RS Lyrik Ultimate Charger 3 vs Fox 36 Performance Elite

236 nepřečtených
  • pohodaluke

    Ahoj, procetl jsem si forum, prolezl Internet a chci prokonzultovat svuj vyber.

    Momentalne mam na Spectralu 4 roky starej Pike (zvedlej na 160) a chci ho vymenit za vidli s vetsima moznostma v nastaveni. Jezdim po lokalnich trailech (modra/cervena), bikeparky temer vubec. Vicemene mi jde o zehleni mensich nerovnosti a tlumeni, kdyz to napalim pres koreny nebo prirodni rockgarden. Cilem jsou min vyklepany ruce a vic moznosti jak vidlici v terenu nastavit.

    Jeste pridam info, ze jsem pred casem vymenil tlumic RS Deluxe za Fox X2 a je to sakra znat ve vsech ohledech. U vidle cekam taky velkej posun, ale nedokazu posoudit rozdil Ultimate Lyrika a Foxe 36 PE (Grip2). Servis nehraje roli, neresim ho svepomoci. #no-flame-war

    Dik za nazor.

    L

    0 1
    • mirorek2  

      Zkusil bych Manitou Mezzer

      0 0
    • Atilla  

      Kolik vážíš?

      0 0
    • novas752  

      K X2 bych koupil Fox vzhledem k podobnému nastavení tlumení 2 komprese 2 odskoky. Velkej posun to bude tak i tak.

      0 0
    • krabica  

      Po prvním krátkém projetí Lyrika mi přijde funkce hodně podobná, akorát Lyrik je snazší na nastavení a možná trošičku lépe bere drobnější bordel/rolety. Akorát ho nemám moc vyzkoušený na větších nerovnostech/bor­delu.

      0 1
      • krabica  

        Ještě jsem málem zapomněl, ta zelená je super. :-)

        4 2
        • pohodaluke  

          Cetl jsem na netu po forech, ze mensi nerovnosti bere novej Lyrik lip.

          Mam to 50 na 50, kdyz to vsechno ctu. Ale jak uz nekdo napsal, posun od Pike to bude tak jako tak. Ale nechtel jsem aby nakonec rozhodovala barva ????.

          0 1
          • Salkrikaltor  

            Zvaž, jak budeš dělat servis a údržbu. Mě se osvědčilo mít tlumič i vidli od stejné značky, protože bych nerad hledal servisáka, co umí dělat obojí, nebo hledat dva servisáky zvlášť. Samozřejmě pokud umíš obojí a ještě na to máš nástroje, je to poznámka bezpředmětná.

            1 0
            • Atilla  

              Tak jak fox tak RS u modelů kde máš patronu typu grip je servis o tom vyčistit a vyměnit olej. Jinak není snad potřeba ani nic dělat. Tlumič už si málokdo doma udělá bez přípravků.

              1 0
            • pohodaluke  

              Doted jsem daval do kolofixu, umi oboje. Malej servis (olej, krouzky) bych ale mohl zacit delat sam. Je v tom malym servisu mezi RS / Fox nejak rozdil? Nezkoumal jsem zatim.

              0 0
              • lubosalbi  

                Základní servis vidlice je úplně stejný, jen koupit správné oleje a stíráky

                0 1
              • StuntJ  

                Fox je servis stejný, možná i lepší, bo má velice dobře zpracované dokumenty a servisní postupy, vše na webu :)

                0 2
        • kejda  

          Tahle zelená je moc hezká, škoda, že se opírá o tu hrůzu pod ní :)

          0 0
          • mirorek2  

            zkoušels tu hrůzu jezdit?

            0 0
            • kejda  

              Nezkoušel, mám srajdu, jen vidím ten rám s řetězem…

              0 0
              • mirorek2  

                se pobleju, aby ses neposral:DDDD

                1 1
              • krabica  

                Že to říká zrovna majitel Ibisu… :-)

                2 1
                • kejda  

                  Mám řetězovou linku normálně, ne jak ten hnus na fotce :)

                  0 0
                  • Breakpain  

                    No zrovna takhle vedeny retez, je u sjezdu velmi dobra vec ;) …

                    0 0
                  • krabica  

                    Za mně je to top, lepší než DW Link i jiné virtuály, čtyřčepy, jediné mínus je tuhnutí pod brzdou.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tuhnuti pod brzdou je dobry fail

                      0 2
                      • krabica  

                        Ne, je to úplně v pohodě, radši tohle než tahání za řetěz, mizernou efektivitu šlapání, či neaktivitu pružení, jako u osatních systémů…

                        0 1
                        • kejda  

                          Které z těchto neduhů jsou reálné u statisíců vyrobených virtuálů a řekněme 90% momentálně jezdících kol za různých závodech?

                          A proč je tak důležitá efektivita šlapání na sjezďáku?

                          Jestli voni si nedali včera něco ostřejšího na spaní…:))

                          0 1
                          • krabica  

                            Za řetěz tahají všechny virtuály, krom DW Linku, který to celkem eliminuje, pokud používáš převody s kterýma počítal výrobce. Osobně mi to nevadilo dolekopcom, ale při výjezdech přes překážky jo. Zeptej se třeba suslose, proč řeší náby s malým počtem POE…

                            Jinak to samo není žádná hrůza, netřeba hrotit, to jen byla taková narážka na Rimmsiho nesmyslný koment…

                            0 0
                            • kejda  

                              Mně to nevadí, houpání beru jako součást celopéra a v podstatě jsem se naučil jezdit mnohem techničtěji právě díky tomu. Dnes mi nedělají potíže výjezdy po kořenech i extra prudké pasáže, jedu si pohodově 32/50 rychlostí 4 kmh :)

                              0 0
                            • TJK  

                              podle me zalezi na pocitu, ja treba tahani za retez nikdy mic nepocitoval resp. mi nikdy zasadne nevadil. Co mi vadi ale hodne je maly POE a protoze jezdime donkopce i v texhnice tak vidim POE jak dulezitejsi faktor (pro me)

                              0 1
                              • krabica  

                                Jj, mě taky vadilo méně POE, ale kupodivu 36 už mi přijde v poho.

