• Hadato

    Ahoj,

    neřešil někdo servis tlumiče Fox DPS? Mám trunnion verzi v 165×40 mm a na mílích mi vytekl tlumící olej přes štelovátko odskoku/komprese. Ideálně bych tlumič vyměnil za něco jednoduššího na servis, ale bohužel to nejde kvůli konstrukci rámu.

    Na internetu jsem našel guide jak na to, ale nemám doma klíč na povolení pístu lockoutu. Nevíte, zda se na to dá použít nějaká klasické gola nebo to nejde? Máte popřípadě někdo tento klíč? Nevíte alespoň rozměr té matice, která to drží?

    Za každý postřeh budu rád.

    0 0
    • Tomcat  

      1,5 a 2,5 imbus

      Nevím jaký je Váš záměr ale to co vypadá jako matice nesundávají, slouží jako „aretace“ prvku kde končí bowden lockoutu a bere se jako jeden celek?

      0 0
    • tonik666  

      Jen bych si ověřil co to udělá když v olejové části, kterou se chystáš servisovat a běžně se plní dusíkem, budeš mít vzduch místo dusíku.

      0 0
      • novas752  

        Neudělá to nic, málokterý servis má dusíkové lahve, stejně jako ifp komory ostatních tlumičů se to běžně plní vzduchem. Akorát na to potřebuje speciální jehlu protože v té komoře neni ventilek ale taková debilní propichovací gumička.

        0 0
        • Hadato  

          Přesně tak, nemělo by to dělat nic. Problém by mohl být, kdyby se tam dostal nějaký bordel, ale tohle asi moc nehrozí.

          Jehlu s autoventilkem mám na cestě. Pak by na to měla stačit vysokotlaká pumpička na tlumič a nějaký provrtaný impus tak, aby se dal utáhnout zajišťovací šroub při vytahování jehly.

          0 0
          • tonik666  

            CO si pamatuji, tak dusík je tam aby to méně pěnilo. Běžný smrtelník ale rozdíl nepozná, co?:)

            Čekal bych, že každý ofiko servis Foxu mít dusík musí.

            0 0
            • Concorde  

              Plyn a olej je oddělený právě IFP pístkem, takže aby to ovlivnilo pěnivost je totální nesmysl. Dusík se používá, protože je chemicky „čistý“, relativně snadno dostupný a zároveň má fyzikální vlastnosti nejblíže ideálnímu plynu. Myslím, že každá lepší dílna servisující odpružení má dusík k dispozici. Je to mnohem pohodlnější

              0 0
            • Hadato  

              Ofiko servis dusík má, ale když jim donesu tlumič, tak mě pošlou někam a řeknou mi, že to mají servisovat celé. Navíc mě to posílání někam nebaví a rád si udělám věci sám, abych nemusl pořád na něco čekat a věděl, co bylo uděláno.

              Jak psal Concorde, ten dusík je oddělen od oleje pístkem (IFP), takže by tam vzduch dělat problém neměl. Mám už i jedlu na cestě a měl by snad jít použít i nějaký O-kroužek s průřezem 7 mm místo té origo gumy, přes kterou se tam dusí dává. Ve výsledku by to mělo jít nafoukat, vytáhnout jehlu a pak až zašroubovat. Tak jsem na to zvědav. Pokud to nepůjde, tak to asi prodám a koupím něco, co se dá servosovat doma na koleně.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.