Ahoj .. mám Avidy Juicy 3 ..a nemůžu je ani za boha seřídit … dělal jsem to tímhle spůsobem : povolit třmen..zabrzdit a utáhnout třmen …ale prostě to nejde … tak prosím o nějaké tipy :))
Ahoj .. mám Avidy Juicy 3 ..a nemůžu je ani za boha seřídit … dělal jsem to tímhle spůsobem : povolit třmen..zabrzdit a utáhnout třmen …ale prostě to nejde … tak prosím o nějaké tipy :))
co, pohrat si s tim. jemne povolit a koukat a stelovat
Po delší době zase základní dotaz. Jak to dělám Já:
1 – pořádně usadit a utáhnout kola. 2 – základní seřízení zmáčknu a držím brzdu, povolím třmen, pootočím s tou hromadou podložek, promačkám a znovu držím brzdu. Potom velmi a velmi jemně na střídačku dotahuji šrouby až do 10NM. v cca. 30% je to i finále na zadku s RU. na předku s pevnou osou je to 90% ok.
3 – zejména na zadku dochází k průhybu a tím k tomu, že ti brzda neškrtá když tlačíš, ale jak nasedneš, tak je to peklo. Když nemáš po ruce kámoše, tak stačí něco světlého na zem pod třmen a při maximálním nalehnutí na sedlo sledovat, kam se to ohýbá. Potom lehce povolit třmen a trochu ho posunout na patřičnou stranu. Je možné, že to bude při tlačení škrtat, musí se to projet ( popř. při opětovném nalehnutí na sedlo koukat na mezeru )
4 – po nasazení nových desek a odvzdušnění je škrtání normál, je potřeba se nerozčilovat a dát brzdám trochu kouř, pak znova seřídit a je pokoj až do prvního defektu :-)))
občas taky pomůže když při seřizování to kolo zatížíš nějakým figurantem…
Udělej to tak, že povolíš klasicky šrouby třmenu, lehni si břichem před sedlo a natáhni se k utažení šroubů. To je postup pro zadní kolo. Dále potom kolo roztoč a pohledem zjisti, na jakou stranu ti to škrtá. Opět povol třmen a mezi desku a kotouč vlož vizitku nebo nějakou tenkou kartu a opět utáhni, viz výše. Pokud bude škrtat nově na druhé straně, vlož vizitku na obě strany mezi desky a kotouč. Pokud ani to nepomůže, sundat kolo a širokých plochým šroubovákem roztahnout pístky při vyndaných deskách.
Samozřejmě jsem zapomněl na stisknutou brzdo, ale tak to je samozřejmost.