                                0 0
                                • kejda  

                                  A co teprve 690? :)

                                  0 0
                                  • krabica  

                                    Nebo nekonečně mnoho, jak u Onyx Hubs… :-D Ale už 18 mi vadilo.

                                    0 1
                                • TJK  

                                  36 je imho uz docela dobry, i9 nebo king je asi top, podle me vic asi potreba neni, hydra je super ale prijde mi to uz zbytecne. Onyx chci na enduro, dlouho po nich koukam ale zadni stribrnej zatim neni.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Sranda jak všichni nacpou I9 a pak pořizují O-chain.

                                    Ve směs mi je jedno jestli mám 18, nebo 36. Trial neumím:(

                                    2 2
                                    • TJK  

                                      asi pro toho kdo hodne jezdi i BP to treba chapu (ten O chain) je jezdim ve finale jen do kopce a po trailu a dost pomalu, takze je mi to fuk

                                      0 0
                              • MlokCZ  

                                U tahání za řetěz to hodně ovlivní jaké kdo jezdí převody. Kdo točí ve výjezdech vyšší kadence a jezdí tak hodně lehké převody, tak je to pak mnohem výraznější. Pak to může jít i do takových extrémů (při kombinaci hodně tahající zadní stavby a super lehkého převodu), že to protočí kliky i třeba o celou čtvrtinu otočky zpět. A toho už si nemůže nikdo nevšimnout. A tohle pak ani menší počet POE nezachrání.

                                Když ale zadní stavba tahá jen trochu a k tomu je tam zařazený těžší převod, tak to může být až zcela neznatelné.

                                0 0
                                • novas752  

                                  To musí být ale hodně špatná zadní stavba aby to tahalo tak moc. V praxi je to nejvíc znát když jde tlumič hodně hluboko hodně rychle = nějaký dopad nebo průjezd ostrou kompresí.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak já takovou žádnou nemám. Ale když jsem kdysi studoval velké množství modelů v linkage, tak jich existovalo dost takových.

                                    V těch situacích co popisuješ je jasné, že to může zatáhnout více, ale na druhou stranu zase v tu chvíli nemáš zařazený nejlehčí převod, takže ten přenos do klik ten těžší převod hodně omezí.

                                    0 0
                      • mirorek2  

                        třeba naučit se jezdit a ne brzdit jak uj

                        0 1
                    • JakeF  

                      High-pivot tuhne pod brzdou? Ja celou dobu myslel, ze to prave ma eliminovat…

                      0 1
                      • krabica  

                        High-pivot eliminuje kickback – tahání za řetěz. Nicméně tuhnutí pod brzdou má i nějaké výhody, odnaučí člověka zbytečnému přibržďování zadkem… :-D a v prudký klesáních na brzdách se kolo trochu položí, což se hodí.

                        0 2
                        • Breakpain  

                          No, jako nuti Te to prehodnotit brzdu, ale teda za sebe rikam, ze bych se bez toho obesel. Trek to ma posefovane teda lepe ;) …

                          0 0
                        • JakeF  

                          Aha, tak to je mi k nicemu, ja na tech brzdach visim furt :))

                          0 1
                        • TJK  

                          na to staci vidle co se nenori :) btw s odstupem, jak to hodnotis proti Turneru?

                          0 0
                          • krabica  

                            Turner byla kratší starší geo, což mi moc nevyhovovalo, i když jsem položil vidlici o 1º, ale zas byl takový obratnější. Jinak RFX s X2 tlumákem a pružinovou vidlí byla fakt super žehlička, ale už to moc nešlo za pedálem, na nějaké šlapání to asi chtělo jiný tlumič. Druid je takový stabilnější, přitom jde pěkně do vzduchu. S pružinou Druid pěkně žehlí a zároveň se i parádně šlape, RFX se v kopci dost zanořilo do zdvihu a šlapalo se blbě v nic-moc pozici, ale zpětně to taky trochu přičítám nevhodnému tlumiči, s pružinou by to asi byla trochu jiná písnička…

                            0 0
                            • goofy  

                              Kurde budu muset začít víc trénovat na kola s moderní geo. Mě to tvoje kolo vůbec nešlo dát do vzduchu… :-D

                              0 0
                        • BTom1  

                          Já myslel, že high-pivot umožňuje navrhnout kinematiku zadní stavby tak aby se mohla pohybovat ve směru rázu dozadu a mohla se výrazně prodloužit a ustoupit tím překážce a až potom to tahání…

                          1 0
                          • krabica  

                            Máš pravdu, eliminaci tahání za řetěz dělá ta horní kladka. Už beru to kombinaci jako samozřejmost… :-D

                            0 0
                            • JakeF  

                              Nestačí dát O-chain, když to má řešit jenom tahání za řetěz?

                              0 0
                              • suslos  

                                Tak ono to řeší hlavně to, že se Ti zadní stavba prodlužuje a nezkracuje, takže ve zdvihu je celý to kolo stabilnější než klasický řešení + překonává lépe trail. Tahání za řetěz je „až“ další věc.

