Rozdíl v brzdném účinku mezi brzdama Shimano M-575 a Shimano XT

43 nepřečtených
  • adirem

    Mám na biku brzdy Shimano M-575 a uvažuju o koupi brzd Shimano XT.Chtěl bych se zeptat,pokud tady někdo z uživatelů měl možnost jezdit jak jedny tak druhý brzdy a má možnost porovnávat.Jáky je rozdíl v brzdném účinku…vyplatí se vůbec do XTček investovat?Pocítím ten rozdíl mezi těmato brzdama?

    0 0
    • Vilém  

      Pokud ti jde ciste o ucinnost, tak bych rek, ze to smysl nema. To spis zaexperimentuj s velikosti kotouce a hlavne s deskama, ty originalni za moc nestoji.

      0 0
      • adirem  

        O jinejch deskách už jsem uvažoval,ale to bych musel nejdřív vyměnit kotouče.Mám tam kotuče RT-53 a na ty se údajně smějí používat jenom organický destičky.

        0 0
        • Vilém  

          Vsak tam muzes dat zase organicky. Treba ty od Fastopu nejsou vubec zly a mnohem ucinejsi nez original shimano.

          0 0
          • adirem  

            Aha já si doteď myslel,že jakýkoliv lepší desky jsou ty sintry…

            0 0
          • nox159  

            nechapu tu vasi ucinnost :(

            jezdim XT hydry, origo desky, a hope kotouce 160/160 a kdybych chtel at kolo „brzdi“ ucineji tak jedina moznost je výmena pastu za vetsi a s agresivnejsim vzorkem, kdyz dostanes kolo do smyku tak je ucinnost brzd na 100% jestli se nepletu → vic sily s jakou brzdi neni potreba ;-)

            0 0
            • pepek  

              A do smyku ho dostaneš v rychlosti 10km/hod, nebo i v 50 km/hod? To je totiž, oč tu běží – v malé rychlosti zablokuješ aji kantíky, ale když je zmáčkneš v 60, tak se moc neděje.

              0 0
              • nox159  

                v 50km/h jsem smyk predniho kola opravdu nezkousel, a je tam takovy problem s tim ze pokud plast podrzi tak i kdyz mas teziste fest vzadu tak te to hodi pres riditka.

                jinak na zadku v te 50tce bez problemu.

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  No ale ono jde právě o tu přední brzdu. To jasný, že smyk uděláš zadním v jakékoliv rychlosti.

                  0 0
                  • nox159  

                    ale udelat smyk na prednim v 50km rychlosti neni podle me zadouci nebo se pletu?

                    0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      No reálně samozřejmě ne, ale možnost docílit zpomalení limitně se blížící smyku je někdy docela vhodná.

                      0 0
                      • nox159  

                        to jo mas pravdu ale to nevyvraci to ze brzdny ucinek zvysim pouzitim plaste v „hrubším“ vzorkem.

                        zjednodusene ( pro vysvetleni jak to teda beru ja) – ucinnost si vem jako stupnici od 1 do 10 ( 10 = nejucinejsi)

                        dejme tomu ze moje brzdy maji ucinncost 7 ( pro mych 75kg)

                        • nahodim FF a ten pri ucinnosti brzd 4 jde do smyku
                        • nahodim RoR a ten pri ucinnosti brzd 5 jde do smyku
                        • nahodim NN a ten pri ucinnosti brzd 7 jde do smyku

                        z toho vyplyva ze abych vyuzil vetsi ucinnost u brzd musel bych nahodit plast s hrubším vzorkem nez je NN. pokud nahodim na kola FF nebo RoR tak budou ony snizovat ucinnost brzdeni a i lepsi brzdy nebo vetsi kotouce s tim nic nenadelaji.

                        doufam ze z toho jde pochopit jak to myslim :)

                        0 0
                        • v POHODÌ klokan  

                          Jasný, že pláště značně ovlivňují celkový účinek brždění, to je pravda. Čím větší adheze kola k podkladu, tím účinnější zastavení. Ale třeba při jízdě s bagáží z kopce po silnici mě už párkrát limitovaly brzdy (těžiště je hodně vzadu a můžu použít v podstatě veškerou brzdnou sílu). Přední kolo nepodklouzlo, ale brzdy už prostě víc kolo nedokázaly zpomalit (nebo jsem možná neměl tolik síly v prstech :). Tam už je to přímo na účinnosti brzd.

                          0 0
                          • nox159  

                            to mas samozrejme pravdu :)

                            ale mi se zatim nestalo ze by me brzdy limitovali, nejezdim sjezdy dlouhe 10km takze nepotrebuju vetsi kotouce kvuli prehrivani, na asfalte kdyz vemu za predni brzdu tak se mi odlepuje zadek od zeme, takze ja osobne bych treba vetsi ucinnost nevyuzil. Na zadech… nic nevozim vadi mi to. (takze vaha zustava stejna)

                            jel jsem uz i vetsi kotouce, i jine brzdy… ale s cistym svedomim muzu rict ze mi ty XT s 160kou kotoucem bohate staci ( zatim :)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Ono ani tak nejde o to dostani do smyku ap. S lepsima deskama ma ta brzda jinej nastup, rekneme ostrejsi, nepotrebujes potom take vyvijet takovou silu na paku abys dosah stejneho ucinku brzdy.

