Zdravím všechny. Nějak se v tom plácám a tak bych potřeboval něco osvětlit. Jaký je rozdíl kromě váhy mezi http://www.kupkolo.cz/…2–25_z91425/?… a http://www.kupkolo.cz/…2012_z91424/?… v šíři 2,25? Díky.
Zdravím všechny. Nějak se v tom plácám a tak bych potřeboval něco osvětlit. Jaký je rozdíl kromě váhy mezi http://www.kupkolo.cz/…2–25_z91425/?… a http://www.kupkolo.cz/…2012_z91424/?… v šíři 2,25? Díky.
2,25 je širší :D :D
kecam, nevšímat si toho :D
2,25 je širší než 2,25, jo? :D
Rozdíl je ten, že ten dražší má na sobě bílou čáru.
Ten s tou čárou je právě levnější … a lehčí.
To sou reálné váhy co navážili oni v KK, takže tam nějaký rozptyl klidně 20g může být kus od kusu. Katalogová váha je 495g u obou.
Jasně. Váha je podobná nebo dokonce stejná, ale rozdíl v ceně skoro stovku … za co? :-) „Degradace“ bílou čárou?
Přešlápni si ještě jednou:D
Dražší je ten černý.
nechte mě bejt, já už ničemu nerozumim :D :D Takhle večer sem úplně negramotnej… :D
a nedívej se před sebe, víš co bys uviděl :D
Co, jak sem blbej? :D :D :D
však víš cos psal někde ve vlákně že vidíš :D
:) já idiot… :D :D :D
Tak teda do třetice :D :D Konstatuju že tam žádnej rozdíl není :D :D
jeden je s bilym pruhem a druhy bez nej ne? :D
ááá… no jó, ale to sem psal, teď odvolal a teď to zase říkam :D
Zdar, jak je na tom RaR 2012 UST, víte někdo už? watty a tak:)
Zatím jsem neviděl měření pro žádnou verzi RaR 2012. A až se objeví, tak stejně nejpravděpodobněji obyč verze (tu měří nejčastěji).
V tomto případě by byla zajímavá kromě obyč verze ještě hlavně snake skin, která má jiné tpi kostry pláště. A hezky by pak bylo vidět, jaký rozdíl dělá pouze ta jiná kostra.
UST verze bude pravděpodobně vycházet ± stejně jako obyč (obyč bez duše), vždy to tak vycházelo. Konstrukci mají UST a obyč verze stejnou.
predpokladam, ze neznas vysledky mereni DD nebo SS ani u starsich verzi.
nebo jo?
Nevím o tom, že by někde bylo někdy měřeno. Co se týká odolnější verzí, tak jsou k dispozici srovnání z měření pouze pro některé protection verze u Contíku a tam to byl poměrně velký nárůst valivého odporu (oproti verzi bez ochrany běhounu).
U Snake skin verzí usuzuju z měření více Schwalbe plášťů, které existují pouze ve snake skin verzi (jako třeba FA 2,4) a tam se zdá že nárůst valivého odporu je téměř neznatelný.
U double defense může pouze odhadovat dle těch Contíků, že tam nějaký znatelný nárůst je, ale otázka jaký (to samozřejmě může být jiné než u Contíků).
A nemáš prosímtě k dispozici ty výsledky pro protection verzi u Contíků? Slyšel jsem přesně co píšeš – docela velký nárůst valivého odporu. Právě teď vozím RaceKingy Protection 2,2", tak mě zajímalo, jak na tom budou v porovnání s UST Schwalbe 2,1", který tam chci dat sjedu RK. Dík
Někde bych to měl mít, ale musel bych prohledat všechny ty testy a to se mi teď upřímně nechce.
Co si pamatuju, tak to bylo cca +5W za tu ochranu navíc.
RK protection ale asi ani v testu nebyl, bylo to pro MK.
5W je sakra hodne. Kdyby byl tak velky rozdil i u Schwalbe, RaR DD by jel hur nez NN.
Klidně věřím tomu, že se to stát může. Nebo třeba to bude tak, že DD RaR bude ± jako NN obyč.
Ono to tedy nemusí být u Schwalbe zrovna 5W ale třeba o trošku méně a pak měření odpovídá jen tvrdému povrchu a v terénu to nemusí být vždy stejné.
A ještě bez duší je to zase posunuté (RaR vyhozením duše jde o 5W dolu, NN jen o 2–3W), tam se ten rozdíl RaR x NN zvětšuje.
Ono by to také nebylo nic divného, kdyby ochranná vrstva běhounu navíc udělala podobný rozdíl jako nějaké ultralight duše (u RaR je varianta bez duše x lepší ultralightka asi 2–3W; 5W rozdílu je to až pro těžší duše).
tak co je lepší koupít těžký UST kde zase tahám 100gr navíc (ale má víc EPI) a nebo DD? … vybírám 2012 dík
Mě dal zase MlokCZ brouka do hlavy skrz tu SS verzi :))
tu bych bral jenže jí nedělají v 2.1 :( a obyč verze byla na hraně už loni (řiznul jsem bok a zalepilo se to tak tak … a ke konci sezony už ten plast byl jak cedník a musel jsem častěji dofukovat) tak chci vzít DD ale zase abych se moc nenadřel … jestli bude rozdíl minuta na pěti hodinách tak mi to vadit nebude …
Aha, to jsem si nevšiml, že se nedělá v 2.1. V tom případě i u mě padá SS :(
Ohledně RaR (TLR) – to vím moc dobře o čem mluvíš :)) Já loni zrychtoval 2× RaRy, jeden proříznutej bok na sračku, u druhýho jsem asi nějak něšťastně vletěl na šutr a utrhla se mi celá ta „figurka“ uprostřed běhounu :D Proto přemýšlím nad něčím odolnějším, jen se mi na UST nelíbí ten asi 150g rozdíl váhy oproti obyč… Ale jak říkáš, když výsledná ztráta času bude zanedbatelná, tak mě ta hmotnost tak štvat nebude, UST je na tom s rychlostí výborně.