                                A ano, jak bylo napsáno výše o-chain je super věc, ale musíš vědět proč ho používáš (navíc je to dalších 200g a 300E +). Takže lepší zamyslet se na startu, jestli člověk potřebuje 690POE nebo ne :-)))

                                0 0
                                • BTom1  

                                  Ano čím víc ve zdvihu tím víc se kolo zestabilní.

                                  Tak hmotnost o-chainu je na dobrým místě to by nevadilo.

                                  Přidá to, ale zase díl na kolo kterej vyžaduje servisní interval jako odpružení.Zase zadní 240 s 18z a o-chain může být pro někoho zajímavej.Na trialový věci se holt přizpůsobíš.Pokud teda jezdec zvládá.

                                  Prakticky jsem před koupí akorát čekám jakej bude ten s externí možnosti stavení úhlové volnosti.Protože nemusí být funkčně/servisně lepší než současnéj..

                                  0 0
                                  • suslos  

                                    Jo, to si říkám se vším a pak nakonec race ready karbonovy enduro má 18kg :)))

                                    Aktuální o chain rozhodne vyžaduje hodně servisního okénka – elastomery, papírový těsnění. Za sezónu tak 3–4× rozebrano – blízký kamarád jej má.

                                    Nicméně sám o kombinaci co popisuješ uvazuji :)

                                    0 0
                                    • BTom1  

                                      Myslel jsem že ta hmotnost je pro těžiště dobrá.Oproti třeba tezkymu reverbu axs kterej přidává hmotnost na blbým místě.

                                      Jo vím co ochain servisně přidává ale holt něco za něco-pokud to chceš zfunkcnit a odpružení je už v topu.

                                      Uvidíme co ten novej..

                                      0 0
                                      • suslos  

                                        To jo, na druhou stranu zrovna Reverb AXS je tak moc perfektní věc…

                                        Šlapání s tím je divný, ale zvykne si člověk.

                                        Sprindex mě osobně servisně taky zklamal, ač jse to měl čekat a bylo to jasný od začátku :-D

                                        0 0
                                      • TJK  

                                        zrovna vahu reverbu fakt nepoznas ani nahodou, obyc sedlovka a tezky sedlo nebo reverb a lehky.. oboji je jedno, k hmote celyho kola a navic jezdce je a ve spojitosti s tezistem je to uplne ale uplne putna… stejne jako ulozeni tlumice dole… fajna masirka a super PR kecy, ale pokud si spocitas vliv tech par gramy v posunu od hor i trubky ke stredu s vlivem na tezste soustavy kolo + jezdec, zjistis ze matematicky je ten vlov naprosto zanedbatelnej… za me to je proste blabol

                                        1 1
                                        • BTom1  

                                          Jasňe.Rozdíl bude minimální ale bude.Když jsem měl stejný sedlo a reverba a pak stejný sedlo a lehkou-pevnou tak pocit z překlápění kola byl znát..

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            jasně, ale když jedeš z kopce máš teleskop dole a to je pak efekt téměř nula, v tom místě už je masy mnoho a váha baterky 27gr plus cca 100gr navíc na elektronice nemůže být znát. Pro jízdu v sedle to je jedno úplně, v celé sestavě kolo/jezdec je to kolem 1,5 promile hmotnosti.

                                            KDy přesně se to projevovalo?

                                            0 0
                                            • BTom1  

                                              Ty jo,tak já napíšu při překlápění(pro upřesnění v pomalé rychlosti) a ty mi napíšeš x situacií kdy to nemůže být poznat…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Musíš to kolo překlápět pekelně rychle, to budou géčka jak ve Formuli 1 :))

                                                0 2
                                              • McBlacky  

                                                Ja se ptam protoze mi to neni jasne. Asx mam, mel jsem predtim x jinych, kola stridam fest a chci vedet co mam zkusit sledovat at vim o cem se bavime. Tzn jizda mimo sedlo, se sedlem nahore, po rovine – myslis neco jako cyklokros trate? Nebo technicke chodniky typu Rychlebky?

                                                0 0
                                                • BTom1  

                                                  Jízda ve stoje,sedlo dole,překlápění kola ze strany na stranu pod sebou.Žádná běžná situace.A na co bys to sledoval a ještě podle typu terénu?Nepoznáš no holt nepoznáš,buď rád.

                                                  0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Už jen jestli jsi měl u jedné z těch sedlovek posunuté předozadně sedlo i jen o 1mm, tak to bude mít při jízdě v sedle daleko větší vliv než ten rozdíl hmotností. A naprosto stejně to určitě nastavené nebylo…

                                            A jestli jsi zrovna měl plný bidon vs prázdný bidon, tak to také bude mít vliv daleko větší…

                                            0 0
                                            • kejda  

                                              Případně plnej nebo prázdnej močák, tam to zase bude ovlivňovat výškovou korekci :)

                                              2 0
                                              • MlokCZ  

                                                Střídám teď pravidelně ebike a klasiku a tam tedy ten rozdíl už je dost znatelnej (už ve všech možných situacích). Hmotnost navíc je umístěna vhodně nízko a uprostřed mezi koly, takže je to někdy výhoda (někdy zase nevýhoda, že je to už opravdu těžké).

                                                Ale to je za motor + baterku 6,5kg navíc…

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  Tak to je ale uplne jina diskuze ????????

