RS Lyrik RC2 DH - nefunkční komprese

53 nepřečtených
  • Marshall

    Ahoj,

    v březnu jsem kupoval z Německa jetou vidlici Lyrik 2014 s tlumením RC2 DH. Když jsem si po prvním šoku z toho jak vidlice pěkně šlape troufnul otočit nějakým tim kolečkem co je na korunce (HSC a LSC), tak jsem zjistil že nepoznám rozdíl. Pak jsem to nechal vyzkoušet ještě pár zkušenějším jezdcům a ti také nic nepoznali. Modrým kolečkem jde otáčet celkem ztuha (rozhodně víc než u kamarádovo Boxxera).

    Už před časem jsem se tu na to ptal, řekli jste, že mám zkontrolovat olej a kouknout jestli se při otáčení kolečky "správně otevírají "dirky"". Teď si už konečně říkám že se do toho pustím. (Nebo bude lepší když to dám do servisu? Mě se to moc složitý nezdá, ale zdání může klamat, proto se ptám :-)) Rád bych věděl co k tomu budu potřebovat. 15ml oleje do vidlic Rock Shox do každé nohy, samozřejmě nářadí (imbusy, kleště). Dostal jsem k vidlici nějakou sadu kroužků, bude taky potřeba, nebo se použije jen při celkové výměně všech těsnění? Z video-návodů na netu jsem našel jenom jak sundat spodní nohy + nějakej ten servis. O servisu kompresí jsem našel pouze toto. Myslíte že je nejpravděpodobnější závada nedostatek/špatný stav oleje, nebo nedejbože nějaká mechanická závada?

    Díky

    0 0
    • Smazaný účet  

      Muze to byt to i to…mam zamlzenou vesteckou gulu,. takze vic neporadim.

      0 0
    • goofy  

      Jelikož tu budou na RS vidle povolanější,tak si dovolím říct jenom jedno – 15 ml do každé nohy je pouze mazací olej. Tlumicí budeš potřebovat taky.

      0 0
    • Marshall  

      Když to budu rozebírat, je tam nějaká část kterou bych mohl velmi snadno rozbít, nebo hrozí spíš jen že to nedám zpátky dohromady?

      0 0
      • Pedro404  

        Při povolování ségrovek na spodní straně vnitřních nohou pístnice zastrč dovnitř / vyndej / obal nějakou ochranou, protože je velká šance, že ségrovka nebo kleště sklouznou a pístnici poškrábou.

        Jinak doporučuju koupit isopropylalkohol na odmaštění/očištění dílů, je to o poznání příjemnější než manipulovat s mastnejma dílama, na který se přilepí každej vlas.

        0 0
        • Strakááč  

          kde kupuješ ten isoprophyl alkohol ? to už tu někdo na bf psal že to odmašťuje bez „zbytků“ a je šetrnej k gumě, plastům, lakům atd ??

          díky…

          0 0
          • wilda81  

            Zkus lékárnu.

            0 0
          • Pedro404  

            Já sem kupoval v GM elektro, v lékárně sem nepochodil.

            0 0
            • goofy  

              V lékárně jsem taky nepochodil, ani u známé. Mají tam toho dost, ale na volný prodej to nemůžou prodávat.

              Elektro mě nenapadlo.

              0 0
              • Fidži_CZ  

                Smí, ale nikdo to skoro nemá skladem a objednávat extra pro někoho to nemá smysl. Je v nejvyšší čistotě a tudíž o dost dražší. Nač kupovat litr za 200, když za 350 můžeš mít 5.

                0 0
                • goofy  

                  No oni to skladem měli, ale nechtěla mi to prodat, a už nevím přesně proč. V lékárně se to používá na ředění mastiček tuším, ne? Tam toho musí mít taky v zásobě.

                  0 0
                  • Fidži_CZ  

                    Jelikož se skoro všechno už dá objednat hotové, tak už ne. Možná tak v nemocničních lékárnách. Věř mi, provozovali jsme dvě lékárny. A ani já sám sem si to nebral.

                    0 0
                    • goofy  

                      Tak zrovna ta, o které se bavím, si mastičky míchá (nebo to aspoň tvrdí :-D). A není to nic extra velkého, protože je tady u nás v dědině.

                      0 0
                • Strakááč  

                  ještě nějakej obchod kde se to dá sehnat ?