no já spíš chci vzít DD … ta je o 100gr lehčí myslím jak UST …
Jj, teď si o ni něco hledám .. Měla by mít 540g
jo a UST má 645 .. to je dalších 100gr… takže cca. navíc 200gramů a to už je ranec… takže DD je asi jediná volba a nebo ještě jiná značka … (co místo toho kolem 500gr, stejně rychlý jako RaR TL Ready ale odolnější)
Vidím, že řešíme stejnej problém:D Já teď jezdím RaceKingy ProTection 2,2", jsou to parádní pláště, parádně sedí, jedou, hodně mě baví. Ale jak psal už MlokCZ níž, u verze ProTection je dost velkej nárůst valivého odporu kvůli té stavbě boku pláště. A váha navíc taky nic moc (udávaná 550g, nemám to převážený).
Ten RaR DD mi vychází nejlíp odolnost/váha, UST zase rychlost/odolnost. Nic jinýho mě nenapadá..
jo … takže UST je lepší pro rovinatý a rychlý tratě a DD pro kopcovity a pomalý ;) … takže beru DD :) (když už jsem si je předobjednal)
nějak tak to bude.. Odkud je bereš?:)
klasika IMEXPO
Tak to jsou príma ceny, navc nemají SS verzi
viď? musíš podpořit dovozce aby měl na chleba a na porsche :)
DD opravdu vydrzi, za celou lonskou sezonu ani jeden defekt a to sem jezdil cestou necestou.Jen 1 jedinej trn, kterej zacelil tmel a objevil sem ho az pri demontazi.
Problem je, ze sou asi opravdu podstatne pomalejsi.
Letos este nevim, ale asi zkusim UST.
Vubec neres narust o 200 g. Ta nizka odolnost obyc. TLR je myslim vysoka dan za skvelou vahu.
Ty gumy sou tak nespolehlivy, ze je proste nechci. Takze v potaz prichazi jen srovnani vah odolnejsich verzi.
myslim, ze figurku muzes utrhnout na jakymkoli plasti. To bych neresil
na zavody tady staci obyč verze :)
jj loni jsem na tom bez problému odjel šecko …
ale prostě nechci nad tím přemyšlet a bezhlavě kolo pustit dolů :)
ale na kupodivu u KPŽ :D (kolem ustí) jsem říznul bok kterej se nezalepil nebo zalepil ale až na pátý foukání…
pak několik závodu kde jsem dojel na cca jednom baru, na sudetech síra v běhounu – to se zalepilo …
ten ubytek tlaku na závodech (nikde zadný mliko nic) byl zapříčiněnej asi trnem kolem patky – to sem zjistil až když jsem ho sundaval.
pokud neco zajizdis, nepocitam ze jedes vzdycky na bednu a potrebujes jistotu… tak bych bral slupky, nejakych 300–400g na plastich je uz dost znat…
radeji to risknout dojet jeden zavod na bednu a jeden treba nedoje kvuli plastum nez se placat nekde kolem 10mista… :)
nebude to 300 – 400 gramů ale jen asi 110 … na předku mám obyč TL NN a tam ho měnit nebudu … až ho sjedu tak tam přijde asi RoR … takže jen zadek DD.
navíc do DD můžu dát třeba o 20 – 30 ml míň tmelu…
DD uz je podle me na zavody dost… vozil jsem RoR/ FF bez ochran a pohoda ( jezdil jsem to na HT) tedka nahodim RoR/RR taky obyc verze ( FF by dostal na fulu uz dost…) a bude to stacit… :)
no na fulu ten plášt dostává o dost mín … bych řekl… (pokud jedeš stejnou věc podobně rychle) …
na fulu nepojedes stejnou stopu ani nepojedes stejne rychle… :) teda aspon ja ne :)
tak jasný že si víc dovolíš ale víc pobere zadní stavba takže nejdeš třeba na ráfek
prostě obyč neberu … těch 5 minut ztráta a pomalý dojíždění s duší mi za to nestojí .
Mně se DD verze nelíbí vůbec. Kombinace 67tpi + ochrana běhounu, která zvyšuje valivý odpor už není nic moc.
Já pouze váhal SS x UST, tam má každé svoje výhody a nevýhody.
