• kamator

    Ahoj, prosím o radu. Po poslední vyjížďce i po následném servisu je vidlice i bez zatížení lehce zanořená. Je to běžné, případně v čem by mohl být problém? Zkoušel jsem vidlici upustit a opětovně nafouknout – stále stejný výsledek.

    Díky moc za radu – názor.

    0 0
    • novas752  

      Buď podtlak ve spodních nohách (pod důkladně očištěná gufera zasunout špičku plastové stahovací pásky čímž se tlak vyrovná s okolim), nebo uteklo trochu vzduchu z pozitivní do negativní komory (sednout na přední kolo a tlakem za řídítka zespoda vidlici manuálně roztáhnout aby došlo k opětovnému vyrovnání tlaku v komorách přes přepouštěcí kanálek. Pro prevenci tohoto doporučuji do vzduchové komory vstříknout cca 3ml vhodného oleje, spolu s vazelínou to vytvoří trochu tekutější „kaši“ než jen samotná vazelína, která je zvlášť při jízdě v zimě taková ztuhlá a hůře se dostává k těsnění na pístu)

      0 0
      • designer  

        To jsou rady tyvole… Uteklo trochu vzduchu z pozitivní do negativní. Kurde dyt je to solo air, na tomhle principu to funguje! A právě proto patří do vzduchové patrony vazelína a ne olej,aby sólo air fungoval! Olej steče do negativky, případně ucpe s vazelínou kanálek.

        0 0
        • Vilém  

          Takze jake odstraneni problemu mu radis ty?

          0 0
        • novas752  

          :) :) Ano, funguje, s tim, že se tlak mezi poz a neg vyrovnává jen a pouze na jednom jediném místě, ve kterém těsnění na pístu vjede na žlábek ve stěně nohy, přes který vzduch proteče. Což se děje právě při vrchním dorazu zdvihu vidlice – když je plně roztažená. Jenže. Když těsnění na pístu „selže“ a propustí trochu vzduchu z pozitivní do negativní komory v místech mimo kanálek (tedy více ve zdvihu, kdy je větší tlak v pozitivní a menší v negativní komoře vlivem stlačení vidlice), tlaky mezi poz a neg komorama budou ekvivalentní hlouběji ve zdvihu a úplně do plně roztažené polohy to vidlici bez vnější pomoci nepustí = tlaky už se nemají šanci samovolně vyrovnat.

          Takže buď musí vidlici pomoci ve směru působení „oslabené“ pozitivní komory = roztáhnout jí. Nebo (a to pouze u některých modelů, ostatní postupy fungují na všechny RS vzduchové vidlice) může vyšroubovat šroub vespodu levé nohy a stisknout ventilek, který se pod ním nachází, čimž vyprázdní negativní komoru. Nebo se může pokusit přefouknout pozitivní komoru natolik, aby přetlačila negativní komoru až k vyrovnávacímu kanálku.

          Nejméně pracné (a nepotřebuje ani nářadí) je zasednout přední kolo a řídítkama párkrát trhnout nahoru. Ne vždy to jde – pokud je „stuckdown“ vidlice příliš velký (pokud zůstane zaražená třeba v polovině zdvihu), tak nebude schopný takto vidlici plně roztáhnout, ale u takto malého to určitě fungovat bude.

          Důvod tohoto problému je ten, že selže těsnění na pístu, obvykle z důvodu nedostatečného mazání. Velmi malé množství oleje tento problém dovede spolehlivě odstranit, vazelínu trochu naředí. Ano, něco málo steče skrz kanálek do negativní komory, kde zase pomůže lépe mazat těnění mezi pístní tyčkou a dnem negativní komory (což zase sníží riziko selhání tohoto těsnění, které by jinak vedlo k vystřelení gufera z levé spodní nohy, což se na Rebách 2019–20 děje mimochodem poměrně často).

          No a protože vzniklá směs oleje s vazelínou je tekutějšíá než samotná vazelína, riziko ucpání vyrovnávacího kanálku se (překvapivě) sníží, zvlášť při nižších teplotách. Howgh.

          0 0
    • kamator  

      Děkuji moc za radu.

      0 0
    • Spyderco  

      Řešil jsem to nedávno u nové vidle (najeto cca 500 km) Pomohlo vypuštění tím ventilkem ve spodku nohy, ale hned další vyjížďku zůstala vidle zase zanořená. Nakonec pomohlo přetěsnění v rámci záruky.

      0 0
      • kamator  

        Díky, domluvil jsem se v servisu a podívají se na to, byla po servisu a přetěsnení.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.