                              Jak jsem psal, az zkusis neco jineho, tak poreferuj, takto je to fakt jen teoreticka rovina, co tu resis.

                              0 0
                              • nox159  

                                jel jsem zatim XT, avidy Rka a 5ky , ultimaty, a pak nejake nizsi od tektra, dale pak hayers stroker carbon ( nebo jak se jmenovaly, byly na G7 od supu rok 08 ) a pak ty levne od shimana…

                                avidy mely ostrejsi nastup ale uprimne mi to nevyhovovalo, proto jsem bral XTcka jsou houbovitejsi ale mi to sedi :)

                                0 0
                        • pstasek  

                          A co, když nahodíš Muddy Marry a do smyku ji už nedostaneš? Potom potřebuješ účinnější brzdy …

                          V praxi potom jde především o síle na páce potřebné k brzdění a citlivost dávkování toho brzdného účinku.

                          Pojedeš dlouhej sjezd a potřebuješ přibrzdit, u malé účinnosti div nezlomíš páčku brzdy a ruka tě začně bolet tak, že vyšší rychlost si nemůžeš dovolit.

                          0 0
                          • nox159  

                            Muddy Marry nenahodim :) na fulla 100/100 je pro me NN 2,25 hranicni.

                            jinak co si mam predstavit pod pojmem dlouhej sjezd?

                            0 0
                        • hs74  

                          Jenže u hodně hrubého vzorku se může dezén při brždění deformovat a víc klouzat :)

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Někde jsem četl, že auta největšího zpomalení dosahují v okamžiku, kdy kolo už po vozovce klouže, ale současně se ještě otáčí. Můžeš to zkusit i na biku :)

                      0 0
                      • Georrge  

                        záleží na povrchu. Pokud jde o suchý asfalt, tak auta dosahují nejlepšího brzdného účinku při zablokování kol, pak se totiž guma vzepře asfaltu a brzdí to naplno, naopak s ABS to brzdí míň. Jiná situace ale vzniká na mokru, zde se zablokované kolo veze po vrstvě vody a nebrzdí skoro vůbec. Naopak točící se kolo odvádí vodu, přitlačuje se co nejvíce k asfaltu a s ABS tedy brzdí na maximum. Samozřejmě i za sucha se oplatí brzdit s ABS protože člověk při brždění může korigovat směr. U kola je to trochu jinak :) zde je zablokování kola sice nejrychlejší způsob jak zabrzdit, ale jak zabrzdit jen kolo, protože jezdec letí chaotickým pohybem dál a bere s sebou všechno co mu stojí v cestě :) zde je tedy nejlepší brzdný výkon limitně se blížící přehození jezdce přes řidítka (schválně nepíšu blížící se adhezi pneumatik, protože ta je kolikrát větší než síla potřebná k přehození jezdce přes rodla. Na asfaltu samozřejmě).

                        0 0
            • Vilém  

              Tak az zkusis jine, kvalitnejsi desky, tak muzes poreferovat. Takto jsou to jen tvoje teorie:)

              0 0
              • nox159  

                ne teorije, ale praxe :)

                vetsi brzdny ucinek nez smyk kola neni potreba nebo ty to vidis jinak?

                0 0
        • BigKarel2  

          Tak jesi máš origo desky a tyhle kotouče, tak myslim že po namontování např XT kotoučů a ještě např věčích a lepších deskách se brzdnej výkon zvedne natolik že budeš spokojen :)

          0 0
    • adirem  

      No a ještě by mě zajímalo jestli ty brzdy Shimano XT mají taky tak(na můj vkus) dlouhej mrtvej chod?

      0 0
      • HellRider29  

        Sám vozím XT a abych pravdu řekl, tak moc mrtvej dlouhej chod nemaj. Je to tak cca 7mm a pak dalších tak 6mm a maj maximální účinek. Měl jsem možnost jezdit Avid Juicy 7 a tam je mrtvej chod o dost delší.

        0 0
    • Lázeňák  

      Je to hlavně o kotoučích a destičkách. Reklamoval jsem XTRka a zatím mi namontovali alivio a brzdilo to naprosto stejně tj. dobře s původníma kotoučema. Rozdíl je jen ve váze a poněkud i v ceně :-)

      0 0
      • adirem  

        Tak jak to tak vidím,tak nejdřív zkusím vyměnit ty kotouče a desky a uvidím jakej bude rozdíl…A jaký ty destičky by jste mi doporučili?