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Proč? To byl jen kontrast k těm pár gramům. Když vezmu hmotnost na podobném místě, ale pořád o hodně větší, tak nijak zásadní není ani když pod sedlem mám malou podsedlovku s nářadím (vozím takovou, která jde dobře i na teleskop a je chycená jen za ližiny sedla a přitom dobře drží) a nebo zrovna nemám. A ta má 450g.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Bavit se o vlivu hmotnosti ve srovnani ebike a normal je fakt jina debata nez dve kola s rozdilem 120gr o 15cm vyse nebo nize.

                                                    2 0
                                                  • BTom1  

                                                    Hele ať mě nezacnes tady hned bombardovat hmotnostma, když to uvedu ne úplně přesně, ale mám dojem že ta 170mm axs měla 750g a tu co mám 550g což je –200g…

                                                    0 0
                                    • BTom1  

                                      Na jakým rámu má kámoš to očajnisko a s jakýma elastomerama to vozí?Díky.

                                      0 0
                        • Atilla  

                          Mám gamblera jednocep, to kolo je skvělý tam kde to mám najetý a moc nebrzdím. Ale teď jsem byl třeba v Semmering a DH trať má spoustu stop a všechny jsou zavřené. Tudíž jsem brzdil a celou dobu mě kolo tlouklo. Kdybych byl na čtyřčepu, tak jsem v pohodě i s o 5cm zdvihu méně. Za mě to teda žádná výhoda není a nikdy nebude.

                          2 0
                          • my_dudesty  

                            Tak tak, já jsem dost imunní vůči různým neduhům kola, ale toho tuhnutí u jednočepu jsem si všiml i já (a to je co říct). Pro mě to vyřadilo jednočepy z budoucího výběru, byť high pivot bych si rád někdy vyzkoušel.

                            0 0
        • suslos  

          Tak tohle je pecka! Jsem rad, ze jsi do toho šel a doufám, ze budeš spoko! tOP!

          0 0
    • JakeF  

      Fox mi letos tekl vidlice i tlumic. X2 se taky vysypala snad uplne kazdymu.

      Sel bych do RS, funkcne to je srovnatelny, ale je levnejsi a min se sype.

      0 0
      • lubosalbi  

        To jak se budou sypat nový Rock Shox vidlice se asi zatím moc neví

        0 1
        • JakeF  

          To nevis nikdy, ale starsi jsou celkem drzaky… Horsi bilanci nez ze se mi za rok vysype tlumic i vidle snad mit ani nemuzou :)).

          Ted pres zimu budu minimalne vidli menit za RS, tece z ni olej i po servisu…

          0 0
          • lubosalbi  

            Měl jsem 3 Lyriky, všechny s Chargerem a všechny byly bez poruchy, teď mám FOX s Grip1, tak jsem zvědav, ale ta vidlice je tak jednoduchá, že se není čeho bát.

            0 1
            • JakeF  

              Mam pro tebe spatnou zpravu… To je presne ta vidle, co mi porad tece. Jednoduchy tlumeni to mozna je, ale to nebrani tomu, aby chcala pres stiraky… Ted uz to je na urovni, ze to musim po par jizdach otirat, aby to nedoteklo na brzdy… Radost :))

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud nebude mít někdo přístup k nějaké velké statistice typu hodně stovek kusů, tak je to nic neříkající.

                Když vezmu jen co mi napadne hned:

                • Foxky s GRIP doma: F32, F34, F36
                • Foxky s GRIP2 doma: F38
                • v partě co je už delší dobu: F32 FIT4, F32 GRIP, F34 GRIP, F36 GRIP

                To je 8 Foxek, co mi napadlo hned a vím o jejich stavu po dlouhou dobu (jediná ta F38 ještě nemá celý rok, jinak všechny minimálně rok a některé i výrazně více).

                Problém nebyl zatím ani s jednou z nich.

                A to třeba dále i nějaké tlumiče. I současné Float X a Float X2 a ani tady žádný problém.

                Tím vůbec netvrdím, že se Foxky nekazí. Rozhodně se některé pokazí. Ale dělat z pár kusů nějaký globální závěr půjde těžko.

                0 1
                • JakeF  

                  Nekdo ma X2 a nema s ni problem? A zkousel na tom kole i jezdit? :))

                  0 0
                  • Atilla  

                    Neznám;)

                    0 0
                  • suslos  

                    hodím to pod Tebe, ač to není reakce na Tebe ale problém X2 jako takový – hodně „vadných“ kusů souvisí s Trunnionem – jednak ten systém uchycení přenáší mnohem více bočních sil do tlumiče a druhak tu máme spoustu případů s křivými rámy kam se musí tlumič „dopasovat“ aby šel vůbec přidělat. Takhle umírá spousta i jiných tlumičů naž jen X2, ale hoooodně moc to souvisí.

                    1 0
                    • TJK  

                      pritom staci takova jednoducha blbina jako je ulozeni obou ok do kulovych cepu viz. Mojo a EXT, vyresis vsechny sily na tlumic co tam nepatri.

                      ja mel za to ze trunion prave resi tuhle zalezitost a jak je videt, opak je pravdou…

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ibis ty tlumiče rovnou láme :))

                        0 0
                        • suslos  

                          Clevis je něco jiného.