A neomezoval bych se na 2,1". 2,1" DD podle mě určitě nebude rychlejší než 2,25 SS.
ale vejde se mi do stupidního bakelitovýho author rámu a to ještě s odřenejma špuntama :D
k cemu je dobre vozit stupidni bakelitovy author ram? :D
na turistiku dobrý ne ? :) zase tak hrozný to není ale málo místa u zadní stavby je dost nahovno (a taky je asi křivej protože ráfky musím po nasazení vycentrovat asi o milimetr blíž ke kazetě aby bylo kolo uprostřed. ) nový ale co začaly dělat 2010 (master a vejs) a 2011 zbytek jsou už hodně povedený tvarově.
pro představu co si představím pod pojmem malá mezera:
pohoda, ale nesmi ti prdnout drat… ;)
jj nedávno mi prdnul a šel sem domu pěšky (s kolem vedeným za zadní kolo :D ) ale asi jen kilometr než jsem potkal duchodce a ten mi půjčil štípačky abych mohl štipnout druhej drát …
jednou sem si nevzal centrklíč a jak to dopadlo :D
tak to u me vypada kdyz nahodim do ramu 2,4" plast :) kvalita se nezapře no ;-)
Nejvíc by mě zajímalo, jestli bude rychlejší RR 2.1 UST, nebo 2.25 SS. Asi budu muset koupit oba a nějak to změřit
hodne stesti :-)
to by ma docela zaujimalo ze ako.
Mám 2 páry SLR. Najdu si několik úseků, kde se budu snažit udržovat stejnou rychlost (nebo tepy) a tepy (rychlost) ukážou, co je rychlejší.
Wattmetr bohužel nemám
to ti neukaze absolutne nic, mozes si byt isty. taketo veci som skusal s roznymi diametralne odlisnymi plastami roznych znaciek, viac krat aby sa vylucila uplna nahoda a vysledok bol ten ze to obcas vychdzalo aj opacne jak by teoreticky malo(pri znamej hmotnosti a valivom odpore). je to par rokov spat, volakde som to tu s mlokom aj trocha preberal, ak chces pohladaj. ak zoberies dva takmer identicke plaste nezistis naprosto nic.
Já takhle dokážu poznat když je rozdíl větší mezi plášti. Chce to testů více než jeden a jak už se dobře znám, tak umím automaticky vyloučit dny, kdy mi tělo není ok (a test je pak naprosto k ničemu).
Třeba NN/RaR x HD trail/HD pace tak už rozeznám jednoznačně.
Ale už tímhle testem nedokážu např. NN/RaR x RaR/RaR.
A NN/RaR x NN/NN je akorát někde na hranici rozeznatelnosti tohoto testu (u mě). Vše bez duší (bez duší je mezi NN a RaR větší rozdíl než když je oboje s duší).
Ovšem NN a RaR na zadním bude určitě větší rozdíl než ty různé verze RaR mezi sebou, takže tady je test tep x rychlost už bez šance i v mojem případě.
A test tep x rychlost se musí provádět na vybraném vhodném úseku, který se jezdí velmi často a nejlépe pořád ve stejnou dobu vyjížďky.
navíc pokud je to trochu podmáčený, tak NN vzadu je na rovině jak vyhozená kotva, zatímco RaR ještě celkem jede atd.
Takže jde i o to, kde se to testuje.
Tak to je jasné. Specifické druhy povrchu typu podmáčení ani nejde takhle testovat vůbec (i když by bylo zajímavé mít z těch povrchů nějaké výsledky), protože nikdy nejsou ve stejném stavu (to by se muselo projet x krát po sobě ve stejnou dobu, tedy okamžitě prostřídat prohazováním stejných zápletů, ale to už je opruz, to by se muselo řešit jen cíleně kvůli tomu testování a bylo strašně pracné).
Já testuju jen na asfaltu nebo pěkném tvrdém povrchu, který si drží pořád ± stejný stav.
ememem má pravdu. Dle tepy x rychlost je to moc malý rozdíl na to, abys to objektivně prokázal.
Jediný test, který tady bez speciálního vybavení má šanci je mnohokrát opakovaný stejný sjezd (nejlépe asfaltový, ať nemá žádný větší vliv výběr stopy) na totožném kole (+ je třeba i stejně sedět). Hodně opakování eliminují vítr (a nejlépe když je sjezd v místě, kde je to hodně v závětří).
A buď má protikopec a měříš jak daleko tě to vyveze nebo měříš na konci rychlost ve stejném místě.
A samozřejmou podmínkou je na začátku kopce stejný start.
Tenhle test když se dostkrát opakuje, tak spolehlivě odhadlit o hodně menší rozdíl než tep x rychlost.
Tohle ale ani nemusíš testovat, to že bude UST rychlejší je jasné předem. Otázkou není který bude rychlejší, ale zda ten rozdíl bude nula nula nic (tím myslím třeba jen 1W) nebo aspoň nepatrně větší, který už nepatrně něco řeší (třeba 2–3W).
A k rozdílu rychlostí hodně napoví až se objeví první měření 2012 RaR (zatím nikde není nebo o tom aspoň nevím). Téměř jistě budou měřit jako vždy obyč verzi. Pro UST je už hodněkrát ověřeno, že je na tom stejně co obyč verze.
Tohle jen napoví, protože změna oproti 2011 bude daná i lehce přepracovaným a nepatrně sníženým vzorkem. Dle výsledků měření RoR ale odhaduju, že větší část zlepšení pro 2012 RaR bude daná 127tpi kostrou (taky právě díky tomu RoR měl téměř shodné měření s RaR 2011).
Snake skin verze bude pomalejší za 67tpi běhoun a pak možná i nepatrně mohou dělat i ty zesílené boky (určitě jen minimálně, nikdy jsem neprokázal větší rozdíl, který je třeba u double defense).
Měření pro snake skin verzi bohužel také není žádné k mání (myslím žádnoho pláště). Tedy jsou nějaké měření pro snake skin verze ale jen u plášť, které bez snake skin verze se nedělají (HD, FA, NN 2,4).