                  0 0
                  • wilda81  

                    google

                    0 0
                  • wilda81  

                    google

                    0 0
                  • Fidži_CZ  

                    http://www.isopropylalkohol.cz/ třeba

                    Pokud to bude pro tebe moc, tak si klidně půlku vezmu. Jsem taky z ČB

                    0 0
                    • Strakááč  

                      já nebydím přímo v čb :) bral bych asi 5l :D

                      a jestli se můžu zeptat.. jak moc to čistí ? je to silnej odmašťovač ?

                      mám doma čistič hran a desek nábytku kterým jsem zatím odmašťoval všechno jen brzdy ne.. na ty radši nehrabu

                      • je to silný skoro jak aceton ale nežere to plasty a myslím že ani gumu.. polil jsem s tím řetěz a za deset vteřin jak když z něj teče asfalt.. co to bylo za černotu :D :D jestli to je taky takovej odmašťovač :D
                      0 0
    • Pedro404  

      Jestli se kolečka neprotáčej furt dokola, ale maj jasně danej začátek a konec rozsahu otáčení, tak bych tipnul jenom nedostatek oleje. Každopádně pro zkontrolování tlumicí patrony jí stačí vyšroubovat vrchem pomocí 32 mm nástrčky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pred pouzitim orechu odrazuju, pokud predtim na orechu neobrousi zkosene vnitrni hrany. Jinak je povolovani orechem opruz…

        0 0
        • Pedro404  

          To je ideální, no, taky už sem ho zbrousil, ale neupravenym ořechem sem rozebíral vidle několik let a žádný katastrofální následky to nemělo (i když je zátka ožvejkaná). Ty to děláš stranovym klíčem? Je fakt, že u RS se tam asi vejde bez problému, ale třeba u mýho Epicona je to víc zapuštěný, takže tam na stranovej neni moc místo.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jako da se to..ale ja strasne nemam rad ozvejkany matky. Na RS jsme koupil 32mm orech a obrousil ho. Na SR jeste prech nemam (neni tam 32mm), ale chystam se. Jinak se mi na povolovani vseho druhu osvedcil klestovy klic , ale musi se opatrne, at si (jako ja) nezdeformujes zatku patrony:)

            0 0
            • Pedro404  

              Ten klešťovej klíč mi příde jako celkem prasárna, nemá to tendence sklouzávat? Navíc za cenu toho knipexu už je pravděpodobně levnější si někde nechat vyříznout tohle https://www.facebook.com/…30359269261/?…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo…tohle je hezky klic. Ten klestovy klic na uplne hladke celisti, takze to chytnes vpohode a nic neozvejkas…za mne jeden z nejhezcich kousku naradi, ktery jsem v posledni dobe poridil:)…kdyz si vidli hezky chytnes do sveraku nebo ke stolu, tak se nema co stat.

                0 0
              • mr.antik  

                jde to s nim uplně v pohodě, lae není to tak rychlé jako trubkovým

                0 0
              • Strakááč  

                já to dělal tímto stavitelným stranovým klíčem.. a bylo to bez problémů.. neojebal jsem to a odrbanej elox je jen minimálně..

                prostě přiložím ten klíč.. dotáhnu to aby to sedělo a takhdle po každým otočení.. a paráda.. :D

                kdybych měl tak velkej ořech tak bych o tom taky přemejšlel.. :D

                0 0
            • MirosPikos  

              Tyhle knipexy mám, jsou vynikající. Nikdy by mě s nima ale nenapadlo povolovat zátku. Vždycky jsem to zvládl (naposledy Auron) kvalitním ořechem bez broušení. Ořech jsem ještě ochránil maskovací páskou aby nebyl problém u případné reklamace. Ale je mi jasné, že některé matky mají nízké hranky a mohou sklouznout.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ja s tim prave bojoval u domaina…srazene hrany na orechu, srazene hrany na matce…povolit se to dalo, ale za cenu maximalniho soustredeni aby to nesklouzlo…tak jsem orech zboku pritlacil na kotouc brusky a od te doby pohodicka…

                0 0
      • Marshall  

        Nene kolečka mají přesně dáno kam až se můžou otočit. Ten němec sice psal že servis byl v létě 2015, ale podle toho že třeba gufera 2 mm vykukují ze spodních nohou, soudím že to asi profík neservisoval.

        0 0
    • Sunshine 29  

      Trochu se prizivim – mám tu samou vidli a v manuálu je zmínka o zamykání, ale i podle fotek tam chybí jeden „cudlik“ ( zlatej) kterým se to zamyka ( povytahne se a otoci), takže předpokládám že tato to nemá. Zamykat nepotřebuju a přijde mi to i takový vidle jako absolutní nesmysl, jen né to zajímá.

      Díky.

      BTW s kompresi jsem si trochu hrál a nijak obrovske změny to nejsou ( spíš jen krajní polohy), jezdím na RS doporučené nastavení (tusim 4–4–2 kliky).

      0 0
      • goofy  

        RC2 DH lock nemá. Lock má RC2L verze.