        0 0
        • Lázeňák  

          S tím jsem nelaboroval,zatím tam mám origo sintrovaný

          0 0
          • docid  

            určitě skus větší kotouč a bude ti to brzdit jako blázen. Já si koupil starší jetou přední hajesku nevim typ. Dostal jsem k ni kotouč 180 a málem sem se zabil. S tim se nedalo vůbec brzdit normálně. Dal sem tam svůj starej kotouč 160 a caj. Taky záleží jaký jsou díry v kotouči. Na to nezapomínejte. Čím mín otvorů, tím líp to brzdí. Když je tam moc děr, desky nemaj oco třít.

            0 0
            • Vilém  

              Zas tak tragicky to s tema derama neni. Malo derovany kotouce se zase prehrivaji a krouti. Osobne preferuju kulate kotouce bez vlnek ap. na poctu der bych rek ze az tak nezalezi, pokud nejsou prilis velke. Tim nemyslim, takove ty extremne odlehcene kotouce typu Ashima, nebo treba pilove alligatory, tam je mensi stycna plocha opravdu znat. Za osvedcene kotouce na 6der povazuju treba stare XT sm-rt75. Novejsi v al unasecem, taky nevypadaji zle, ale zkusenost nemam. No a pak samo Hope floating, ale to je jina cenova kategorie.

              0 0
              • pepek  

                Ono asi taky záleží na kombinaci s materiálem desky. Nechal jsem si nalepit ferodo . Vzadu, na starých Sh kotoučích s malýma dírama to brzdilo jak čert a vydrželo věčně. Vpředu na větším kotouči a s většíma dírama to nevydrželo ani 3 „testy na přehřátí“ (uplně jsem cítil, jak to pod tlakem ubývá, zasmrdělo a obložení bylo skoro pryč.) A zase Goldfreny na tom předku vydržely (ale nebrzdily zdaleka tak, jak to ferodo na menším kotouči vzadu.

                No a všechno to mělo furt sklon k vadnutí (i po výměně kotoučů za ty Sh s Al-unašečem). Teprve teď ty Superstar desky vypadají, že moc vadnout nebudou.

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Jaký ty superstar desky máš? A co na ně říkáš? Já předevčírem objednal sadu karbonových a jedny sintrované na zkoušku :-)Sintrované půjdou asi na cesťáka na dlouhý sjezdy s bagáží.

                  0 0
                  • pepek  

                    Mám ty kevlarový, zajely se hned (až moc rychle), brzdí dobře, ze všech možných desek, co jsem měl, vadnou asi nejméně. Akorát jsou trochu hlučný.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      S tou hlučností to mám tak na půl. Dokud normálně brzdím, tak neřvou, ale jakmile jsou už zahřáté a pořádně vezmu za brzdu, tak je to rachot. Ale je to jen párkrát za vyjížďku, jestli vůbec, tak se to dá vydržet. Ale zdá se mi, že se celkem rychle sjíždějí.

                      0 0
                      • v POHODÌ klokan  

                        Takže to, co propagujou – že brzdí hodně a dlouho vydrží , není úplně pravda? No, tak snad vydrží aspoň jako organiky. A ten rachot myslíš jako pískání při brzdění? I za sucha? To bych nerad, to mi snad ještě žádné (nemastné) desky nedělaly…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Tu výdrž jen odhaduju. Destičky jsem na porovnání ještě neměl vyndané, ale nikdy jsem neměl tak moc zaprasený třmen odřenou směsí z desek :). Mě osobně teda nepískají, jen zahučí. Ale jak říkám, u mě to je jen párkrát za vyjížďku na okamžik a dělá mi to jen zadní brzda. A to si myslím, že brzdím dost a nejsem ani extra lehký (80 kg).

                          0 0
    • kafac  

      Nevyplati, Shimano XT brzdi o neco malo hur. Teorie o spatnym brzdnym ucinku original Shimano desticek je taky mylna. Pouzival jsem Fastop, Koolstop, Swissstop, BBB a vsecky brzdi prakticky stejne. Kup vetsi koutouce…

      0 0
      • dancing dog  

        Já si myslím to samý, 575 mam na kole s kotoučem 160mm a brzdí o poznání hůř, než stejný i se stejnejma deskama na kotouči 180 mm(letošní model stejnýho kola)

        XT brzdí o málo líp a je pravda, že mají kratší mrtvej chod, kt. je u 575 celkem dlouhej..ale ta výměna se podle mě nevyplatí, takovej rozdíl to zas není. Investuj nejprve do kotouče a uvidíš…

        0 0
        • adirem  

          Jo ten dlouhej mrtvej chod mě na těch 575kách docela vadí.Ale je zajímavý,že při delším sjezdu aspoň tak 1,5km se ten mrtvej chod o poznání zkrátí.Takhle kdyby brzdily pořád tak nic neřeším.Jenže jak vychladnou tak se to zase vrátí zpět do normálu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.