A to ještě může být nějaké minimální zrychlení pro 2,1 díky menší šířce (u Schwalbe se vzorkem ty užší verze bývají o píď rychlejší, ale s minimálním rozdílem).
A hmotností rozdíl UST 2,1×2,25 snake skin je moc malý na to, aby to bylo významnější.
Nejrychlejší bude ale každopádně obyč verze, která je jak 127tpi a k tomu nejlehčí. Ale zase šlupka.
dik a myslis, ze se da verit tomu mereni, co ma schwalbe na strankach? Napr. todle:
http://www.schwalbe.cz/index.php…
u tohohle DD plaste je hodnoceni odporu horsi nez EVO i nez UST, ale je zvlastni jejich hodnoceni odolnosti.Treba UST ma stejne „spatny“ hodnoceni odolnosti jako slupka EVO. Ja UST nikdy nemel, ale podle toho, co ctu tady na diskusich, by melo bejt mnohem odolnejsi nez EVO (taky vazi o nakych 40% vic)
To není žádné měření, to jsou jen katalogové hodnoty Schwalbe v jiném grafickém zobrazení.
Někdy to realitě odpovídá, někdy moc ne. Zejména ta odolnost u UST je úplně mimo, tam to Schwalbe udává pouze dle toho jestli má plášť nějakou ochranu navíc nebo ne. A u UST má vždy stejné hodnocení jako u obyč verze, což v praxi vůbec neodpovídá.
U hodnocení rychlosti zase do toho zahrnují i hmotnost.
U RaR je tedy výsledné hodnocení dané pouze tím, jestli má snake skin boky, jestli má zesílení běhounu (DD, kde jsou boky i běhoun) a pak ještě jeden bodík udělá rozdíl tpi, kde 67tpi verze je na tom díky více materiálu lépe než tenší 127tpi verze (proto snake skin verze má lepší hodnocení odolnosti i pro puncture než obyč verze, i když ani jedna z těch verzí nemá ochranu běhounu).
A když se na to koukáš, tak rozhodně rovnou na stránkách Schwalbe
http://www.schwalbe.de/…mtb/produkt/?…
kde jsou u rychlost, grip a ochrana ještě podrobnější podhodnocení ze kterých se to skládá.
Ale stejně je to jen velmi orientační údaj.
TPI 127 je teda rychlejsi, ale min odolny? Takze ta obycejna EVO je na tom s odolnosti jeste hur nez starsi verze. V tom pripde je tahle guma k nicemu.
Ano a v reálu to i sedí. RoR měl od začátku 127tpi a i s mírně pomalejším vzorkem se dle měření dostal na úroveň 67tpi RaR.
A i dle RoR je ověřeno, že to je se 127tpi (kde je použito ménší vrstva, díky tomu je to i o pár gramů lehčí) je větší šlupka (méně odolné).
Já jsem taky rád, že snake skin verze zůstala na 67tpi a odolnost je pořád i pro běhoun slušná (i když to není DD).
S 2012 snake skin RaR jsem spokojený (i když jsem od začátku listopadu nebo od kdy je přesně mám na nich ještě moc nenajel; na 29tku jsem je bral taky, tam jsem je ale ještě ani nenahodil, zatím jen na fulla 26" na zadní kolo).
Po letošní sezoně na RaR 2012 SS jsem velmi zklamanej s odolností běhounu.
Hm, podle toho speed skutecne zavisi i na vaze.
Podle nich je tedy UST rychlejsi nez SS, prestoze je podstatne tezsi.
UST x SS bude v reálu zajímavé srovnání. Výrazně těžší UST, která ale získává na rychlosti díky 127tpi kostře. Já bych tak optimistický nebyl, že UST verze bude celkově rychlejší. 127×67tpi nečekám zase tak velký rozdíl a hmotnost se liší poměrně hodně.
Když v hodnocení je na tom UST a obyč RaR úplně stejně, ale ve skutečnosti je ta odolnost UST jinde, je jinde i rychlost? Že se tak blbě ptám, ale mám v tom nějak bordel. Jeden bajker z okolí vozí právě RaR UST a říkal, že ten plášť měl v testech nejnižší watty. Tudíž by měl být i rychlejší než obyč RaR, ne? Jinými slovy, vyplatí se UST (když nepočítám odolnost) oproti obyč TLR verzi?
UST měl v testech naměřeno méně wattů pouze proto, že byl měřen samozřejmě bez duše a dušový RaR je většinou měřen s duší. Takže se srovnává takhle nesrovnatelné.
Obyč verze RaR (TLR) při použití bez duší je na tom o chlup lépe než UST (rozdíl pod 1W). UST verze logicky na tom ani nikdy lépe být nemůže, když to je obyč verze + nějaký ten materiál navíc.
Já bych řekl, že UST vůbec vychází poměrně překvapivě dobře i přes znatelně materiálu navíc oproti obyč verzi. Je to ale dobře ohebný materiál a ne tvrdší jako ochrany typu DD, proto to téměř valivý odpor nezvyšuje a vychází s obyč verzí téměř nastejno.
U Schwalbe pak v té tabulce pro rychlost vůbec duši neřeší. Taky obyč TLR dnes hodně lidí vozí bez duše, takže je to v podstatě ok (že je mají v tabulce rychlostně nastejno).
Proto je to pro 2012 dost nejasné jak to bude v reálu SS x UST (srovnávám obojí bez duše), když UST bude na tom mírně lépe s valivým odporem díky 127tpi, ale zase je znatelně těžší.
