Samovolné pískání brzd za jízdy

32 nepřečtených
  • petr_trek1

    Zdravím všechny,

    vím, že o pískání brzd zde bylo napsáno již mnoho, ale já mám právě opačný problém. Mám nové kolo Trek 6500 a brzdy Avid 3. Po několika vyjížďkách začala zadní brzda za jízdy strašlivě pištet. Vypozoroval jsem, že pokud jen lehce přimáčku brzdu, tak už nepiští. Při samotném brždění (i silném) nepiští vůbe a po brždění se zvuk asi 2 minuty neozývá. Pokud dám kolo na stojan, tak brzdy nepiští a disk neškrtá o o destičky. Také jsem vypozoroval, že brzda piští jen když sedím, když se nahnu na řidítka, tak pištění přestane. Mám pocit, jako kdybych zatížil zadní osu, tak se disk nebo brzda vychýlí a začne to po několika minutách pískat.

    Mohl byste někdo poradit, co s tím? Kolo je v záruce, ale do prodejny to mám přes celou republiku. Díky Petr

    0 0
    • drbj  

      Ahoj.

      Mam stejne kolo, asi 2 mesice. Ze zacatku byl problem stejny, taky strasne piskaly. Je to jejich vlastnost, musi se nejprve zajet a pak problem odezni (az se trochu „odrou“). Mam najeto asi 165 km a je po pisteni :-) Takze vydrz a jezdi :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • enjoy  

      Prostě se to při zatížení přihne a po chvíli, kdy se destička tře o kotouč zahřeje a začne pískat.Celý:-D

      0 0
      • KubaBajk  

        :) bezva rám :)

        Seřídí to při zatížení, aby to nepískalo, sesedne a šup…zadní stavba se vrátí zpět, deska lup na kotouč.

        Při jízdě ze sedla mu to bude dělat totéž, při tlačení kola mu to bude hezky pohvizdovat…

        0 0
        • MlokCZ  

          Rám, kde se kotouč vůči deskám po zatížení kola ani nehne neexistuje (a to včetně rámů s pevnou osou). Pouze je to o tom, o kolik se to pohne.

          Pokud je seřízeno přesně na střed na zatíženém rámu, tak po sesednutí nebo při jízdě ze sedla problém hned nenastane, zase tolik se to běžně nepohne.

          Pokud ale brzda na nnezatíženém rámu neškrtá, tak může mít seřízeno třeba kotouč trochu blíže k té desce kam se to posune při zatížení a pak po zatížení je problém hned na světě.

          Vždy je lepší seřizovat brzdu na zatíženém kole. U brzd s extra malou mezerou je to nutné.

          0 0
          • KubaBajk  

            Já přece neřekl, že existuje rám, resp. zadní stavba, která se ani nehne. Mně osobně ale tohle problém nikdy nedělalo a věřím, že ani většině zdejších. Prostě po seřízení brzdového třmene si většinou kotouč ve větším náklonu tak maximálně šustne, na mém současném rámu nemám ani tenhle jev. Na předchozí Meridě mi to vzadu, pravda, při náklonu semtam vzadu šustlo, i na Shimanu.

            Zadní stavba, na níž kotouč v klidovém stavu ani nešustne a přitom jen při pohodové jízdě třou desky o kotouč tak, až to piští…neřekl bych, že je to běžné.

            Je pravda, že já zatím jezdil jen Shimana, přitom více lidí potvrdilo, že u Avidů měli podobný problém, po výměně za Shimana problém vymizel. Možná je Avid mezera opravdu malá a u méně tuhých, zadních staveb to může dělaz potíž…nevím, s tímhle zkušenost nemám.

            Tak snad mu to po seřízení nebude dělat problém, který teď řeší.

            0 0
            • MlokCZ  

              Avidy (tedy spíše současné Avidy, staré ročníky Juicy měly mezeru o dost větší) mají mezeru malou a je třeba to už řešit, i když to ještě není tak kritické, takže při seřízení přesně na střed na nezatíženém kole to za jízdy ještě škrtat nemusí (teď myslím jízdu po rovině a trvalé škrtání, neřeším extrémní situace, kdy se to ještě pohne a škrtne si sem tam každá brzda), ale i tak je pak za jízdy kotouč velmi nerovnoměrně a může to jak zhoršovat brždění, tak nerovnoměrně opotřebovávat des­ky.

              Také záleží v jakém jsou stavu. Mají poměrně malou konstrukční mezeru a když se u někoho ještě přidá trochu hůře se vracející pístek…

              Formule tenhle problém ukážou nejvíc. U těch už se poměrně často stává, že při seřízení na zatíženém rámu to při tlačení škrtá.

              0 0
    • Pavel  

      Já věčné a neustálé problémy s Avidy 3 (zejména vibrace) nakonec vyřešil. Pořídil jsem XT a A3 šly z domu…

      0 0
      • Kouba_2005  

        Zvolil jsem přesně to samé řešení a je klid.

        0 0
      • Kosta  

        dle stejného návodu problémy s kolem za 15k řešit nákupem kola za 50k :DD

        0 0
      • MaNo  

        Prosím o radu.Mám taky avidy J3 a protože uchcávají,tak uvažuju o jejich výměně za XT.Nechal jsi kotouče avid,nebo jsi kupoval nové XT.Mám 203 předek a 185 zadek.Díky

        0 0
    • scret  

      namazals to?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • marek_K2  

      mam pocit ze par ludi to nepochopilo otazku, ono to pisti ked nebrzdi a ked brzdi je klud…

      0 0
      • MlokCZ  

        To je jednoduché. Je to jak napsal enjoy, po zatížení rámu se kotouč lehce hne a začne trošičku škrtat a při tom pištět. Po zmáčknutí brzdy se přitlačí deska pořádně a zvuk zmizí.

        A řešením je správně si seřídit brzdu.

        0 0
    • Rubi  

      klasika u avid 3 i 5…

      0 0
    • petr_trek1  

      Tak při dnešním výletu začala zpívat i přední brzda, která škrtá trochu i při nezatíženém kole. Zadní kvílení po dlouhém sjezdu, kdy jsem brzdil vzadu naplno, je tak o 50% slabší. Dám těm brzdám ještě asi 100 km, pokud se destičky nepřízpůsobí, tak nastavím třmeny. V každém případě děkuji za rady :) Přeju spoustu najetých kilometrů!!!

      0 0
      • Jurda  

        Aspoň o tobě každý ví, že jedeš a máš to místo zvonku. Velmi praktické. Taky mi zvoní elixiry

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.