        0 0
        • Sunshine 29  

          V manuálu je právě nerozlisuji a co jsem prolezl zahraniční fóra tak tam taky mluví jen o Lyriku nebo jen RC2. Díky

          0 0
    • Marshall  

      Tak jsem vidlici s tátou rozebral. Oleje (toho co se leje shora) tam 193 ml podle mě rozhodně nebylo. Olej doplněn ( a samozřejmě vyměněn ), pravá noha rozebrána (do levé se vzduchem jsem se moc rejpat nechtěl když mi jde jenom o komprese), všechno vypláchnuto tech. benzínem (ptal jsem se jestli se tomu něco nestane, prej ne (?)). Nicméně. Sestaveno, nafouknuto a komprese pořád nefunkční. Ani náznak. Patronu jsme samozřejmě zkontrolovali jestli se zavírají a otevírají ty otvory co tam jsou. A vidlice mi k tomu všemu přijde ještě měkčí při stejném tlaku než předtím (nevím jak je to možný). Už vážně nevím co s tím, nemáte nějakej nápad? Jestli ne tak mi nezbyde nic jinýho než mnou původně zavrhovaná možnost…cyklo­servis. Díky moc

      0 0
      • Pedro404  

        Měkčí klidně bejt může, protože je promazaná a chodí s menšim odporem.

        Co se týče kompresí – rychlou pravděpodobně na místě nepoznáš, na to je to třeba projet. Pomalá by měla bejt poznat výrazně, vidli je prostě výrazně těžší zamáčknout.

        0 0
        • Marshall  

          Právě. U kamaráda co má základního Boxxera (pouze s modrým kolečkem) je rozdíl celkem brutální. U toho mýho pořád nic. Vyndali jsme patronu, našroubovali na ní kolečka, točili a koukali co to dělá. Zdá se že to normálně pracuje. Jediný co mě napadlo je to, jestli tam třeba není něco co brání oleji ve změně průtoku. Jak jsou tam takový ty „chlopně“ nebo co to je. Takový ty placatý podložky co se jakoby nadzvedávaj, jestli s nima něco neni. Ale to je asi kravina.

          Jo to bych taky čekal že vidle půjde promazaná snadněji. Jenže já to nafoukal cca na 64 psi. A to bych to správně měl foukat ještě méně na mojí váhu (70 kg). Na tento tlak vidlice předtím když jsem hodně špatně dopadl přímo na přední kolo šla akorát před doraz, takhle jí dostanu 1,5 cm před doraz jenom tím že zvedám přední kolo na rovině…Taky na tenhle tlak se zasunula cca na těch 10% což bylo pro mě optimální. Teď skoro tak na 25%.

          0 0
          • Pedro404  

            Předepsanej tlak vůbec neřeš, foukej podle sagu (zanoření když na kole stojíš v neutrální poloze), měl by bejt kolem 25 %, popř. tak, abys využíval celej zdvih, ale nechodil po tvrdejch dorazech.

            Co se týče pomalý komprese – je prováděná zašroubovávánim a vyšroubováváním šroubku s kulatym koncem, kterej omezuje průtok oleje, viz fotka.

            Pokud se ten šroubek hejbe, tak je to v pořádku.

            0 0
            • Marshall  

              Jo, ten šroubek se hejbe, to jsme zkoušeli.

              0 0
              • Marshall  

                Obě kolečka reagujou dobře…o to je mi divnější že komprese nepoznám. Četl jsem, že u všech modelů ty komprese prej nemusí být poznat stejně. Ale že by to bylo takhle slabě to se mi nechce věřit.

                0 0
                • Pedro404  

                  S tou pomalou je to divný, no. Ale Sunshine nahoře píše, že u tý samý vidle moc velkej rozdíl nepozoruje, tak je to třeba normální.

                  0 0
                  • Marshall  

                    V tom případě nevidím důbod proč kupovat RC2DH verzi když je tu o dost levnější základní verze. :D Ale možná máš pravdu no. Ještě to asi rozeberu…

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Jestli to tak cejtíš, tak ti tu patronu rád vyměnim za zátku z Lyrika R, klidně i s nějakym malym doplatkem:)

                      0 0
                      • Marshall  

                        :D Díky. Ještě se v tom povrtám a uvidím co s tím. Kdyžtak se ozvu ;)

                        0 0
    • Marshall  

      Tak jsem vidli přifouknul o 10 psi. Následně jsem se vydal na menší testovací jízdu (protože jsem včera za tmy vidli moc neotestoval). A tam jsem udělal převratný objev. Jak jsem psal, že se vidle dokonce chová divnějc, jakoby je měkčí než před rozebráním, tak to bylo tím, že jsem měl LSC úplně otevřenou. :))))) Na místě jsem ale otevřenou/zavřenou LSC nepoznal. Projel jsem se ale po hrbolatým trávníku a rozdíl při určitý rychlosti už poznat je a dost výrazně. Nojo, jsem vůl no. ale mám radost z toho že se to povedlo. Vážně tam bylo málo oleje.

      Díky moc za rady ;)

      0 0
      • Pedro404  

        Škoda, sem doufal, že získám RC2 patronu za hubičku:D

        0 0
        • Marshall  

          Jo já jsem o tom vážně přemejšlel no :D :D Říkal jsem si že jestli to já nevyužiju tak že alespoň udělám dobrej skutek a jak říkáš za hubičku to předám do dobrých rukou co poznají rozdíl. No, teď jen doufám že vše pošlape jak má.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.