Já se před dvěma měsící po dlouhém váhání rozhodl pro SS verze a opuštění UST.
Odolností už na tom teď UST verze nebude lépe. Boky byly u SS verze o chlup odolnější i pro 2011. A běhoun, který byl mírně odolnější u 2011 u UST oproti SS, tak bude teď odhaduju ± nastejno (SS má 67tpi, UST ke 127tpi zase nějaký ten materiál navíc, který řeší to, že je to UST).
Ještě poslední doplnění. UST verze má ještě jednu výhodu a to, že u ní funguje mírně lépe zatěsňování tmelem. U SS 67tpi běhounu funguje tmel ale pořád slušně.
Supr, takhle nějak jsem se o tom potřeboval dočíst :) Mě právě bylo divný, že by UST vycházelo líp než obyč verze. Jestli je tedy skoro nastejno UST a RaR (TLR) bez duše, tak v mém případě není co řešit. RaR (TLR) jsem na bezduších vozil a s tou odolností to bylo dost špatný. UST jsem ještě nikdy nevozil, proto to chci zkusit :) SS verze taky nevychází vůbec špatně, když to tak čtu.
Ještě bych se rád zeptal ohledně UST – to platí všeobecně, že tyto verze pláštů mají tak dobrý poměr rychlost/odolnost, nebo se jen RaR tak „povedl“? Když bych se například zamyslel nad Racekingem UST v porovnání s verzí ProTection (u UST bych tedy měl očekávat vyšší rychlost, odolnost dejme tomu na stejno, vyšší hmotnost).
Kromě UST RaR jsem jezdil UST NN a u obou to i potvrzuje měření (v obou případech dlouhodobé srovnání se snake skin verzí bez duší).
U RK pro UST verzi nemám ani měření, ani jsem nejezdil, takže netuším. A hlavně u Schwalbe platí to zásadní, UST a obyč verze byla a stále zase je totožná (kostra, vzorek a hlavně i směs) a liší se jen navíc vnitřní vrstvou pro utěsnění UST verze.
U Contíku pokud si dobře vybavuju, tak 2011 UST verze RK nemá black chili, takže tím je tu další velmi podstatný rozdíl od Supersonic a Racesport, takže to ani nejde srovnávat (ten čistý vliv UST verze).
U 2012 jsou nějaké změny a už více verzí má black chili, určitě nějaké 29" verze, UST nevim a jsem línej se podívat do katalogu, který mají ke stažení a kde to je uvedené.
prosím tě ještě jednou.. podle toho co píšeš znamená, že je SS a UST RaR jen rozdíl v tom zátěru? Dosud jsem si myslel, že UST má nějakou ochranu boků a běhounu, něco podobného DD.. tak že tedy nemá?
UST nemá žádnou zesílenou ochranu proti defektům. Vnitřní vrstva je ale o dost více materiálu, je to znát i dost na tlouště pláště. To nebude jen zátěr.
Odolnost (píšu ještě o 2011 a starších s 67tpi) je pak o hodně lepší než obyč verze. Na bokách je to znát více, tam je rozdíl v materiálu větší.
Na běhounu se to neliší tolik, pořád tam je UST verze tlustší s více materiálem (pořád srovnávám 2011 verze se stejným tpi; u 2012 mám zkušenosti jen se snake skin, kde zůstalo 67tpi).
Snake skin boky jsou ± stejně tlusté jako u UST, ale jsou podlě mě mírně odolnější odolnější díky odolnějšímu materiálu. Snake skin boky jsou také znatelně tužší (UST se nenafouknutý znatelně více bortí).
Na běhounu bude DD verze také možná o chlup odolnější než UST.
Na druhou stranu u UST v té měkčí stěně lépe funguje tmel, takže celkově se to dost srovnává (UST je mírně snažší proděravět, ale zase se mírně lépe zaceluje).
děkuji za odpověď a vysvětlení, tak budu přemýšlet, že také přejdu z UST na SS, jedná se mi především o ochranu a pokud je srovnatelná, UST nějak strácí smysl a zase DD se mi zdá už moc.. na 2× týden za sezonu dolomity by mohly být SS dostačující..
tiez to skusim z SS namiesto UST a myslim za to bude OK kedze RoR UST bola uz naozaj docela slupka(vid. mlok vyssie) a nemal som s tym jediny problem ani na alpenX. jedine o ma trocha trapi je pomerne znacny pocet staznosti (aj s fotkami) tuna na presakujuci tmel cez behun. tazko povedat od coho to zavisi kedze mnohi s tym nemaju ziadny problem.
nevím jestli je to přímo prosakování, měj jsem to taky ale i na RaR UST na zadním kole, na předním taky UST ale NN nic nebylo, přičítal jsem to spíš trnům, ale zase že by na předním jsem nechatil žadný trn a na zadku snad 10–15 je taky divný
Vždy jsem měl trny převážně na zadním (i v dobách duší, kdy to bylo jednoznačné, že to byl trn a nemohlo to být zaměněno za lokální průsak tmelu).
A běžně i třeba 10+ kousků na zadním za sezónu a na předním jeden nebo žádný.