                          0 0
                        • TJK  

                          No s blbou pruzinou a dorazama ano… jinak jich zase tolik zlamanych neni, vyztuzene viz DVO jsou docela vpohode

                          0 0
                      • suslos  

                        Přesně naopak no :)

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        na nicolaich byva casto kombinace EXT tlumic plus sfericke loziska a ty loziska dost praskaji

                        0 0
                        • TJK  

                          protoze tam je malo mista a materialu, kdyby vyrobci zvetsili oko aby tam na to lozisko bylo vic mista, tak bude po problemu

                          0 0
                        • BTom1  

                          EXT tlumič s kulovými ložisky-tak u toho si někteří majitelé stěžují, že ty kontaktní kulové plochy způsobují pod zatížením praskavé zvuky.Ať již jsou nasucho,vyčiš­těné,namazané je to jedno-pořád. Né že by to ložisko prasklo- jakože se v něm vytvořila trhlina..

                          0 0
                • novas752  

                  Zrovna X2 a DHX2 moc spolehlivé nejsou, tam se to opravdu kazí ve velkym.

                  1 0
                  • goofy  

                    Ale tak mě dal DHX2 tři sezóny… :-) Ano považuji to za zázrak :-D

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně proto jsem zmínil i ten X2. Tedy, že z jednoho kusu nelze dělat závěr vůbec žádný.

                    U X2 a DHX2 by se už dalo souhlasit s tím, že se kazí více než je zdrávo.

                    Ale i u těch X2 a DHX2 by byl ten údaj o spolehlivosti aspoň trochu zajímavější, když by byla známá nějaká čísla typu: z 5000 kusů se v prvním roce používání pokazilo xxxx kusů, apod.

                    0 1
                    • Breakpain  

                      X2 a DHX2 jsou hodně citlivé na zatížení, míněno že vyžaduji velmi ostré servisní intervaly – já to vidím na svojí DHX2, kdy 1–2 měsíce funguje jak má a pak se to začne horšit. Známý servisák mi pravil něco v tom duchu, že FOX je super, akorát třeba počítat i se „závodními“ intervaly pro servis …

                      FOX mi projevem sedí, ale přijde mi, že minimálně u tlumiče, to chce mít na sezónu dva – jeden v servise, druhý jezdit …

                      RS i když se člověk vykašle na servis, tak to tu sezónu vydrží fungovat …

                      Mám oboje a moje resumé je cca takovéto ;).

                      0 0
                      • Sistematicx  

                        Rec je o DHX2 coil nebo vzduchac?

                        Mam v konfigu jedno kolo kde resime tlumic a kvuli vaze jezdce 57kg pri pruzine musime dat Fox (vyrobce ramu ma v konfigu rs pruziny az od 65kg doporuceni, fox nabizi i pod 65kg) ale v pripade vyberu vzduchu pujdem cestou rs super delux.

                        0 1
                        • novas752  

                          Týká se obojího, Tlumení má X2 a DHX2 v podstatě shodné a problémové je tam právě to.

                          0 0
                        • mirorek2  

                          a to je problém dokoupit lehčí pružinu?

                          0 0
                          • Sistematicx  

                            Je tu trochu riziko ze to bude tvrde. Na RS 300lbs pruzinu nenachazim. Ani neni v konfiguratoru. Nahrada je draha MRP progresivka 300–400lbs. Jenze tu nevyuzije, nedostane to tak aby to procpala na tech 400lbs takze nevyuzita hromada zdvihu.

                            Na Fox se asi bude snadneji hledat 300lbs pruzina.

                            Neproverena moznost je Formula tlumic kterej nabizi v konfugu ramu 300lbs pruzinu pro vahu pod 60kg

                            0 0
                            • novas752  

                              00.4118.200.007

                              0 0
                              • Sistematicx  

                                Pise mi to dostupnost unor 2023.

                                Ale potom nechapu proc to u Tyee nenabizi v konfigu tu 300lbs. Pri formula tlumici tam 300 maji, fox rs neni v nabidce.

                                0 0
                        • Breakpain  

                          DHX2 – pruzina

                          0 0
              • goofy  

                Tak zrovna chcaní přes stíráky je věc lehce odhalitelná ne? Buď jsou v prdeli stíráky, nebo jsou v prdeli stíráky… :-D No a teď třeba zjistit proč. Škráblou nohu předpokládám nemáš, čili vadná série stíráků? Nějak nevidím jiný důvod, proč by to mělo chcát…

                2 1
                • JakeF  

                  Zacla chcat, stiraky vymeneny, po 2 mesicich zacla chcat znova…

                  Nekdo mi tvrdil, ze stejnou situaci resil stirakama z e-bajk verze, ktery jsou tesnejsi. Kazdopadne me to uz nebavi a dam tam RS.

                  0 0
                  • Radus  

                    Ty stíraky jsou naprosto stejné. Pokud se to nemeje tlakem tak s tím problém není a gripky jsou spolehlivé. Pokud je problém tak vetšinou zanedbaný servis.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Bez to ty moji vidli vysvetlit, dik :))

                      0 0
                    • kejda  

                      Myju wapkou a zatím nic neteče :). 20 tisíc km a zatím 1× měněny gufera a olej. Držím se hesla, dokud vše funguje perfektně, nehrabat do toho… Ale nejezdím žádný pekla.

                      0 1
      • wilda81  

        Jaká je obdoba X2 u RS?

        0 0
        • embi  

          Super Deluxe Ultimate DH. Jen je teda diky stelovatelnymu HBO lepsi.

          https://www.sram.com/…sdlx-uldh-c1

          0 0
          • goofy  

            To je ta novinka, které vystřelují šroubky? :-D

            0 0
            • embi  

              Vypada to tak :-D Ale 1000× bych radeji resil zaruku RS, nez cokoliv u Svece.

