o něco přicházel. Nejlehčí převod 1:1 mi bohatě stačí a GRX má prej páky vhodnější spíš pro menší ruce, což bych nerad.

        0 0
    • well  

      Převody 50/34 nebo 48/32 a k tomu kazeta 11–32 považuji za ideální set-up na gravel ježdění. Lehčí převody už bych kvůli ježdění po silnici nechtěl. Taky to pak láká se v kopcích v terénu flákat. Daleko důležitější u gravela jsou záplety, pláště a brzdy.

      0 0
      • Kanec  

        A pokud mám 50/34 se kterým jsem spokojen, ale vzadu bych vyměnil na 11–34 je to ještě schůdné?

        0 0
        • Singlespeed  

          Schůdné to je. Podle potřeby trochu odkloníš přehazovačku a mělo by to šlapat. Na menších pastorcích může být řazení trošku jalovější (pokud máš stále R7000).

          0 0
          • Kanec  

            Ano díky. Hlavně mi jde o středovou část kazety, kdy nyní mám velký problém udržet buď předek na malém talíři, nebo na velkém. Je to tam moc jemné a dost mi nevyhovuje neustálý přechod z velkého na malý. Potřeboval bych tam trochu větší rozsah a dobu nechat malý a pak přejít na velký a jít o pastorky dolů. No a ještě jeden důvod je mít zařazenou možnost 1:1 v kopci, nejsem až tak silný vrchař v těžkých stoupácích a rád bych pořád šlapal. :-) Tak jsem si říkal, že by ta kazeta mohla pomoci.

            0 0
            • Smazaný účet  

              V tvém případě by byla vhodnější 1×11 :)

              0 0
              • Kanec  

                Ach jenže je pozdě. Kolo mám nové a jsem opravdu velmi spokojený a udělat nějakou velkou přestavbu nechci. To kolo mi sedlo, zkoušel jsem jich více a to, že mělo Shimano 105 jsem až tak moc neřešil, vezmi si, že jsem přecházel z 3 na 9. Možná chyba začátečníka při koupi. Ale pozor. Nejsem zoufalý a jezdím i tak, nicméně po zkušenostech, najetých km a profilu tratí, by jedna malá změna mohla to ježdění posunout zase o kus dál. :-)

                0 0
                • TK75  

                  Shimano 105 páky necháš a koupíš přehazovačku Grx.Kazeta 11–42 a NW převodník 42(nebo 40) zubů:-) To jen kdyby si někdy chtěl

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    11–42 moc hitparáda není. Bude ti chybět těžký převod. Ale zase investice do 10–42 asi u jeho kola smysl nedává.

                    0 0
                    • TK75  

                      Lumyre zas nevím teda jakou šířku pneumatik třeba jezdíš, ale 42/11 těžký převod s 40 mm pneumatikama mi do těžka stačil.Ale jo s těma deseti zubama to pak už musí být úplně dokonalé

                      0 0
                      • Kanec  

                        Mám také 40mm pneu.

                        0 0
                        • TK75  

                          Já tě ale nechci navádět.Podívej ke mně do profilu a sám uvidíš, že to neustále měním.2×11 je asi zlatá střední cesta, ale holt 1×11 je tak skvěle jednoduché i když zas trošku nedokonalé, prostě protože s 2×11 je řetězová linka daleko lepší.Mám rád oba způsoby a ta přeměna mi zabere jen chvíli.Už jsem v tom celkem slušně rychlej:-)

                          0 0
                          • Kanec  

                            Diplomatická odpověď. :-) Nemám to s kým probrat, jsem spíše jezdec samotář, tak přemýšlím tedy o dvou variantách.

                            0 0
                            • TK75  

                              No jestli ti to funguje tak bych radši vrazil prachy do pořádných kol.To je pak fakt znát.Víc než jaký je způsob řazení.Já taky teď šetřím.Mám dobrý kola, ale chtěl bych lepší:-)

                              0 0
        • MiKED  

          Přehazovačka R7000 s dlouhým ramínkem zvládá podle specifikací 34z kazetu.

          0 0
          • Kanec  

            Ano díky. To už mám ověřeno. Což je nejlehčí způsob nahradit 11–32 za 11–34 a pořád to bude chodit.