U mě aktuální stav:
Jak už jsem tu psal, tak nikdy nepoužívám vysoké tlaky (u těch 29" 2011 RaR jsem měl akorát na jednu akci s hodně asfaltem vzadu přifouknuto na 35psi, jinak foukám do 30psi) a doma mám nízkou vlhkost vzduchu. A pak žádné časté změny tlaku (tedy výměna vzduchu jen minimální dle samovolných ztrát tlaku).
good news.
tokovéto prosakovaní bylo na zadním RaR UST, fakt určitě víc jak 10× a když jsem se podíval jak vypadá NOTUBES tmel, tak foto, na předním NN UST byl tmel jako nový, jen ho tam bylo míň
to neni od trnu ani nahodou, Ja to mel v mnohem vetsi mire, ze jsem mel takhle mokrej asi 30% plochy behounu, v plasti nebyla vubec zadna hrudka tmenu, ale na vnitrni strane plaste byla asi 10× silnejsi vrstva nez mas ty. hnus.
Jak psal Hrabex, tohle od trnů není. Měl jsem ty průsaky na RaR v mnohem větší míře a to tady u nás trny nejsou.
zvětšil jsem jeden průsak a řekl bych, že nějaké poškození povrchu pláště je tam vidět, jestli je to od trnu, nebo něco jiného..
mě podobné „jebáky“ dělá ten hnusný ostrý posyp. Ty kamínky jsou ostré jak žiletka ..
no to by ale klidně mohlo být a i by to vysvětlovalo, že na méně zatíženém předním plášti nic takového není, Mlok má zase jen cca 70kg no a pod „větší“ váhou se zadní plášť už trošku poškodí, mléko sice prosákne, ale díru utěsní.. ten ostrý posyp bych tedy věřil…
vzduch neuchazi, ale diru to neutesni, to mliko uz na tom miste prosakovat neprestane. Naopak, bude prosakovat na dalsich a dalsich mistech, az se to dostane do takovy faze, ze budes dolivat 80 ml za mesic
Nejhorší posyp je na chodníku, je menší a není omletý od aut.
Taky mám tyhle flíčky na fat albertech a zatím vše drží bez problémů. Prosakování je tak slabý, že nejde ani poznat úbytek tmelu. Hrudka zatím žádná od uačátku novýho roku..
78,– Kč
Jaky jsou rozdily u RoR a RaR mezi rocniky 2011 a 2012. Na kup kole se daji sehnat 2011 za lepsi cenu a tak se ptam jestli ma cenu jit do 2012. Dalsi vec, vim ze to tu nekde je, ale… kolik cca tmele do 2,25 RaR nebo RoR? Staci cca…
Dik moc
Ahojte, nechcem zakladat nove vlakno, tak sa prizivim. Kamos chce na svoje crossmax sx nahodit bezduse. Poziadal ma o pomoc s vyberom. Do predu sme sa zhodli na NN UST, ale v zadu mam dilemu. Uvazovali sme nad osvedcenym RaR.
Na tieto rafky a koli bezproblemovosti by boli najvhodnejsie UST verzie plastov predpokladam. Ale novy RaR UST ma udavanu vahu 500g coho sa dost bojim, ze to bude sracka ako obycajne verzie plastov. Ide hlavne o odolnost.
Co bude lepsie zovolit RaR TLR SnakeSkin alebo RaR UST 2012.
Poprosil by som Mloka a samozrejme aj dajsich so skusenostami s plnokrvnym UST.
Dakujem.
To koukáš nejspíš na obyč nejlehčí verzi. 2012 UST RaR 2,25 má udávaných 695g.
Co se týká vhodnosti na UST ráfky, tak je to skoro jedno. Patky má vhodné obojí a jak jsem tu už psal, tak TLR patky, které nejsou tak široké sedí skoro lépe. UST ale také dobře, takže tohle bych jako kritérium vůbec nebral.
Co zvolit si každý musí rozhodnout sám, každé má svoje výhody a nevýhody:
A nemůžu poradit ani dle sebe. Od podzimu jezdím snake skin verze (2012 RaR i NN). Ale nedá mi to a budu zkoušet i UST. Ještě k tomu mám jeden důvod, po dlouhé době jsem se rozhodnul nakonec vyzkoušet i RoR.
A RoR má 127tpi i u snake skin verze (která je pro 2012 nově), takže RoR je na běhounu ve snake skin verzi děsná šlupka.
U RoR jdu zkoušet jedině UST verzi. A když už, tak zkusím i UST RaR.
Dakujem, ja vozim do zaciatku sezony RaR SS a NN SS v 2.25 a zatial spokojnost, ale nemam UST rafky. Islo mi hlavne o to ci ma vyznam (najke vyhody) realizovat cistokrvne UST, ked je ta moznost. Rozdiel v cene plastov nie je velky.
Co sa tyka vahy, tak mali do vcera (asi) zle zaradeny RaR UST na bike-discount.de. Dnes je tam uplne iny plast UST a vaha aku si pisal.
asi ses spatne koukal,
tech verzi je spoustu a krome SS jsou vsechny ve 2 sirkach
a co chces skusit pri tom RoR-e? imho univerzal na vsetko a na nic zaroven. vpredu je len minimalne tazsi a s min. vacsim val. odporom (pricom obe je pre predne koleso zanedbatelne) a zaroven vyrazne vacsou odolnostou a lepsou zivotnostpu NN o rad lepsi a vzadu je RoR snad len do velmi tazkeho terenu inak je RaR lepsi. podobny zaber aj stopa, menej sa ojazdi a RoR mimo terenu je vzhladom na vysoky a makky vzor bozie utrpenie. ja ho dorazim a uz ho nechcem vidiet a definitivne zostavam pri kombinacii NN+RaR.