              1 1
            • krabica  

              Si musíš ještě namontovat chránič rámu v místě předpokládaného dopadu… :-D

              0 0
          • krabica  

            Není to spíš Vivid Air?

            https://www.sram.com/…-viva-r2c-b2

            0 0
            • embi  

              To je tlumic, ktery sel na trh pred deseti lety. To uz je pase :-D

              0 0
          • wilda81  

            Narážel jsem na to, že X2 i DHX2 mají nastavitelné obě komprese i odskoky. Reálně sice nastavení HSR využije minimum jezdců, ale RS prostě nenabízí alternativu. Chod RS hodnotit nemůžu, od příchodu X2 a CCDB IL Coil na trh nemám potřebu zkoušet jiné tlumiče.

            0 1
            • embi  

              Pro me je spolehlivost klicova no. Po tom co jsem cekal s reklamaci X2 ctyri mesice…

              0 0
              • mirorek2  

                tak kdo má tlumák fox, tak má snad automaticky i náhradní ne?

                0 0
                • krabica  

                  To se netýká jen tlumičů od Foxu, snažím se mít doma párované vše… :-D

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Vždyť já už mám i náhradní celé kolo :-)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Kvalita kol je v poslední době fakt otřesná… Jsem letos za celou sezónu měl doma obě kola přesně tejden. Zbytek času v servise buď jedno nebo druhý.

                    Hlavně že všechno má milion štelovátek, který půlka lidí nechá nastavený ze servisu a ze zbytku 90 % to má nastavený blbě :)).

                    3 0
                    • novas752  

                      Při vyslovení přání „nastavte mi to na váhu XYZkg“ u něčeho typu Fox Factory + X2 se vždycky velmi usmívám. :-)

                      0 0
                • suslos  

                  :-D :-D :-D

                  0 0
                • wilda81  

                  To jsem dělal jen u BOSu. Servis u frantíků někdy trval.

                  0 0
                • embi  

                  Ano měl jsem naštěstí náhradní dpx2:-)

                  0 0
      • Georrge  

        Ten fox je s kvalitou nějak v hajzlu ne? Teče to, vakl vidlic už ani nereklamují a berou to pomalu jako fíčuru… takové problémy jsem nikdy nečetl ani u Suntouru :D

        2 2
    • Smazaný účet  

      jestli mas chechtaky na foxe ber foxe

      0 2
    • Polo21  

      Urcite chod do Lyika. Ta vidla je lacnejsia, lahsie sa servisuje, su dostunejsie nahradn diely a Ultimate verzia s ButerCups ti usetri ruky.

      0 0
    • AleZ80  

      Já jsem tedy příznivcem Foxu, ale i tak jsem tu zaznamenal komenty, že ta nová generace RS buď nežehlí, nebo se propadá do zdvihu.

      0 2
    • Mr.Duck  

      Fox v poslední době má hrozný problémy s kvalitou, vyhnul bych se jim. Charger 3 jsem nezkoušel, doufám že nový debonair je lepší než ten šit co byla verze C1, každopádně horší než fox to nebude. Pokud máš poblíž distribuci nějakých jiných značek, nebál bych se experimentovat s něčím novým, ale Fox ne.

      0 1
      • AleZ80  

        No, experimentovat, ale s čím, aby to dobře chodilo a nebylo s tím ještě více problémů?

        0 0
        • novas752  

          DVO třeba.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Zrovna na to jsem taky moc chvály neslyšel, mě by zajímala možná formula nebo ext. Na dh ohlins. Ale peníze teď nemám ani na jedno z toho tak mám čas to rozmyslet :{

            0 0
            • Breakpain  

              Na DH Öhlins? Proč? Na enduro špatný, klidně se rozepiš trochu ;-).

              Přeskládávám kolo a možná dojde na novou vidli a tlumič … takže nápady se cení ;-).

              0 0
              • embi  

                Kdo chce jezdit, jezdi Rockshox:-) Na RXF38 uz jsem videl nekolik urazenych stelovani komprese zespoda.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Protože současný Boxxer není nic moc, fox nepřichází v úvahu a žádná jiná vidlice mě nijak moc neoslovila. Znám hodně lidí co jezdí ohlins na dh, I co se živí servisem ohlins a došel k závěru že mi to stojí za zkoušku.

                V současné době mám dost upravený 2015 boxxer který už má dost let, a chtěl bych něco co nebude chodit hůř. Moc jsem na ohlins vidli nenajezdil ale z netu a od lidí na závodech mi přijde jako jediná možnost co mě zajímá. Nebo kdybych narazil na nového boxxera co nemá šílený odtrh, dal bych tomu šanci, ale přijde mi že většinou mají..

                1 0
                • novas752  

                  By mě zajímalo kdy pustí do světa 38mm Boxxer

                  0 0
                  • mirorek2  

                    už mám pocit, že jsem to viděl na svěťáku v blackboxu.. je to fakt ostuda s 35

                    1 0
                  • Mr.Duck  

                    Na to jsem taky zvedavy! Nevim co od toho cekat, ale urcite bych to chtel zkusit a zjistit.

                    0 0
            • suslos  

              S Formulou bych byl opatrnější raději. EXT a Manitou za mě, když ne RS :))

              0 0
              • Mr.Duck  

                No teď jsem servisoval kámošce kolo co má vepředu I vzadu EXT a v obou dost mlátilo, chování dost podivný. Stejně to měl kámoš když koupil ext, tak jsem zatím skeptickej. Ale ext i formula distribuci mám 5 min jízdy na kole tak sleduju jak tohle budou řešit.. A pak na to stejně pořád nebudu mít peníze :)

                0 0
                • suslos  

                  Kamos už EXT taky dvakrát reklamoval, ale jinak funguje samotné, nemůže si vynachválit – ale teď koupil jako záložní kitsumu Coil a EXT zatím zpet nevrátil :) nevím jak u Vás, ale tady je EXT vidlice fakt dráha, takže na tu si v klidu nechám zajít chuť.