            0 0
            • MiKED  

              Jakou máš přehazovačku? Protože jestli mě paměť neklame, střední ramínko zvládá papírově jen 30z. Takže pokud máš teď 32z, měl bys mít dlouhé, tudíž by stačila výměna kazety a řetězu.

              0 0
              • Kanec  

                Je tam Shimano 105 RD-R7000-DGS

                0 0
                • MiKED  

                  ramínko GS pro kazety 11–28 → 11–34

                  0 0
                  • Kanec  

                    Tak já to prubnu s tou výměnou na 11–34 a odjedu s tím sezonu a pak dál uvidím. ;-) Díky moc za rady. No a pokud se setkám si vyzkoušet jednoplacku 42 na 11–42, tak uvidím. Chce to odzkoušet. Ale ten borec, co si to přehazuje jen tak ze dne na den, to je supr. ;-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jako, že si někdo nahazuje a sundává smyk, nebo co přehazuje? To bych nazval jinak…

                      0 0
                      • Kanec  

                        Ne kola. Má prostě stejný druh kol, ale s jinou technikou.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          ??? přeměna mi zabere jen chvíli.Už jsem v tom celkem slušně rychlej

                          0 0
                          • Kanec  

                            Kola ne? V galerii má taková kola. No je možné. Asi to tedy mění na kole. Tak to jsem nepochopil.

                            0 0
                            • MiKED  

                              S jinou kazetou a plášti, chceš říct? Pak ano, taková výměna je otázkou chvilky (sám to praktikuju).

                              0 0
                          • TK75  

                            Ano přiznávám se.Přehodit na klikách převodník je otázka deseti minut.Sundat smyk taktéž.Lanko nechávám v rámu.Doštelovat přehazovačku a je to.Ale nedělám to pochopitelně každý den.To zas ne, prostě jezdím a rád se hrabu v kole.no co vždyť na tom není nic složitého

                            0 0
                            • Kanec  

                              Hmmm. Už jsem v obraze.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Co Tě k tomu ponouká? Lidé jsou opravdu zvláštní. Vyštelovat smyk na 2×11 není úplně sranda.

                              0 0
                              • TK75  

                                Baví mě to a když to děláš poněkolikáté tak už to jde rychle:-) Vážně

                                0 0
                              • milan.v  

                                A zvláště ty nové sady, to je pošušňáníčko… Naštěstí existuje Di2…

                                0 0
                                • MiKED  

                                  Opruz je to poprvé, když nevíš, co a jak, a musíš koukat na video na YouTube. Pak je to mnohem snadnější než třeba 5800.

                                  0 0
                                • novas752  

                                  Princip seřízení nových přesmykačů je úplně jiný než u těch starších konstrukcích, ale jak jich člověk pár udělá tak zjistí, že je to vlastně mnohem jenodušší a hlavně chodí to mnohem líp. Ty starší konstrukce byly šíleně náchylné na směr navedení lanka, často to tahalo přes úvrať mechanismu přesmykače a vůbec to nefungovalo. Ty nový běhaj jak po másle, akorát to člověk musí umět seřídit.

                                  0 0
                    • Tomalda  

                      Jezdím 50/34 a 11–34 a úplně stačí

                      0 0
                      • Kanec  

                        Díky za zkušenosti. Rozhodnuto. Jdu do té kazety 11–34.

                        0 0
      • Smazaný účet  

        U gravelu je nejdůležitější si říct, co chci jezdit. Pak podle toho volit převody. Každej má ideál jinde. Mě třeba na gravel přijde super sada 1×11 42 převodník s 10–42 kazetou.

        0 0
        • well  

          Na gravelech jsou většinou v základu dost mizerný záplety. Lehčí kola fungují jako lehčí kazeta, ale nepřidávají nevýhodu větších skoků mezi převody. Jen je to větší investice, ale té radosti ;-).

          0 0
          • Singlespeed  

            Při mé atletické postavě nad 90 kg byla lehká kola radostí, ale i starostí. Takže jsem si raději pořídil tu větší kazetu :-).

            0 0
            • Smazaný účet  

              :)

              0 0
            • well  

              Taky mám nad 90kg a ne zrovna málo a na silničce mě uvezou kola která mají 1370gr a jen 20 drátu. To není argument ;-).