Dozadu o RoR neuvažuju, budu zkoušet na předním. S tím NN je to právě takové sporné. Záleží co se zrovna jede. V některém typu terénu bude jistě jasně lepší.
Také na jednom fullu ho nechávám a tam nechávám NN/NN (a případně v záloze HD trail/HD pace kdybych někdy přeci jen chtěl ještě více do hor i když to jede znatelně hůře), to bude více laděné do terénu.
A druhý full ladím maximálně do jezdivě a budu na něm jezdit i poměrně dost tvrdého pěkného povrchu. A na tom nemám NN moc rád ani na předním, tam mám raději i na předním RaR. Jenže RaR je zase na ty terénější úseky fakt málo, takže proto budu zkoušet RoR.
A poslední podnět pro vyzkoušení byl ten, že když už zkouším UST verzi RaR 2012 se 127tpi, tak i ten 127tpi UST RoR.
U NN zůstávám zatím u snake skin verzí.
jasne, vies co chces ale myslim ze budes sklamany, ten RoR vpredu je taky divny, docela drzi, zvadza k tomu ze vsetko OK ale potom uplne neidentifikovatelne uleti. co do odolnosti je ako ust v pohode.
Když mi nebude sedět, tak zase v klidu vrátím NN, žádný problém.
Asi bych v takovém případě zkusil kombinaci UST RaR vzadu + dopředu NN ve snake skin verzi.
Přeci jen většinu defektů mám vzadu a to lepší zacelování chci hlavně na zadní.
A u NN není žádné dilema 127×67tpi, když jsou všechny verze 67tpi.
Mám přesně opačný zkušenosti. RoR na předku vozím tenhle rok už třetí sezónu a je skvělej právě v tom, že je krásně čitelnej a když uklouzne, tak nejdeš rovnou k zemi, ale dá se to ustát, pokud člověk nezpanikaří. Možná to v UST bude o něco horší kvůli tužší kostře. Snad jediný, kdy mi opravdu ustřelil, bylo na bikrosový dráze, kde mě ale nejdřív překvapoval, že mi hodně chyb odpustí a i když dopadnu s předním kolem šikmo, tak to pořád jde ustát, pak už jsem holt udělal chybu moc velkou a to na tom sypkým povrchu uletěl zle.
UST verze právě tužší kostru nemají a proto vychází i v testech valivého odporu totožně s obyč verzí.
UST má sice výrazně více materiálu (takže třeba tmel funguje v UST nejvíce), ale pořád je ten plášť hodně „poddajný“ a ten materiál měkký. Právě už i snake skin verze má hodně znatelně tužší a tedy i méně „poddajné“ boky i přesto, že UST verze má ty boky možná o chlup tlustší. To samé pak double defense na běhounu.
Včera jsem přehazoval, ještě ani neprojel. Dva zajímavé poznatky.
První je k tomu, jak jsem tu psal, že se mi líbí více u UST ráfků jak v nich sedí patky TLR (lépe než širší UST patky).
Včera při prohazování plášťů jsem ovšem došel k tomu, že to může být až slušná nevýhoda.
Sedí tam opravdu lépe, na tom se nic nemění. Jenže to došlo tak daleko, že jsem včera hodinu bojoval se snake skin RaR TLR než jsem ho sundal ze zadního kola (Red Zone XLR).
Hodinu jsem s tím pláštěm zápasil a nemohl ho dostat z patek ráfku, jak tam dobře držel. Nepomohla ani drastičtější metoda, kdy jsem chytil plášť do svěráku.
A nakonec jsem na to musel použít šroubovák + větší násilí, což jsem celou dobu nechtěl, aby to neodnesl moc ráfek. Nakonec se podařilo aniž bych ráfku nějak více ublížil (dvě místa nepatrně škráblá).
Takže teď je otázka jestli to je taková výhoda. Za jízdy je super, že to zvyšuje spolehlivost udržení patek pláště v ráfku i pro extrémnější situace. Na sundavání ale může být pěkný opruz. Ne každý kousek jde takhle blbě, více kousků už jsem sundal, šly vždy blbě, ale pokaždé se po chvilce boje podařilo dostat plášť z patek rukou.
UST plášť jak má širší patku, tak ta přesahuje až přes to vyvýšení patky UST ráfku, takže se tam tolik nikdy nezasekne.
A druhá věc co mi docela překvapila byla hmotnost těch nových UST plášťů. Bral jsem více kousků (nejen pro sebe), takže jsem hned mohl zvážit 4× RaR UST 2,25 2012 a 4 RoR UST 2,25 2012.
7 kousků bylo v rozmezí 649–690g a z toho ten nejelhčí kousek byl RaR. Takže ty 3 kousky RaR všechny lehčí než mají být. A v reálu tedy RaR a RoR UST je v tuhle chvíli ± nastejno. A jediný úlet byl jeden kousek RaR 710g (oproti udávaným 695g ovšem pořád nic hrozného).
Jinak po nafouknutí 54mm při 30psi (jeden kousek RaR a jeden RoR) na 21mm ráfku. To celkem jde. Hlavně jsem měl strach, aby RoR nebyl nějak moc užší a není.
Včera první projetí. Zatím bych hodnotil, že jedou ty UST verze lépe, ale žádné objektivnější testy včera nebyly a placebo je mocné…
Nejen ale, že pocit může být klamný, ale také přední jsem navíc dával RoR místo NN, takže za tohle by to mělo jet lépe v každém případě.