                  Formulu jsem po sezóně a půl vydřel vnitřní nohy do stribrna u stiraku, při servisu, nejsem si vědom, ze bych podcenil. Tak snad už to maj lepší teď :) po zkušenosti s Cura4 bych se taky více rozmyslel.

                  Proto mi z těch “dostupných” vychází jako pokus manitou, ale distribuce tady nevím no.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    mezzer má sadu na repas v DE skladem, vemeš když tak s novou vidlou rovnou celý kit (37 průměr stíráků…) a je klid

                    0 0
                  • BTom1  

                    Mě cury fungují hodňe dobře.Páky cura x a vepředu 4-pístkovej třmen a vzadu 2-pístovej.

                    Ale vidlice po zkušenosti už bojim,bojim.

                    0 0
                    • krabica  

                      Taky vydřená? Mně Selva teď stojí v garáži, ale za 2 sezony jsem neměl problém.

                      0 0
                      • BTom1  

                        Měl jsem 35tku pro 27,5" kolo a zdvih 170/180.Byla to tenkrát novinka.Vidlice byla lehoucka a pro tak velkej zdvih totálně pevnostně poddimenzovaná­.Nicméňe chodila celkem fajn.

                        Bohužel na pružící patroňe byla negativní pružina bez spodního vedení no a když se vidlice zkroutila tak ta pružina vyskočila pouze z horního uchycení a nešlo na tom jezdit.Úlet bylkdyz jsem ještě nevěděl že se to může stát a já jel s kolem přes půl republiky..na parkáci neopravis.

                        Taky se uvolnil krk a vnitřní nohy v korunce.

                        Taky se povrchová vnitřních noh vydírala více než u RS a to dělám servis vidle poctivě.

                        Nejvíc mi vadila ale obrovská vůle v pouzdrech-za jízdy to klepalo a v roletách to rozvibrovala celý kolo.

                        Byla v IT na reklamaci a vše udělali a pak jsem ji radši prodal.

                        Selva má již lepší patrony,pevňejší šasi, ale jejich pouzdra a povrchovou vn.noh už nehodlám pokoušet.

                        0 0
        • AleZ80  

          Mezzer má prý také své mouchy, takže zbývá Cane Creek. U toho jsou také s něčím problémy?

          0 0
          • suslos  

            Helm 1 jsem měl a už ne e:

            Za jízdy samovolně povolující se komprese. Na startu trailu full utahnuta HSC (protože Coil bez progrese) a dole úplně otevřená HSC – na Megavalanche to v závodu bylo fajn :-D ale jinak ne e.

            Reklamace vrzani krk.

            0 0
            • AleZ80  

              Hmm, člověk si fakt nevybere.

              Vaklem v krku a v pouzdrech byly dříve vyhlášené vidlice od RS, ale jestli už se to aktuálních vidlic netýká, tak asi příští vidli vezmu od RS.

              0 0
          • kesu  

            mam ho od predstaveni a chodi to, servis z me strany nula. Ale jako Dorado to nechodi, taaa zehlila.. Ale oproti my f40 to chodi krasne. Pokusnyho kralika rs delat nebudu.

            0 0
    • TJK  

      kdyby nekdo potreboval, budu davat na bazar myho 170 lyrika ULTM i s druhym shaftem na cca 110mm

      0 0
      • Atilla  

        Kdyby to byla 27,5, tak to beru na nový projekt:(

        0 0
        • suslos  

          někdo tu nedávno za minimum peněz nabízel spodní nohy na Lyrika :-O

          edit: jen nevím kde a jestli 27,5/29

          0 0
          • Atilla  

            To by to Tomáš musel prodat hodně levně ,aby se mi to vyplatilo. Ideální by bylo sehnat něco 20×110 osou abych nemusel shánět přední kolo. Klidně i 26", takže nabídky do SZ:) Dík

            0 0
          • lubosalbi  

            To jsem byl já, byly to 29" a byly hned fuč

            0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      má už někdo srovnání z vlastní zkušenosti s Lyrikem Ultimate Charger 3 a F36 Grip2 MY2021–2022?

      1 0
      • krabica  

        I pár dalších projetích jsem pořád stejného názoru:

        https://www.bike-forum.cz/…rmance-elite#…

        0 0
        • AleZ80  

          Díky. Nějakým bordelem už jsi ho stihl prohnat? To mě primárně zajímá, jestli umí přilepit kolo k zemi jako 36ka a zda se netopí více ve zdvihu.

          0 0
          • krabica  

            Ve zdvihu se rozhodně netopí, chování v bordelu je dost podobné 36, ale ještě pořád nemám dost najeto…

            0 0
          • MirosPikos  

            Hele kamarád (taky je tu registrovanej) přešel z F36/DHX2 na kompletní vzduch Lyrik Ultimate Charger 3 a Super Deluxe Ultimate a je nadšenej. Nicméně sám uznal, že na liškách neměl dlouho dělanej servis. Já jsem si z toho udělal závěr, že jestli chce někdo super podvozek tak FOX ale dodržovat servisní intervaly. Což může být pro někoho klidně 2–3× za sezonu. A nebo pořídit RS a servis udělat na začátku sezony a pak maximálně menší servis, který si udělá sám doma (spodní nohy dolů, vyčistit a patřičně namazat).