              0 0
              • Singlespeed  

                Na silničce mě 1400 gr. R-Sysiny s karbec dráty uvezly, ale v terénu na gravelu, bohužel, už nikoliv. Přední kolo v pohodě, ale zadek trpěl. Nasadil jsem dozadu masivní ráfek a 32 špic a je klid.

                0 0
                • well  

                  Tak já taky nemám na gravelu takhle lehký kola. Vozím DT Swiss CR 1600 spline. Mají lehce přes 1700g a 24 drátu. Drží i jedou parádně.

                  0 0
    • Markony  

      Vozím DT R500 a naby DT 350 32špic a pohoda žádné kroucení nic a mam jistotu.

      0 0
    • jIrI___  

      Dotaz ohledně záměny klik 105 za GRX, mám v těch řetězových linkách nějaký bordel :). Má někdo vyzkoušené, zda je možné současné kliky 105 5800 50–34 nahradit novými GRX 46–30 bez vlivu na funkci ať už řazení (105 R7000 v kombinaci s 11 sp kazetou Ultegra 11–34) nebo přesmykače (Sram Rival)?

      0 0
      • kamaro  

        GRX kliky by měly mít posunutou řetězovou linku o 2,5mm směrem ven. Přehazovačka se s tím nejspíš popere, ale myslím si, že přesmykač to nedá a nepůjde tolik oddálit. Podle mě bude nutné vyměnit i smyk za GRX na tuto posunutou linku. Se silničním řazení by to ale mělo být následně kompatibilní. Ale vyzkoušeno to nemám.

        0 0
        • mars  

          Ako píšeš, 105kové radenie funguje aj s GRX prešmykom, ktorý bude pravdepodobne treba, stačí z rady 400 (10sp).

          Reťazová linka sa síce zmení, ale keďže je to 2-prevodník, tak to nie je problém.

          0 0
      • AlienDNA  

        Dal jsem GRX a přesmyk zůstal Tiagra a normálně to funguje. Je to 2-placka.

        0 0
        • marvit  

          Soory že reaguji na starej příspěvek. Měl jsi tedy komplet Tiagru a po změně přesmyku za GRX400 není problém s řazením? Chci to taky udělat kvůli místu na pneu, vozím 50/34.

          Díky za odpvěď

          0 0
          • tompca  

            Ne, přečti si to ještě jednou a pomalu, dal kliky GRX a přesmykač zůstal Tiagra. S compacty 50/34 nemusí GRX 400 přesmykač fungovat (zakřivení klece nad převodníkem) je dělaný na max. převodník 46 zubů. Jestli chceš větší místo na pneu. tak jen výměna přesmykače nepomůže.

            0 0
            • marvit  

              Děkuji za info, jsem se v té celé diskuzi ztratil. Našel jsem řešení, je to přesně jak píšeš. Potřebuji více místa na pneu.

              Přesmykač SHIMANO 105 FD-R7000 vyřeší problém, při zachování klik.

              0 0
    • jIrI___  

      Jak chodí ty řadící páky RX400? Mám možnost vyměnit stávající sadu Ultegra s pákami ST-RS685 za novou RX400, ale mám trošku obavy, aby to nebyl downgrade. 11 sp vs. 10 sp mě ani tak netrápí, hlavně mi jde o ten projev při řazení a brzdění.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Ultegra je určitě funkčně citelně lepší než RX 400.Ty mají sice pro gravel použtí širší páky( kontaktní místa pro prsty)ale celkově mají jako by tupější odezvu.

        0 0
    • Lachy  

      Chtěl bych radu. Grx 400 je dostačující? Nebo raději hledat kolo s vyšší řadou?

      0 0
      • Cavendish  

        Odpovídá Tiagře, takže stačí :)

        1 0
      • jIrI___  

        GRX 400 se od vyšších řad liší zejména nižším počtem pastorků, jako jediné z GRX řady je 10 sp. Co jsem měl možnost nějakou dobu vozit GRX 400 a GRX 600, tak mi ta nižší řada přišla jednodušší na seřízení a paradoxně i přesnější při řazení.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.