Nárůst hmotnosti jen 130g, čekal jsem to horší. UST RaR byl těžší o 100g než snake skin verze (tady jsem právě čekal větší rozdíl) a přední byl jen 30g, protože jsem dával UST RoR místo snake skin NN.
Uvidím až aspoň změřím rychlost v testovacím sjezdíku bez šlapání, včera jsem raději to vzal úplně přes kopec (Chlum) a raději zkoušel více terén (testovací sjezdík je okolo Chlumu po asfaltu).
Zatím první dojmy z terénu z RoR velmi dobré. Chová se zhruba jak jsem od něj čekal, tedy všude lepší než RaR a někde mírně horší než NN (na tvrdé povrchu typu asfalt a pěkná cesta lepší než NN).
V každém případě jsem rozhodnutý zůstat u UST varianty a pouze NN vozit snake skin (NN je přeci jen v UST už zase výrazně těžší v reálu než RoR a RaR).
RaR sire 2.1" ma udavanou vahu 650g, ale ja nameril (navazil) 600 a 630g.
Mam je teprve necely mesic, par set km.
Zatim zadny defekt a jedou vynikajicne. Oprodi verzi DD podstatne lip.
Snad nezacnou casem prosakovat tmel tak jako u DD.
Ok, dik, je mozne, ze som sa zle pozrel/preklikol. To pises o UST verzii predpokladam.
presne tak
OK, tak idem objednat UST verziu a NT tmel. Dakujem!
Hodně by mě zajímalo nějaké srovnání Racing Ralph 2012 vs CrossMark. ;) Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli si nechat ty Bontragery 29–1, nebo místo nich dát staré dobré CrossMarky kevlar co váží cca 600g a jsou tak nějak odolné, nebo riskovat a jít do né moc vyzkoušených RaR ;)
Jak je na tom Racing Ralph s výdrží?
A co defekty. Dost čtu, že je to na denním pořádku
Záleží jak a kde jezdíš, jak foukáš, no a hlavně bez duší těch defektů není moc.
Jezdím s dušema. A půl na půl tak silnice a lesní cesty. šutrům se snažím vyhýbat
RaR loňský ročník, 2,1" vydržel asi kolem 1700km, o defektech jsem nevěděl, měl jsem mlíko, než jsem plášť rozřízl. Potom šel z kola a ještě doteď se mi válí na balkoně. Super plášť, teda pro mě, půjdu do něj zase, akorát ve 2,25" :o)
Vím že mě pošlete někam, ale nechce se mi to hledat. Jaké jsou rozměry(šířka) tohoto pláště ve verzi 2,1 a 2,25 moc díky
Tak šířka pláště bude záviset na šířce ráfku,tlaku a jestli budeš dávat duši.
Výdrž hodně záleží na terénu kde jezdíš. Přes prázdniny jsem jezdil RaR v Beskydech (beskydský píseček…) a ten plášť byl po 800 km totálně sjetý. Teď na druhém RaR mám najeto zhruba 1000 km v okolí Ostravy (asfalt, polňačky, lesní pěšinky, žádné kameny, prostě nic těžkého) a po 1000 km je ten plášť pomalu jako nový. Konečně jsem začakl pomalu chápat to, proč někomu totožný plášť vydrží zlomek nájezdu než někomu jinému.
a hlavne zasa podrazel:
RaR UST 2.1 → 38E
NN UST resp. SS-TLR 2.25 → 44E.
a jak sme sa s mlokom aj volakde bavili kompletny sortiment ani tych najbeznejsich na jednom mieste snad ani neni, som to musel kupovat vo dvoch shopoch.
je už někde nějaký test valivého odporu u ralpha 2012 a nového rocket rona apod? (dotaz asi hlavně na Mloka:))
tak jsem přestal být línej a našel tuto super stránku:
hm, zaujimavy test, podla neho ma ikon o tretinu vyssi val. odpor jak RK alebo RaR a vyssi jak NN. zatial sa mi to tak z praxe nejavi, par W sa poznat neda ale tretina? ale cisla su cisla.
mě naopak ikon přišel strašně pomalej, ale dohnal jsem to tím že jsem s ním mohl jet jak prase a ta guma byla nesmrtelná (měl jsem nejvyšší verzi 3C s EXO)
mam tu istu, tiez sa mi zda ze bude kua zivotaschopna, po asi 100km doma a dalsich 500km po alpach pomerne tazkymi zjazdami apd. vyzera jak keby som ju prave nahodil.
co sa tyka toho valiveho odporu tak mi to ani na asflate zatial neprisla nejaka kotva a v terene uz vobec nie. skor naopak. mam ju ako TLR ale to by az taky rozdiel nemalo robit.
no možná jsem to přestřelil s tím „strašně“ , ale oproti RoR, nebo RaR to bylo jinde… spíš mi připadalo že když jsem pak nasadil na tréninkový kolo Ardent tak jel stejně, což vyšlo i v nějakých testech bikemagazin.de
hm, asi treba verit cislam lebo ked pises ze RoR tak to bola v mojom pripade minimalne pocitovo vzdau kotva horsia jak navegal. no, pocity asi merat nejde ale ja zrejme kvoli jazdnym vlastnostiam a vydrzi u ikona zostanem. inak som to vymenil po rokoch za RaR prave kvoli tomu ze ma uz ta na moj vkus az moc makka zmes srala, odpor neodpor sa to zvykalo a vobec cely sa nejak bortil a to v ust verzii. navyse to ani v ust s odolnostou nebola ziadna slava.