Serie dotazu aneb zaspal jsem dobu

9 nepřečtených
  • eXcream

    Tak jsem se zase, po nějakém čase, opřel do ježdění a abych toto své nadšení neutopil na svém silně zastarávajícím vehiklu, tak jsem impulzivně koupil kolo nové. A jelikož jsem stále žil ve světě V-braků, pružino/elasto­merových vidlí a teď jsem si koupil fulla z marketingové škatulky Enduro, All mountain, Backcountry, whatever, tak některým věcem dostatečně nerozumím a nikde jsem se o nich nedočetl.

    1. Na brzdy kladu důraz a tak chci vyměnit kotoučovky Hayes Sole (slabé) za Formula ORO K18/24 180/160mm a)Nedokážu posoudit OBECNĚ přínos toho čudlíku modulace páky u K24. Stojí tenhle čudlík za 1000Kč rozdílu mezi modely? b)Výhody většího kotouče si uvědomuji a využiji, je tu něco co by mě mělo odradit od většího kotouče? c)Co si pamatuji, tak větší kotouč = větší záhul na vidlici. Jsou tam nějaká omezení nebo pomocí adaptérů tam můžu narvat co chci a vidle to ustojí? Nebo jsou tu dokonce konstrukční překážky? (Marzocchi All mountain III 06) d)Vysvětlení pojmů IS a PM přineslo nové velo :) e)Zvládnu kotoučovky (naplněná sada připravená k montáži) nainstalovat sám? Kolik to případně může stát?

    2. Odpružení a)Ta Maruška co tam je (Marzocchi All mountain III 06) je vzduchová a vůbec netuším jak se o ni starat. Dofukuje, přemeřuje se tlak častěji nebo prostě jednou nafouknu a jezdím? b)Jsou nějaké rozdíly mezi pumpičkami na vidle? Jsou všechny pumpičky kompatibilní se všemi vidlemi? Podle čeho vybírat? Potřebuji ji vůbec? :)

    Tak snad jste to všichni nezvdali, dočetli a někdo se mě ujme :)

    0 0
    • kesu  

      add 1) a)nejsem si jistej ale tipuju ze slouzi k nastaveni kroku b)vetsi kotouc muze vic cinkat pri krouceni se vidlice c)vzal bych jako kompromis 180tku,max je tusim 203mm d)is-51mm,podlozkuje se,PM 74mm ovalne diry e)ano,pokud nebudes kratit hadicky urcite

      2) a)maz ji silikonakem pomerne casto me se osvedcuje cca vyjizdka az dve podle pocasi,jednou za rok vymena oleje aspon.nafoukni jednou,pak dolad jak chces a pak jezdi a neres b)jednak v maximalnim dosazitelnym tlaku(dulezite hlavne pro tlumice) a jednak v systemu ventilku jestli je to jen jako autoventilek a nebo jestli lze zabranit uniku tlaku pri vyfukovani.Oboje pro vidli podle meho bezpredmetne

      0 0
    • Q  

      Jen doplním něco k té pumpě. Pokud uvažuješ o její koupi, tak doporučuji takovou, co má dělenou hlavu. Celou hlavu nasadíš na ventilek, dotažením utěsníš a až potom zašroubuješ trn, který otevře mechanismus ventilku. Při zpětném postupu předejdeš tomu, aby ti část vzduchu utekla. To umí třeba pumpička od BBB.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.