            Pak bych taky zvážil, jestli dokážu dobře nastavit obě expanze a nebo mi stačí jen jedna.

            Jen trochu mimo téma. Laboroval jsem sezonu s DVO Onyx SC D1. Trápilo mě propadání do zdvihu. A to tak, že jsem za sezonu letěl 3× přes řidítka (což se mi nestávalo). Minulou sezonu (2021) jsem měl Onyxe ještě na Banditovi a tam mě to poprvý překvapilo za Whistlerem, jede se takový delší traverz a pak ostrá vpravo. Tam jsem se nikdy za ta léta, co tam jezdíme, nezapíchl. Ani omylem. Ještě teď mě bolí rameno. Když jsem viděl kamarádovo nadšení z nového Lyrika, pořídil jsem ZEBa. Od té doby se nevymlouvám na kolo ale na sebe. Jsem spokojen. Zobe, bordel zvládá s přehledem, rolety zatím nevím a hlavně se nepropadá (i bez spacerů) ale přitom zdvih využiju. Navíc za tu cenu není o čem.

            0 0
            • goofy  

              S tím Onyxem jsi mě překvapil. Žil jsem v tom, že DVO může být pro někoho méně citlivá, ale oporu ve zdvihu má dobrou.

              0 0
              • Atilla  

                Tak asi to jde nějak poladit, ale když vidím kámošovo DVO Diamond, jak to lítá zdvihem, Progresivita nula. Tak bych to musel nacpat tokeny od vrchu dolu. Ale citlivé to má.

                0 0
                • novas752  

                  Tam se kvuli progresivitě lije olej místo tokenů. Už 10ml navíc je obrovskej rozdíl. To jsem najednou nemohl dostat ani na 70% zdvihu.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Vojta Bláha to má narvaný měkkýma tokenama co jsem taky používal.

                    0 0
            • novas752  

              To je podivné. Muj Onyx D1 naopak považuju za vidlici s výbornou podporou ve zdvihu, bez dolití olejem je pružení dost lineární, neni tam ten propad uprostřed ale naopak ta síla se zdvihem krásně roste. V první třetině posílená OTT zobe všechno a všude, druhá a třetí třetina hezky plynule tuhnou.

              Asi je to dost o nastavení, já mám na 85kg i s výbavou 75psi, 11 otáček OTT, asi 1,5 otáčky HSC od otevřené a LSC na 1–4 podle toho jak prudký záležitosti jedu. Umim si představit že když to má někdo v OTT málo předepnuté a dohání to nižšim tlakem tak to pak letí do zdvihu jak nic, těžší jezdci by tam určitě potřebovali tužší negativní pružinu než je normálně osazená, i já jsem docela blízko maxima ( což je asi 14,5 otáčky).

              0 0
              • MirosPikos  

                Možná to bude tím jak píšeš na konci. Já měl možná o 10kg víc tehdy. Tedy OTT nadoraz. Olej jsem tam dal cca 3–5 ml. A měl jsem problém s tím, že aby měla SAG 20 % tak jsem foukal málo a propadala se. Aby se nepropadala tak jsem musel foukat SAG někam k 10 %. Ale teď už je to jedno. Koupil jsem ZEBa, nafoukal tabulkovej tlak a SAG ihned jak má být. Akorát tabulkovej odskok jsem musel zrychlit, byl i na můj vkus hrozně pomalej. Teď už si jen zatočím rychlou kompresí podle toho kde jezdíme a jsem spokojen. Navíc, jak oddělili rychlou od pomalé, také příjemná změna. Hmotnost stejná, cena lepší, větší tuhost pro mou prasečí váhu. Spokojenost. Bral bych Lyrika kdyby nepřestali dělat 170 mm.

                0 0
                • mirorek2  

                  Na 27 je lyrik na mé potřeby OK ale 29 při vyšších zdvizích už se kroutí. Přechod na Zeb/f38 je moc znát

                  0 0
                • novas752  

                  No jo ale sag 20% je na ní moc. Já tam mám tak 10–15% a funguje to nádherně. A to nejsem nijak moc agresivní jezdec, spíš takovej rychlejší plácal. :-) Jak řikám, je prostě lineární no. Zřejmě to bude tou negativní pružinou, na DVO tlumiči jsem měl odskok skoro nadoraz aby to potlumilo 450lbs pružinu. Asi z výroby moc nepočítaj s jezdcema přes 80…

                  0 0
              • goofy  

                Takže na mých jatečních 95 kg bez výbavy to už může být problém… :-)))

                0 0
                • theedge  

                  Vem ZEBa

                  0 0
                  • goofy  

                    Uvidíme co to bude. DVO jsem uvažoval kvůli barvy… Jestli něco bude, tak bude možná Zeb, možná 38, a možná i ten Onyx, ale dost možná nakonec nebude nic. :-))) Zatím jenom tak sonduji, když už se tu to vlákno objevilo. ;-)

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 1
                • novas752  

                  To bude no

                  0 0
            • wilda81  

              Fox pro GRIP/2 doporučuje jen výměnu oleje. Kompletní rozborku tlumící patrony děláš jen když se něco pokazí.

              2 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • goofy  

                Takže nevědomky postupuji dle doporučení výrobce… :-)))

                0 0
            • AleZ80  

              Od roku 2018 mám už třetí 36ku (2× RC2, nyní Grip2) a byl jsem se všemi spokojený, ale kdyby byl ten nový Lyrik lepší, tak bych ho klidně vyzkoušel.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.