• vojtechposmourny

    Ahoj,

    mám dotaz. Jak moc se v praxi projeví rozdílné hodnoty ofsetu u vidlic? Stávající má výšku osa – korunka 490mm, ofset steering tube – osa kola 44,3mm, nová 480mm a 48mm. Teoreticky se protáhne wheelbase, kolo by mělo hůře zatáčet a líp držet stopu, ale praktickou zkušenost s tím nemám.

    Předem díky za postřehy a zkušenosti.

    0 0
    • MlokCZ  

      Bude to přesně obráceně. Rozvor to sice zvětší, ale o málo, vliv toho bude velmi malý.

      Co se ale změní výrazně je délka stopy. Větší offset vidlice zkrátí stopu a tím pak bude kolo točivější a méně stabilní.

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Aha, dík. A ještě se zeptám, ten rozdíl necelých 4mm, je to hodně?

        0 0
        • MlokCZ  

          Na to se obecně nedá odpovědět, dle konkrétní geometrie daného kola bude pocitově změna jiná.

          A v praxi jsem neměl možnost přímého srovnání na stejném kole se stejně vysokou vidlicí pouze s rozdílným offsetem. Vždy jsem měl více změn současně, takže nemůžu jednoduše posoudit, jak moc velkou změnu to udělá.

          Pokud to kolo nebylo ale už nějak moc točivé předtím, tak bych se toho moc nebál.

          0 0
    • milan1  

      Čím měníš ofset?

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Jinou vidlicí, ta nová by měla větší ofset.

        0 0
        • ememem  

          som netusil ze vidlice maju rozne offsety, co sa clovek vsetko nedozvie…sa to vobec niekde udava resp. existuje nejaky „standart“ a pod.?

          0 0
        • milan1  

          S ofsetem, jako takovým ( tedy samotným předsazením vidlice můžeš počítat leda tak u dvokorunkových vidlic, kdy vyjmeš nohy vidlice a ty konkrétní nohy dáš do jiných brejlí s jiným ofsetem ( předszením).

          Pouhé změření patek na vidlici tě přivede k nesmyslným hodnotám, které jsou o ničem. Geometrii vidlice totiž tvoří jednak korunka a její předsazení, tedy tvar, potom rozdílný úhel krk, verzus nohy vidlice. Opět řešeno v geometrii korunky a nakonec i to viditelné předsazení patek, které zřejmě považuješ za ten ofset.

          Rozhodující u celé geometrie je jenom konečná hodnota, která je udána stopou kola a ta je u všech vidlic stejného určení a zdvihu velmi podobná i když vše pro oko vypadá rozdílně.Oko těžko vnímá všechny odchylky najednou a těžko je správně vyhodnotí.

          Takže, kdo by měl zájem cokoliv měřit pro svojí potřebu, ať si změří konečnou stopu kola.

          0 0
          • JSt  

            proc se potom udava u vidlic rake? myslim, ze neni problem mit dve vidlice stejnych rozmeru jen s ruznym rakem a o tohle tazateli jde. co teoreticky zmena provede, napsal uz mlok.

            0 0
    • michals1  

      Musíš také počítat s tím, že pokud použiješ dvě vidlice o stejné vzdálenosti osa – korunka, tak ta s větším rakem(offsetem) bude o něco kratší.

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Ještě dodatek, výměna vidlice by se děla na DMR, který mám v profilu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz